Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 12] ‎

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door WinterBase, 12 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Robby Bobson

Robby Bobson Die rapper.

Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil een nieuwe PC, maar hier niet te veel aan uit geven. Ongeveer 500,- is toch wel m'n max. In principe kan ik dan wel zo'n Aldi kreng kopen, maar ik stel liever zelf iets samen, of pak ergens een aanbieding mee ofzo.

Ik wil 'm voornamelijk gebruiken voor Cubase dan wel een ander (relatief zwaar) muziek opname programma, en Photoshop. En dan wil ik naast 1 van die 2 programma's MSN en internet wel gewoon goed laten lopen zonder dat de boel tof gaat doen.

Zijn er mensen die tips hebben voor verschillende artikelen om zelf samen te stellen?
    Ik heb een mixer die in principe dienst zou moeten doen als geluidskaart, maar ik wil wel een knappe video kaart voor als ik Football Manager wil spelen ofzo :+

Mijn eisen; Minimaal 1Gb RAM, liefst Dual Core en een relatief stille voeding. Verder niet zoveel poespas. Zijn er mensen die me daar mee kunnen helpen? (L)

2. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
  3. Fingon NL

Fingon NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Met of zonder scherm en andere randapperatuur e.d.

4. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Jij bedoelt de 4770?

5. Robby Bobson

Robby Bobson Die rapper.

Leuk Bevonden:
    0
    Die link is goud! Thanks *slaat op

Zonder scherm en randapparatuur :) Heb koningsboxen, kickass scherm, toetsenbord en muis zijn ook gewoon nog steeds goed.

6. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Om de maand komt er een nieuwe versie van de best buy guide op tweakers, dus 1juli zou je het nieuwste advies kunnen bekijken als je zo lang kan wachten ;)

7. McSparkle

McSparkle Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.189
    Zat net even te lezen in deze thread, vandaar een quote van een paar pagina's terug.

Is de X58 chipset niet zo ontworpen dat deze SLI én CF aankan? Of zit ik hier fout? :9

8. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Ja X58 kan SLI én CF.. maar het kan zijn dat op de SE versie die functie is uitgeschakeld ofzo.

9. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    Mijn videokaart is stuk dus ik wil een nieuwe hebben. Ditmaal moet het wel een wat betere zijn, als het mogelijk is.

Gamen doe ik de laatste tijd wat vaker op de PC dus wellicht dat deze videokaart er niet echt voor bestemd was. Ik speel de laatste tijd veel RACE 07, rFactor & The Sims 3. Dus met een nieuwe videokaart wil ik die games wel goed kunnen spelen. Mijn computer zit tevens aangesloten op de VGA aansluiting van mijn scherm omdat de DVI aansluiting al bezet is. Dus zo'n aansluiting moet er wel opzitten :+ Ik heb het P5N-MX moederbord van Asus :)

Ik had zelf deze gevonden maar heb geen flauw idee of die wel geschikt is :'-(

10. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Je hebt een PCI-E slot op je moederbord dus die grafische kaart gaat passen. Maar een krachtpatser is die kaar niet hoor... welke was je vorige? Wat is je budget en welke voeding heb je (belangrijk als je voor een wat krachtigere kaart gaat)?

EDIT:

Van goed naar minder goed:
    Asus GTS 250 €106
    Asus 4670 €63.95
    Asus 9600GSO €74.30

Daar waar de 4670 en 9600GSO aan elkaar gewaagd zijn zit de GTS 250 eigenlijk al een segment hoger (hij is net iets beter dan de HD4850). Nadeel is wel dat die kaart (en de 9600GSO ook) een aparte aansluiting hebben voor de voeding wat dus een iets zwaardere voeding vereist.

11. Volkoren

Volkoren Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    @ wat hierboven gezegd wordt.
    Alleen hoeft er niet een VGA aansluiting op te zitten aangezien bijna elke videokaart/moederbord wel een DVI-VGA converter erbij heeft zitten. En anders kan je voor 5 euro in de winkel kopen.

12. Robby Bobson

Robby Bobson Die rapper.

Leuk Bevonden:
    0
    Oh ik moet sowieso tot m'n paycheck ná de vakantie wachten hoor :+

13. xboxgangsta

xboxgangsta Reëel

Leuk Bevonden:
    2
    Zojuist een Coolermaster 690 gekocht om mijn Sonata II te vervangen. Toch wat meer airflow en hopelijk geen irritante resonerende sideplates.

14. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Dan zou je ook nog die van 1sept kunnen pakken :p

15. WinterBase

Leuk Bevonden:
    654
    Oke bedankt. Ik heb geen flauw idee welke voeding ik heb, zo'n standaard die er al in zat toen ik hem kocht. Zal ik zo even naar kijken. Even een vraag. Een maat van school bood me net aan dat ik deze videokaart zo van hem mag hebben. Kost me niets. Hij gebruikt hem niet meer. Is het een goede kaart en past ie op mijn moederbord?

16. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Het past op je moederbord en het was een goede kaart mid-end 3 jaar geleden. Nu is die kaart zo goed als waardeloos voor te gamen.

Ook bestaat er een AGP versie van dus moest je die kaart toch nemen, dan raad ik eens nog eens goed te informeren bij je vriend of da het wel daadwerkelijk om de PCI-E versie gaat.

17. WinterBase

Leuk Bevonden:
    654
    Oke, dus eigenlijk ik kan hem beter niet aannemen aangezien ie niet geweldig is? :{

Edit: Het is de PCIe versie ;)

Edit: Ik hoef trouwens geen COD of GTA IV te spelen xD

Laatst bewerkt: 15 jun 2009
  18. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Nee, ik zou het je niet aan raden ;).

Maar aangezien het gratis is kan je natuurlijk eens proberen en zien of die kaart aan je wensen voldoet (al denk ik niet dat je echt betere prestaties gaat hebben dan met je vorige, welke kaart dat ook mocht zijn).

19. WinterBase

Leuk Bevonden:
    654
    Oke bedankt Pegas. Laat ik het dan anders formuleren. Mijn huidige videokaart was de eGeForce 8400GS, als je die vergelijkt met die Asus kaart (die ik gratis kan krijgen), welke is dan beter? :cool:

20. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Hmm ok, jij had dus een überslechte kaart. Had ik niet gedacht :+. De 7600 is duidelijk de betere.

Maar voor de hedendaagse games is die kaart ook niet meer super hoor. Denk dat je al blij gaat mogen zijn als je bij de hedendaagse games nog een paar dingen op medium kunt zetten op een lage resolutie.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina