De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 22]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 1 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Ben bang dat het nog heel lang gaat duren voordat ik van iTV kan genieten.

    Net maar even met de Helpdesk gebeld , dit waren de medewerkers vriendelijker dan vorige week.
    Alles netjes uitgezocht en de medewerker kan tot de conclusie dat mijn bestelling nog open stond van iTV.
    Ik heb de decoder al 1,5 week in huis.

    Zolang de bestelling nog open stond kon de helpdesk niets voor mij doen.
    Hij heeft wel een melding gemaakt naar de betreffende afdeling , het enige wat ik kan doen is afwachten.

    Ik krijg rond de 23e wel mijn nieuwe factuur
    Ik ga niet betalen voor de decoder en iTV pakket zolang de iTV abonnement niet actief is.

    Je krijgt het hele pakket binnen 3 werkdagen in huis en moet vervolgens weken wachten tot de bestelling is afrond !!

    Update !!
    Iemand van het forum Ziggo-gebruikers heeft mijn Smartcard geactiveerd.
    Netgemist en TV-theek werken eindelijk !!
    * Kan eindelijk een kleine review maken !!!
     
  2. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Veel plezier!

    Laat maar eens horen wat je er van vindt \o/
     
  3. BlackTerror

    BlackTerror Delicious

    Berichten:
    1.118
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik heb een klein probleempje met mijn xbox/hd tv combinatie.
    Ik heb mijn xbox360 met een VGA kabel aangesloten op onze 26" HD ready tv.

    Maar als ik de resolutie op 1360x768 zet (zoals de tv aanraad) krijg ik een zwarte balk links. Bij andere resoluties krijg ik een kleine zwarte balk rechts(1cm) en bij sommige resoluties een nog kleinere rechts en onder in het beeld. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
     
  4. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Heb je al geprobeerd het beeld handmatig op de goede plek te zetten? Of gewoon de Auto functie gebruiken? (beide zitten als het goed is ergens bij picture options of zoiets dergelijks) Als je echt een stuk van het beeld mist moet je het even proberen op een monitor of iets anders met een VGA aansluiting, kijken of hij daar hetzelfde probleem heeft. Check ook even of je je xbox wel op widescreen hebt staan!
     
  5. Michel V

    Michel V Xbox 360:)

    Berichten:
    333
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben benieuwd!!!! Waar krijgen we de review te lezen?
     
  6. BlackTerror

    BlackTerror Delicious

    Berichten:
    1.118
    Leuk Bevonden:
    4
    Beide lukt niet. Nou, ik heb de resolutie nu op 1024x768 staan en nu heb ik nog maar een heel klein balkje rechts en onder, je ziet het bijna niet. Maar wel raar. Maargoed, straks gaat ie weer op mijn 22" monitor en heb ik dat probleem niet meer.
     
  7. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Wordt aan gewerkt , zet hem vandaag of morgen online.
    Zal natuurlijk ook een plaatjes schieten van Decoder en TV (menu).
     
  8. BekSide

    BekSide Active Member

    Berichten:
    354
    Leuk Bevonden:
    2
    hallo nogmaals xboxworld luitjes;)

    mijn digitale tv van upc is onderweg als het goed is maar ik heb alweer een nieuwe ''vraag''

    uiteraard wil ik van de volle 100% genieten van de beeldkwaliteit van mijn samsung PS50B650, en zit dan dus ook sterk te denken aan een blu ray speler.

    ik zelf heb er echt geen bal verstand van, en in mijn ogen doet de blu ray speler van samsung hetzelfde als die van panasonic en die van de PS3.

    vandaar de vraag, waarom zou ik een standalone blu ray speler aanschaffen als ik ook een ps3 kan kopen voor 100 euro meer?

    ikzelf heb de http://www.samsung.com/nl/consumer/...blu_ray&subtype=blu_ray&model_cd=BD-P4600/XEF gezien, en betaal hier 268 euro voor bij redcoon.nl

    voorral het desing staat me erg aan en dat ik hem onder/naast/boven mijn tv kan hangen aan de muur!

    echter wil ik er wel een goed overwogen beslissing van maken en daarbij komt hopelijk hulp van iemand van jullie bij!

    de vraag is dus eigenlijk, is er verschil in beeldkwaliteit tussen de blu ray spelers, en of het verstandiger is om een PS3 aan te schaffen dan. ik sta voor elk merk open natuurlijk! wil gewoon beste kwaliteit punt uit. natuurlijk wanneer het ''niets'' scheeld, ga ik voor de samsung omdat deze ook goed combineert met de tv die ik heb.

    uiteraard ga ik jullie nog foto's laten zien van de uiteindelijke blu ray kwaliteit en digitale tv als jullie daar intresse in hebben.!

    alvast bedankt! Groeten BekSide
     
  9. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Eigenlijk is DE hamvraag, gaat het je PUUR om de BluRay functie? Koop dan de goedkopere en mooiere Samsung.

    Of zou je hem ook graag als mediacenter gebruiken en om er regelmatig een game op te spelen? Koop dan de PS3.
     
  10. BekSide

    BekSide Active Member

    Berichten:
    354
    Leuk Bevonden:
    2
    tja als mediacenter hoef ik hem niet te gebruiken en ben ook niet echt zon playstation fan.....

    maja als het kwalitatief tussen de blu ray speler en de PS3 zeer weinig scheelt dan is een PS3 mischien wel leuker dat ik ALS er een keer een goede game uitkomt ik die ook kan spelen.

    maar blijft zo dat wanneer het echt alleen voor blu ray is ik beter de standalone mooiere samsung kan nemen....:p?
     
  11. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Sony heeft ook gewoon een klasse-1 laser dus is zelfde kwaliteit. Als je er niet echt op gaat gamen zou ik hem niet nemen. Las laatst een vergelijking is de consumenten gids. Heel positief over de PS3 echter moet je er een afstandsbediening bij kopen aangezien het met de controller nogal ruk is. Dat was eigenlijk het enige negatieve.

    Als je wilt kan ik even voor je opzoeken welke het beste uit de test kwam.
     
  12. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik doe het ook nog steeds met de controller en dat werkt gewoon goed hoor, als je nooit hebt gegamed is het inderdaad erg wennen. Maar verder werkt het gewoon goed en is alles logisch geplaatst.

    Binnenkort komt trouwens ook een kastje uit van Logitech waar je de PS3 gewoon met de Harmony van Logitech kan bedienen! Die ga ik meteen halen, zeker wel! :D
     
  13. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Zo deed ik het ook altijd op de PS2, maar echt handig is het niet. Zeker niet als je heel veel functies op de speler hebt zitten.
     
  14. BekSide

    BekSide Active Member

    Berichten:
    354
    Leuk Bevonden:
    2
    ok ja altijd fijn om te weten welke er als beste uitkwam natuurlijk.

    echt gamen op de ps3 ben ik niet van plan..... heb ik mijn xbox voor he;)

    en tja feit blijft, het disign van die nieuwe samsung blu ray speler die ''dunste ter wereld'' is wel heel erg mooi... maar ja beeld kwaliteit gaat boven desing he... bedankt iig!
     
  15. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Zal het straks even opzoeken. Laat het je nog weten.
     
  16. Michel V

    Michel V Xbox 360:)

    Berichten:
    333
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke:) nice, ik ben vandaag even langs kpn winkel geweest (primafoon) die decoder ziet er wel chique uit vind ik van interactieve TV, ik denk dat ik toch voor KPN ga zit ik al jaren bij met bellen en internet;).
     
  17. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Iemand een idee hoe ik bestanden op de HDD van mijn Humax 5050c zet? Kan dat gewoon door de laptop erop aan te sluiten of heb ik iets speciaals nodig?
     
  18. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Heb een tijdje zitten twijfelen tussen 2 HD-PVR decoder namelijk de Humax 5050 en Cisco 8455DBV decoder.
    Het grootste verschil tussen deze 2 decoders is dat de Cisco ook geschikt is het Interactieve tv.
    Dit komt omdat de Cisco een eigen interne kabelmodem.

    Voor Interactieve televisie met de AOP (Abonnee Opname Punt ) wel geschikt zijn voor 2 richtings-verkeer.
    Met de standaard tv-aansluiting kan er alleen informatie gedownload worden , voor uploaden is deze helemaal niet geschikt.
    Gelukkig levert Ziggo alle nodige aansluitingen mee in het pakket !!

    Heb de groene coax Ziggo rechtstreeks aangesloten op de antenne-versterker in het pakket.
    [​IMG]
    1e aansluiting = Kabelmodem.
    2e aansluiting = Cisco 8455DVB.
    3e en 4e aansluitingen = overige tv's in huis.

    De muur lijkt wel een gatenkaas heb alle overbodige kastjes verwijderd.

    Het display van de Cisco is zeer éénvoudig vergeleken met de Humax 5050.
    [​IMG]

    De afstandbediening heeft alleen de hoogst nodige knoppen , alle andere functies zijn verwerkt in het menu.
    [​IMG]

    Achterkant Cisco.
    [​IMG]

    De 2 ethernet-aansluitingen (UTP) worden nog niet gebruikt door Ziggo.
    [​IMG]

    [​IMG]

    Het menu lijkt sprekend op de Crossbar die Sony gebruikt voor haar producten PSP , PS3 en Bravia's

    [​IMG]

    [​IMG]

    Het zoeken in het menu is behoorlijk chaotisch , alles staat namelijk door elkaar.
    Zou zelf graag zien dat er een soort tv-gids online komt met daarin alle beschikbare programma's
    Het liefst met een soort bestelcode.

    Je merk dat het iTV gebeuren nog behoorlijk in de kinderschoenen staat bij Ziggo.

    Als ik bijvoorbeeld Netgemist opvraag dan wordt er eerst een cataloges gedownload.
    Het opstarten van het gekozen programma duurt nog geen 5 seconden.

    [​IMG]
    Dit krijg je te zien als een onderdeel nog niet beschikbaar is.

    Hier mijn filmpje.
    [yt]8BBq8qWeG40[/yt]
     
  19. PRO EVO6

    PRO EVO6 STERCHELE

    Berichten:
    2.767
    Leuk Bevonden:
    0
    Ga deze week een nieuwe tv kopen,of wat moet ik vooral kijken hd ready of full hd of moet ik naar de inch kijken ?
    Ik had gedacht aan deze Samsung LE40A536
     
  20. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Voor mijn huidige woonsituatie is 40" het maximale wat ik hier kwijt.
    Een Scherm groter dan 40" zou veelste dominant aanwezig zijn in de kamer.

    Je koopt een tv voor minimaal 5 jaar en dan zou ik het advies geven koop een FullHD.
    De verwachting is dat het analoge tijdperk van tv kijken binnen 3 jaar voorbij is en iedereen zal moeten overstappen naar Digitale tv via de ether , kabel of schotel.
    De digitale HD-decoders worden steeds goedkoper , zag van het weekend bij de plaatselijke tvboer een Humax HD-decoder staan voor € 99.
    Voor € 99 heb je ook een HD-pakket voor digitale tv via de Canal+ (schotel).

    Zal er niet raar van opkijken dat de fabrikanten langzaam de stekker uit het scart-gebeuren gaan trekken.
    Om zo de consument te dwingen om over te stappen naar HDMI.

    Was bij HDready moest een tv minimaal 1 analoge en 1 digitale ingang hebben , bij HDready 1080p wordt alleen nog gesproken over 1080p via HDMI.

    De keuze LCD of Plasma is persoonlijk en daar bemoei ik dan ook niet mee O-)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina