De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 22]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 1 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Idd kan Hz ook op audio doelen....
     
  2. Michel V

    Michel V Xbox 360:)

    Berichten:
    333
    Leuk Bevonden:
    0
    f= 1/T f=Frequentie en dat is het aantal hertz, het aantal trillingen per seconde.
     
  3. BekSide

    BekSide Active Member

    Berichten:
    354
    Leuk Bevonden:
    2
    hee experts,

    heb sinds gister digitale tv, bevalt allemaal goed. het scheelt inderdaad wel veel maar had er eerlijk gezegd toch meer van verwacht. verschil is goed te zien aan de kleuren maar aan de scherpte valt het wle mee vind ik.

    andere vraag, ben nogal tennis liefhebber en ben nu dus naar onze roland aan het kijken! maar zie bij de bal toch nog wat ghosting, of hoe je het ook noemt.. het is niet storend maar mijn vraag was dus of ik mijn HZ omhoog kan schroeven,
    hij ondersteunt gewoon 100hz full motion en weet ik wat allemaal of 200hz zelfs.

    voor de duidelijkheid:

    ik heb een Samsung PS50B650 en digitale tv van UPC royaal abbo.

    als iemand enige info heeft over hetopschroeven, en of dit op de tv of op de media box moet gebeuren hoor ik het graag!

    Bedankt!

    Groeten BekSide
     
  4. PRO EVO6

    PRO EVO6 STERCHELE

    Berichten:
    2.767
    Leuk Bevonden:
    0
    Eindelijk mijn full hd gekocht,de panasonic TX-P42S10 pas uit van maart-mei,prachtige tv,ik twijfelde nog tussen deze of de g10,maar ik heb ze naast elkaar gezien en ik zag geen verschil,dus hoef ik geen 200e meer betalen,nu hopen dat ze mijn tv zo snel mogelijk brengen.
     
  5. Chiem

    Chiem Chemical Waste

    Berichten:
    268
    Leuk Bevonden:
    0
    Goede keuze, gefeliciteerd \o/

    @ kickasskjel
    Ik heb geen UPC ik zou het dus niet weten. Ik zou eerst alle beeldverbeteraars eens uitzetten. Dan kan je namelijk beter zien of de bron, UPC in dit geval, goed is.
     
    Laatst bewerkt: 27 mei 2009
  6. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    TX Pana is altijd een goede keuze. Verschil tussen S en G is minimaal en niet in de winkel zichtbaar.
     
  7. PRO EVO6

    PRO EVO6 STERCHELE

    Berichten:
    2.767
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben blij dat ik een goede keuze gemaakt heb \o/
    Bedankt voor de info,die ik hier gekregen heb :thumbs:
     
  8. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Ja in theorie wil je het niet, maar als het in de praktijk goed werkt, dan zou ik zeggen waarom niet? En iemand heeft dus al gemeld dat het gewoon prima werkt zonder lag, dus hou eens op met dat gejammer.
     
  9. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Ik heb zelf geen ervaring met upc, maar ik probeer je toch ff te helpen.

    Er zijn meerdere dingen die een rol kunnen spelen.

    Allereerst: de uitzending zèlf kan van mindere kwaliteit zijn. Ik zie bij sommige voetbalwedstrijden dat de lijnen op het veld gekarteld zijn ipv mooi rond, vooral bij de cirkel rond de middenstip is dit goed zichtbaar.
    Andere wedstrijden zijn echter loepzuiver en dat komt omdat er nogal wat verschil is tussen de uitzendingen wat betreft beeldkwaliteit.

    Je hebt 2 soorten digitale tv, de gewone digitale tv met scart en die met hdmi. Daar kan een verschil in kwaliteit in zitten.
    Echter: wanneer je naar een gewone uitzending zit te kijken, dan is dit geen HD terwijl je tv wèl een full hdtv is. Weliswaar worden uitzending geupscaled wanneer je een hd abbo/decoder met hdmi hebt, maar dat maakt het nog geen HD.
    In het geval van een decoder met een scartaansluiting is de kwaliteit van deze scartkabel zeer belangrijk. Gebruik nooit de meegeleverde scartkabel!!
    Koop een fatsoenlijke dikke kabel met metalen kap.

    Wat je zelf nog meer kunt doen is: verander en vergelijk de verschillende 100hz instellingen van je tv.
    Normaal gesproken wil 100hz zeggen dat de tv 100 keer per sec een beeld kan projecteren/laten zien.
    Vaak is 100hz bij Samsung een uitleg dat de tv meer of minder tussenbeelden kan berekenen tussen de 50hz beelden.
    Het is een beetje een kromme uitleg van Samsung, maar meestal kan je bij de 100hz instellingen bij Samsung deze verhogen/verlagen. Wat Samsung bedoelt is dat de tv tussenbeelden kan berekenen waardoor het beeld vloeiender kàn worden, maar soms werkt dit juist tegen. Vaak heeft Samsung en stuk of 3 instellingen met meer of minder aantal tussenframes. Ik weet niet of dit toestel dit ook heeft, check dit ff in de handleiding.
    Er zijn 2 termen/technieken bij Samsung:
    100hz dubble scan (hierbij wordt iedere 50hz frame 2 keer getoond.
    100hz motion plus (hierbij berekent de tv tussenbeeldjes die hij tussen de frames zet)

    Als jouw plasma de laatste techniek gebruikt, vergelijk dan de verschillende instellingen en kijk naar het beeld wat het mooiste is.
    Bij de eerste techniek kan je daar niets aan veranderen.

    De beeldinstellingen zijn ook erg belangrijk natuurlijk, vooral ook scherpte kan het beeld verknallen.

    Het verschil bij mij tussen Ziggo analoog en digitaal (gewoon met scart en dus geen HD) is schokkend groot! Wat een verschil zeg!

    600hz subfield drive icm gaming discussie: ik las laatst nog een test met zo'n Panasonic en de reviewer vond juist de snelheid van reactie van het scherm bijzonder hoog. Ik weet niet of hij de game-mode had ingeschakeld en of deze de tussenbeelden berekening uitschakelt (waarschijnlijk wel). Ik zal 's kijken waar ik die test heb gelezen.

    edit: hier lees je iets, maar dit is niet de test die ik bedoelde.

    Normally at AVForums, video games aren't part of the testing procedure. However, at Panasonic's Amsterdam convention, the gamer in me was delighted to hear the company's executives actively promote the fact that these latest displays, apparently, only have 2ms of input lag.

    Input lag is the delay introduced by the TV's video processor, which delays frames reaching the screen. In the past, I've reviewed TVs which delay the image appearing up to 45 milliseconds, which sounds like nothing, but can really put you at a disadvantage in fast-paced online games, and can seriously dent the immersive, interactive feeling.

    I'm happy to report that video games did indeed feel fantastic on the TX-P42G10, running with Intelligent Frame Creation either Off or On, in the calibrated Movie mode. Panasonic also provide a dedicated “Game” preset, which is quite interesting because it caused a tiny bit of PWM noise to appear in dark areas, suggesting that an optimised-for-speed drawing technique is being used. It also seems to use the usual Panasonic trick of using a different gamma curve (the image appeared punchier), which may also be the cause of this. Regardless, games just felt fantastic fun. There is literally almost nothing between you and the image.


    http://www.avforums.com/reviews/index.php?reviewid=49&pageid=1

    Hier nog eentje waaruit blijkt dat de inputlag van de Pana behoorlijk laag en dus goed is.

    If you’re not one of the few unfortunate viewers with high retinal persistence who are extremely susceptible to phosphor trails on plasma televisions, high-definition gaming on the Panasonic TX-P42G10 will be a blast thanks to its punchy contrast, vibrant colours, lucid detail, and almost non-existent input lag.

    Objective measurements placed input lag with [Game Mode] activated at up to 21ms faster than our resident Samsung F96 LED-backlit LCD TV. Even if [Game Mode] was not engaged, the TX-P42G10 was on par with the F96 regardless of whether [Intelligent Frame Creation] was on or off.


    http://www.hdtvtest.co.uk/news/panasonic-tx-p42g10-tx-p42g10b-20090415146.htm
     
    Laatst bewerkt: 29 mei 2009
  10. Bonbridge

    Bonbridge Hi!

    Berichten:
    2.488
    Leuk Bevonden:
    3
    Misschien een stomme vraag maar hoe weet je welke resolutie je toe moet passen? 720p /720i /1080p en 1080i? Ik heb het idee dat ik niet het maximale uit mijn HD Ready TV haal. Ik heb nu geen flauw idee op welke hij staat, en weet ook niet goed welke mooier/ vloeiender is.
     
  11. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    In principe kan je hem het beste op 1080P zetten, dan haal je er het meeste uit wat er in zit. Als je TV dat kan wordt hij dan gedownscaled naar de hoogst mogelijke resolutie op je TV.

    Als je bij 1080P geen beeld krijgt gewoon op 720P zetten, denk dat het verschil voor het oog sowieso miniem is.
     
  12. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    De resolutie stel in op de bron (Xbox360 , PS3 ) de tv moet dan automatich de gekozen resolutie overnemen.

    Op de standbediening zit meestal een knop waarmee je resolutie kan zien.
    Bij de knop staat ? , info , i , i+
     
  13. PRO EVO6

    PRO EVO6 STERCHELE

    Berichten:
    2.767
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben daar straks een hdmi kabel gaan kopen,prachtig beeld op de ps3 nu,er waren zo veel keuzes voor een hdmi kabel,ik heb die van 9e gekocht,maakt dat veel uit of heb je nog beter beeld met een duurdere kabel ?
     
  14. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Merk geen verschil tussen een € 9,95 (? merk ) en € 79,95 ( Oehlbach) HDMI-kabel.

    Lees dit artikel maar eens goed door ;)
    http://kassa.vara.nl/portal?_scr=kassa_artikel&number=4296485

    Je kan natuurlijk ook naar het filmpje kijken.
     
  15. Chiem

    Chiem Chemical Waste

    Berichten:
    268
    Leuk Bevonden:
    0
    Je moet weten welke resolutie je TV maximaal aan kan. Dat noemen ze de native resolution. Dus kan de TV max 720p aan dan is het het beste om je X360/PS3 720P eruit te laten gooien en je TV dus op 720P zetten. Misschien kan hij ook 1080I, maar dat is een tricky resolutie omdat daar gek genoeg vele variaten in bestaan. Simpel gezegd, speel met je opties en kies die jij het mooist/prettigst vindt.

    HDMI kabels zijn prima, ongeacht de prijs. Het is alleen wel zo dat de duurdere kabels 'beter' zijn. Dat geldt helaas voor een hele kleine doelgroep, dat zijn de 'nerds' die alleen maar het beste van het beste willen. Duurdere kabels zijn altijd beter geisoleerd en dat is altijd beter maar dat ziet/merkt een 'leek' niet. Ik ben zo'n nerd die alleen maar het beste van het beste wil puur om de kick. En omdat ik niet meer elk weekend opstap hoef om ie beste chica in de lokale dancing te scoren. Ik geef mn geld nu uit aan betere zaken als HDMI kabels van 100 euro plus. Volgende week komt mijn Nuclair Power Centre binnen!

    Ik heb overigens die herelijke chica al \o/
     
  16. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Wederom heb je ongelijk....
     
  17. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    En dat is dus grote onzin. Als je een kabel hebt die niet langer is dan een paar meter, heb je dus veel geld verspild aan niks. Maarja, ieder zijn hobby he ;)
     
  18. BekSide

    BekSide Active Member

    Berichten:
    354
    Leuk Bevonden:
    2
    hee mannen!

    het is weer feest bij mij:mad:
    heb zojuist mijn nieuwe blu ray speler binnengekregen, de Samsung BD-P4600 die mooie platte! ja ik moet zeggen hij is ook wel heeeeel erg mooi!

    nu start ik hem op sluit ik hem aan via hdmi, nu staat er in de handleiding dat ik wanneer hij voor de eerste keer opstart een menu weer moet geven met taalkeuze en noem maar op......
    nu krijg ik dus op dit moment alleen de achtergrond te zien en voor de rest niks, op de display blijft staan: LOAD. ongeacht hoelang ik hem laat laden hij blijft LOAD aangeven.

    wat ik mij dus afvroeg..... er is nog helemaal niks bekend over deze blu ray speler op een paar revieuws die allemaal lyrisch zijn over het speeltje na.

    daar ga ik dus niet veel wijzer van worden.

    wat ik mij dus afvroeg;) nogmaals, ik heb de adapter van de speler aangesloten aan het net. met een andere kabel dan de officiele samsung kabel, dit komt dus doordat ik er een andere netsnoer bij heb zitten dan die voor in NL.
    zou het probleem wat ik beschrijf, dat ik dus alleen maar de achtergrond zie en voor de rest niks door dit feitje kunnen komen.

    mijn inziens niet, omdat de ledjes en alles gewoon werken en ik dus ook signaal naar mijn tv gestuurd krijg.

    iig elke oplossing is mooi meegenomen, en anders dan word het zsm contact opnemen met de winkel waar ik hem heb gekocht!

    Groeten BekSide!

    (uiteraard zodra hij werkt en mijn tv aan muur hangt met die geweldig mooie blu ray speler eronder maak ik weer een paar mooie plaatjes!)
     
  19. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Lijkt me een firmware probleem.

    Check de meest recentefirmware, brand deze op een CD / DVD en knal 'm erin.
    Check even wat ie dan doet.
     
  20. Chiem

    Chiem Chemical Waste

    Berichten:
    268
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee hoor.

    Zoals ik al aangaf is het verschil miniem, maar verschil is er zeker. Zeker wat betreft de isolatie van de kabels. Verder hecht ik erg weinig waarde aan een testje in Kassa.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina