Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 12] ‎

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door WinterBase, 12 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Die C2D is maar een paar FPS sneller in sommige games omdat games niet zijn geoptimaliseerd voor quadcore....sommige gebruiken dualcore niet eens goed.

Ik zou, zeker voor de toekomst, voor een phenom gaan.....

2. Rick

Rick Extreme gamer

Leuk Bevonden:
    0
    klopt ze zijn van Dell en in de aanbieding.:D

3. Fingon NL

Fingon NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Maar die pc is sowieso niet future-proof, die videokaart is een ramp.

Laatst bewerkt: 4 jun 2009
  4. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Bedoelde ook sneller qua kloksnelheid.. Maar boeiend de rest van dat ding is toch crap :p

5. Rick

Rick Extreme gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Ja ik laat het maar over gaan doe het nog wel met me oude AMD Athlon 3000+

6. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Haal dan een systeem van de Tweakers.net BBG, en laat 'm door een webwinkel in elkaar zetten als je het persé niet zelf wilt doen :p

7. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    Iemand hier die mij een goede geluidskaart onder de 30/40 euro kan aanraden? Mijn onboard is waarschijnlijk stuk. Krijg maar uit 1 box geluid, en aan de instellingen ligt het niet :9

8. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Speakers niet stuk dan?

9. WinterBase

Leuk Bevonden:
    654
    Nee :) Want als ik die jackplug aansluit op de frontplug dan werkt alles wel gewoon :emo:

10. *Xink*

*Xink* Spartan U13

Leuk Bevonden:
    0
    Rewire die shit!

11. Doelie

Doelie Ballin'

Leuk Bevonden:
    31
  12. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Ja hoor, die fan aan de zijkant is al genoeg:+

13. Gerjan

Leuk Bevonden:
    221
    Er zitten standaard al 4 fans in, dus dat is prima ja :+

14. Doelie

Doelie Ballin'

Leuk Bevonden:
    31
    Oo wacht ja, maakt deze kast dan geen tering herrie :+ Dit word me eerst custom pc namelijk. Heb nu een standaard hp'tje.

Ennuh is deze processor 64bit? En wat voorn geheugen moet ik erbij nemen? En ik moet recente games toch wel op 1680x1050 en highest kunnen spelen?

Pcbuilder geeft namelijk aan dat als ik er 4gb in prop ik namelijk een 64bit processor moet hebben. Ook geeft die aan dat ik misschien een floppy drive nodig heb om drivers te instaleren.

En moet ik hem door alternate laten maken (55,-) of kan ik dat ook prima zelf doen?

Laatst bewerkt: 6 jun 2009
  15. Gerjan

Leuk Bevonden:
    221
    -Lawaai zal erg meevallen, 120/140mm fans draaien niet zo hard.
    -Ja is 64-bits
    -DDR3 Geheugen, bijvoorbeeld 2x2gb gezien je moederbord.
    -Ja je kan veel games op high spelen.
    - Assembleren is opzich niet moeilijk, in de bijgeleverde kast en mobo boekjes staat hoe het moet.
    - Floppy drive is niet nodig, vroeger was het om sata drivers te kunnen installeren onder windows xp ofzo.

Ik weet alleen niet of dat moederbord de beste keuze is. Ik lees dat de videokaart de sata poorten kan blokkeren,en dat de fan snelheid niet aan te passen is. (Sommige mobo's doen dat automatisch wanneer het te warm wordt). Maar ik heb verder geen verstand van amd socket boardjes.

Computer bouwen handleiding

16. Doelie

Doelie Ballin'

Leuk Bevonden:
    31
    Bij het moederbord ben ik uitgegaan van de Tweakers BBG van mei. Wat raad jij dan aan?

17. Gerjan

Leuk Bevonden:
    221
    Oh dan zal het wel goed zijn. :) Ik heb verder geen ervaring met dat soort moederbords dus kan je er verder niet mee helpen. Gigabyte is wel een goed merk trouwens.

18. WinterBase

Leuk Bevonden:
    654
    Zal zo mijn kast eens openhalen. Vorig jaar wou ik muziek luisteren op mijn computer en toen opeens kreeg ik nog maar geluid uit 1 speaker. Vanaf dat punt gewoon steeds die audio stekker in de voorkant gedaan, maar dat is irritant. Vandaag trouwens nieuwe speakers binnen gekregen (oude waren aan vervanging toe) maar ook bij deze maar geluid uit 1 speaker.

Wat zou er eventueel in de kast kunnen zijn? Of gewoon even kabeltje loshalen en weer vast maken? :)

19. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43

Prima pc'tje, kan de recente games met gemak op die resolutie en high instellingen spelen. Let wel op: Als jij er 4 GB in stopt en je wilt die 4 GB ook echt gebruiken heb je een 64-bits besturingssysteem nodig. 32-bit kan de 4 GB wel zien, maar kan door beperkingen in de architectuur maar ongeveer 3 GB echt gebruiken voor applicaties. Straks met windows 7, mocht je dat gaan gebruiken, zou ik sowieso voor 64-bit kiezen.
    Ik gebruik nu vista 64-bit en op mijn andere pc vista-32 bit.
    Ik merk zelf weinig problemen met drivers, alleen logitech is beroerd voor mijn mx510.....verder heb ik er totaal geen slechte ervaringen mee.

Zelf bouwen is een eitje, kwestie van 1 keer doen en je snapt het. Let goed op de connectoren, deze moeten echt volgens de handleiding op het moederboard zitten. Vooral de voedingsconnector wil nog wel eens irritant zijn ;)

Dat van die snelheid, mijn neefje heeft zelfde chipset en maker (weet niet zeker of het ook precies dat moederboard is) maar die kan wel zijn fans regelen

20. pgrferrari

pgrferrari ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een Targa Visionary 3000 WL

Er zit standaard een 200gb harde schijf in.

Maar ik wil er nog een bij of hem vervangen.

Hoe kan je zien welke erin moet? en of er nog een in kan?
    Alleen openmaken? want dat kan ik niet zomaar zelf.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina