1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PS4&PS5] Demon's Souls

Discussie in 'Games' gestart door Zifnap, 25 apr 2009.

  1. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Er ontgaat mij geloof ik iets.

    Op welk moment slaat het spel wel op dan? Aangezien er ook geen savefunctie in zit. Op het moment dat ik een nieuwe archstone heb vrijgespeeld oid? Er zijn toch maar een paar archstones?

    Moet ik nu dan teruglopen met mijn verzamelde souls en dat ding op de brug weer aanraken? Kan ik dan niet beter na de eerste keer doodgaan mijn souls uitgeven in de Nexus?

    Stel ik start vanavond het spel opnieuw op, ben ik dan weer op de brug?

    Hoe weet je in welk level je bent?

    Hmm zonde dat de opzet voor mij zo weinig intuitief aanvoelt (dit in tegenstelling tot de controls), moet er echt nog heftig inkomen
     
  2. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.458
    Leuk Bevonden:
    3.421
    Misschien moet je gewoon spelen en je niet zo druk maken?

    Het spel saved als je quit (je begint dan letterlijk op die plek), dood gaat (je begint dan bij de laatste archstone) of als je een nieuwe archstone unlockt. Tussendoor wordt niet gesaved.

    M.a.w. het is een ironman game, een spel waarbij alles wat je doet definitief is. Je kunt niet veilig tussendoor saven en proberen.

    Die souls verlies je trouwens tijdelijk nadat je doodgaat; ze liggen dan bij je "lijk". Ga je dan nog een keer dood, dan ben je de souls permanent kwijt.
     
    Laatst bewerkt: 14 mei 2009
  3. SnakeLiquid

    SnakeLiquid Active Member

    Berichten:
    233
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke,lijkt me echt een brute spel.

    Moet je hiervoor dan een andere account hebebn dan een Nederlandse en waar is deze game te koop??
     
  4. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.458
    Leuk Bevonden:
    3.421
    Het enige dat je hoeft te doen is deze game te importeren. Het gaat om de Koreaanse versie, niet de Japanse. De Koreaanse versie heeft Engelse tekst en voices. Aan je PS3 hoef je verder niets te doen, want die ondersteunt regiovrije games.
     
  5. FallingDarkness

    FallingDarkness Active Member

    Berichten:
    270
    Leuk Bevonden:
    0

    Ja het is geen simpel spel, het is vrij hardcore, je kan niet in 1x door een level heen gaan zonder afgemaakt te worden, heel veel stukjes zijn trial & error, bv traps of bazen. Dit maakt het spel voor vele juist geweldig, na al die makkelijke zooi tegenwordig, eindelijk weer eens een hardcore game. Als je er niet van hou dan ja zal het moeilijk worden er in te komen.

    Anyway als je het eenmaal door heb is het niet zo moeilijk hoor, als je weet hoe je moet ontwijken, blocken, en ram niet als een idioot die R1 knop in zodra je een vijand ziet, voor je het weet heb je geen stamina meer = niet meer blocken = dood, je moet tactisch spelen. No mindless hack & slash.

    Trouwens @ Zifnap Tower Knight is gewoon 1-2?
     
  6. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    @ Zifnap: je hebt gelijk :)

    Al heb ik veel aan de info dat ie opslaat als ik er mee ophou. Waar kan ik overigens zien waar ik ben (1-1 etc)? Wel zo gemakkelijk mbt het communiceren
     
  7. FallingDarkness

    FallingDarkness Active Member

    Berichten:
    270
    Leuk Bevonden:
    0
    [​IMG]
     
  8. SnakeLiquid

    SnakeLiquid Active Member

    Berichten:
    233
    Leuk Bevonden:
    0
    Waar kan je deze game het best bestellen? Ben zelf niet in het bezit van een CC of paypay..:mad:
     
  9. SnakeLiquid

    SnakeLiquid Active Member

    Berichten:
    233
    Leuk Bevonden:
    0
    Iemand bied de Japanse aan voor 75 e is dat een goeie deal?
     
  10. FallingDarkness

    FallingDarkness Active Member

    Berichten:
    270
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee want de Japanse is niet engels, je moet die Chineese of Koreaanse hebben.
     
  11. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    pijnlijke frustratie als je een 2e keer doodgaat.....:mad:

    Ik zag net de draak in level 1 geloof ik, zit in een smalle steeg met veel corpse-soldiers rollen er ineens allemaal boulders achter mijn rug op

    en vervolgens ga ik nog een keer dood...shit

    maar wat een spel, des meer je speelt des te meer 'the game grows on you'
     
  12. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.458
    Leuk Bevonden:
    3.421
    Heh, zelf werd ik op tijd gewaarschuwd voor die rotsblokken.

    Volgende keer eerst de trap zelf triggeren...
     
  13. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Mijn eerste demon verslagen!

    Dat blob geval aan het einde van lvl 1, ben nu weer terug in de Nexus. Echter de draak op de brug had ik ook zo goed als dood, maar net voor het einde vloog ie weg en kwam nu helemaal niet meer terug
     
  14. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.458
    Leuk Bevonden:
    3.421
    Dat is niet erg... hij bewaakte toch een nest met allemaal goodies? Kijk uit voor de staart van de overgebleven draak.

    Inmiddels ben ik een flink stuk verder gekomen. Het spel is bij vlagen behoorlijk pittig, maar mijn karakter is ook stukken sterker (soullevel 65 inmiddels) dus het is goed te doen. Ik heb vandaag de laatste demon van world 2 en 3 verslagen, dus die werelden zijn afgerond. Daarna kon ik eindelijk in wereld 1 verder en wauw, wat een vet level is dat zeg. Zeer indrukwekkend kasteel waar je via brede trappen naar toe moet vechten. Ook daar de boss verslagen, maar werd later weer in de pan gehakt door een paar super soldaten.

    Meestal speel ik het spel nu in levende vorm, de extra hitpoints zijn toch wel handig. Maar daarmee kan ook je game invaded worden door andere spelers die je een kopje kleiner willen maken. Eén keer heb ik zo'n speler kunnen verslaan, de andere twee keer legde mijn karakter het loodje. Best wel irritant als je bijna bij de demon bent. :'-(
     
    Laatst bewerkt: 17 mei 2009
  15. SnakeLiquid

    SnakeLiquid Active Member

    Berichten:
    233
    Leuk Bevonden:
    0
    Waar kan je deze spel het beste kopen dan?:):p
     
  16. FallingDarkness

    FallingDarkness Active Member

    Berichten:
    270
    Leuk Bevonden:
    0
  17. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.458
    Leuk Bevonden:
    3.421
    Damn, world 4-2 is zo super goed! Tot nu toe legt mijn karakter steeds het loodje, maar de gevechten (en de souls) die het oplevert.... :thumbs:
     
  18. SnakeLiquid

    SnakeLiquid Active Member

    Berichten:
    233
    Leuk Bevonden:
    0
    Japanse versie..'|
     
  19. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    daar heb ik iig de Aziatische vandaan :)

    Ik ben wereld 1 voorbij, en ben nu begonnen aan Stonefang tunnel. Maakt het eigenlijk nog uit waar je begint na wereld 1?

    Tis wel echt bizar moeilijk <_<

    edit: oeps, dit was nog maar 1-1. Eerst maar verder met 1-2 in Boletaria :+
     
  20. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.458
    Leuk Bevonden:
    3.421
    Haha... schiet lekker op jij. ;)

    Dit is volgens mij niet echt een spel dat je kunt afwisselen met andere spellen. DS verwacht inzet, net zoals Ninja Gaiden, om het spel te meesteren. Ik begin nu best snel progressie te maken nu ik DS meer speel.
     

Deel Deze Pagina