1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [deel 17]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 13 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.938
    Zal nog wel mee vallen denk ik want de meeste willen nu nog gewoon een dvd+hoesje hebben als ze een game kopen. Veel goedkoper zullen die games ook niet gok ik, zeker niet vergeleken met webshop uit de Uk of Gamehubs. Het is wel de toekomst maar voor een "mokerslag" is het denk ik nog wat te vroeg
     
  2. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    My thoughts.
    Ik denk niet dat MS de prijzen van de buitenlandse shops gaat hanteren. Ze zullen wel standaard $59,99 worden bij release...
     
  3. AnklyosoR

    AnklyosoR Active Member

    Berichten:
    99
    Leuk Bevonden:
    0
    Hirai: ''Concurrentie haakt na vijf jaar af''

    Nieuws | 10 juni 2009 - Sony Computer Entertainment baas Kaz Hirai is van mening dat de Xbox 360 en Wii ingepland staan voor vijf jaar. Daarnaast is hij er ook zoiezo niet zo zeker van of het publiek van Nintendo zo lang blijft aanhangen. "Als je te snel mainstream gaat en je de core gamer niet eerst voorziet, mis je de pilaar om je platform te blijven ondersteunen," aldus Hirai. "Zonder deze pilaar eindig je met een publiek dat wellicht groot is, maar op den duur zal voortbewegen."

    Volgens Hirai is dat prima zolang je een vijfjarige levenscyclus rekent, zoals alle concurrenten in het verleden hebben gedaan. "Ze brengen dan een nieuwe console uit, terwijl de oude direct wordt genegeerd." De PS3 beoordelen op twee jaar ligt dan ook anders in een 10-jarig plan, zo meent Hirai. "Voor consoles die een vijf-jarige cyclus hebben is het veel gemakkelijker om het succes al na twee jaar te beoordelen."

    Met deze uitspraken wordt Shane Kim van Microsoft genegeerd. Hij beweert namelijk dat de Xbox 360 het nog tot 2015 gaat uithouden.




    Hirai over Natal: ''Leuk dat Microsoft de EyeToy naar de 360 brengt''

    Nieuws | 10 juni 2009 - Tijdens de afgelopen E3 onthulde zowel Sony als Microsoft nieuwe motion-sensing technologie. Sony kwam met een prototype, welke voorzien was van interne sensoren en gevolgd werd door de EyeToy. Microsoft deed daarentegen Project Natal uit de doeken; een camera die volledige lichaamsbeweging kan registeren.

    Hirai is erg zeker van de nieuwe PS3 motion controller en laat weten dat uitgevers erg enthousiast zijn over wat ze hebben gezien. Maar hoe zit dat dan met Microsoft's hands-free controlesysteem? "Kijk naar de EyeToy: we hadden daarmee een fenomenaal succes op de PS2. Als Microsoft besluit om dat ook voor de Xbox 360 te doen, dan is dat goed, fantastisch," aldus Hirai.


    Bron: gamingonly.nl

    En onze Hirai begint weer te bashen..
     
  4. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Bwa, echt bashen is het niet. Natal is eigelijk eye toy, maar dan een stuk geavanceerder. In ieder geval, ben benieuwd naar Natal, en de motion controllers van playstation. Want eerlijk gezegd, zie ik mezelf nog geen racegames spelen met beiden. Met Natal heb je al helemaal niets in je handen, dus sturen enzo, mmm, kan niet 100 procent gaan. Echt beat em ups, tja, een paar slagen enzo kan je geven, maar echt combo's maken enzo, no way! Zoals ze met playstation zeiden, voor sommigen dingen heb je gewoon een knop nodig, dat gaat nu éénmaal niet anders... Anyways, voorlopig ben ik nog blij met mijn gewone controller, maar ik kijk wel uit naar de toekomst, ben benieuwd...
     
  5. AnklyosoR

    AnklyosoR Active Member

    Berichten:
    99
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja ben het eens met jou. Gaat wel leuk zijn met bepaalde arcade games. Zeker in het menu met je hand navigeren lijkt echt super. Maar gewone controller in je handen geeft toch wel meer puur game-gevoel. En niks anders gaat dit kunnen vervangen.
    Mja, spijtig dat Hirai zo op andere concurrenten zit af te geven.. hij past echt niet bij sony.
     
  6. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Bron: Eurogamer

    Crytek en perfectionisme... 8).
     
  7. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Ach, als Duitsland door gaat met die domme regels dan mogen ze niet eens meer games ontwikkelen daar :+

    @boss, het is idd geen bashen maar wel weer met die cynische ondertoon.
     
  8. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Bron: 1up

    Moest dit waar zijn dan bestaat de kans dat het niet lang duren voordat games enkel speelbaar zullen zijn op de krachtigere 360. Persoonlijk heb ik helemaal geen zin om een 2de 360 kopen (moest mijn huidige kapot vallen, dan wel natuurlijk)) en dit zou imo dan ook strike 3 zijn en er uit vliegen:

    1. Xbox direct droppen bij release van 360
    2. Een stuk rommel (RROD's) lanceren
    3. Nieuwe en krachtigere 360
     
  9. Daantjuhh14

    Daantjuhh14 Guest

    "Yes, there will be a new Xbox console next fall."

    wat houd dit in? wanneer is dit?
     
  10. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Volgende herfst wat in principe dit jaar zou moeten zijn maar het artikel heeft het over de herfst van 2010.

    Die nieuwe Xbox zou een ingebouwde Natal hebben maar ook wat krachtigere hardware. Ontwikkelaars zouden beiden Xbox'en ondersteunen. Het zou dan vergelijkbaar moeten worden met pc's, dat games op beiden Xbox'en werken maar dat ze op de krachtigere Xbox beter presteren.


    Extra functies (Natal), grotere harde schijf, nieuwe aansluitingen (HDMI) mogen van mij gerust maar van de "kern" hardware, de hardware die echt de prestaties bepaald, moeten ze imo van af blijven.
     
  11. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.809
    Ik ben vast een van de weinige die vind dat de volgende generatie nog wel even mag weg blijven. Heb nog volop plezier met m'n 360 ( Al valt het dit jaar erg tegen voor mij ) en heb nog lang niet het gevoel van 'Nou, het is tijd voor wat nieuws'. Wat mij betreft duurt het nog wel een jaar of 3, moet sowieso eerst nog een nieuwe GTA en Hitman 5 op deze generatie consoles hebben! :cool:

    Hier ben ik het ook mee eens. :cool:
     
  12. Alizor

    Alizor Murdaturk

    Berichten:
    2.223
    Leuk Bevonden:
    0
    +1. Vind de 360 goed genoeg en ben totaal niet toe aan vernieuwing. Heb dat ding ook pas een jaar oid. :)
     
  13. AnklyosoR

    AnklyosoR Active Member

    Berichten:
    99
    Leuk Bevonden:
    0
    Vind ook niet dat ze nu al met nieuwe zouden komen. Geniet er ook nog volop van.
    Dan is het te vergelijken met pc's, dan kan je binnenkort om de 2 jaar ook van console moeten upgraden voor betere prestaties.. (op manier van spreken, maar het kan natuurlijk!)
    Ik koop een console voor toch minstens 4 jaar mee te doen.
     
  14. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Het is geen nieuwe Xbox, is het gewoon dezelfde maar dan watbeter.MS zou dan nog altijd met een echte nieuwe console komen in de komende jaren daarop.
     
  15. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    De 360 is er toch ook al 4 jaar bijna;)
     
  16. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    En? Moet Microsoft dan na 4 jaar de 360 support maar volledig droppen om alles op dat domme Natal te richten? Give me a f*cking break zeg.

    Dan kunnen ze het net Microsoft Wii-stole-Wii noemen. Bovendien heb ik nog geen BAL gehoord over een NEXT-GEN console. Van zowel Microsoft, Sony en Nintendo niet.

    Geef mij maar een controller i.p.v Natal. Als het inderdaad een uitbreiding is zie ik Microsoft hier wel meer als €200,- voor vragen. Gewoon schandalig. Verbaast me dat Microsoft dit nog niet ontkracht heeft.
     
  17. Spinner

    Spinner So it begins....

    Berichten:
    351
    Leuk Bevonden:
    0
    Daar geloof ik niet in. Betekent dus dat de ontwikkelaars op die grote groep van 360 bezitters een partij inkomsten zouden missen.
    Nee, ze zorgen wel dat de game op beide consoles speelbaar zal zijn; anders ben je een dief van je eigen portemonee lijkt me.
     
    Laatst bewerkt: 15 jun 2009
  18. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Als de Natal een succes wordt dan zullen er wel developers dat wel doen of op zijn minst zal er dan toch blijken dat de game op de tragere Xbox net dat beetje onvoldoende presteert. Al zijn het maar van die cheap-ass kut games zoals op de Wii dat het mainstream publiek met plezier koopt:+.

    Daarbij is de kans natuurlijk wel zeer klein dat het gaat gebeuren, maar zolang MS het niet zou verbieden is die kans bestaande en dat zint me gewoon niet.
     
  19. Dr0kz

    Dr0kz Niet?

    Berichten:
    4.743
    Leuk Bevonden:
    66
    Wacht dan gewoon nog ff en breng een nieuwe console uit, dit gaat echt weer nergens over, hoe bedoel je geld kopperij... de 360 is goed zo en de controller werkt best. Nog een jaartje ofzo en dan gewoon een Xbox 3 met die natal shit.
    En dan krijgen de mensen die gek genoeg zijn om de xbox 2,5 te kopen beter graphics en kracht, hoe gaat dit wel niet werken in ranked matches etc? Lijkt me niet echt eerlijk in sommige gevallen.

    Ben zelf wel benieuwt naar Natal zelf, en dan vooral de AI van dat irritantje ventje maar zoals ze het showden vind ik het meer en meer ongeloofwaardig.
     
  20. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Op hardwaregebied mogen van mij best een paar dingen verbeteren. Dolby True HD, snellere laadtijden, minder texture-popping, grotere ingebouwde hd, ingebouwde natal etc. Eind volgend jaar is het beestje 5 jaar oud en heb ik hem ook 5 jaar. Ik lust wel een nieuwe

    Wie is de dame op je avatar trouwens? O-)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina