[Vragen] Media Delen (WMV, Foto's, Muziek) met WMP 11/ USB / HDD [Deel 2]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Fardo, 5 mei 2007.

  1. Porchmonkey

    Porchmonkey Active Member

    Berichten:
    90
    Leuk Bevonden:
    6
    Vreemd.. ben nu ff bij m'n pa en bij m'n ma en een vriend van me werkte sharing via Tversity altijd prima. Nu ineens ziet de Xbox mijn laptop niet meer staan? Pc not listed.. Sharing staat aan in Tversity, firewall uitstaan, alle correcte services zijn gestart.

    Heb het ook via WMP11 geprobeerd, en die ziet de Xbox 360 niet eens om mee te sharen, dus via daar delen gaat ook niet werken. Beide zijn bekabeld aangesloten trouwens. Het gaat wel via een router, maar dat was bij andere lokaties ook zo en toen werkte het prima. Heb niks aan de settings verandert in de Xbox 360 of Tversity.
     
  2. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    hebben je ouders netwerk instellingen aangepast? bijv nieuwe installatie pc, update firewall virus scanner. Heb jij iets aangepast op je laptop??
     
  3. Porchmonkey

    Porchmonkey Active Member

    Berichten:
    90
    Leuk Bevonden:
    6
    Nee ik zit nu wel op een andere router, maar ik kom perfect op Live. Verder is op mijn laptop niks aangepast. Hier zit ook geen Norton op of wat dan ook..

    Ik moet wel zeggen dat we hier een Speedtouch 780 Experia Box hebben staan.. nou heb ik zelf 2 jaar geleden bij KPN gewerkt maar veel weet ik er niet meer van.. heb UPnP wel aangezet. Hielp ook niet, pc not listed staat nog steeds bij Video Library op de 360 and via WMP11 kan die hem ook niet zien.

    Het is gewoon zo vreemd dat de 360 en laptop elkaar niet zien, ik share al meer dan een maand op deze manier laptop > Tversity > router/modem > Xbox 360
     
    Laatst bewerkt: 21 apr 2009
  4. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Heb je al een unistall van tversity geprobeerd en een herinstall heb je dan wel suc6?
     
  5. Porchmonkey

    Porchmonkey Active Member

    Berichten:
    90
    Leuk Bevonden:
    6
    Niet geprobeerd zal ik ff doen :)
     
  6. Porchmonkey

    Porchmonkey Active Member

    Berichten:
    90
    Leuk Bevonden:
    6
    Hielp ook niet.. volgens mij ligt het aan de experia box ;(. Ik zie alleen niet echt instellingen daarstaan die handig zouden zijn.
     
  7. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Ik weet niet of dit het goede topic is (en weet niet zeker of ik de vraag hier mag stellen).

    Ik heb een gedownloade film op DVD gezet en als ik hem wil afdraaien loopt de X360 vast en krijgt soms een groen scherm. Aan de schijf kan het niet liggen aangezien andere films het wel gewoon doen. De bestanden staan als Video TS gebrand en doet het wel gewoon op mijn laptop. De DVD is trouwens gewoon een PAL release.

    Iemand een idee?
     
  8. Boxmeer

    Boxmeer El Vatso

    Berichten:
    558
    Leuk Bevonden:
    23
    Wat voor dvd's gebruik je? Ikzelf gebruik altijd Verbatim en nergens last van. Probeer als je een ander merk gebruikt eens die dvd's.
     
  9. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Nee heb meerdere films op die DVD's gezet en die werken prima. Nu heb ik hem ff in een PS2 geprobeerd en kreeg eerst een fout melding m.b.t. het parental gezeur. Daarna startte de film wel echter kreeg ik een groen beeld. En dat zegt natuurlijk dat het NTSC is terwijl het een PAL download was...
     
  10. DriesM

    DriesM Active Member

    Berichten:
    433
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een probleem met Windows Media Center

    Ik heb dus de goede codecs geinstalleerd en DivX geinstalleerd, maar nog steeds krijg ik een foutmelding dat het bestandstype niet wordt herkend en dat de juiste codec niet is geinstalleerd. Dit gaat om films afspelen (van mijn laptop op mijn TV via mijn xbox.)

    Iemand een idee wat ik moet doen?
     
    Laatst bewerkt: 28 apr 2009
  11. Heroic

    Heroic Halo

    Berichten:
    1.290
    Leuk Bevonden:
    0
    Vraagje:
    Ik kan op het moment sommige video's niet zien. Ik hoor wel geluid (.AVI) Bij sommige bestanden heb ik wel beeld. Ik geloof dat dit aan de codecs ligt. Hoe weet ik welke moet downloaden en alles? Hopelijk is dit topic geschikt voor deze vraag :+
     
  12. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Gebruik een andere speler als VLC Media Player of KM Player, die spelers spelen bijna alles! Mijn voorkeur gaat uit naar KM Player, die doet HD materiaal net wat beter dan VLC ;)
     
  13. DxpZ

    DxpZ Active Member

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey,

    Ik stream mijn films door middel van Windows Media Player 11. Alleen de laatste tijd schokken mijn HD WMV 1080 films om de 3 minuten. Erg vervelend. De films schokt van 30 sec en dan gaat het weer goed voor 3 minuten. Heeft er iemand tips om de verbinding beter te maken?

    Set Up:

    PC---------SWITCH----------XBOX360
    I
    I
    I
    I
    INTERNET​

    PC:
    2.1 Ghz
    1 Gb RAM
    Windows XP SP3


    Dingen die ik al gedaan heb:
    - geen virusscanner
    - firewall uitgeschakeld
    - static IP-adres ingesteld

    Iemand nog meer ideeën of tips wat het schokken tegen zou kunnen gaan?! Alles suggesties zijn welkom!
     
    Laatst bewerkt: 17 mei 2009
  14. baszs

    baszs Active Member

    Berichten:
    1.842
    Leuk Bevonden:
    6
    ik heb een vraagje.. hoe stel je je xbox amerikaans in.. zodat je ook via netflix films kan kijken en etc
     
  15. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Amerikaanse account maken?
     
  16. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Heeft het streamen van 1080p het ooit wel goed gedaan zonder schokken? Ik denk dat je PC net iets te traag is om 1080p af te spelen.
    Code:
     Recommended configuration
    
    To play 1080/24p video with 5.1 surround sound
    
        * Windows XP
        * Windows Media Player 9
        * DirectX 9.0
        * 3.0 GHz Pentium 4 processor or equivalent
        * 512 MB of RAM
        * 128 MB video card
        * 1440 x 1080 screen resolution (4:3 content) or 1920 x 1080 (16:9 content)
        * 24-bit 96 kHz multichannel sound card
        * 5.1 surround sound speaker systems
    
    Probeer eens een 720p ipv 1080p wmvhd te streamen, als dat wel goed gaat ligt het 99% zeker aan je pc...
     
  17. Daniël

    Daniël Staatsfeind Nr. 1

    Berichten:
    1.285
    Leuk Bevonden:
    18
    Xbox vindt mijn pc nu eindelijk alleen als ik vervolgens iets op mijn xbox uit mijn medialijst probeer af te spelen, vliegt het internet eruit. Op mijn pc kreeg ik een foutmelding over een ip-conflict. Ik neem aan dat beide apparaten hetzelfde ip adres hebben. Die van de xbox heb ik manual ingesteld. Om het te laten werken, heeft mijn pc dan een static ip adres nodig??????? Tweede vraag is dan hoe ik dat voor elkaar krijg, heb het al eerder geprobeerd maar lukte hoe dan ook toen niet, misschien iemand een duidelijke tutorial????

    Bij voorbaat dank.
     
  18. A1gp

    A1gp Active Member

    Berichten:
    83
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik gebruik windows media center vista om mijn video en geluidsbestanden af te spelen op mijn 360. Maar avi, mp4 en (x(h)264) worden niet herkend. weet iemand een oplossing dat ik deze kan streamen want als ik deze bestanden op een externe hd zet fat32 natuurlijk dan kan ik ze wel afspelen als ik deze hd op de xbox aansluit. Ik wil wel via media center blijven werken dus niet via de media player manier.
     
  19. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Welke videobestanden kan de 360 nu precies wel lezen, want ik had op mijn externe hd wat .VOB bestanden gezet maar die doen het dus niet :mad:
     
  20. pgrferrari

    pgrferrari ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

    Berichten:
    1.006
    Leuk Bevonden:
    0
    avi zoiezo, wmv d8 ik.

    VOB pakt ie idd niet.
     

Deel Deze Pagina