Combat: [gt]44947[/gt] Zoals je ziet ga je naar een soort arena waar je vrij rond kan lopen en kan slaan/schieten. Daarnaast kun je combo's doen en van character wisselen indien je dit wil.
Dan is de combat iig een stuk beter dan bij IU waar het helemaal random buttonsmashen is! Deze game gaat er voor mij als fervent rpg liefhebber ook komen maar ik moet er ook nog zoveel uitspelen....eerst dat maar en dan deze voor een zachter prijsje op de kop tikken *)
zag hem net liggen bij de freerecordshop toch maar niet gekocht heb nog eerst me andere spellen uit te spellen
Zitten er ook Japanse stemmen in? Ik mis dat altijd in RPG's, klinkt toch een heel stuk anders dan de sommige slecht gecaste Englese stemmen.
Ik twijfel nog heel erg. Ik koop alle real-time RPGs en ze zijn allemaal nog tegen gevallen. Natuurlijk is deze franchise wel beter dan die ik gespeeld heb en heb ook alle vorige delen uitgespeeld. Moeilijk moeilijk. Had liever een demo gehad ofzo al zegt dat ook niet veel. Eternal Sonata vond ik het het begin echt top en daarna bleef het gewoon steeds hetzelfde en bleef hij button bashen zonder enige vorm van tactiek.
Als je het voor de combat doet, dan is dit een goede titel. Ik heb begrepen dat het buiten de combat allemaal een beetje tegenvalt.
ga zo eraan beginnen. Zal straks mijn mening posten. Heb alle rpgs op de 360 gespeeld. Hier mijn ranking van 1 tot 5. Zal star ocean er vanavond tussen zetten. 1. Lost odyssey 2. Blue dragon 3. Eternal sonata 4. Infinite undiscovery 5. The last remnant.
Heb nu anderhalf uur gespeeld en moet zeggen dat ik zeer onder de indruk ben. Deze staat bij mij zeker op een gedeelde eerste plaats met lost odyssey. Als je twijfelt, kopen die game.
Ik was vrijdag vrij van school, dus heb hem nog even laten liggen. Een klasgenoot van me heeft hem wel opgehaald en hij is ook helemaal lyrisch. Hij heeft nu, sinds Vrijdag, 12 uren gespeeld en hij pest me er elk uur mee . Ik zal hem morgen ook ophalen!
Kun je in een RPG binnen 1,5 uur echt niet zeggen. Bij Eternal Sonata dacht ik dat ook en 4/5 uur later zou hij onderaan de lijst komen. Denk dat je toch echt een stuk langer zal moeten spelen om een objectief oordeel te krijgen.
ES is de enige jRPG met realtime battles die ik heb (uit)gespeeld... Hoe zijn de battles ivg tot ES ?
Helemaal mee eens. Iemand met 20+ uren ervaring en met een uitgebreide mening? Ik ben nog altijd geinteresseerd. Voor Vesperia ga ik sowieso, maar als mensen hier voldoende positief over zijn wil ik Last Hope ook nog overwegen.
Dat is zo. Maar je weet vanaf het begin wel hoe de game in elkaar zit. Alle kenmerken van star ocean zoals battles, menustructuur, verhaal enz.. gaven mij een hele goede indruk. En ik denk dat dat zo zal blijven.
Maar wordt de game repetitief? Dat kun je na 1,5 uur niet zeggen en dat was voor velen waaronder ik een reden dat IU of ES tegen viel.
En weer eens een lekker ouderwets stupid save systeem, ik snap niet dat er nog gamedesigners rondlopen die dat 'fun' vinden : bron
Dat hebben alle Square Enix games hoor. Ik vind het wel wat hebben eigenlijk, in Infinite Undiscovery bijvoorbeeld, als je de game hebt uitgespeeld, krijg je nog een extra 'dungeon' waarin je kunt spelen. Als je de dungeon in gaat kun je saven, waarna je na 2 uren spelen een ontiegelijk moeilijke tussenbaas tegenkomt. Na 3x proberen en wat info te zoeken op internet heb ik het gehaald en was ik echt onwijs blij... Maar het kostte me wel 6-8 uren ;P. Kortom: Alle RPG's kosten tijd. Als dit 'jou' bottleneck is, dan denk ik dat deze games gewoon niet voor jou weg gelegd zijn.