Xbox LIVE Arcade Games [Deel 5]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Tco, 2 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaneda

    Kaneda Active Member

    Berichten:
    1.164
    Leuk Bevonden:
    0
  2. Tco

    Tco The Chosen One

    Berichten:
    6.230
    Leuk Bevonden:
    1
    Lijkt me wel leuk ben stiekem wel een cardgame fan, Yu-Gi-Oh (game niet serie) en zo'n game op de NGC.

    Denk wel dat er meerdere DLC packs komen van 200-400 punten of zo.

    Misschien toch nog maar een 4200 punten kaartje kopen.
     
  3. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Duels of the Planeswalkers is een RPG op de PC :)

    @TCO: Carcasonne en Catan zijn wel leuk. Echter heeft Catan geen uitbreidingen en zijn die van Carcasonne niet echt geweldig.
     
  4. Remy669

    Remy669 Active Member

    Berichten:
    467
    Leuk Bevonden:
    0
    Had ergens gelezen dat je alleen kaarten kunt krijgen door in-game wedstrijden te winnen.
     
  5. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Je speelt met een ante dus als je iemand in de game verslaat krijg een random kaart uit zijn deck.
     
  6. Kaneda

    Kaneda Active Member

    Berichten:
    1.164
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is wel tof, als je wint:+
     
  7. The_Yakuza

    The_Yakuza Active Member

    Berichten:
    1.805
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar hoe kom je dan aan de zeldzame kaarten? (library of alexandria/ black lotus/etc?)

    Of krijgt iedereen een random deck aan het begin? Als iedereen met dezelfde deck begint is dat wel behoorlijk saai. En random decks zijn gewoon zelden goed, voornamelijk omdat je hem dan niet zelf samenstelt. Welke series zitten er uberhaupt in deze game? :)
     
    Laatst bewerkt: 15 jun 2009
  8. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.486
    Leuk Bevonden:
    3.438
  9. f4TaLNL

    f4TaLNL Marcus

    Berichten:
    1.160
    Leuk Bevonden:
    0
    Iemand een idee wanneer Zeno Clash komt? :)
     
  10. MetalSonic

    MetalSonic MetalSonicNL

    Berichten:
    4.536
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik hoop op info over Worms Armageddon :)
     
  11. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Alleen de echt oude series zoals Alpha, Beta, Revised en Arabian Nights zitten erin (misschien ook nog Legend en/of Antiques).

    Je kunt in het begin een kleur kiezen en dan krijg je kaarten van een deck in die kleur. Door vijanden te verslaan kun je kaarten krijgen maar ook door te kopen (in de game) en door ze op de map te vinden.
     
  12. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    wat houden die kleuren in? Elementen? Magie vs zwaard vs sneak?

    Ik ben geen Magic kenner maar deze game spreekt me wel aan
     
  13. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Zoiets als elementen. Je hebt mana nodig wat uit landen komt. Groene landen producren groene mana. Je hebt ook landen die meerdere kleuren kunnen produceren (duals) maar ook artifacts die kleurloze mana produceren.
     
  14. f4TaLNL

    f4TaLNL Marcus

    Berichten:
    1.160
    Leuk Bevonden:
    0
    Rocket Riot vanaf morgen op Xbox Live Arcade

    [​IMG]

    http://www.rocketriot.com
     
    Laatst bewerkt: 16 jun 2009
  15. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.486
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Om nog even GForce aan te vullen: de elementen hebben hun eigen stijl / thema en dat zie je in de kaarten terug.

    Bv: Groen is nature, healing, defense, regeneration, etc. Rood is vuur, vernietiging, kracht etc.

    Dat zie je ook aan de monster kaarten terug, waarbij rode monster kaarten (vuur) meestal een hoge aanval, maar lage verdediging hebben. Bij groene monster kaarten (natuur) is dat vaak omgedraaid. Daar komen nog allerlei special abilities bij. Blauw (magie / water) heeft bijvoorbeeld veel magiers die zwak zijn qua gestel, maar wel gemakkelijk van een afstandje kunnen knallen. Bij zwart (black magic, death, pestilence) brengen verschillende monsters allerlei ziektes over, die andere kaarten maar ook de tegenspeler kunnen verzwakken.
     
  16. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Ik vind zwart en groen wel goed klinken
     
  17. Tco

    Tco The Chosen One

    Berichten:
    6.230
    Leuk Bevonden:
    1
    Wednesday on XBLA: Magic: The Gathering and Sam & Max

    Geen Rocket Riot blijkbaar.
    Majornelson.com
     
  18. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.486
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Nou, ben echt benieuwd hoe uitgebreid Magic gaat worden. Ik hoop niet dat je weer allerlei boosters extra moet gaan kopen om je kaartendeck een beetje gevarieerd te maken.



    De kwaliteit is niet heel hoog, maar op bovenstaande filmpje zie je ongeveer hoe een MtG duel verloopt in dit spel. De speler heeft net een kaart getrokken en wordt, voordat hij aanvalt, eerst nog met een vuurbal bestookt door zijn tegenstander (was dat een instant/interrupt?). Daarna wijst hij aanvallende monsters aan en de verdedigende speler kiest natuurlijk zijn verdedigers uit. Daarna wordt de schade verdeeld. Dat is niet zomaar 1-op-1 rammen, want bijna welke monsterkaart kan wel iets speciaals (flying, burrowing, rampage, flanking, poison etc.). Is de verdediging niet toereikend, dan gaat de resterende schade door naar de tegenspeler en wordt het van zijn maximum health afgetrokken. Nul health = game over.
     
    Laatst bewerkt: 16 jun 2009
  19. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    hoe zie je nu wat er gebeurt? Die lettertjes zijn veel te klein om te lezen, je kan amper herkken wat voor kaart de tegenstander heeft
     
  20. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.486
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Heh, inderdaad. Ik herken het omdat ik het spel ken. Normaal gesproken zie je het veel beter, maar je kunt ook inzoomen met de trigger. Dan zie je de kaarten groter in beeld. De kwaliteit van het YT filmpje is helaas niet super.
    Bovenin zie je wel een slider van links naar rechts schuiven. Die slider geeft elke fase in de beurt aan (main, attack, block etc). Er zit volgens mij wel een tutorial bij, dus dan wordt het vanzelf stukken duidelijker.

    EDIT: Kon eff geen duidelijk filmpje vinden. Tis redelijk complex als je nog nooit zo'n kaartspel hebt gedaan, maar goed te leren. Als ik het begrijp, kun jij dat ook. ;) Het is wel een ontzettend leuk tactisch spel als je eenmaal er beter in wordt.
     
    Laatst bewerkt: 16 jun 2009
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina