Het klopt dat avid meer wordt gebruikt als proffesioneel software en premiere wat minder maar toch worden ze veel met elkaar vergeleken omdat ze toch in zekere zin op elkaar lijken (alhoewel ik dit ook niet vind hoor maar ik hoor dat gewoon veel om me heen)
ik ben zelf niet echt een fan van premiere maar wordt vaak "gedwongen" om er mee te werken om het zo maar te zeggen terwijl ik veel liever met avid werk, Alleen heb ik nog niet veel kansen gehad met avid (op een paar korte lessen na die elke keer op niks uit kwamen en af en toe een kort filmpje editten) tot nu toe werk ik het liefst met final cut en deze werkt ook goed samen met logic (welke ik persoonlijk prefer boven protools ivm met het accepteren van meer externe geluidskaarten terwijl protools alleen voor de m-audio of digidesign boxen gaan)
met after effects heb ik een kort tijdje gekloot maar nu laatst niet meer zo veel, ik ben veel aan het oefenen nu met motion waarin ik in principe alle effecten kan maken die ik nodig heb tot nu toe.
De sony HVR Z5e hebben ze bij mij op school een paar maanden geleden aan geschaft en ik vind dat hij erg fijn werkt, ook heeft hij een erg uitgebreide picture profile.
Ik zit alleen te twijfelen of ik wel voor het "harde" beeld van sony wil gaan of het meer filmische beeld van panasonic of cannon.
en als ik dan toch voor de sony ga kan ik beter voor de z7e kijken want daar kun je andere lenzen op zetten wat op langere termijn misschien wel handig is.
oh en op compact flash filmen dat is toch een partij beter joh! veel scherper beeld enzovoort dan nog op tape.
Laatst bewerkt: 27 jun 2009