E3 2009

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door DulleNL, 25 apr 2009.

?

Wie heeft de beste show gegeven op de E3 van 2009?

  1. Microsoft

    90 stem(men)
    81,8%
  2. Sony

    19 stem(men)
    17,3%
  3. Nintendo

    1 stem(men)
    0,9%
  1. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.035
    Leuk Bevonden:
    5.854
    Halo Race \o/
     
  2. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Ieder zijn mening :) Sinds Halo 1 is het, IMO, enorm snel achteruit gegaan met de kwaliteit van de spellen. Maar dan krijgen we weer de discussie dat Halo nog enorm veel wordt gespeeld en dat het dús een goed spel is. Meer zeg ik er dan ook niet over. Ik heb het in ieder geval gehad met de Halo reeks :) Halo 1 stond in mijn top 3 van Xbox spellen en ook heb ik alle boeken meerdere keren gelezen, dus het ligt er niet aan dat het Halo universum mij niet boeit.
     
  3. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Zeg ik ook niet, en het feit dat een game veel gespeeld wordt is natuurlijk helemaal geen teken dat het een goede game is.
    Een game is goed als ik er veel plezier uit haal. En aangezien Halo 3 mijn meest gespeelde game is...

    Nu geloof ik best dat ie wat minder is dan de eerste (2), maar het is absoluut niet een slechte of zelfs middelmatige game.

    Maar waarom het uberhaupt zo verwoorden?
    Je vindt het Halo universum leuk? Waarom dan niet eerder hopen op een goede game ipv zo cynisch te doen.
    Flauw...

    Doen mensen de laatste tijd sowieso vaak; zie de reacties bv bij een DJ Hero of andere muziekgames.
    Ik vind het vermoeiend, flauw en onnodig.

    Bekijk of je een game leuk vind aan de hand van het genre en de uiteindelijke kwaliteit.
    Als ie slecht blijkt te zijn mag je van mij gaan klagen, maar om het nu al te gaan doen voordat ie uit is. Of omdat het genre je niet bevalt... (< Hero games)
     
  4. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Halo 1 vond ik geweldig, Halo 2 vond ik tof maar dat kwam door de multiplayer, Halo 3 kende zo ontiegelijk veel veranderingen die nergens op sloegen, vond ik dus, dat ik het na 3-4 weken al helemaal gehad had met dat spel. Met Halo 2 had ik zelden BS momenten, zelfs in laggy servers. Bij Halo 3 was dit continu het geval, al was het geen zwaardje of een shottie dan was het wel een ander wapen die een slechte balance had of een kill maakte op een onmogelijke manier (dit is dus niet zeiken omdat ik een n00b ben of gep0wnz0rd werd maar het klopte niet of in ieder geval een stuk minder als bij de eerdere delen). Daarnaast was de singleplayer ook gewoon erg matig. Halo gaat gewoon steeds verder achteruit, ik weet daarom ook niet hoe vaak jij Halo 1 en 2 heb gespeeld maar die heb ik dus helemaal kapot gespeeld en ontzettend veel fun aan beleefd. Halo 3 was één grote ergernis voor mij en kwam op ontzettend veel vlakken tekort.

    Guitar Hero vind ik inderdaad ook pure uitmelkerij. DJ Hero is gewoon een lachertje evenals dat Lego gedoe bij Guitar Hero. Maar het toppunt vind ik wel de verzamel editie met de nummers van eerdere delen. Ik ga hiermee geheid op de tenen staan van anderen maar het zij zo.

    Games draaien tegenwoordig zoveel om het geld dat je er gek van wordt. Al zijn het niet de borden bij GTA dan is het wel de deadline waardoor er spontaan multiplayer uit een spel wordt gehaald. Door de druk van de uitgevers, de crisis, de schijnbaar "hoge eisen" die wij hebben en de laksheid van developers zijn spellen voor mij lang niet meer zo tof als vroeger.
     
  5. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Ik weet dat dat een beetje op mij slaat. ;)

    Het genre bevalt me juist wel. Heb deel 1,2 en 3 gespeeld. Maar toen kwam ook alweer deel 4 voordat je normaal bezig was me 3. Het is een soort van uitmelkerij omdat je weer 50 euro moet gaan betalen voor hetzelfde spel met andere nummers waarvan je er maar een paar echt leuk vind. RB doet het perfect, gewoon een cd downloaden van een band die je leuk vind en spelen maar. :)
     
  6. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Het mag duidelijk zijn dat je bent teleurgesteld in H3, maar was ie nou echt slecht?
    Ja, volgens jou tov. van de vorige delen, maar die even buiten beschouwing gelaten: Stel H3 was de eerste geweest, dan denk ik dat je em veel minder zat te bashen.

    Ik zelf heb bij H1 alleen de SP gespeeld.
    H2 de SP, en daarna wat MP (wat een vreselijke lag in 9-10 potjes).

    Ik heb ze dus niet zoveel als jou gespeeld, maar het enige wat ik dus kan zeggen is dat H3 absoluut niet slecht is. Misschien minder, maar niet slecht.
    Daarom is voor mijn gevoel je reactie wat overdreven, maar zoals gezegd, ik heb het niet zoveel gespeeld als jou.

    Ze draaien alleen om geld omdat wij het kopen. Waarom kopen wij het? Omdat we het willen.
    Is het dan zo gek dat ze met een nieuwe editie aan komen?

    Voor mij is het heel simpel als iemand met een game komt die ik niet wil: negeren die zooi. Het is alleen maar irritant voor de mensen die de game wel willen dat je zo zit te roepen hoe een vreselijke uitmelkerij het wel niet is. Vooral als de kwaliteit van de games gewoon goed is.

    Vergelijk een GH eens met een Rock Revolution.
    GH = kwaliteit
    RR = incashen op een populair genre met een kutgame.
    ^Dat is het soort games waar je op moet ergeren. Niet op logische en slimme zetten van bedrijven waarbij de kwaliteit goed blijft

    En die verzameleditie (die ik btw in de pre-order heb staan) is niet alleen om in te cashen, maar is er om je de mogelijkheid te geven om oude nummers nu met de band te kunnen spelen. En ja, daar kijk ik best naar uit.
    Dragonforce op de drums!

    Niemand heeft mij nog kunnen uitleggen waarom het allemaal een lachertje is buiten de reden, 'omdat ik het zeg'. 'Omdat Activision te veel geld verdient!'
    boehoe. |:-
    Ik doelde eigenlijk niet op jou, maar echt in het algemeen.

    Het is een kwestie van smaak of je DLC of een nieuwe game wilt.
    Ik persoonlijk vind het leuker om een verse game te hebben,
    DLC zou ook nog eens duurder zijn, en ik ken al die artiesten + nummers toch niet. (die post heb je misschien wel gezien?)

    Als jij ze wel kent kom je misschien beter uit met DLC, en dan moet je dat zeker doen.
    Het irritante is dat je gewoon bij iedere aankondiging eerst 3 pagina's met gezeur hebt over het uitmelken terwijl het op zich gewoon goede games zijn. Ieder topic weer opnieuw...

    Maar mijn probleem is dus niet alleen de reacties, maar ook de manier waarop. Cynische irritante flauwe opmerkingen.
    Alsof je je moet schamen dat je wel naar een game durft uit te kijken. En dat in ieder topic weer opnieuw. WE WETEN HET HOOR!


    Wacht..was dit het E3 topic? :+
     
    Laatst bewerkt: 31 mei 2009
  7. Heroic

    Heroic Halo

    Berichten:
    1.290
    Leuk Bevonden:
    0
    Omg omg omg @ nieuwe Halo game :eek: :eek: !
     
  8. John_Petrucci

    John_Petrucci Active Member

    Berichten:
    1.682
    Leuk Bevonden:
    40
    Het valt me trouwens op dat EA echt de goede kant opgaat. Hoeveel baggergames zitten er nu nog tussen? En we krijgen natuurlijk de nodige verassingen :).

    Microsoft's handheld?
    onLive?
    Wii HD?
    Sony & prijsverlaging?
    PSP 2?

    Pfoe pfoe, ik ben benieuwd.

    Ik zou heel graag iets willen zien van de nieuwe Zelda op de DS :). En ze waren ook met een deel bezig op de Wii :D. Ja, dat blijft voor mij DE game-reeks.
     
  9. mattiejj

    mattiejj Registered Muser

    Berichten:
    2.371
    Leuk Bevonden:
    15
    Ik moet eerlijk bekennen dat ik het met Dulle eens ben, de meeste mensen zitten Guitar Hero te bashen, maar 9 van de 10 koopt wel dat spel.

    Net je niet mag zeggen dat je Guitar Hero leuk vind?

    Ik ben het met je eens dat ze (misschien wel te) veel spellen uitbrengen, maar waarom zou je het niet doen? ik bedoel Smash hits voor de old-skool Guitar hero players die nog eens Freebird willen spelen, Guitar Hero IV/V voor de "massa" en Guitar Hero Metallica voor de Metalheads.

    een gameserie voor de hele markt, ik snap het probleem niet?
     
  10. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Het leuke aan games als guitar hero en rockband is toch wel de downloadable content. Zo hou je de game leuk en heb je er als gamer veel langer plezier van.
    Door de voor mij veel betere songs vind ik rockband2 een stuk leuker.

    Wat mij wel bijzonder irriteert is dat je geen songs die wel gewoon in rockband1 zaten, kunt downloaden als je deel 2 hebt.
    Je kunt de songs wel overzetten als je deel 1 hebt, maar die heb ik niet en ik kan dus ook geen songs spelen uit deel 1.
    Deel 1 huren/lenen en dan overzetten is me teveel moeite. Ik begrijp gewoon de gedachte erachter niet.

    Hetzelfde met guitar hero. Ik heb world tour, maar ik kan geen dlc uit guitar hero 3 kopen/spelen. Hoe moeilijk kan dat zijn om dit mogelijk te maken?
    Ik zit wel te springen op dlc van pink floyd en tears for fears!

    Ik kijk overigens wèl uit naar rockband Beatles!

    Ook het nieuwe verhaal van gta4 (lost & condemmned) is natuurlijk een heel sterke zet.

    Ik hoop dus dat ze met de games meer en meer de kant opgaan dat je extra delen kunt kopen zodat je verder kunt gaan met de game, nieuwe verhalen, circuits etc etc.
     
  11. strapping young lad

    strapping young lad Active Member

    Berichten:
    2.668
    Leuk Bevonden:
    0
  12. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.035
    Leuk Bevonden:
    5.854
    Maandag

    Microsoft Press Conference (19:25 - 20:55)

    EA Press Conference (23:00 - 0:30)

    Ubisoft Press Conference (3:00 - 4:30)

    Dinsdag

    Nintendo Press Conference (18:00 - 20:00)

    Sony Press Conference (20:00 - 22:00)


    Jammer dat Ubi pas vannacht is. Ik kijk alleen een beetje naar die van MS vanavond, voor de rest zie ik een dag later wel wat er gebeurt is.
     
  13. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    MS en Sony ga ik beide zien aangezien ik ook een ps3 heb, fijne tijden ook! :)
     
  14. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Make it stop! :'-(

    Misschien maar tot vanavond geen enkele gamesite meer bezoeken. :+

    edit: Persconferentie van MS 5 minuten eerder... Dat zal veel uitmaken. 8) Waarom laten ze het niet gewoon 5 minuten langer doorgaan?
     
    Laatst bewerkt: 1 jun 2009
  15. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.035
    Leuk Bevonden:
    5.854
    Ik vind het leukste van de E3 eigenlijk journalisten die naar LA gaan en dan hun avonturen opnemen met de camera/foto's maken. Zit nu elke dag te kijken naar Gamekings.tv waar ze van alles doen. Zie je ze zo in een grote supermarkt lopen, tof.

    Of dit van Gamekyo.com

    [​IMG]

    [​IMG]

    Smerig.. en volgens mij nog small ook daar. Maar wel geniaal! :D

    Droomt verder dat hij over een paar jaar zelf ook daar is als journalist van een of andere gamesite/blad O-)

    En dit is wel baas!

    [​IMG]

    Sporten en tegelijkertijd tv kijken _O_
     
    Laatst bewerkt: 1 jun 2009
  16. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Smerig? :eek: Dat ziet er heerlijk uit! (die bovenste)
    Maar als dit het leukste van de E3 is voor jou, tsja... Je weet dat de E3 om games draait he? :+
     
  17. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    daar hoef je niet voor naar L.A , dat kan zelfs in Lemmer :+

    Hoop btw dat we ook wat korte termijn dingetjes aangekondigd worden , niet alleen maar titels voor het najaar. Wat DLC die meteen op marketplace staat bijvoorbeeld :)
     
  18. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Dat is bij mijn sportschool ook. ;)
     
  19. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.599
    Leuk Bevonden:
    8.701
    Nou leuk... Kutgames in HD spelen :lol:
     
  20. Chillco

    Chillco Active Member

    Berichten:
    1.197
    Leuk Bevonden:
    6
    Nieuwe Halo game=(denk ik) nieuw xbox of een waardige afsluiter voor de xbox 360.

    Kun je daarnaast ook de persconferentie van MS op je 360 console volgen (bijvoorbeeld op een US accountant)?
     

Deel Deze Pagina