[XOne] Star Ocean: The Last Hope

Discussie in 'Games' gestart door Modder-Eter, 10 jun 2008.

1. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    vind Blue Dragon echt ziek hoor. De helft is geheim en vereist absurde dingen zoals met die tijgers die het konvooi aanvallen, of die lasers.

Daarnaast moet je iedereen en zijn shadow lvl 99 maken wat gwoon een eindeloze saaie grind is

2. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Die mini games zijn best makkelijk hoor en lvl99 doe je op auto-grind. Had die game best snel op 1000.

3. Cybermaxxx

Cybermaxxx It just a game!

Leuk Bevonden:
    0
    Vandaag de Limited Edition van XBW ontvangen, bedankt. Jammer genoeg is het niet echt mijn game, bij intresse PM :)

4. Excalibur

Excalibur Advanced user

Leuk Bevonden:
    0
    1) Sommige trophies wel andere weer niet. Sommige haal je gewoon vanzelf en andere daar moet je echt leader voor zijn.

2) Achievement;)

5. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.856
    Waarom doe je dan mee als je toch al weet dat het niks voor je is... :{

6. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Ik bedoelde de data voor 1 monster, maar ik zie nu dat je daar dan een jewel van kunt maken. Weet alleen nog niet hoe :)

Om gratis dingen te krijgen....hij is Nederlander weet je ;)

7. Cookie

Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    528
    Doe dan gewoon niet mee en ga hem al helemaal niet aanbieden op dit forum. Gun hem in het vervolg maar aan iemand anders...

8. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Misschien dat hij hem eerst wilde proberen?

9. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.716
    100% data per monster heb je niet nodig voor die achievement. Je hoeft alleen maar alle monsters in je collection te hebben.

Bacchus is idd een fijne char, toch speel ik eigenlijk alleen met Edge als leader.

10. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Heb nu 5 uur gespeeld en toch valt de game wat tegen. Slechtste punten vind ik nog de camera en de heel erg eentonige battles. Bij ES waren ze dat al, maar dan had je nog verschillende knoppen voor acties en gingen de vijanden wat sneller dood. Nu is het iedere keer 30-60sec op A spammen en dan heb je weer een battle gewonnen.

Straks of morgen nog maar wat verder spelen voordat ik hem weer verkoop :mad:

11. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.716
    Zit ondertussen zo'n 21 uur into the game en deze is echt zoveel beter dan Eternal Sonata.

12. Excalibur

Excalibur Advanced user

Leuk Bevonden:
    0
    Heb je klaus al ontmoet

13. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.716
    Net gebeurd, ben nu net dat kleine stukje verder.

14. Ypuh

Ypuh Active Member

Leuk Bevonden:
    203
    Fully agree! Ik deed mee omdat ik behoorlijk naar het spel uitkeek, maar gun hem een ander omdat ik het zelf wel betalen kan. Meedoen voor de waarde vind ik een beetje lame inderdaad! Valt me in ieder geval nog mee dat je wel af en toe post op het forum.

Overigens, Modder-Etter, bedankt voor de PM. Ik ga vanavond verder, kom net thuis van mn werk.

@GForce, ik vind dat je wel gelijk hebt. De enige keren dat je taktiek nodig hebt, is bij de bossfights. Echter kan blindside dan veel goed maken. Persoonlijk vind ik het combat systeem prima. Wil je 'A' spammen, dan doe je dat. Wil je met skills kutten (zoals ik), dan werkt dat ook. Verder vind ik de cutscene's geweldig. Zie de game er ten alle tijden prima uit (Af en toe frame rate drop, maar als je als gamer op je eerste PC de eerste Doom en Red Alert speelde, valt dit allemaal wel te overzien) en zorgen de bossfights en steden voor voldoende afwisseling naast de combat.

Ik ga misschien toch proberen zoveel mogelijk achievements te halen, ik wil alleen voorkomen dat ik de hele game van een blaadje aflees en om de 2 minuten moet kijken of ik niet een item gemist heb. Ik denk dat de 'Alle wapens' en 'Onderzoek elk schip' achievement wel aardig haalbaar zijn, zonder al te veel moeite. Over de 100% items en 100% IC ben ik nog niet helemaal gerust, maar daarvoor lees ik Modder Etter zn pm ff door straks.

15. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    De drive om alles 100% te halen zal me dadelijk door de game heen moeten helpen. Hou er altijd wel van als er veel te unlocken is. Spaceship data moet niet zo moeilijk zijn. Zit nu op 30% en heb er pas 5 uur op zitten.

Wat je zegt over dat blaadje aflezen is wel waar. Heb er een systeem in gemaakt zodat ik weet wat ik op ieder stuk moet halen (missable). Verder loop ik gewoon door de game en ga ik later wel voor de 100%. Constant aflezen verpest imo iedere game.

16. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    Yeah ik heb de LE ook vandaag ontvangen van XBW! Ik ben benieuwd naar deze game :) Gelukkig zit er een mini guide bij van Brady Games, ik ben nooit heel erg sterk in JRPG's haha. Ik hoop op een mooi verhaal!

17. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.716
    Dan moet je in het begin wel even doorbijten. Het verhaal wordt gaandeweg beter imo. De karakters ook steeds sterker :)

18. Ypuh

Ypuh Active Member

Leuk Bevonden:
    203
    Ik ben nu zo'n 18 uren onderweg en vind de game geweldig, beter dan verwacht. Na IU zat ik alweer te wachten op een game in deze scene!

Ik begin met de 2 minpuntjes;
    - De camera! Ik hekel hem omdat hij niet automatisch meedraait, waardoor ik steeds in battles kom wanneer ik het niet wil of heel lastig op het juiste plaatsje kan gaan staan om te minen. Gelukkig is het tijdens combat allemaal wel uit te houden.
    - Met 'A' rammen kom je een heel eind in de battles, maar aan de andere kant kun je het zo leuk maken als je zelf wilt. Ik snap alleen niet waarom Infinite Undiscovery gigantisch werd afgekraakt door zijn camera en combat systeem, terwijl Star Ocean identiek is aan IU (iets meer opties, andere verhaallijn en setting natuurlijk, maar dat mag ook een jaar na IU).

Dan nu mijn lofzang! Ik loop gewoon van cutscene naar cutscene en vind het heerlijk! De quests zijn begrijpbaar, niet extreem makkelijk en niet overdreven moeilijk/belachelijk. Ze laten je tot dus ver nog niet 10 uren grinden voor een simpele quest o.i.d. Ook zijn de bossfights geweldig en passen ze wel redelijk in het verhaal. Het idee dat elke planeet een soort van 'vijand' heeft en dat je die moet verslaan om weer aan informatie te komen voor 'the main cause', is leuk uitgewerkt. Anyway, er is zoveel meer goed aan deze game, zelfs met de kutte camera blijf is het nog steeds verslavend!

Overigens heb ik besloten voor de 100% schipdata, 100% weapon data en 100% monster data te gaan. De 100% quest laat ik liggen en ik denk dat ik de 100% chests ook niet ga halen, ik heb er vast wel 1 of 2 gemist aan het begin, maar volgens mij kun je daar zelfs nog naar terug gaan!

How's your progress lads?

19. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.716
    Ik zit momenteel bijna op de 30 uur en nog steeds op disc 1.
    Op welke planeet ben je nu aanbeland, Ypuh?

20. Ypuh

Ypuh Active Member

Leuk Bevonden:
    203
    Door een zwart gat ben ik beland op
    Alternate Earth
    . Morgen weer een dag :).

Lukt het je overigens nog steeds om de quests op 100% te halen? Ik heb ff gekeken en het is zeker do-able, maar ik focus me nu eerst liever op de game en een aantal simpele achievements, dan hoef ik bij mijn volgende playtrough maar op 2 of 3 achievements te letten en ben ik al een beetje bekend met het spel.

Deel Deze Pagina