De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 22]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 1 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luuk_72

Luuk_72 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    De HDMI-kabel zit bij de tv :)
    morgen maar es even kijken bij een paar winkels of ze hem ook te koop hebben, voor die prijs, anders naar een internet winkelO-)

2. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
  3. Luuk_72

Luuk_72 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  4. Daniël

Daniël Staatsfeind Nr. 1

Leuk Bevonden:
    18
  5. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66

Het lijkt mij niet goed om de settings van een px over te nemen voor je pz. Je kunt sowieso beter gebruik maken van een instel-dvd, omdat iedere tv zn eigen afwijking heeft.

als je in de startpost kijkt, dan zie je dat er een serie filmpjes zijn geplaatst waarin duidelijk te zien is hoe snel je het beeld kunt verknallen, al zit je er maar 1 of 2 kliks naast!

Hier wordt mooi uitgelegd wat het effect is wanneer je helderheid (zwartweergave) en contrast (witweergave) op je tv te hoog of te laag zet.
    Ook worden primaire en secundaire kleuren uitgelegd.
    Een must om naar te kijken, hier zie je duidelijk hoe belangrijk dit is.

http://www.avforums.com/tv/index.php?videoid=53

bij dit filmpje zie je dat het maar 2-3 (!) kliks verkeerd zetten van de helderheid, het beeld is verknalt en er geen details meer te zien zijn.
    http://www.avforums.com/tv/index.php?videoid=54

Ook het 1 klik wijzigen van het contrast laat de colorshift artifact verdwijnen.

Ook wordt aan het einde van het filmpje duidelijk aangegeven dat het contrast op 100% (of in die buurt) zetten, helemaal niet goed voor de beeldkwaliteit is.

(mooi formaat schermpje trouwens! Ik denk de Pioneer 6090).

Probeer dus ff zo'n dvd op de kop te tikken, al geloof ik ook dat er van dit soort instel-hulpjes op sommige dvd-films zitten.

6. Kortestier

Kortestier Shortbull XBW.nl ICT

Leuk Bevonden:
    121
    Beste mensen,

Ik kwam er gisteren achter dat mijn HDMI kabel op mijn HDTV aangesloten, vreemde fades veroorzaakt in mijn beeld. Objecten blijven in een vorm van donkere pixelklonten heel vaagjes over het beeld hangen. Een beetje als een soort mist. Als ik bijvoorbeeld bij een game naar het landschap kijk en vervolgens naar de lucht dan zie ik een vaag spoor van de zojuist bekeken objecten.

Het stoort alleen maar in donkere games waar de wazen iets beter zichtbaar zijn. Voor de rest merk je het niet of nauwelijks. Zou ieamand kunnen vertellen waaraan dit zou kunnen liggen? Ik heb al wat lopen rotzooien met mijn instellingen, 720p > 1080i, game mode, kabel erin eruit gehaald, etc.

De HDMI kabel zat standaard bij de Xbox Elite.

Oja, de TV is een Samsung HD ready tv van de oudere modellen.

Laatst bewerkt: 15 jun 2009
  7. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Is het een Plasma of een LCD TV? Als het een Plasma is zou dat namelijk normaal zijn, is een eigenschap van Plasma, en zeke rbij de oudere modellen kan je daar inderdaad last van hebben.

8. pain of salvation

pain of salvation Tetragrammaton

Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt, kom ik al een heel stuk verder mee, en er zitten inderdaad op sommige dvd's en blu rays(T2) "instel hulpjes".

Vraag mij nu alleen nog af wat het beste is: Overal wordt aangeraden om als mode cinema te gebruiken, maar darin heb je weer het contrast instellen etc EN een mode om het beeld warmer, normaal of koeler te maken, tijdens de 200 uur wordt bij elke panasonic model warm aangeraden, maar ook erna nog het best, moeilijk zelf te zeggen aangezien elke film een ander beeld heeft waarin een bepaalde kleur meer naar voren komt.

9. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Had het probleem altijd met mijn PS3 en LE32R71B via HDMI.
    Een oplossing heb ik er nooit voor gevonden.

10. jepzel

jepzel YEAH BUDDY!

Leuk Bevonden:
    0
    Ligt aan je scherm, niks aan te doen :{

11. Kortestier

Kortestier Shortbull XBW.nl ICT

Leuk Bevonden:
    121
    Ik heb exact dezelfde tv. :eek:

12. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66

Bij een calibratie wordt bijna altijd Cinema en Warm gebruikt, omdat deze het dichtst bij de gewenste instellingen uitkomen (technisch verhaal, de kleurtemperatuur moet op 6500K uitkomen).
    Daarna probeer je het beeld dmv de instel hulpjes perfect te krijgen.

Als je dit hebt gedaan, laat jezelf dan even aan het beeld wennen.

Als je een hdtv hebt die is gecalibreerd en dus die 6500K kleurtemp aangeeft, dan toont de tv de film zoals die bedoeld is.
    Als in de film een bepaalde kleur naar voren komt vanwege de sfeer, dan toont de gecalibreerde tv deze kleur precies zoals de regisseur het bedoeld heeft.

Echt waar?? En dat accepteren jullie gewoon? Jij hebt de tv niet meer, maar ik had dat echt niet gepikt hoor.

Ik zal s gaan kijken waar dit aan ligt, ben wel benieuwd. Ik hou wel van oplossingen ;)

Laatst bewerkt: 15 jun 2009
  13. Deepeej

Deepeej Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heb tot nu toe op mijn plasma 42v10 bijna alles op koel gezet omdat warm bij mij juist niet overkomt als realistische kleuren maar misschien dat ik moet wennen aan warm!!
    Voor films gebruik ik trouwens THX en kan ik niets aan wijzigen maar voor gamen en normale tv gebruik ik koel!

14. Aleko

Aleko Niet? Nou, dan toch!

Leuk Bevonden:
    0
    Eindelijk \o/. Kijken of het nu écht van de grond komt!

15. Daniël

Daniël Staatsfeind Nr. 1

Leuk Bevonden:
    18
    Inderdaad, eindelijk...:b:

16. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Het is een goede ontwikkeling, tv in HD.

Ik kan echter bijna geen programma bedenken dat ik kijk op NL1, 2 of 3 behalve een voetbalwedstrijd. Tour de Dope kijk ik al jaren niet naar.

Echter: dit zet de commerciële zenders meteen onder druk :)

17. Daniël

Daniël Staatsfeind Nr. 1

Leuk Bevonden:
    18
    Daarom en ik heb dan eindelijk het gevoel dat die hd decoder ergens goed voor is :+

18. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Hoewel sommige mensen denken dat OLED de heilige graal is en dat we binnenkort allemaal kunnen genieten van deze techniek, heb ik er nog steeds een hard hoofd in.

De prijzen zullen sky-high zijn en ik vraag me al vanaf het begin af of het enorme kontrast niet zal zorgen voor een heel onnatuurlijk beeld.

http://www.engadgethd.com/2009/06/17/lg-15-inch-oled-tv-on-sale-in-december/

LG komt met een OLED in December, maar ook deze is maar 15 inch en heeft net als de Sony zeer waarschijnlijk een reso van maar 1366x768.
    Als er iemand is die zegt dat resolutie het minst belangrijk is voor de daadwerkelijke beeldkwaliteit van een hdtv, dan ben ik het wel. Ik hoop echter niet dat we dadelijk weer die ellende krijgen van hdready en full hd.

Bovendien zijn er dan tegen die tijd misschien plasma's of lcd's met een hogere resoluties op de markt, de ultra hd's die al zijn getoond.
    Ook is de levensduur eenderde van de huidige lcd's en plasma's.

Nogmaals: ik moet het beeld eerst nog maar s met eigen ogen zien, want de foto's die ik tot nu toe heb gezien laten een onnatuurlijk beeld zien.

Laatst bewerkt: 17 jun 2009
  19. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Ik merkte de problemen voor bij Blu-ray's met donkere scenes.
    Ik heb 1 maal een mail gestuurd met een paar klachten die ik ben tegen gekomen bij de R71B.
    Kreeg 2 dagen later een email terug van Samsung.
    Ze konden mij via de mail geen antwoord geven , ik moest maar contact opnemen met helpdesk.
    Ik ga geen duur 0900 bellen.

---
    Sinds een paar dagen werkt iTv van Ziggo ook niet meer.

Zal van het weekend eens een goede klacht richting Ziggo sturen , bij die lui daar spuugzat.
    Op de helpdesk werken een randdebielen :mad:

Had laatst een muts aan de lijn die zat te gapen.
    Belde tegen 20.30 uur op , mevrouw maakte kenbaar dat ze liever naar huis wilde 8)
    Ze heeft mij ook niet geholpen , moest maar een online formulier invullen.

20. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Mee eens. Ik zie dit meer als een uitdaging voor andere zenders. Zelf kijk ik amper naar NED1,2,3.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina