Photoshop voor newbies...

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Badkiller, 16 nov 2003.

1. Cybeln

Cybeln jeej

Leuk Bevonden:
    0
    Misschien beter als ik het hier vraag: :)

Ik ben bezig met een opdracht en nou heb ik de omtrek (selectie) van deze puzzelstukjes nodig:

http://howto.nicubunu.ro/gimp_jigsaw_puzzle/puzzle_step_02.jpg

De resolutie is alleen te laag aangezien ik ze moet uitvergroten. Zou iemand deze groter kunnen maken? Of mij kunnen vertellen hoe ik dat makkelijk doe? Ik zou echt heel erg geholpen zijn! (Ik werk in photoshop)

2. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    De pen tool gebruiken. Daar kun je bezier curves mee maken (klikken om een punt te zetten, klikken en vasthouden om een ronde curve te maken). Daarmee kun je de vorm overtrekken. Omdat de pen tool vectoren aanmaakt, is het resultaat oneindig schaalbaar zonder kwaliteitsverlies.

Dus: overtrekken met de pen tool, vector-object van maken, en vergroten.

3. SjaccoPopino

SjaccoPopino Stay Frosty

Leuk Bevonden:
    86
    Als ik een foto/stock open in PhotoShop en die foto/stock daarna naar een document sleep...wordt ie zwart-wit????? Ik snap er niks van, want gister gebeurde dit niet, heb gister nog een signature en een wallpaper gemaakt en toen ook allerlei afbeeldingen naar een document gesleept en die bleven wel gewoon in kleur?! Kan me ook niet herinneren of voorstellen dat ik iets ingesteld heb?! Hoe zorg ik ervoor dat afbeeldingen niet meer zwart-wit worden??!! MOET vanavond nog iets in PhotoShop doen!!! Ik heb PhotoShop CS3 trouwens!

Hier twee plaatjes van wat ik bedoel:

Please help iemand! Alvast bedankt!

4. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    kijk eens bij: image-->mode

Moet op RGB Color en 8bits staan. :)

5. SjaccoPopino

SjaccoPopino Stay Frosty

Leuk Bevonden:
    86
    Ben er zelf al achter gekomen :eek:! Bij New Document stond Color Mode op Grayscale...! Heb echter geen idee hoe dat kan, want dat heb ik nooit zo ingesteld! Maja...opgelost nou :)!

6. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Hoewel ik er eerder nooit aan wilde, ben ik het nu toch maar gaan proberen. Opzich werkt het wel goed, maar heb nu wel een probleem. Ik ben begonnen aan het bewerken van een nogal grote foto en heb ff een pauze genomen. Ik heb toen photoshop afgesloten. Nu ik het weer heb geopend, krijg ik het niet meer voor elkaar om de layermask waar ik in bezig was te activeren.

Hij staat nu steeds op de quick layer mask en dan krijg je zo'n doorzichtige rode laag, maar ik vond dat andere waar jij het over had veel beter werken. Hoe krijg ik dat weer terug? Elke keer als ik een layermask aanmaak en ik selecteer ff een andere layer dan schakelt ie die mask uit o.i.d. en de knop om hem weer te activeren, kan ik niet vinden.

/Edit: heb het al gevonden. Bij channels, was ff zoeken en snap ook niet dat dat zomaar verandert..

Laatst bewerkt: 17 jul 2008
  7. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    17.956
    Weet iemand hoe ik plaatjes binnen de grenzen van een letter invoeg?

8. Gerjan

Leuk Bevonden:
    221
    Bijvoorbeeld zo:

Ipv een letter, een letter selectie maken. En dan selection invert / delete. Blijft alleen het plaatje binnen de letters over.

9. Reckuuza

Leuk Bevonden:
    17.956
    Maar de letter is al getekend en ingescand zeg maar..
    ik moet dus binnen die randen (kan ik met t toverstafje selecteren) een afbeelding zetten.

10. Gerjan

Leuk Bevonden:
    221
    hmm ok..

-Layer boven je tekst is je afbeelding.
    -Met het toverstafje alles selecteren binnen die randen (met shift kan je meerdere gebieden selecteren).
    -Afbeelding layer kiezen.
    -Op het mask icoontje clicken. (bij layers, vierkantje met een rondje erin)

11. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    waarom zo moeilijk?

Rechter muisknop op de layer met het plaatje, create clipping mask.
    Je moet hem dan wel boven de tekst layer zetten

12. Gerjan

Leuk Bevonden:
    221
    Dat werkt dus niet.

13. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    :+ Niks gezegd :p te weinig gelezen
    xD DAn moet je het selecteren zoals gerjan zegt.

14. Reckuuza

Leuk Bevonden:
    17.956
    Welke icon precies? Ik weet wel hoe ie eruit ziet maar ik zie hem niet staan.
    Edit: hoe laat ik ook kleuren in elkaar overlopen? Gradient tool toch? Hoe kies ik dan de kleuren die ik wil die in elkaar overlopen?

Laatst bewerkt: 9 okt 2008
  15. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Je ziet dan links boven zon balkje wat loopt van zwart naar wit
    Daar klik je op
    Dan krijg je een popup.
    Je krijgt dan allemaal voor ingestelde gradients.
    onder in dat scherm zie je dan de gradient.
    Je DUBBELklikt dan op het onderste pijltje van de gradient balk en dan kun je de kleur veranderen

16. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Flinke trap. Ik probeer het effect te genereren zoals je dat kunt zien in de onderstaande wallpaper:

Ik bedoel dat dus het hoofd van Dilla. Al vermoed ik dat natuurlijk dezelfde techniek is gebruikt voor de boxen en de overige afgebeelde gear in de wallpp. Ik heb het geprobeerd met een levelslayer in combinatie met o.a. een gaussian blur en curveslayer maar het is lang niet zo mooi als hierboven. Bovendien zit je dan vaak met allerlei grijswaardes die in bovenstaande voorbeeld ook niet terug zijn te zien. Heb gezocht op sketchtutorials en ook dan kom je die techniek tegen die ik zelf al toepaste. Maar het is natuurlijk ook niet echt sketch, het is gewoon volledig zwart-wit. Aan het detail te zien is het wel degelijk een serie van filters of w/e en geen overtrekwerk. Iemand een idee?

17. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.612
    Hoe herhaal je de laatste stap in PS? Daar was een knoppencombo voor dacht ik...

18. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    ctrl + f uit mijn hoofd. Correct me if i'm wrong :+

19. hayabusa halo

hayabusa halo Half-shark, half-man, skin like alligator

Leuk Bevonden:
    253
    Probleem, ik heb een plaatje en ik wil daar een lijn in trekken dus ik pak brush en wil een klein lijntje trekken, dus ik pak 1 pixel lijn. Maar die lijn is al te groot :eek: kan je hem op een of andere manier of andere tool kleiner maken?

edit: de lijn was te groot omdat ik 'stroke' had :+

edit:
    Hoe doe je dit met ps? Een lijn trekken en dan hem krom trekken?
    Gemaakt met paint.

Laatst bewerkt: 27 jun 2009
  20. Heroic

Heroic Halo

Leuk Bevonden:
    0
    @ Hay,
    Dus je wilt hetzelfde efect als het 2e plaatje? Volgens mij kan dat niet eens met de line tool. Gebruik gewoon de pen tool voor mooie buigingen of anders desnoods de standaard brush tool.

@ Tyrant,
    Ctrl Z is 1 stap terug, druk je er dan nogmaals op dan ga je weer 1 stap vooruit. Wil je meerdere stappen terug dan moet je alt ctrl shift doen dacht ik.

@ Pascal,
    Ik vermoed dat het een gelive traced plaatje is in Illustrator, en daarna bewerkt in Photoshop

Deel Deze Pagina