[Forza 2] Painten doe je zo

Discussie in 'Algemeen' gestart door Martijnn, 5 jun 2009.

1. Martijnn

Martijnn Disco disco, good good!

Leuk Bevonden:
    764
    Misleidende titel :eek: Maar kan iemand me uitleggen hoe je beter met de Forza 2 paint mode om kunt gaan? Ik kan er gewoon weinig vormen uit krijgen. Ik zou ook wel graag een southpark poppetje o.i.d willen maken, of een gras landschap met bergen op de achtergrond.

Het hoeft allemaal niet top notch professioneel zijn maar ik weet gewoon niet goed waar ik moet beginnen.

Dit topic kunnen we trouwens wel gebruiken om elkaar met het painten te helpen, dus voor ieder die nog vragen heeft voor elkaar, shoot.

2. Kimi NL

Kimi NL It's the first page of the second chapter!

Leuk Bevonden:
    3.360
    sorry, maar dat kun je niet zo 1 2 3 uitleggen.

je zult zelf experimenteren hoe je het beste mooie vormen/schaduw in een tekening kunt krijgen.

3. Bonbridge

Bonbridge Hi!

Leuk Bevonden:
    3
    Je moet je fantasie goed gebruiken. Je kan alle layers over elkaar plakken en kan in principe elke vorm die je wilt maken. Zo kan je van een vierkantje een streep of rechthoek maken, kan hem draaien op gewenste hoek e.d. Op youtube staat het volgensmij vol met tutorials, je moet spelen met kleuren en vormen zodat je jou gewenste vorm krijgt en die plak je op de auto. Een mooie tekening/ paint kost heel wat layers en tijd vergeet dat niet. Soms is het echt bijna pixels plakken.

Hier een oud topic van de XBW Forza Paint Competitie, het helpt niet maar je kan wel zien dat de mogelijkheden eindeloos zijn. >klik<
    Eigenlijk jammer dat ik geen tijd/zin had om daar mee verder te gaan, ik heb dat altijd wel een leuke competitie gevonden.

Bij Forza Motorsport 3 start ik weer een paint competitie jongens! :)

Laatst bewerkt: 5 jun 2009
  4. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.612
    Tip 1: ik gebruik altijd vaak het dak van een Mini Cooper (groot en vlak) al wil ik moeilijke vormen maken die niet afhankelijk zijn van de auto.
    Tip 2: Gebruik erg veel shapes. Je kan er 1000 per kant, dus al heb je 7 rondjes nodig om een geschikt hoofd voor Cartman te maken, doe dat dan.
    Tip 3: Heb geduld. Ik doe soms 2 dagen voor een auto. 2 uur per logootje.. Verwacht dus niet dat je binnen een halfuur een supervette wagen in elkaar hebt geflanst!

Nu zal ik deze topic even misbruiken om wat van m'n werk te laten zien :p

5. MaxxRaptor

MaxxRaptor Eigen aanduiding

Leuk Bevonden:
    36
    Die laatste 2,super gemaakt respect!

Wat mijn tip is,als je iets wilt maken vanaf een foto bijvoorbeeld,let dan goed op die vormen van het figuur wat je wilt maken.Je kan dan op die manier de hoofdvormen eerst daarvan aanmaken zoals hier al beschreven word,ben zelf nu ook weer bezig en misschien dat ik hier even wat kan plaatsen voor je van tips enzo.:)

6. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.612
    Ik vind die Porsche mijn beste, zit zeker het meeste werk in. Alles is helemaal custom. 8)

7. Martijnn

Martijnn Disco disco, good good!

Leuk Bevonden:
    764
    Hoe kun je eigenlijk zo'n gebogen lijn maken van de dubbele onderkin van cartman? http://www.daniellowetz.com/grfx/cartman.jpg

Ik geloof zeker dat het mogelijk is maar ik kan me er gewoon geen begin in vinden, je hebt natuurlijk die rechte lijn, ik weet niet in hoeverre je daar een ronde vorm van kunt maken?

Tyrant, nette paintjobs man!

8. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.612
    Eerst een roze ovaal, daarover een zwarte ovaal en weer iets erboven een roze ovaal. Dan met shapes de rest van het zwarte wegwerken tot die lijn overblijft. 4/5 shapes in totaal.

9. Diikoeneke

Diikoeneke B-A-N-A-N-A-'S

Leuk Bevonden:
    12
    Ik ben het nu ook aan het proberen, maar het lukt me voor geen meter8)

10. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Ik ben nooit verder gekomen dan tekenfilmfiguurtjes. Ik heb erg veel respect voor wat sommige met wat vormpjes kunnen doen _O_

Die van mij:

Was altijd wel leuk om te doen.

11. Diikoeneke

Diikoeneke B-A-N-A-N-A-'S

Leuk Bevonden:
    12
    Respect! OIN OINK 8)

hoe maak jij die Southpark figuurtjes?

12. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Even verplaatst naar het game/hulp gedeelte :)

13. Chorus

Chorus youtube.com/CH0RUS

Leuk Bevonden:
    2
    Dit wordt dus gewoon weer een Show your ride topic.

14. nookeih

nookeih Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    zitten echte nice paintjobs tussen ;D
    thx for sharing ^^ always great to see someones creative mind =D

15. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Je kunt gewoon plaatjes uploaden en erop plakken.....snap niet waarom iedereen zo moeilijk doet met shapes e.d. ;)

16. AntraXxX

AntraXxX Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    214
    Dan moet jij me maar eens vertellen hoe? |:-

17. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.612
    Eh nee dat kan niet... Allemaal handwerk!

18. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Oh hoe kwam ik dan aan die plaatjes? Je kunt ze naar een 'officiële' site uploaden en vanaf daar gebruiken voor je auto. Iig zo kon het destijds. Heb de game allang niet meer gespeeld, maar dachten jullie nu echt dat al die plaatjes zelf gemaakt waren ;)

19. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.612
    Ik heb dit spel een vol jaar gespeeld, en ik kan je vertellen dat je GEEN plaatjes kan uploaden via een site naar je Xbox toe. Daar durf ik een tientje voor te wedden. Ik heb zat auto's gezien waar alles handwerk is, dus als het echt kon was ik wel een van de eerste die het zou weten... Heb ruim 900 auto's in mn garage, en geen 1 auto maakt gebruikt van die techniek.

Over welke plaatjes heb jij het dan?

En als je zeker weet dat het kan, upload mijn avatar eens naar een auto en maak een foto.

Laatst bewerkt: 8 jul 2009
  20. AntraXxX

AntraXxX Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    214
    Denk ik niet, dat weet ik gewoon 100% zeker.

Ik geef je €100 als je mijn avatar op een auto kan uploaden. Succes. ;)
    hier heb je de link: http://mentaldefective.files.wordpress.com/2009/01/bruce_springsteen_3.jpg

Laatst bewerkt: 8 jul 2009

Deel Deze Pagina