Fight Night: Round 4

Discussie in 'Algemeen' gestart door MM90, 10 jan 2009.

1. Rotha

Rotha Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Een aantal dingen is al gefixed:
    Update: 05-15-2009

Couple of quick things that I can speak about right away. First, for those interested timelines, the demo was locked down about 7 weeks ago in early, early April. As you might imagine, the final weeks of development is when a lot of the fine tuning and polishing gets completed. For example, off the top off my head:

1. Stamina. Stamina loss is a little higher and stamina regeneration is a little slower.

2. Punch connections. Landed punch collisions are cleaner and hit reactions have more intensity.

3. Cuts and Swelling. The onset is very fast in the demo. In the final version, depending on your susceptibility to damage you find that you might have several fights without incurring any significant damage - but then when it does happen, it really affects the way your fight plays out between rounds.

4. Punch Animations. Tweaks on many punches occurred after the demo was out the door to address performance/technique issues.

5. Gameplay Audio. The mix in the demo is not great and we know that. Lots of audio work was done in the final 6-7 weeks and it sounds much better.

6. Counter Punch Window. The counter window is roughly the same length, maybe a little shorter in the final version. But we tuned how often you can open it up. They don't happen as often overall.

7. AI Difficulty & Exploits. The final weeks were spent heavily invested in finding AI exploits like the hook spamming, body punch spamming, haymaker spamming, etc. It's tightened up quite a bit. Difficulty on the demo is pretty low, but we did that on purpose so people wouldn't get annihilated their first few fights.

8. Foot Speed & Locomotion. Little bit faster overall, but also behaves much better changing directions and maintaining distance to opponent when moving laterally.

9. HUD & Settings. There is an option to turn off HUD in final game. Options to change camera too. Gameplay sliders to adjust power, damage, speed and CPU behaviors.

10. Miscellaneous Hatton has his new tattoos. Shane Mosley's name is spelled correctly. As mentioned previously, several of the boxers overall ratings have been updated/balanced.

Hope that helps. More info to come when its available.

- Brizzo
    http://forum.ea.com/eaforum/posts/list/232753.page

2. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Nou,

Ik vind het hele spel vrij dom ogen eigenlijk als ik afga op deze filmpjes. Ik vind het wat saai ogen allemaal, de klappen lijken helemaal niet aan te komen in deze filmpjes. No offence maar ik hoop dat het aan jouw speelstijl ligt :D

3. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Inmiddels de demo gedownload en ik ben het zowat met alles niet eens. Als FN 3 fanaat was ik erg benieuwd. Ik ben begin vast met de conclusie: Hello FN 4, bye bye UFC.

Ik speelde voor het eerst met de pookjes (gedwongen helaas) en na een moeizaam begin waarin vooral de graphics mij opvielen (blaast UFC VOLLEDIG van het scherm) en dat ik vrij moeizaam goede slagen kon plaatsen begon ik los te komen.

Na een potje of 10 (ik moest nogal wennen aan de besturing omdat ik FN niet de gewone slagen met het pookje deed) begon het mij te dagen en kon ik tactisch gaan spelen. Dat werkte nog beter dan bij FN 3 eigenlijk. Daar was het simpelweg counteren en de KO was er binnen een ronde of 2. Nu is het counteren niet meer het allerbelangrijkste gelukkig.

Ik kon vloeiende combinaties maken, wachtend op het moment dat mijn tegenstander verzwakt was en hem dan vervolgens in de hoek te dringen en hem daar niet meer uit te laten. Het duwtje dan je nu kan geven werkt geweldig, daar kun je net de ruimte mee krijgen om die ene haymaker te plaatsen.

Juist omdat de haymakers niet meer de absurd slome maar o zo dodelijke slagen zijn, komt er meer taktiek bij kijken. Die haymakers komen nog steeds goed aan, maar ze zijn niet meteen dodelijk en je kunt ze ook tijdens een snelle combo maken.

Ook is het nu echt van belang om wanneer je kortere armen hebt om dichtbij te komen. Veel jabs maken om erin te komen, en vervolgens lekker combineren.

Om even terug te komen op jouw mening:

Ik heb het spel nu al zo'n acht uur gespeeld (jaja, ik heb een demo al voor acht uur zitten spelen) en mijn conclusie is dus een heel stuk anders.

De stamina gaat weldegelijke omlaag en je kunt steeds trager slaan. Een goede haymaker op je kanis als je stamina leeg is dan ook erg vervelend. Als je behoorlijk je tegenstander hebt toegetakeld zakt zijn defence overduidelijk in. Ik ben het overigens wel eens met de jabs, die zijn pijlsnel maar doen te weinig damage. Ik verwacht wel dat dat met de zwaargewichten anders zal zijn, maar dat is nog even afwachten.

Nee, ik ga geheel voor deze game, een heel stuk verbeterd tov het vorige deel. De KO zijn overigens ook erg mooi gedaan. Eindelijk vallen ze echt mooi neer en zijn de spastische lichaamsdelen bij een KO verleden tijd. Want dat zag er echt niet uit.

Ik heb UFC ook en die zal ik ook nog wel ff spelen, maar FN 4 heeft het voor mij persoonlijk gewonnen. Ondanks dat je daar veel meer mogelijkheden hebt, vind ik FN 4 net wat intensiever.

Laatst bewerkt: 6 jun 2009
  4. AntraXxX

AntraXxX Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    214
    Ik speel deze demo ook nog bijna elke dag met veel plezier. Ben het volledig eens met jou punten Cyrax77, grafisch is het echt een pareltje. Vechten met de pook werkt echt super fijn vind ik, combo's maken gaat me al erg goed af. Paar jabs, hoeken en uppercuts en als hij dan verzwakt is een goede haymaker op z'n snuffert landen. Als hij stunned is dan doen stoten echt veel schade.

Dat jabs/directe te weinig damage doen klopt maar dat ligt ook aan de soort boxer (zie de post van MM90) en/of het een heavy of light weight is.

Als je iemand een klap op z'n gezicht uitdeelt ziet dat er mooi uit inderdaad vooral als je hem tegen de vlakte aan slaat (dat herhalingsfilmpje ziet er ziek mooi uit _O_) en animaties van de broek en spieren zien er ook erg realistisch uit.

5. MM90

MM90 -xxx-

Leuk Bevonden:
    0
    Donderdag Mike Tyson reportage op tv, vanavond Rocky...Ik heb zin in Fight Night...!!!

6. MM90

MM90 -xxx-

Leuk Bevonden:
    0
    Achievements:

Get In The Ring 5
    Win a Fight Now match against the CPU

Just Like Mike 40
    Win a Fight Now match by KO in in the first round against the CPU in a 10 round fight.

More machine than man 50
    Win 50 Fight Now matches against the CPU

Knock a sucker out. 10
    Win by a knockout in Fight Now against the CPU

Ecko Trunk Challenge 15
    Beat CPU Miguel Cotto in Fight Now on Pro.

Man Up Manny 15
    Beat CPU Manny Pacquiao in Fight Now on Champion.

Pull No Punches 10
    Win a Fight Now match vs the CPU while landing at least 500 punches

Pound For Pound 40
    Win a fight against a CPU opponent in a higher weight class than you.

The Road Is Long 10
    Win 10 fights in Legacy Mode

The Champ Is Here 40
    Win a championship belt in a single weight class.

The Latest and the Greatest 50
    Retire as a Superstar

From Chump to Champ 20
    Win the Amateur Tournament in Legacy Mode

Movin' On Up 30
    Move up in weight class in Legacy Mode.

Undefeated 20
    Win 5 Consecutive Legacy Mode fights

My Style Is Impetuous 60
    Beat CPU Mike Tyson on G.O.A.T. using a created boxer in Fight Now

XL 50
    Win the Middleweight Championship Belt in Online World Championship Mode.

L 25
    Win the Lightweight Championship Belt in Online World Championship Mode.
    Solid Contender 30
    Win 5 online ranked matches.

Pain Brings Glory 5
    Win a match in Online World Championship Mode.

Comeback Kid 10
    Win a Online ranked match after being knocked down twice.

Walk like ten men 10
    Win 10 Fight Now matches against the CPU

David and Goliath 40
    Beat CPU Mike Tyson in Fight Now on G.O.A.T.

King of The Rope-a-Dope 40
    Beat CPU Muhammad Ali in Fight Now on G.O.A.T.

Punch Drunk 10
    Win a Fight Now match vs the CPU while landing at least 250 jabs

Enough To Feed a Horse 10
    Win a Fight Now match vs the CPU while landing at least 10 haymakers

Precision Guided Pain 50
    Win a fight where you landed at least 70% of your punches vs CPU

GOAT 80
    Retire as the G.O.A.T(unlocks achievements; Retiring as a Superstar and Hall of Famer if not earned)

Big Gloves to Fill 65
    Retire as a Hall of Famer (unlocks achievement for retiring as a superstar if not earned)

Flyswatter 60
    Beat CPU Muhammad Ali on G.O.A.T. using a created boxer in Fight Now

XXL 75
    Win the Heavyweight Championship Belt in Online World Championship Mode.

A Force to Reckon With 15
    Win 10 online ranked matches.

New Blood 5
    Import a boxer into Legacy Mode

Secret Achievements

Secret Achievement 5
    Continue playing to unlock this secret achievement.

--Alleen die online Championship zijn lastig, rest heb je zo. *)

Laatst bewerkt: 15 jun 2009
  7. Ic3DFire

Ic3DFire Active Member

Leuk Bevonden:
    170
    Haha, wat meer variatie dan FNR3. Die 70% raak slaan achievement is auw, ik kom gemiddeld op 45/60% in FNR3 :p

Ik krijg toch wel zin in deze game :)

8. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.766
    @ MM90: Dat zijn al 10x zoveel achievements als in deel III. ;):emo:

9. AntraXxX

Leuk Bevonden:
    214
    Alleen maar beter imo.

10. Ryu Suyanto

Ryu Suyanto Ryu Suyanto

Leuk Bevonden:
    0
  11. Emileu

Emileu Active Member

Leuk Bevonden:
    33
    Des te meer ik van deze game zie des te meer ik begin te twijfelen.

Deel 3 helemaal kapot gespeeld, maar bij de demo van deel 4 had ik niet echt het idee volledig controle over mijn boxer te hebben

12. AntraXxX

Leuk Bevonden:
    214
    Meer oefenen. ;) Het pookje is geweldig imo.

13. Ic3DFire

Ic3DFire Active Member

Leuk Bevonden:
    170
    Ik heb in de FNR4 demo juist 10 keer meer het gevoel dat ik controle heb over mijn bokser.
    Ik zat eerst te twijfelen of ik deze game gelijk zou kopen bij de release, maar na het spelen van de demo was ik verkocht \o/

Hehe, ik kreeg het niet voor elkaar om die kerel knock down te meppen in de demo, laat staan knock out. Na ongeveer 15 rematches moest hij er toch aan geloven, 2 keer knock down binnen een minuut, nu alleen nog knock out en ik ben blij!

Laatst bewerkt: 17 jun 2009
  14. MM90

MM90 -xxx-

Leuk Bevonden:
    0
    Gametrailers preview:

[gt]51722[/gt]

Begint er toch sterk op te lijken dat je niet meer met de face buttons kunt vechten. Zwaar minpunt persoonlijk voor mij omdat het invoeren in Round 3 (en in de demo ook niet altijd even goed reageert) gewoon te langzaam was met de pook. Mja, we zullen zien.

15. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    Indrukwekkend. Ik zou hem nog bijna gaan kopen ook als niet-boksfan.

16. AntraXxX

Leuk Bevonden:
    214
    Komt hij nou aanstaande vrijdag uit?

17. strapping young lad

strapping young lad Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij wel in de UK.. hier staat ie bij bol.com geplanned voor 02-07-09.
    Free record shop ook op 02-07-09: http://www.freerecordshop.nl/is-bin...roducttype%3d67&fh_refview=lister&&SubCat=360
    Zuiderpark: http://www.zuiderpark-games.nl/v2/product_info.php?cPath=126&products_id=18542

Allemaal 2 juli, dus ik ga daar maar van uit.

Maar dimension plus: http://www.dimensionplus.nl/link.asp?pid=781448

Die staat wel op volgende week..

Laatst bewerkt: 22 jun 2009
  18. Nol

Nol Pulp Fiction

Leuk Bevonden:
    369
    Volgens mij is de release hier ook de 25e, alleen hebben veel sites de datum niet geactualiseerd.

19. Ic3DFire

Ic3DFire Active Member

Leuk Bevonden:
    170
  20. MM90

MM90 -xxx-

Leuk Bevonden:
    0
    Het is bekend dat er niet kan worden gevochten met de face buttons. Misschien komt er DLC die dat wel toelaat, net als er DLC komt voor nieuwe boksers.

IGN.com

Deel Deze Pagina