Gamen in Surround/Dolby Digital [Deel 13]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Pegas, 22 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. halo3master3

halo3master3 If it moves kill it

Leuk Bevonden:
    0
    Hoerrraaaa Hij doet het\o/

Laatst bewerkt: 27 jun 2009
  2. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66

War of the Worlds op super audio cd? Wauw!

Vroeger had ik m op lp, met een prachtig boekje ter grootte van een lp-hoes met schilderijen over het verhaal. Grijs gedraaid 's avonds laat in bed met de koptelfoon op. "No one would have believed, in the last years of the nineteenth century, that human affairs were being watched from the timeless worlds of space."
    Rillingen over mn rug :thumbs:

Gelukkig maar! Toch die namaak componentenkabel niet goed?

Laatst bewerkt: 27 jun 2009
  3. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Heb de SACD een paar jaar geleden gekocht bij de MM voor nog geen € 10
    Op de SACD/DVD speler zat een 5.1 uitgang en deze kon ik rechtstreeks verbinden met de Yamaha.
    Helaas werkt het SACD gebeuren bij de PS3 alleen via HDMI.

Volgens de PS3 staan er geen 2 ( CD en SACD 5.1 ) tracks op het schijfje maar zelfs 3 ( CD , SACD 2.0 en SACD 5.1) op het schijfje.
    ----

Vanavond naar mijn 1e Blu-ray met DTS-HD geluisterd op de Onkyo.
    Tijdens de film een paar geschakeld tussen DD5.1 , DTS en DTS-HD.
    DTS was altijd al mooier dan DD5.1 , maar DTS-HD is weer vele malen helderder.

4. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Hoor je een duidelijk verschil tussen een sacd en een gewone?

Helaas kan de ps3 40GB deze niet afspelen :mad:

5. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Dat was ook de reden dat ik een PS3 60GB wilde hebben , kwam er al heel gauw achter dat SACD alleen werkte via HDMI :mad:

De verschillen tussen de CD en SACD zijn gigantisch.
    SACD heeft een echte 5.1 surround track , je kan het vergelijken tussen een dvd luisteren in stereo of DTS.

Hoogstwaarschijnlijk is de versterker (chip) in mijn Yamaha Sub kapot en de reparatiekosten zijn > € 150.
    Ik ben helaas zelf verantwoord voor het overlijden van mijn Sub , de versterker kreeg geen koeling omdat ik de subwoofer strak tegen de muur had gedrukt |:-

Heb gisteren bij de BCC een JBL SCS 200.5 besteld.

Wil mijn huidige Magnat main-speakers houden en de rest van huidige speakers vervangen door de JBL.
    --
    Dankzij HDMI is de spaghetti aan kabels achter het meubel een stuk minder geworden.
    De 4 HDMI ingangen van de Onkyo zitten nu al weer vol ( PS3 , Xbox360 , Cisco en EP-30 ).

Morgen alleen even een goede RVS-cleaner meenemen van het werk.
    Krijg mijn demo Onkyo met de huis/keuken/tuin cleaner bijna niet schoon , de vingervlekken komen steeds weer terug.

6. halo3master3

halo3master3 If it moves kill it

Leuk Bevonden:
    0
    Denk het wel:9

7. scweek

scweek Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben uiteindelijk naar een speciaalzaak geweest inderdaad, en heb geluisterd naar verschillende combinaties. De keuze is gevallen op de Marantz SR 5003 versterker oa. vanwege de aanwezigheid van True dolby hd ondersteuning.

Voor boxen ben ik niet voor de bose gegaan. Het geluid vond ik niet super in vergelijking met boxen uit diezelfde prijscategorie. Ben uiteindelijk voor boxen van Kef gegaan. de KHT 5005.2. Vrij duur, maar heb er een hele leuke prijs van kunnen maken en moet zeggen, super geluid en ben er echt tevreden mee!

8. Volkoren

Volkoren Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Is het mogelijk om je pc als receiver te gebruiken voor het geluid van je Xbox als je hdmi naar je tv hebt lopen? Ik heb namelijk op dit moment geen geld voor een receiver dus ik zou dan niet in Dolby surround kunnen gamen..

9. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Als de geluidskaart van je pc een optische ingang heeft en dolby digital kan coderen wel ja.

Voordat ik mn receiver had, gebruikte ik mn externe geluidskaart van mn pc en had ik 5.1 van mn xbox

10. Volkoren

Leuk Bevonden:
    3
    En als mijn geluidskaart geen optische ingang heeft dan gewoon 2.0 geluid?

/edit: welke geluidskaart raden jullie dan aan met een beperkt budget? En moet ik dan de HDMI kabel splitten omdat ik anders lag krijg omdat het eerst door mijn tv en dan mijn computer moet?

Laatst bewerkt: 29 jun 2009
  11. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Ik had altijd een geluidskaartje van Terratec.

De Aureon 5.1 PCI kost rond de € 20.
    External Connections.
    Digital output, optical, 44.1 / 48 kHz (TOS link)
    Digital input, optical, 44.1 kHz, 48 kHz (TOS link)
    3 line outputs, stereo (3.5 mm)
    Line input, stereo (3.5 mm)
    Microphone input, mono (3.5 mm)

12. Volkoren

Leuk Bevonden:
    3
    Deze is waarschijnlijk ook niet verkeerd?
    En wat is het voordeel in vergelijking met deze?

Sorry, ik weet van bijna alle computeronderdelen zo'n beetje alles, alleen heb mij nooit in geluidskaarten verdiept. :+

13. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Aan beide geluidskaarten heb je niet veel omdat deze een digitale coaxiaal ingang hebben.
    Wil je hierop de Xbox360 aansluiten dan zal je weer een converter erbij moeten kopen.

De beste keus is nog steeds de Terratec Aureon 5.1 PCI.

14. Volkoren

Leuk Bevonden:
    3
    Mijn nieuwe tv heeft een digitale optical output dus dan hoeft het toch niet?

15. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Er zijn maar weinig tv's die een DD5.1 via de optical output uitzenden.
    In de meeste gevallen is dit niet meer dan een normale stereo signaal.

16. Volkoren

Leuk Bevonden:
    3
    Bij deze tv staat toch echt digital out. :eek:

17. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Dolby Digitaal kan helaas van alles zijn.
    Ik heb hier een paar Laurel en Hardy dvd's op het doosje staat Dolby Digitaal 1.0 , mono dus.

Staat in de specs of manual niet over DD5.1 ga er dan maar vanuit dat het gaat om DD2.0 (Stereo).

18. Volkoren

Leuk Bevonden:
    3
    Staat in het boekje.

19. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Helaas werkt dit niet zo bij hdtv's en dat heeft te maken met afspraken met de filmwereld met betrekking op kopieerbeveiliging.

Vaak hebben de moderne hdtv's een dts of een surround decoder on board. Echter: de optical output op de tv geeft alleen surround door wanneer dit door de tvzender wordt ondersteund, denk aan DiscoveryHD.

Zodra er wordt gekeken/gegamed vanaf een extern aangesloten apparaat, downmixed de tv dit naar stereo. Je kunt dus niet de optische kabel doorlussen naar je receiver als je een film kijkt op je dvd/blu-ray of aan het gamen bent op je xbox, want je krijgt dan geen surround.
    Daarom moet je altijd de optische kabel vanuit de xbox naar je surround doen.

Van de LG's weet ik niets, maar er is geen Panasonic of Samsung die dit wèl doet dus ik verwacht ook dat de LG het op stereo zal uitgooien.
    1 uitzondering: Loewe heeft een soort device met aansluitingen voor zn lcd (optie) waarmee je dit wel kunt doen, maar hoe dit werkt weet ik niet. Er is iemand op dit forum die zo'n ding heeft en zegt dat hij surround heeft icm zn xbox.

Laatst bewerkt: 30 jun 2009
  20. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Dat is ook raar dat ze geen losse subs meer verkopen! Ik zal er eens op letten. 150 euro reparatiekosten is trouwens niet mis. :eek: Fijn om te horen dat je tevreden bent met de geluidskwaliteit van Onkyo. Op zich verschilt het niet zo heel veel van Yamaha. Naar mijn beleving zit er wat meer gewicht in het geluid, dynamischer. BCC is volgens mij een officiele dealer van Monster kabel, dus geen wonder dat ze proberen om mensen zo'n veels te dure kabel in de maag splitsen. Een kabel van twee tientjes laat net zo goed een 1080p plaatje op het scherm zien. Misschien dat de Monster kabel beter is bij lengtes van 5m+, maar voor 2,5m e.d. maakt het imo geen drol uit.

De PS3 is een hele goede SACD speler, weet nog wel dat ie m'n oude Sony DVD/SACD speler helemaal weg speelde. Jammer dat Sony de SACD ondersteuning uit de PS3 heeft gehaald.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina