De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 22]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 1 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Heb je ook storingen als je de HD-decoder rechtstreeks op de tv aansluit ?

Als ik de Samsung aansluit via een switch van met merk HQ dan heb ik irritante storingen in beeld.

2. Sato

Sato Sato NL

Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij niet (Switch ligt er nog niet zolang en daarvoor had ik dit probleem ook al)
    Maar zal het vandaag of morgen eens testen.

3. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Bij de HQ switch had ik irritante storingen op 720p en 1080i , het gekke is de beeldkwaliteit bij 576p wel goed was.

4. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
    Ah, ik begrijp de verwarring. Omdat je zei Zou niet aan de kabel moeten kunnen liggen omdat een sd samsung decoder het zonder die problemen doet op dezelfde kabel
    dacht ik dat je het over een aansluitkabel had, maar je bedoelde de kabel waar het tv signaal je huis binnen komt :)

Probeer s een andere hdmi kabel.

Laatst bewerkt: 8 jun 2009
  5. TheDarkKnight_NL

TheDarkKnight_NL Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Hallo,

Ik heb vandaag een Sony 40W4500 besteld \o/, nou zou ik deze graag (in de loop der tijd) ook ISF willen laten kalibreren.

Nu vroeg ik mij af, moet dit apart per kanaal gebeuren (heb bijvoorbeeld een Xbox 360 + een PS:cool:, en wordt hier (normaal gesproken) ook extra voor gerekend?

Zat ook te kijken of ik iemand kon vinden in de Regio Utrecht, maar kon zo gauw niemand vinden.

Iemand toevallig connecties/suggesties?

Alvast bedankt :)

6. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Zoek maar ff naar Frank Doorhof uit Emmeloord. Op het htforum kan je alles aan hem vragen en kan je inschrijven voor een "tour" De man is heel bekend op internet en iedereen is heel positief.
    Hij komt dan bij je thuis om de tv te calibreren.
    Dan kost t €200. Als je de tv naar zn winkel brengt kost t maar €80.

Ik ben zeer zeer tevreden over het resultaat bij mij.

Laatst bewerkt: 9 jun 2009
  7. TheDarkKnight_NL

TheDarkKnight_NL Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    nou heb vandaag mij 40w4500 opgehaald, en echt WOW

iemand toevallig nog tips hoe ik een "basis" kalibratie kan doen, totdat ik het professioneel laat doen (ben niet zo heel erg thuis in het hele tv gebeuren :) )

8. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Kijk ff in de startpost. Daarin staat n link naar een paar Engelstalige filmpjes waarin wordt uitgelegd wat er gebeurt als je contrast helderheid etc te hoog of te laag zet.

Een calibratie dvd-tje doet al wonderen.

9. Ruben III

Ruben III Rando

Leuk Bevonden:
    23
    Heb een Samsung LE32B650 besteld. Heeft ethernet aansluitingen en internet tv. Wat is dat precies?

10. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    M'n schoonouders hebben ook deze tv. Je kunt dan Interactieve TV van Samsung bekijken. Heb het nog niet in werking gezien aangezien hun geen UTP kabel in de tv hebben geprikt. Maar het zal niet veel voorstellen gok ik.

11. BlackTerror

BlackTerror Delicious

Leuk Bevonden:
    4
    Ik heb ook de B650 maar nog niet uitgeprobeerd moet ik zeggen.

Ik ben er heel tevreden mee, alleen de black-level is teleurstellend. Terwijl ik hier juist veel positieve verhalen over hoor vind ik het echt veel te grijs/blauw ipv zwart.
    Als ik een film kijk in het donker zie je echt een superduidelijk verschil met de zwarte omlijsting en de "zwarte" balken. Het is een meer een soort donkere waas. En de backlight bleeding is ook sterk aanwezig.

Toch maar een plasma volgende keer??O-)

12. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    De zwartweergave van de samsung leds met edge lite leds zijn inderdaad niet geweldig en de kijkhoek is gewoon matig.

De led lcd's die wèl local dimming hebben zijn al n stuk beter, maar die moeten nog komen van Samsung. Ze hebben enkele modellen met local dimming gehad maar daarna kwamen allemaal edge lits. Energiezuinig en heel plat, maar t beeld was echt minder.

13. BlackTerror

BlackTerror Delicious

Leuk Bevonden:
    4
    Ik weet 't, maar de LExxB650 is niet LED maar LCD:)
    Die LED zijn erg mooi maar veel te duur voor wat je ervoor krijgt.
    Als je dan al LED neemt dan inderdaad Local Dimming.

14. Luuk_72

Luuk_72 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,

Ik heb mijn xbox 360 nu een paar maanden,
    en speel nog op een oude (géén HD) TV
    Ik ben laatst bij iemand geweest die wel een hd tv had en ben nu helemaal verliefd (hoewel ik niet met HD kabels heb gespeeld)
    dus ik neem aan als ik nog een setje kabels erbij koop dat ik dan nog meer kan genieten!
    Nou is mijn vraag aan jullie,
    Hoe groot moet mijn tv zijn?
    Plasma of LCD?
    ik heb al tv/monitors gezien van ongeveer 150eu
    mijn budget ligt rond de 200 eu (liefst minder natuurlijk)
    Hebben jullie tips of weten jullie een goedkope hd tv dan hoor ik het graag

alvast bedankt.

ps.
    ik zit ongeveer 2,5m van mijn scherm af.

15. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    200 euro zal je geen grote tv voor kunnen kopen, ik gok maximaal zo'n 22-24 inch. Op sich geen probleem, maar als je een wat grotere TV wilt zit je al guaw rond de 500 euro, meestal voor een wat kleiner hd-ready model. Je moet er ook op letten dat je xbox wel een HDMI aansluiting heeft, die zit op de achterkant, onder de gewone video-uitgang. Anders zal je moeten gaan werken met een VGA kabel of de component kabel, die 2e zit als het goed is bij je xbox, als je een premium of elite model hebt gekocht.

Laatst bewerkt: 12 jun 2009
  16. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Als je budget zo laag ligt, moet je gaan kijken naar lcd monitoren en niet naar hdtv's.
    Daar zijn toch erg mooie schermen te vinden voor een redelijke prijs. Ik denk dat 24 inch toch een lekkere maar is om op te gamen.

Let er op dat je het geluid via een koptelefoon kan laten gaan als de xbox via hdmi wilt aansluiten je geen speakers hebt. Speakers in een pc monitor zijn nutteloos. Ik denk dat een koptelefoonaansluiting op zo'n scherm erg handig zal zijn, maar weet niet welke dit hebben.

Ik geef je een voorbeeld van wat er te koop is
    http://www.informatique.nl/cgi-bin/iqshop.cgi?m=prd&a=666511&spcall=yes

€184 voor een 22 inch full hd met hdmi en vga input.

In de Computer-Idee van deze week worden 9 lcd monitoren getest die een 16-9 resolutie hebben van 1920x1080.
    De LG kwam als beste uit de bus en kost €193 en heeft een koptelefoonaansluiting.
    http://www.kieskeurig.nl/lcd_monitor/lg/w2261v-pf/304855/

Deze benq heeft een koptelefoon uitgang

http://www.quickspot.nl/benq-m2400h...100001-300cdm2-black-full-webcam-p-27808.html

-------------

Blackterror: je hebt natuurlijk gelijk, die heeft geen leds.
    Helpen de vele beeldinstellingen niet om de zwartweergave beter te maken? Samsung heeft toch een speciale instelling voor zwartweergave bij hdmi?

17. Luuk_72

Luuk_72 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb me bedacht dat ik mijn skelter nu ook wel eens weg kan doen :p
    dus dat levert nog weer ongeveer 100 euro op:D budget nu= 250eu
    Ik hoef geen perfecte tv/monitor.
    maar ik wil gewoon eens kunnen genieten van het lezen van bijvoorbeeld de smsjes in GTAIV, wat nou zo'n beetje onmogelijk is:mad:

Mijn TV die ik nu heb is 60cm = 23" en met die grootte kan ik het vanaf die 2,5 meter goed zien.

18. Deepeej

Deepeej Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Waarom kijk je niet op marktplaats?? Misschien heb je dan meer waar voor je geld dan dat je een geheel nieuwe tv koopt!!

Edit:
    Weet neit of deze tv goed is en of het bij jou in de buurt is maar lijkt me redelijke prijs
    http://link.marktplaats.nl/257760713

19. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
  20. serious siem

serious siem PSN: Serious-Siem

Leuk Bevonden:
    6
    vraagje, ik zoek een LCD 26 of 32 inch, rond de 300/400 euro. Iemand aanrader/merkaanrader? elk A-merk goed, verschil per A merk? Aanrader winkel(mediamarkt) die lage prijsgarantie heeft?

Gr Siem

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina