Forza Motorsport 3

Discussie in 'Algemeen' gestart door WinterBase, 23 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. geertbargeman

geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

Leuk Bevonden:
    308
    Wat bedoel je met dynamische schade?

2. Kortestier

Kortestier Shortbull XBW.nl ICT

Leuk Bevonden:
    121
    Zie toelichting :+

3. MaxxRaptor

MaxxRaptor Eigen aanduiding

Leuk Bevonden:
    36
    Een uitgebreid schade model klinkt misschien erg tof, maar voor hoelang blijft dat interessant? In het begin zul je dat helemaal geweldig vinden, maar naderhand zal het je mateloos gaan irriteren denk ik persoonlijk. De meeste gamers zullen al sowieso de restart optie pakken, waarin wij dan als sim liefhebbers dan juist wel door proberen te rijden. Maar ik ook dat zal zijn keerzijdes gaan hebben, als hier iemand is die de Nurburgring schadeloos in een race kan rijden zonder ook maar een rivaal of een vangrail te schampen dan vind ik dat erg knap.

Met meer schade jaag je ook weer een hoop gamers weg, en ik denk dat dat ook hetgeen is wat de makers van racespellen dan ook een beetje mee overhoop liggen buiten de licenties van de fabrikanten. Toca was inderdaad stoer met zijn crashes, en gebeurtenissen maar die games zijn dan ook puur voor de fans van dat soort autosport.

Hardware speelt zeker een rol mee, maar al zou de 360 nog zo overpowered zijn dan nog betwijfel ik of de makers dit gedaan zouden hebben met een uitgedost schade model. Voor Forza is de toegankelijkheid meer van belang, kortom veel schade kan ook leiden tot frustratie omdat alles dan ook goed in balans moet zijn zoals AI en dergelijken.

4. Kortestier

Leuk Bevonden:
    121
    Ik denk juist dat schade mensen zal lokken. Ik bedoel, wat is er negatief aan een goed schademodel? Uiteindelijk ben je zelf degene die daar verantwoordelijk voor bent (ok niet de races met US-ertjes die niet kunnen rijden meereken) Maar wat is er toffer dan werkelijk schade incasseren op plekken waar je ook geraakt bent. Als je zij tegen zij rijdt wil ik verf zien uitwisselen, banden horen piepen tegen de deur, rook effecten zien, etc. Misschien stukken plastic van je bumper af zijn brokkelen etc.

Als ik frontaal een bandenstapel inga wil ik de banden om mijn oren zien vliegen, mijn auto zien verkreukelen.

Zoals FM2, RACE Pro het nu oplost is helemaal treurig, Interne schade en je auto er afgebrand uitlaten zien. Als ik met mijn neus een vangrail schamp, heb ik meteen een gele motor en andere irrelevante schade. Ik rijd met mijn wielkast tegen een vangrail en krijg hierdoor schade aan mijn motor!, Waarom? Waarom deukt mijn auto niet gewoon in en loopt mijn wiel tegen de wielkast op waardoor mijn band eerder slijt? Dan pas wordt het taktisch omgaan met schade en houden racers zich ook eerder in voor grotere ongevallen.

Nu rijd iedereen expres wat gemakzuchtiger wetend dat er toch niet veel kan gebeuren met je auto.

5. Gallardo

Gallardo De vrolijke strijder

Leuk Bevonden:
    0
    Waarom wil je Dirt 2 dan? De besturing in die game is juist weer heel erg arcade en totaal niet realistisch.

Een motorkapje omhoog.. Volgens mij deed zelfs PGR3 dat :+

6. appie21

appie21 Active Member

Leuk Bevonden:
    22
    Hoe weet jij dat heb jij die game al?

en trouwens ik vind dirt personlijk helemaal niet zo arcade rijden hoor. oke het glijd misschien wat, maar ik vind het beter leuker dan bijvorbeeld forza 2 (demo)

7. Metal Mark

Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    454
    Neen, alleen deuken, en spiegel eraf deed PGR.....

8. appie21

appie21 Active Member

Leuk Bevonden:
    22
    oftopic sinds wanneer heb jij die avatar? (of heb ik je al zo'n poos niet gezien in een discussie?)

9. Gallardo

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb deel 1 en dat spel is dus sowieso meer arcade dan Forza 2. De auto's rijden niet eens over de weg, maar glijden er overheen. Verder stuurt de auto niet, maar draait hij gewoon. Beetje moeilijk uit te leggen, maar oke. Je kan het persoonlijk leuker en beter vinden dan Forza 2, maar ga dan niet Forza afkraken, omdat het schadesysteem niet helemaal realistisch is en je een compleet realistische game wil en je daardoor Dirt 2 wil gaan halen. Verder zal de overstap van Dirt naar Dirt 2 niet opeens super realistisch worden.

Overigens ga ik waarschijnlijk gewoon beide spellen halen. Dirt 2 wanneer hij iets van 20 of 30 euro is en Forza 3 gewoon full price.

Veel meer deed die trailer van Gran Turismo 5 ook niet..

10. Metal Mark

Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    454
    Poosje nu, maar ik spam niet zoveel meer :+. Laag pitje momenteel...

Neen, maar denken jullie wel dat je in Forza over de kop kan gaan? Eerst gameplay zien, dan geloven...

11. Shock10

Shock10 Pro!

Leuk Bevonden:
    0

Of GTA :9

12. appie21

appie21 Active Member

Leuk Bevonden:
    22
    Waar lees jij dat ik negatief of het spel of afkraak.

En waar heb jij zulke bandespannings opties gezien als in dirt 2?

13. JeePee

JeePee Guest

Appie jongen... echt.

Leuk dat al die FEATURES die jij noemt van andere spellen beter zijn dan in Forza, maar dat maakt de gameplay nog lang niet sim. Leuk 'bandenspanning opties' in Dirt 2, maar als je ongeacht de bandenspanning nog steeds van 300 naar 0 gaat in 0.5 seconden is de lol daar ook snel vanaf niet? En als je Dirt niet helemaal arcade vind rijden dan stel ik je Richard Burns Rally eens voor om te spelen. Tien euro als je de eerste boom niet raakt. Ik ben een ontzettende rallyfanaat, maar heb geen DIRT in huis omdat dat spel gewoon arcader is dan die shit die je in speelhallen speelt.

14. serialdrifter

serialdrifter Team Slipmachine

Leuk Bevonden:
    2
    Zijn er serieus mensen die Dirt sim vinden?? :confused:

RBR is 10x leuker ja, moeite doen om je auto op de weg te houden is toch veel leuker als onderhand elke bocht vol gas kunnen nemen in Dirt.

Laatst bewerkt: 12 jun 2009
  15. Ic3DFire

Ic3DFire Active Member

Leuk Bevonden:
    170
    Daar zijn toch gewoon gameplay filmpjes van?

16. Martijn NL

Martijn NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Tuurlijk is dirt geen sim , maar het is wel gewoon een top spel imo.

RBR was wel erg lastig ja , in de eerste bocht was ik toen ook al klaarO-)

17. Kortestier

Leuk Bevonden:
    121
    Dat is niet eens zeker dat het full-ingame is. Misschien zijn al die afbeeldingen niet ingame, Je zag met FM2 als je een foto maakte ook de graphics beter werden dan dat ze waren in-game. Dus eigenlijk weten we nog helemaal niets van FM3. Behalve de info over banen en auto's.

18. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    Jawel, er is ook een filmpje waar een developer een auto ondersteboven rijdt. Het zou toch lame zijn er het er niet inzit? Kunnen ze niet maken. Er zijn meerdere ingame filmpjes hoor.

19. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.767
    Serieus? Ik heb een arcade titel gespeeld? Lol, was anders best goed speelbaar en racete lekker. Vooral een berg oprijden, vervolgens door het zand en dan uiteindelijk een paar honderd meter verder over de finish. Vond het een heerlijk spel, maar online vond ik bepaald niet lekker. Dirt 2 komt er denk ik wel, maar wacht eerst reacties en dergelijke af. Forza 3 is dan weer een ander verhaal. ;):9

20. Gallardo

Leuk Bevonden:
    0
    Nja je schreef het misschien niet zo maar zo kwam het een beetje over bij mij, maar dat kan ook aan mij liggen sorry.

Verder ben ik het eens met de post van Jeepee. Is RBR trouwens op de 360 te spelen of niet? Ik wil dat spel nog altijd een keer spelen, maar heb helaas geen oude xbox.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina