Wat is nou de beste Internet Browser?

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door GameKid360, 7 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GameKid360

GameKid360 Guest

Wat is nou de beste? En dan gaat het vooral tussen deze 5: Opera, Firefox, Chrome, Internet Explorer en Safari. Welke is het snelst? Waarom is die ene beter dan die ander? Post het hier. Eerst gebruikte ik altijd Windows Internet Explorer. Ik wist niet beter! :lol: Maar tot vandaag probeerde ik Google Chrome uit. Vond ik niks. Toen Safari: Best fijn, staat bij mij derde. En nu zit ik op Firefox! Geweldig. Dus mijn stem gaat naar Firefox!

2. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Het hele download systeem (die er niet echt is) van Internet Explorer vind ik fijn. Daardoor gebruik ik juist IE ten opzichten van een andere browser. Het voordeel is dat IE native in Windows gebakken zit (immers de Explorer gebruikt ook IE api's enzo). Anyhow.. Firefox vind ik maar irritant met de 'losse download manager', net als Chrome. Hoewel die dan wel weer lekker snel en basic is.

Ik denk, of ik weet zeker dat er geen 'beste' browser is. Tis puur een menings verschil. Niemand zal mij iig ooit kunnen overtuigen.

3. Kortestier

Kortestier Shortbull XBW.nl ICT

Leuk Bevonden:
    121
    Firefox zeker weten. Niet alleen is het een hele fijne browser en zorgt het zelden voor problemen met websites, maar ook de Plugins die je kunt downloaden zijn erg tof. Firebug ftw!

4. XboxFreak36

XboxFreak36 Suzuki GSX-R750 K9

Leuk Bevonden:
    0
    Ik gebruik FireFox nu echt altijd, eerst gebruikte ik IE maar na een tijdje wou hij geen enkele pagina meer laden en vanaf toen gebruik ik FireFox. Ik heb ook nog Safari (das van Apple) maar die gebruik ik zelden, deze is ook wel handig opzich..

5. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Snelste is Opera. Gebruik nu Chrome omdat Opera de laatste tijd lastig aan het doen was.
    Firefox heeft persoonlijk te veel zooi en IE is instabiel.

6. 1nfinity

1nfinity Show your Skill

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb gehoord dat chrome de snelste is

7. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.612
    Firefox is voor mij snel genoeg. Geloof best dat Chrome de snelste is, maar dan praten we over milliseconden en dat heeft voor mij geen toegevoegde waarde.

8. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Ik gebruik al zo lang als ik me kan herinneren Crazy Browser. Dat is een shell om IE en die had vroeger al tabs en groepen en zo nog veel meer. Tegenwoordig heb je veel meer keuze in browsers, maar ik kan gewoon niet meer wennen aan een andere interface en manier van handling van tabs en groepen. Dus IE8 + crazy browser hier :)

Alles wat browsers tegenwoordig standaard kunnen, zoals ads blocken, popups killen , etc , etc, kon crazy browser al heeeeeeel lang :)

Laatst bewerkt: 7 jun 2009
  9. SilverLie

SilverLie Lurkt

Leuk Bevonden:
    1
    ik gebruik ook firefox oa voor de plugins.
    firebug is idd wel handig vooral als je websites maakt of sql injections oid wil doen.

10. Duke_Jay

Duke_Jay Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik gebruik Opera, lekker snel en ik vind hem handig.:thumbs:

11. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ik gebruik Chrome. Het werkt snel, gemakkelijk en het is allemaal heerlijk duidelijk.
    Nooit geen problemen met openen van sites.

IE vind ik te instabiel. bijna elke keer als ik het gebruik loopt het wel een keer vast.
    Firefox heb ik ook tijden gebruikt maar werd het een beetje zat om voor de meeste sites weer aparte plugin's te downloaden.

12. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Firefox + Adblock = _O_
    Chrome komt nog wel als er mooie plug-ins zijn ..

13. Furies

Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    6
    Ik gebruik al zo'n 5 jaar Opera. Heerlijke browser. Werkt tegenwoordig met alle sites. Super snel en heeft veel handige mogelijkheden. (Toverstaf!)

14. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Voor mij persoonlijk, Safari.
    Af en toe Firefox als een site niet helemaal lekker draait in Safari.

15. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Ik zit nog altijd met IE. Heb een tijdje Firefox gehad, maar dat vond ik op de een of andere manier minder prettig. Zit nu te twijfelen om Chrome te gaan proberen. Heb geen problemen met IE, maar gewoon om weer eens wat anders te proberen :)

16. Rick

Rick Extreme gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Firefox

17. Unrealist

Unrealist A Real Unreal Fan

Leuk Bevonden:
    0
    Ik doe interactieve media als opleiding dus ik moet veel werken met bijna alle browsers. Dit omdat de websites die ik moet maken 0 fouten moeten bevatten in alle grote browsers. Ik loop nu stage waar ik werk met IE 4.0, IE 5.0, IE6.0, IE 7.0, IE 8.0, Firefox, Safari, Google Chrome en Opera8) (toegegeven IE 4 en 5 staan alleen maar voor de lol geinstaleerd :+ )

Ik heb echt momenten waar op ik bijna krijsend mn pc uit het raam smijt doordat je een prachtige website hebt die het doet in Opera, Firefox en Safarie maar in IE er echt vreselijk verneukt uit ziet omdat Microsoft zich zonodig niet aan de regels wou houden van het W3C.

Nee geef mij maar Firefox. Werkt snel, ik kan mijn plugins gebruiken en hij crashed vrijwel nooit.

18. TweaK

TweaK Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik wilde al zeggen, als je nu nog serieus je websites test met IE4 en IE5 dan blijf je denk ik voor altijd bezig met je website aanpassen, want dan vind je nooit een universeel (qua browser) goed werkende website :D

Maar goed. Ik ben zelf een grote Firefox fan. Gebruik het al voordat het echt "mainstream" werd. IE7 was overigens de eerste waardige IE-competitor van Firefox. Eindelijk was het iets meer CSS-compliant, draaide geen willekeurige ActiveX elementen meer zonder toestemming, etc. Maar Firefox blijft simpelweg naar mijn mening beter, omdat het ten eerste de W3C standaarden zo nauw mogelijk probeert na te leven, zo goed als nooit crasht en het plugin systeem zoals 'ie werkt in Firefox gewoon heel nice is. Bovendien zijn er plugins die ik nooit meer zou kunnen missen (RemoveItPermanently, AdBlock, NoScript, etc).

19. Unrealist

Unrealist A Real Unreal Fan

Leuk Bevonden:
    0
    Correctie, ik zie dat ik ook nog IE 3.0 heb staan.

En ja dat "design" in de menubalk staat standaard aan.:emo: (wie dat bedacht heeft....)
    Dit is trouwens msn.com maar IE3 ondersteunde nog geen stijlen dus het enige wat je ziet is tekst en blauwe links.

Laatst bewerkt: 8 jun 2009
  20. GameKid360

GameKid360 Guest

God, haat aan IE3 :p

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina