Als jij graag iets in de handen wilt houden, dan ga je naar de Bart Smit en koopt daar een plastic schildje en zwaardje en hoppa, je bent klaar. Voor Natal maakt dat niet uit, die tovert daarmee jou achter een TowerShield met een machtig toverzwaard van ruim anderhalf meter
Wat dacht je van Black en White deel zoveel waarin je je magic spell daadwerkelijk moet uitspreken en lichaamsbewegingen moet maken om te casten? Dat kan met Natal.
Hoe wil je navigeren in je dashboard met 1 of 2 stokjes? Hoe mooi de Wiimote ook is, eigenlijk is het niet veel meer dan een gimmick. Mario Galaxy doe je voor 90% of meer met een thumbstick en buttons, niet met motion controls. Zelfde geldt voor Metroid, Zelda, etc. Maar een paar basale bewegingen zijn te gebruiken en dat is met Sony's "innovatie" niet veel meer.
De mogelijkheden zijn echt limitless met Natal.
Weet dat we in de US samen met Ford "sync" op de markt hebben beracht. Dat is hard- en software die reageert op stem. Dus als jij roept: "Jan Smit. Daar gaat ze" Dan zoekt hij op basis van die tekst de track op en speelt hem af. No matter, hoe de artiest heet of de song, hij snapt wat jij zegt en vindt dat nummer, waar op je MP3 het ook staat. Die hard- en software werkt al feilloos en zonder learning, ofwel als ik iets roep werkt het en als jij iets roept ook. Zonder dat je hoeft te roepen: "Album2, Track 4" of iets moet programmeren om je stem te laten herkennen.
Ik ga een groot deel met je mee over de games op PS3: Uncharted, GoW3, GT5, het ziet er allemaal heel fraai uit. Maar Project Natal gaat voor een mega verschuiving zorgen in de manier waarop we zullen gamen.
(Stel je resident evil voor, waarin je sluipt naar een deur en je hand uitsteekt naar een deur, die krakend opendoet, het lichtknopje zoekt en plots sta je oog in oog met een zombie. Ik ben er zeker van dat dat veel meer "immersive" zal zijn met Natal dan met een gewone controller. Ik denk dat je hart in je keel zal schieten )
Laatst bewerkt: 3 jun 2009