Dead Rising 2

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Lenny-t, 28 jan 2009.

  1. John_Petrucci

    John_Petrucci Active Member

    Berichten:
    1.682
    Leuk Bevonden:
    40
    Ik vond het save systeem ook vervelend, je moest weer helemaal teruglopen. Dat was gewoon frustrerend, dat de game moeilijk was. Dat vond ik niet echt, maar ik moet em nog wel even 1000GS halen (A).
     
  2. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Precies de reden waarom deel 1 tot nu toe wat tegenvalt. Ik kocht de game om rond te kloten met zombies, en nu moet ik de hele tijd op mijn horloge kijken. -_- En hopen dat ik snel genoeg bij een save punt aan kan komen
     
  3. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.237
    Leuk Bevonden:
    4.756
    En om na precies 72 uur horloge kijken er achter te komen dat je de helikoper hebt gemist is ook niet fijn. ;):emo:
     
  4. John_Petrucci

    John_Petrucci Active Member

    Berichten:
    1.682
    Leuk Bevonden:
    40
    Nou, het is maar wat je wilt he. Als je de game gewoon speelt door alleen zombies te knallen, dan kan dat. Je kan steeds opnieuw spelen. Misschien ook wel de kracht van deze game. Je bepaalt zelf wat je doet.
     
  5. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.237
    Leuk Bevonden:
    4.756
    Ja, maar het beetje verhaal wat er in zit wil je natuurlijk ook afmaken. Zeker als je ziet dat je voor bepaalde achievements de verhaalpersonages zeker nodig hebt. ;):9
     
  6. John_Petrucci

    John_Petrucci Active Member

    Berichten:
    1.682
    Leuk Bevonden:
    40
    Dan kan je dat natuurlijk ook doen. Het is maar waar je voorkeur ligt. Dit is wel een game met lastige achievements.
     
  7. Kareem

    Kareem Krispy Kareem

    Berichten:
    903
    Leuk Bevonden:
    0
    Eh, je had echt ALLE tijd tussen cases door.

    Als je ook de scoops wilde doen, tsja dan zit er een beetje haast achter. Het heet ook een scoop (voor journalisten vaak een verhaaltje wat ze zo snel mogelijk willen publiceren). Een beetje urgentie mag wel, een survival game moet niet relaxed over komen ook, je moet die drang voelen.

    Oh en je hebt gruwelijk veel savepoints, als je gewoon regelmatig saved als je langs een wc loopt is er niks aan de hand. Ik heb het spel meerdere malen uitgespeeld en het enige moment dat ik door een verkeere save in problemen kwam was dat ik niet genoeg tijd had om van mn save in north plaze terug te gaan naar je savehouse om een foto van zombie jesse (dat was haar naam toch) te nemen. Behalve dat, geen problemen.

    Fok een quicksave.
     
    Laatst bewerkt: 9 jun 2009
  8. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Ze moeten het volgend deel een sandbox maken. Lijkt me veel leuker.
    Gewoon rondraggen met een auto door Las Vegas. En vanuit daar missies gaan doen om het zombie probleem optelossen, lijkt mij persoonlijk veel leuker.
     
  9. jan_tran

    jan_tran Active Member

    Berichten:
    304
    Leuk Bevonden:
    13
    Die laadtijden mogen ze wel weghalen, gewoon lekker door een deur heen kunnen lopen zonder die irritante tips-en-trucs tussendoor weer moeten aanzien.
     
  10. strapping young lad

    strapping young lad Active Member

    Berichten:
    2.668
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou echt een moord doen voor zo'n game.. gewoon simpele opzet a la GTA, en de hele stad tot je beschikking, maar wel free roam en niet zoals DR1 wat gewoon dichte levels had.
    Pak gewoon de hele stad, met van alles erin.. vele soorten autos, motoren, vliegtuigen, enz.. en dan veel wapens, gewoon vitrines inraggen van winkels om aan je wapens te komen, dag en nacht cyclus er in, dan nog miljoenen zombies die je uit moet roeien en klaar ben je.

    Ik hoop dat DR2 zo zal worden, maar dat is nog niet bekend toch?
     
  11. Kareem

    Kareem Krispy Kareem

    Berichten:
    903
    Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij snappen mensen niet wat voor genre DR is en wat de game wilt bereiken.
     
  12. kwdtje

    kwdtje Active Member

    Berichten:
    2.773
    Leuk Bevonden:
    1
    Vertel jij het ze dan eens :+
     
  13. Kareem

    Kareem Krispy Kareem

    Berichten:
    903
    Leuk Bevonden:
    0
    DR is ondanks de comedy nog steeds een horror/survival game. Zonder de urgentie en afgesloten ruimtes wordt het gewoon een gare GTA/Saints Row/Whatever kloon.
     
  14. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Het eerste deel wil een Survival horror zijn maar dat is het niet eigenlijk. Als het zo was dan zou ik net als RE en Silent Hill van alles schrikken en me opgejaagd voelen. Maar dat is totaal niet het geval bij DR, daar ligt het meer aan hoe je zombies kan killen en etc. Had nooit een RE of SH gevoel bij DR.
    Maar dat is persoonlijk.
     
  15. Kareem

    Kareem Krispy Kareem

    Berichten:
    903
    Leuk Bevonden:
    0
    Waarom moet het lijken op RE en Silent Hill? Schooters hebben ook niet allemaal een serieuze oorlogssetting.

    Een lichthartige survival game is not steeds een survival game.Of je er van schrikt is weer een ander verhaal. En het is horror (imo) door de gore. Het is natuurlijk niet precies hetzelfde genre als RE/SH maar het heeft wel het survival aspect, en imo de urgentie (je zei zelf dat je die haast niks vond dus je erkende de urgentie die erin zit).

    Ik vind dat de afgesloten ruimtes DR uniek maakt onder free roaming games en als je het tijd aspect weghaalt... waarom zou je dat doen... je kan al kloten en doen wat je wilt (en ondertussen levelen!) maar als je het verhaal wilt volgen tuurlijk ziyt er haast achter het stoppen van een zombie epidemie.
     
  16. Shinobi X

    Shinobi X Active Member

    Berichten:
    496
    Leuk Bevonden:
    0
    Survival Horror wil niet zeggen dat het de bedoeling is dat je veel schrikt en je opgejaagd voelt. Het gaat erom dat je moet zien te overleven met de middelen die je hebt, en dat was heel erg aanwezig in Dead Rising. Een soort van horror was ook wel aanwezig, al was het een heel ander soort dan b.v. in Resident Evil en Silent Hill.
     
  17. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Ja ik weet het niet, vond het niet echt een survival game, het had wel de elementen maar het kwam op mij niet zo over. ( Weet het ben raar ;) )
    Ik denk dat het nieuwe deel een mix tussen onze 2 gedachten wordt, als we zo de trailer moet geloven, met een grotere "open" wereld maar toch het opgejaagde gevoel en nauwe steegjes. Hoop dus dat we alletwee tevreden zijn met het nieuwe deel. :)
     
  18. Kareem

    Kareem Krispy Kareem

    Berichten:
    903
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat zal wel lukken :), of Capcom moet het heel erg verkloten.
     
  19. strapping young lad

    strapping young lad Active Member

    Berichten:
    2.668
    Leuk Bevonden:
    0
    Maakt niks uit wat voor genre het is, expanderen is altijd een plus in mijn mening.
    Dus een grotere speel ruimte met dezelfde speel stijl is heel goed mogelijk, hoeft het niet meteen een GTA kloon te worden.. zie, dat is pas genre-generaliseren, elke sandbox game die uitkomt meteen een GTA/SR kloon noemen.

    DR was voornamelijk knetterhard gebaseerd op de winkelcentrum scenes van de film dawn of the dead.. ik zou heel graag meer willen zien, mijn motorfiets willen pakken en dan naar het ziekenhuis rijden om te kijken of daar nog iemand leeft en of ik daar missies kan voldoen... dan naar het casino, dan naar het winkel centrum, etc.
    Maar dan niet "now loading", nee dat ik er echt heen kan rijden en ondertussen hordes van zombies tegen kom terwijl ik probeer van A naar B te gaan.. lijkt me tof, beetje a la 28 weeks/days later.

    Ieder voor zich en ik denk dat ze zich wel aan de oude formule gaan houden, maar uitbreiden en het een sandbox game maken zou er bij mij erg goed in gaan.
     
  20. Kareem

    Kareem Krispy Kareem

    Berichten:
    903
    Leuk Bevonden:
    0
    kortzichtig.
     

Deel Deze Pagina