Tales of Vesperia

Discussie in 'Algemeen' gestart door Daz, 27 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    Waarom begin je dan niet met één van de twee?

Lijkt me een grote uitgave als je nog nooit een RPG hebt gespeeld...

2. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    Hmm, slimme opmerking.
    Weet jij misschien met welke van de 2 ik het langst mee zoet ben voor een beginner?
    Of welke het beste is voor iemand die nog nooit een RPG heeft gespeeld dan behalve MMORPG en Fable II?

3. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    2 RPG's tegelijk spelen is niet handig. Je kunt ze beter 1 voor 1 spelen.

Als je beiden tegelijk gaat spelen kom je niet in het verhaal en haak je snel af.
    Ik zou zeggen koop het ene spel en als je er mee klaar bent ruil je hem om voor het andere.

Ook kun je natuurlijk Lost Odyssey proberen. Dat is ook een hele goede RPG en kost nu een stuk minder dan ST en TOV.

Star Ocean heb ik niet gespeeld, maar TOV legt alles goed uit en geeft ook goed aanwijzingen waar je naartoe moet. Je kunt altijd in je logboek kijken wat de volgende objective is. Wel kan de combat (bosses) best pittig zijn, maar je kunt het spel altijd nog op easy zetten tijdens het spelen zonder opnieuw te hoeven beginnen

Laatst bewerkt: 28 jun 2009
  4. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    Ik denk dat ik begin met ToV sinds die een co-op heeft ( toch alleen offline?).
    En LO...is die niet een beetje, hoe zou ik het zeggen, verouderd?

5. Ypuh

Ypuh Active Member

Leuk Bevonden:
    203
    Mwoah. LO is niet echt verouderd te noemen.

De keuze is simpeler dan je denkt; alle 3 spellen zijn super.

Anime Style? Tales of~
    Sci-Fi Style met veel mooie kleurtjes? Star Ocean
    Turn-based? LO

Star Ocean is in ieder geval goed voor een uurtje of 100.

6. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    Hoezo dan? COD4 of Halo 3 zijn toch ook niet verouderd? of Fable 2?

Sowieso: Als een spel niet online mp heeft kan het in mijn ogen niet verouderen op een huidige gen console. Alleen spellen zoals GRAW 1 waar niemand online meer speelt zou ik niet halen omdat je dan geen spelers tegenkomt.

LO is betreft geluid en graphics zeker niet outdated.
    Wel is LO turn based, terwijl TOV en SO real time zijn

7. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    Ik ben toch meer van de real time.
    En het spijt mij als ik iemand heb beledigd met LO verouderd te noemen.

Als het mogelijk is, zou ik graag nog wat vragen willen stellen over ToV.

8. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Niemand is beledigd en vragen stellen mag altijd. :)

LO is niet verouderd, het is één van de beste turnbased JRPGs op de 360. Maar ik zou die niet als instap-game in het genre gebruiken; hij is vooral goed als je al meer ervaring hebt met (J)RPGs.

Ik heb SO niet gedaan, maar Vesperia is ongeloofelijk gebruiksvriendelijk. Voor de veteranen is er voldoende diepgang en voor de beginners wordt alles goed uitgelegd.

Hoe het zit met de lengte van SO / Vesperia... ik heb de eerste niet gedaan, maar een lange speellengte is niet altijd een pré. Ik doe liever korter over een goed spel dan langer over een saai spel. Volgens mij ben je met beide spellen 40+ uren bezig, dus je geld heb je er altijd dik uit.

9. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    OK, thanks.
    Hier zijn de vragen ( voor ToV en SO spelers):

- Hoe lang ben je ermee bezig als je alleen richt op het verhaal, en dus geen side quests etc.?

- Hoe lang ben je ermee bezig in totaal, als je alles doet?

- Wat is er te doen naast the main story?

- Wat is er te doen NA het uitspelen van het spel ( het verhaal )?

- Wat maakt het spel zo uniek?

- Wat voor extra's heeft het?

En als het niet teveel is gevraagd; geef je eigen mening van het spel ( en het liefst met argumenten). Je kan bijvoorbeeld zeggen, waarom je het hebt gekocht, de ervaring, waarom jij het andere mensen zou aanraden etc. Het is altijd wel goed om te weten wat andere mensen ervan vonden.

Alvast bedankt voor de mensen die de tijd nemen om deze 'vragenlijst' 'in te vullen'.

10. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    double post

11. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    Achja, sommige mensen gamen veel.
    Dus wie weet :mad:.
    Hoe lang, als ik vragen mag, ben jij er al mee bezig ongeveer?

12. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Dat wordt wel lastig voor Vesperia, want die is pas sinds vrijdag uit. De meesten van ons zijn dus nog niet zo ver. :cool:

Vesperia heeft in ieder geval een grade shop, waar je de opgebouwde grade (beoordeling die je krijgt na elk gevecht) kunt inwisselen voor extra features, zoals 10x experience en alle skills unlocked.

Wat deze game zo speciaal maakt is voor mij de humor, skids en pacing. John_Petrucci merkte al op dat het erg veel Tales of Symphonia lijkt, een voorganger op de Gamecube. Je ziet duidelijk terug in de game dat de makers al veel ervaring hebben met het maken van JRPGs, dus bijna alles aan deze game klopt gewoon.

EDIT: ik zal even kijken hoe lang ik al bezig ben. Volgens mij staat de teller al op 7 uur speeltijd. Heb het gevoel dat ik nog steeds in het begin ben.

13. Ypuh

Ypuh Active Member

Leuk Bevonden:
    203
    Ik antwoord ze voor SO.

14. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    FF sprak me nooit aan tot dat ik de nieuwste versie zag.
    Dus Square Enix doet me nog niet zoveel.
    Man, het word mij wel moeilijk gemaakt.

Ik kan kiezen uit SO: Een gigantisch groot spel volgens mij ( 3 discs), een sci-fi sfeertje, 8 characters waarmee je kan spelen, best veel opties naast de main story, interessante battle-systeem met die blindside of zo iets ( zag er zóóó sexy uit!), en het is een spel waarmee je lang zoet bent.

Of ik kan kiezen uit ToV: Een spel met prachtige graphics, een mooie castin zoals Syke zei, een mooi verhaal zoals er word gezegd, een sfeer dat je verliefd maakt, 7 playable characters met ieder iets uniek, een battle-systeem dat op het eerste gezicht saai oogt, maar er is meer dan het oog ziet. Het systeem gaat veel dieper dan andere games, en het is niet 1, 2, 3 dood ( zoals bij Fable II...dat was té makkelijk IMO).

Misschien nog maar even wachten tot iemand al wat verder is met ToV.

15. John_Petrucci

John_Petrucci Active Member

Leuk Bevonden:
    40
    Ik zit denk ik (Als ik naar het aantal procent van de skits kijk, ongeveer op een kwart van deze game). Ik heb er ongeveer 14 uur opzitten. Als ik kijk naar de leaderboards (Er staat hoe snel mensen de game uitspelen), dan is dat tussen de 30 & 60 uur. En dat zullen waarschijnlijk gasten zijn die zich alleen richten op de mainquest met een paar dingetjes ernaast.

Ik denk dat Tales of Vesperia een betere game is. De sfeer, het verhaal, de characters, je wordt van begin af aan er helemaal ingetrokken.

Enchanted Arms was de eerste game die ik heb uitgespeeld op de 360 als een JRPG. Ik heb ook Star Ocean, Infinite Undiscovery, The Last Remnant, Lost Odyssey. Dus eigenlijk een beetje alle JRPG's. En Tales doet met mij meer dan die games. Ik vind Tales ook beter dan Lost Odyssey (kom maar met de flames xD).

Tales of Vesperia is voor mij de beste JRPG tot op heden op de 360.

16. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    Zou je misschien in een spoiler willen zetten wat je kan doen naast side quests, de main quest, en dat wat Zifnap net zei? Als er nog meer is, tenminste.

17. Thommisch

Thommisch Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Lost Odyssey stelde op de geschreven dreams na dan ook zeer weinig voor. Matig verhaaltje, langzame pacing, tergend saai battlesysteem (turnbased kan veel leuker en tactischer zijn) en weinig echt goede characters. Die dreams waren dan wel echt heel leuk om te lezen, maar de rest van het spel was behoorlijk karig.

Tales of Vesperia maakt op mij tot nu toe wel een completere indruk, ondanks het feit dat ik nog niet eens op een kwart zit.

18. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Hoezo koop je dan geen Eternal Sonata? Echt een heerlijk spel die je voor een paar euro kunt oppikken. Dat lijkt me een goede titel om mee te beginnen. Leuke gevechten die steeds cooler worden naarmate je meer aanvallen met elkaar kunt linken. En grafisch ook zeer mooi. Op basis van de demo zou ik niet zeggen dat ToV mooier is.

19. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    ES spreekt me niet echt aan.
    Dus ik begin met SO of met ToV.

20. TweaK

TweaK Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Is dat die tutorial in Heliord, de stad waar je komt na Caer Bocram? Zo ja, daar ben ik ook dood gegaan en je moet dan inderdaad 10-15 min aan filmpjes en dialoog opnieuw kijken.... De truuk is dat je meteen die arte gebruikt die hij ook gebruikt (die dat je je zwaard in de grond steekt, Nogiets Eagle dacht ik), daarna houd je meteen A ingedrukt. Daarna moet je ze gewoon afmaken met de ouderwetse moves en dan is 't goed. Uiteraard niet doodgaan, dan moet je weer alles opnieuw doen. Ik moest ook nog 2x een Apple Gel gebruiken.

EDIT: Overigens, voor PowerLines, SO is inderdaad veel groter. Het duurt echter ook veel langer voor het verhaal je een beetje heeft opgeslokt en ik moet eerlijk zeggen dat ik SO4 maar ongeveer 2 uur heb gespeeld voor hij in de kast eindigde. Ik zal hem ongetwijfeld nog een keer uit de kast halen om hem te spelen, maar Tales of Vesperia aan de andere kant was vanaf het begin al heel vet. Bovendien zijn er aan het begin van ToV al redelijk wat fights en dergelijke, en bij SO4 heb je welgeteld 1 hele battle in het eerste uur ofzo...

Al met al is het natuurlijk alleen maar persoonlijke voorkeur. Ik zou zeggen bekijk op Gametrailers of een vergelijkbare site reviews van beide (het liefst in HD als je PC dat aankan, dan zie je goed hoe de graphics vergelijken) en baseer je oordeel daarop. Hoe dan ook zal je denk ik geen miskoop hebben. :)

EDIT2: Oh, ik zie nu pas dat je ze beide gaat kopen. Naja, alsnog geldt het bovenstaande :9

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina