Xbox 360 Algemeen [vragen / opmerkingen] Deel 6

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Magneto 360, 18 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
    Naja, die HDMI kabel van MS is opzich gewoon een standaard kabel. Dat ding wat je erbij krijgt is om bijvoorbeeld je 5.1 setje via optical aan te sluiten, of je 2.1 setje via RCA. Als je alleen HDMI gebruikt krijg je alleen geluid op je tv, of je tv moet een audio out hebben natuurlijk :+.
     
  2. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Als je gewoon een tv met hdmi waar ook geluid doorkomt kan je de allergoedkoopste hdmi kabel kopen die je kan vinden..
     
  3. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Op de xbox360 kan iedere hdmi kabel geprikt worden. Ikzelf heb hdmi 1.3 kabels van nog geen tientje en zijn perfect.

    De Microsoft audio dongle voor €50 is een gewone hdmi kabel, maar er zit een audio dongle bij voor als je een surround receiver hebt waar geen hdmi in kan.

    In dat geval moet je een optische aansluiting gebruiken voor surround(of rood/wit tulpjes voor stereo), maar de AV kabel waar die aansluitingen opzitten, past niet in de xbox als er al een hdmi kabel in zit.
    [​IMG]

    Onderin zie je de hdmi output en net daarboven zit de AV output, die er dus te dicht op zit.

    [​IMG]

    Dit is de audio dongle waar het om gaat. De AV stekker hiervan is veel smaller en daarom past deze wèl samen met een hdmi kabel in de xbox.

    Rechts zie je de AV stekker die in de xbox gaat, links kan je de stereo rood en witte uitgang zien waar de tulpjes in moeten voor stereo en daar links van kan je net de optische uitgang zien voor je surround.

    Als je dus geen receiver hebt en je het geluid gewoon van de xbox naar je tv wilt laten lopen, heb je de dongle helemaal niet nodig en kan je gewoon een hdmi kabel van €10 gebruiken.
    Als je een receiver hebt met hdmi inputs, dan heb je ook geen dongle nodig.


    Je kunt in plaats van de dongle dus ook je oude AV kabel strippen zodat deze wèl past. Is echt niet moeilijk en werkt perfect.

    http://forum.xboxworld.nl/showpost.php?p=2823140&postcount=28
     
    Laatst bewerkt: 25 jun 2009
  4. MarcOvic

    MarcOvic Active Member

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey,

    Ik ben nieuw hier en ik heb een vraagje,
    Onlangs heb ik me xbox aangesloten op de televisie die in de huiskamer staat, Een philips pixel plus 2, geen hd. Als ik mijn xbox settings op pal 50 zet werkt hij prima, maar nu wil ik Fallout 3 spelen en die vraagt mij voor pal 60, Dus ik zet het op 60 en pats geen beeld meer maar wel geluid. Nu vind ik dit raar aangezien mijn Televisie op z'n minst 100hz aan kan. Staat ook in beschrijving trouwens.

    Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

    Bij voorbaat dank,
    Marc.
     
  5. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Dat kan jehelaas niet oplossen ..het werkt wel of het werkt niet.. in jouw geval dus niet.. het ligt niet aan je xbox, maar aan je tv
     
  6. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Mijn xbox heeft RROD. Morgen kijken of ik nog garantie heb. Mocht dit niet zo zijn en ik koop een arcade:

    Mijn xbox heeft component kabel. Deze zit niet bij de arcade. Kan ik wel component kabel gebruiken bij arcade of is er alleen aansluiting voor Scart?

    En als ik mijn HDD van deze xbox op de arcade doe, behoudt ik dan wel alle savegames en nog belangrijker alle arcade games?

    Wat ik ook graag zou willen weten: hebben zijn alle xbox modellen (arcade/pro 60 GB) inmiddels een Jasper model?
    of heb je kans dat je nog een oude serie koopt?
     
    Laatst bewerkt: 25 jun 2009
  7. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
    Bij 100hz verdubbelt jouw tv gewoon het 50hz signaal. Als je hem dus op 60Hz zet gaat je TV proberen het op 120Hz te draaien.
     
  8. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Je hebt 3 jaar garantie op de RROD, 2 jaar op andere problemen/defecten.

    Jouw componentenkabel kan gewoon op de arcade natuurlijk. Je kunt zelfs een hdmi op de arcade aansluiten.

    Je klikt gewoon je HDD van je oude xbox op de arcade en hij doet het. Je behoudt natuurlijk al je savegames en je arcade-games, maar met de arcade-games is iets raars aan de hand.
    Deze kan je alleen spelen zolang je inderdaad op Live zit!

    Wil je deze ook kunnen spelen zonder dat je op Live zit, moet je de licenties overzetten op je nieuwe xbox. Ik heb het zelf nog niet gedaan, dus ik weet er het fijne niet van.

    http://www.xbox.com/nl-NL/support/drm/

    Je kunt ook games die je vaak speelt op je HDD zetten er daar vanaf spelen, wist je dat? Dan is de xbox heel stil terwijl je aan het gamen bent.


    Zoals gezegd is dit niet op te lossen, je tv is helaas niet geschikt voor 60hz games.
    De tv kan gewoon geen 60hz als binnenkomend signaal aan. Hij kan dit niet verwerken/omzetten naar de frequentie van de tv zelf.

    Iedere hdready of hdready 1080p (full hd) tv kan dit wel. Dat is namelijk één van de eisen waaraan een hdtv moet voldoen om dit logo te mogen voeren.
    Helaas zijn er nog wel crt tv's die geen 60hz kunnen verwerken, dus dat is balen.

    Hopelijk kan je de game ruilen. Kijk voortaan goed op het hoesje of het geen 60hz only game is, Halo3 is bijvoorbeeld ook een 60hz.
     
    Laatst bewerkt: 26 jun 2009
  9. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199


    Heel erg bedankt voor je antwoorden. Ik bel morgen MS. Wellicht koop ik sowieso een nieuwe. Dan neemt mijn broertje de gerepareerde van mij over.

    Ik moet wel zorgen dat ik een Jasper koop dan

    Is er trouwens een manier om save games over te zetten van de ene HDD op de andere?
     
    Laatst bewerkt: 26 jun 2009
  10. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Ik heb zelf ook een nieuwe gekocht toen mn launch box kapot ging. Overigens postte iemand gisteren dat hij een nieuwe 2009 xbox terug kreeg toen hij zijn kapotte launch box opstuurde voor reparatie!

    Je kunt de save-games overzetten via een memory card, maar dat is alleen handig als je er toevallig eentje hebt. Deze zijn namelijk belachelijk duur.
    Er zijn echter saves van sommige games die je niet kunt kopiëren en dus niet verplaatsen met een memorycard.

    Je kunt ook een data transfer kabel gratis aanvragen bij Microsoft, zodat je alle data van je oude hdd naar je nieuwe hdd kan overzetten. Dan wordt dus wèl alle saves overgezet en de oude HDD is dan helemaal leeg.

    Als je een 120GB HDD koopt, zit deze transfer-kabel erbij. Wanneer je een console koopt, zit die er niet bij.
     
    Laatst bewerkt: 26 jun 2009
  11. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Erg duidelijk.

    Ik weet al wat ik ga doen. Ik koop een arcade xbox met losse 60 GB kit. Ik vraag die kabel aan en stuur mijn xbox op. Mijn broertje wil mijn xbox als hij gemaakt is overnemen. Dan heb ik gelijk ook HDMI i.p.v. component en een grotere HD en mijn broertje hopelijk dan een nieuwe via MS
     
  12. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Dat is inderdaad verstandig. Reparatie gaat snel hoor. Als ze m hebben opgehaald heb je deze meestal na 8 dagen terug.

    Succes!
     
  13. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    ik heb nu nieuwe xbox, maar hij heeft witte disc trey i.p.v. zilver. Is dit beter?

    ook wat vragen of HDMI instellingen. Nu met HDMI heb ik instellingen die ik eert niet had:

    system settings>console settings>display

    En dan Reference levels: standard/intermediate/expanded.
    Wat houdt dit in en wat bepaalt welke setting jouw TV aankan?

    en dan in zelfde scherm onder display:
    HDMI Colo space Autp/source/RGB/YCbCr709/YCbCr601
     
    Laatst bewerkt: 26 jun 2009
  14. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Ik neem aan dat je het frontje van de disclade bedoeld of is de lade zelf wit?
     
  15. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    het frontje ja
     
  16. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Dat dacht ik al. Bij een Core/Arcade is die wit en bij een Premium/Pro en Elite is die chrome. Chrome geeft wat meer klasse vind ik.
     
  17. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    zegt dit ook iets over de kwaliteit van de dvd speler?
     
  18. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
  19. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Nee, het is gewoon een los frontje zoals een Faceplate voor de console. Je kunt 'm ook vervangen door chrome, mocht je dat ooit willen.

    Meer info over de DVD-Rom Drives kun je hier vinden. ;)
     
  20. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    weten jullie toevallig ook antwoord op de volgende vraag?

    . Nu met HDMI heb ik instellingen die ik eerst niet had:

    system settings>console settings>display

    En dan Reference levels: standard/intermediate/expanded.
    Wat houdt dit in en wat bepaalt welke setting jouw TV aankan?

    en dan in zelfde scherm onder display:
    HDMI Colo space Autp/source/RGB/YCbCr709/YCbCr601
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina