Apple / Mac - [Deel 3]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Melbuuln, 22 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Ze hebben hem inderdaad nog nieuw bij Mail a mac. Maar leg je argumenten 'nieuwer' en 'steviger' eens uit dan? Wat is het voordeel van dat hij later is uitgebracht? En bedoel je dat de behuizing van zo'n "oude" (want de nieuwe MacBook is ook weer gewoon deze uitvoering) MacBook kapot gaat of wat? Ik vind zelf die unibody wel mooier, maar ik zou het dan wel graag ff uitgelegd hebben waarom je voor de unibody versie gaat. Want 0.4Ghz, is dat niet veel (maar op zich heb ik daarnaast dan ook een iMac van 3,06Ghz dus misschien maakt het niet zoveel uit, alleen voor op school)?

En wat is het verschil tussen een internationale versie (ik neem aan dat ze daar het toetsenbord mee bedoelen) en een nederlandse?

2. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Vraagje, heb een tijdje geleden een DFU fix gedaan, zodat ik mijn iphone weer in dfu mode kan zetten. alleen nu heb ik de bluetooth geupdate, en krijg ik de hele tijd als ik hem opstart een foutmelding.

Het gaat om het bestand:
    IoUSBCompositedriver.kext

Hoe kan ik deze opnieuw installeren?

3. Furies

Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    6
    Heb mijn 13" Macbook Pro 2.53Ghz binnen! Prachtig apparaat! Als nieuwe Mac gebruiker is het allemaal wel erg wennen, maar heb al een aantal dingen aan de praat gekregen.

Weet iemand of het mogelijk is om Windows Live Mail aan de praat te krijgen in Mail? Via google kwam ik op een plugin, maar die werkt niet meer met mijn versie van OSX.

4. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    volgens mij kun je hotmail voortaan pop3 gebruiken

5. Furies

Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    6
    Ok, ga ik straks even proberen!

Waar komen mijn foto's te staan die ik net geïmporteerd heb via iPhoto?

6. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Let wel op, dat gaat wel via secure pop oid. poort 9xx ofzoiets.. Moet je ff een handleiding voor googlen.

7. Rox

Rox Marketing 2.0..

Leuk Bevonden:
    2
    @DuskyDemon: ik zou altijd voor de Unibody gaan! Hij is iets lichter (al scheelt dat niet zo heel veel), maar qua bouwkwaliteit is het wel echt een stap voorwaarts. De 'plastic' MacBook heeft af en toe nog wel eens kraakjes en piepjes, maar de Unibody zit echt geniaal in elkaar.

Multi-touch pad is wel wennen, maar daarna wil je niets anders meer (beetje zoals de iPhone ;)). Vooral die gestures zijn in het gebruik wel makkelijk.

Die 0.4 ghz ga je niet echt merken. Processorsnelheid is wel belangrijk, maar niet het enige wat de snelheid van een systeem bepaalt. Hierbij zijn bijvoorbeeld ook de snelheid (en hoeveelheid) van het geheugen en de harde schijf belangrijk. Het geheugen is in de Unibody wel sneller, wat een gedeelte van het 'verlies' goedmaakt.

Daarnaast zegt de kloksnelheid over de processor ook maar een klein beetje. Het gaat erom wat ze per zogenoemde kloktik kunnen doen. Je kunt het vergelijken met lopen. Als je tegen iemand zegt dat hij 1 grote stap moet doen (een kloktik) weet je niet hoe ver hij gekomen is, want de lengte van de persoon/zijn benen (snelheid) bepalen de echte afstand (de kloktik x de snelheid)

8. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Ok bedankt voor je reactie. Maar op zich maakt die 0,4Ghz ook niet zo heel veel uit. Want voor de echt zware applicaties zal ik dan toch de iMac gebruiken. Ik kijk nog even wat de rest zegt.

Maar ook nog even deze vraag:

Wat is het verschil tussen de internationale versie en de gewone (nederlandse neem ik aan)?

Dit bedoel ik: klik

En dit is die blackbook:

klik

9. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    In je iPhoto library. Die staat in de Pictures map.

10. Grave

Grave Gym Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    520
    @Dusky, Gewoon die unibody halen. Is nieuwer heeft wat leuke features, unibody, looks, betere restwaarde mocht je em ooit verkopen.

Als je een blackbook of nieuwe unibody voor ongeveer hetzelfde kan kopen zou ik zelf voor de unibody gaan.

11. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Kan iemand nog zijn stem laten horen? Want als nog meer mensen de unibody zeggen dan ga ik daar maar voor :+

12. Metal Mark

Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    454
    Ik zou voor de de unibody gaan. Die zwarte vind ik persoonlijk niet zo mooi (maar dat is mening). Aluminium komt ook steviger over...

13. Midas-vb

Midas-vb Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Unibody!

14. Kiss of Fire

Kiss of Fire Kiss of Fire

Leuk Bevonden:
    40
    Unibody. Duurzamer en mooier scherm. Naar specs hoef je niet meer te kijken, toch? Dan unibody. :+

15. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Ok, ik ga dus voor de unibody versie. Maar weet iemand nou wat dat 'internationaal' betekent?

dit bedoel ik

16. Metal Mark

Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    454
    Misschien iets met het toetsenbord te maken?

17. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Dat vroeg ik me dus af :+

18. JoJo

JoJo ☆☆☆

Leuk Bevonden:
    0
    Laatst bewerkt: 21 jun 2009
  19. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Misschien iets in het OS? Maar dan bel ik morgen Mail A Mac wel ff op wat dat is en als dat niks is dan bestel ik morgen.

20. BeZaX

BeZaX Plop...

Leuk Bevonden:
    0
    Laatst bewerkt: 21 jun 2009
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina