1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het grote "video-edit en montage" topic

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door scarluuk, 25 jun 2009.

  1. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Die had ik laatst ook gemaakt, maar die was er na 5 min al weer afgetrapt door YT, licentie dinges.
     
  2. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    Mhm, we zullen zien. Laten we blijven dat hij er op blijft staan.
    Hij is ook bezig met uploaden bij Gametrailers.
     
  3. scarluuk

    scarluuk Hail me!

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    7
    sony vegas is bedoeld voor alleen het knip/plak werk en het synchroniseren van alles en basisch effecten en dat doet premiere ook.
    After effects (de naam zegt het al) is voor na effecten dus de echt uitgebreide effecten enzo, dat programma is niet gemaakt om hele films in te monteren maar alleen effecten in te maken
     
  4. Marruk

    Marruk hallo

    Berichten:
    434
    Leuk Bevonden:
    8
    Ja dat snapte ik al, het ging om de eerste zin. Dankjewel, ik ga Premiere maar eens uitproberen, heb een beetje een hekel gekregen aan Vegas.
     
  5. scarluuk

    scarluuk Hail me!

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    7
    have fun :)
     
  6. Borix

    Borix Active Member

    Berichten:
    1.770
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb zelf ook al wat filmpjes ge-edit (voor school o.a), ik vind Premiere zelf heel erg fijn werken. Maar een leraar vertelde mij dat er professioneel veel vaker Avid en Finalcut word gebruikt. Nu heb ik op school Finalcut geprobeerd maar ik heb het gevoel dat er hier minder mee mogelijk is (en daarnaast kan ik er zelf ook niet echt goed mee omgaan), maar dit zal wel voornamelijk komen omdat ik Premiere en windows gewend ben.

    Binnenkort ook Avid maar eens proberen, volgens mij lijkt die wel een beetje op Premiere.
     
  7. scarluuk

    scarluuk Hail me!

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    7
    Avid en Premiere worden erg vaak met elkaar vergeleken omdat ze veel op elkaar lijken.
    in final cut kan er heel veel gedaan worden als je maar weet hoe en wat.
    dit geld uiteraard voor ieder edit programma maar bij bijvoorbeeld premiere heb je heel vaak veel knopjes staan om je overlay in te stellen terwijl bij final cut je dan weer een venster erbij moet halen voor "advanced" settings.
    final cut blijft mijn favoriet van mac en premiere/avid voor op windows
     
  8. Dsquared

    Dsquared Active Member

    Berichten:
    126
    Leuk Bevonden:
    0
    @scarluuk

    Dat eerste filmpje is wel vet gedaan man!
    Vooral de momenten dat me bass begon te werken echt vet!

    Ga zo door! trouwens met wat voor camera film je?
     
  9. scarluuk

    scarluuk Hail me!

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    7
    Bedankt :D

    Ik gebruik een Sony HVR-a1e.
    het voordeel van deze camera is de extra richtmicrofoon met 2 XLR ingangen voor het geluid.
    Binnenkort maak ik de overstap naar en Sony HVR Z5e want dat beeld is gewoon velen malen beter.
     
  10. Dsquared

    Dsquared Active Member

    Berichten:
    126
    Leuk Bevonden:
    0
    Flinken investering zeg!

    Wat wil je er mee bereiken btw? Wil je films gaan maken of reclame spotjes?
    Of videoclips, live tv?
     
  11. scarluuk

    scarluuk Hail me!

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    7
    Ik weet nog niet precies wat maar ik weet wel dat ik de film wereld in wil :9
    Ik ben nu gewoon bezig met ontdekken wat ik het leukst vind om te doen enzo het probleem is alleen dat er zoveel gave dingen zijn :D
    mijn nummer 1 is tot nu toe speelfilms (kleine of grote producties) dat is namelijk gewoon zo cool!
     
  12. Borix

    Borix Active Member

    Berichten:
    1.770
    Leuk Bevonden:
    1
    Dan hierbij ook maar even een filmpje van mij:



    Gemaakt met een groepje op school, maar het monteerwerk is allemaal van mij...

    Ohja, wel ff in Youtube HD kijken :cool:
     
  13. scarluuk

    scarluuk Hail me!

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    7
    Heel mooi gedaan hoor:) alleen is het meer thriller dan film noir vind ik:9

    nog een paar punten waar je op kunt letten voor de volgende keer (puur alleen als tips hoor dus niks lulligs bedoeld ofzo ;))

    er zitten hier en daar een paar continuïteits foutjes in de vorm van iemand zit naar beneden te kijken en het shot daarna staart hij recht naar voren.
    probeer anders een paar extra shots te maken van de locaties enzo die je er tussen kunt zetten om dit soort fouten te verdoezelen.

    de point of view (dat je de gevangene bent) is erg gaaf gedaan maar misschien is het mooier om eerst de gevangene te laten zien, dan over te schakelen naar de point of view, dan weer terug naar het gezicht (een erg bekend effect namelijk)

    maar voor de rest een erg mooie film hoor! en een gaaf verhaal! :D
     
  14. Dsquared

    Dsquared Active Member

    Berichten:
    126
    Leuk Bevonden:
    0
    Leuk gedaan!
    Alleen als ik zwart wit tv wil kijken dan koop ik er wel 1 op de markt voor 5 euro..
    Waarom niet in kleur?
    Vat dit positief op aub
     
  15. scarluuk

    scarluuk Hail me!

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    7
    Film Noir was een génre wat in de tijd van de zwart wit televisies was uit gevonden en was toen razend populair.
    tegenwoordig worden er niet meer zoveel film noir films gemaakt maar er wordt nog steeds soms voor gekozen om die zwart wit te maken omdat dat nog steeds kenmerkt met die tijd.
    hevige contrasten horen daar ook onder wat in deze film iets minder was maar om die reden is er denk ik voor zwart wit gekozen.
    oh en een andere bekende film noir is sin city, bijna helemaal zwart wit (ja sommige dingen kleur ja) en hevige contrasten.
     
  16. Beawulf Agate

    Beawulf Agate aka Mad Murdock

    Berichten:
    651
    Leuk Bevonden:
    1

    Lijkt de Klik wel... verder is het een grappig filmpje.
     
  17. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Premiere, sony vegas en pinnacle is meer voor hobbyisten met een handycam, FCP zit tussen Premiere en Avid in.

    Avid is wel voor het serieuzere werk, helemaal met de juiste hardware. Veel films en muziek worden ook geedit in Avid tools (HD/Protools).
    Zelf heb ik Avid Mediacomposer en je werkt veeeel sneller (realtime) wanneer je er eenmaal aan gewend bent. Daarnaast doe ik de laatste tijd erg veel met After Effects, geen video editting maar fx creation.

    Maargoed, enkel met tools kom je nergens, het gaat om je creativiteit!

    P.s. grappig dat je het over de Sony HVR Z5e had, daar heb ik een muziek videoclip mee gefilmd! Werkt ook good in low light situaties.
     
  18. hayabusa halo

    hayabusa halo Half-shark, half-man, skin like alligator

    Berichten:
    4.827
    Leuk Bevonden:
    253
    Ja, echt wack van yt..

    Dailymotion FTW:p
     
  19. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Even verplaatst naar het goede deel btw.
     
  20. scarluuk

    scarluuk Hail me!

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    7
    Het klopt dat avid meer wordt gebruikt als proffesioneel software en premiere wat minder maar toch worden ze veel met elkaar vergeleken omdat ze toch in zekere zin op elkaar lijken (alhoewel ik dit ook niet vind hoor maar ik hoor dat gewoon veel om me heen)
    ik ben zelf niet echt een fan van premiere maar wordt vaak "gedwongen" om er mee te werken om het zo maar te zeggen terwijl ik veel liever met avid werk, Alleen heb ik nog niet veel kansen gehad met avid (op een paar korte lessen na die elke keer op niks uit kwamen en af en toe een kort filmpje editten) tot nu toe werk ik het liefst met final cut en deze werkt ook goed samen met logic (welke ik persoonlijk prefer boven protools ivm met het accepteren van meer externe geluidskaarten terwijl protools alleen voor de m-audio of digidesign boxen gaan)
    met after effects heb ik een kort tijdje gekloot maar nu laatst niet meer zo veel, ik ben veel aan het oefenen nu met motion waarin ik in principe alle effecten kan maken die ik nodig heb tot nu toe.

    De sony HVR Z5e hebben ze bij mij op school een paar maanden geleden aan geschaft en ik vind dat hij erg fijn werkt, ook heeft hij een erg uitgebreide picture profile.
    Ik zit alleen te twijfelen of ik wel voor het "harde" beeld van sony wil gaan of het meer filmische beeld van panasonic of cannon.
    en als ik dan toch voor de sony ga kan ik beter voor de z7e kijken want daar kun je andere lenzen op zetten wat op langere termijn misschien wel handig is.
    oh en op compact flash filmen dat is toch een partij beter joh! veel scherper beeld enzovoort dan nog op tape.
     
    Laatst bewerkt: 27 jun 2009

Deel Deze Pagina