Tales of Vesperia

Discussie in 'Algemeen' gestart door Daz, 27 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    is ook. Ik begin kun alleen verdedigen, aanvallen een enkele art gebruiken. Hoe verder je komt hoe meer controle en opties je hebt

2. TweaK

TweaK Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Oke, voor degenen die rond de level 30 zijn en voor de 2e keer in Heliord zijn geweest.. een vraagje:
    Ik moet nu achter Cumore aan en ben nu op de world map, maar ik heb geen flauw idee waar ik heen moet! Anyone?

3. Killamonkey

Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.959
    Volgens mij weet ik wel wat je bedoelt.

Volgens mij moet je nu terug naar Capua Torim. Je hebt vlak hiervoor Yaeger verslagen, en heb je net je guild opgericht!? Zo ja dan moet je gewoon terug naar Capua Torim voor een leuke verrassing :D

4. TweaK

TweaK Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja klopt. Ik had het al uitgevonden, zucht. Ik zag alleen die stomme brug naar Capua Torim niet. Dat is het enige minpuntje wat ik tot nu toe in de game heb gevonden, dat in de open world je vaak bruggen tussen stukken land niet ziet door bos.

5. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    Damn, ik kijk eff niet en BigSyke heeft zijn avatar aangepast en deze topic is met drie pagina's gegroeid! Hoezo is Vesperia populair? ;)

Wat wilde ik eigenlijk ook alweer zeggen... Ochja, ik gebruik vooral Yuri, Repede, Estelle en Rita, omdat hun archetype mij erg aan een AD&D party doet denken (fighter, thief, priest & mage). Werkt perfect. De klappen van Karol komen trouwens ook hard aan, maar dat laat ik liever aan de AI over.

Ik heb nog niets hierover in de topic glezen, maar koken jullie ook na elk gevecht?

Laatst bewerkt: 30 jun 2009
  6. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    Vanavond/straks maar weer verder met de game.
    Mijn motivatie zover is om rita en
    Judith
    te halen.
    Zodra mijn team uit 4 mensen bestaat, ga ik echt puzzelen met die strategies.
    Ik vind het best verslavend om met zoiets bezig te houden en kijken wat voor effect keuze Y en X hebben.
    Ik val nu samen met Repede dezelfde monsters aan terwijl Estelle ons steunt door te healen en ons 'buffs' te geven.

Waarom spelen jullie toch allemaal met Yuri? Zo''n hond, mage,
    pijlen-en-boog, speer/lans
    zijn, lijkt mij, ook wel leuk! :+

Een reden voor mij om het spel ook over nieuw te spelen, is om mij te verdiepen in andere characters. Morgen lekker vrij, dus kan ik ook weer rustig verder spelen. Zover is het spel erg leuk.:b:

Nutteloze edit: Ik zat net even te kijken, maar what on earth is jou avatar Killa? Oo

7. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    ik kook na bijna elk gevecht ja. Voornamelijk items die je tp geven.

Zo kun je goedkoop je TP volhouden en toch niet teveel geld uitgeven.

sorbet, pudding, cake enzo.

als ik de 2e keer het spel ga spelen ga ik voor alle rcepten enzo. Nu kloot ik maar wat aan.

En die 3 pagina's komt door een paar personen waaronder Powerlines en ik.

Karol heb ik zelf even mee gespeeld, maar die is mij te langzaam waardoor vijanden je onderbreken. Hij is beter als je hem jouw vijand laat aanvallen.

en als je archetypes wilt: Je krijgt ook een ranger erbij.

vind het wel knap dat dit topic tot nu toe spoilerfree is (goed zo en zo houden)

Heeft iedereen het intro filmpje aleens afgekeken? die is echt goed.

8. John_Petrucci

John_Petrucci Active Member

Leuk Bevonden:
    40
    Vandaag nog niet gespeeld (Te lekker weer & ga zo weer weg). Ik ben nu net de desert voorbij. Nee, ik vind dat geen spoiler xD.

Het probleem is, ik ben al in zoveel gebieden geweest, ik vergeet die namen steeds xD. Ze gebruiken ook niet de makkelijkste namen :p.

9. TweaK

TweaK Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik snap dat je enthousiast bent, maar ik denk dat je teveel vooruit kijkt naar wat je allemaal gaat krijgen in het spel, meer dan dan dat je geniet van de story etc nu. Judith/Raven/etc komt allemaal nog wel, maar voorlopig voor jou nog niet. Je moet nog wel een uurtje of 10. Ik zou zeggen denk niet teveel vooruit wat je gaat doen als je hen hebt en laat niet dan pas je game beginnen.

(Verder natuurlijk wel leuk dat je zo enthousiast bent :thumbs:)

EDIT: En ja, ik kook ook na elk gevecht. Meestal +10% TP (Sorbet), voor zover ik daar dan de ingredients van heb en als het nodig is uiteraard. En waarom iedereen met Yuri speelt, nou... hij is ten eerste de hoofdpersoon en ten tweede heeft hij echt zieke combos en aanvallen. Als je de mensen op Gamespot/GameFAQs forums mag geloven zijn Rita en Yuri de beste twee characters in het spel qua moves en powerrr.

10. Davey666

Davey666 Dislocated Boy

Leuk Bevonden:
    80
    Als ik me niet vergis is dat een vijand uit de film Pan's Labyrinth ;)

Btw jullie hebben me nu toch echt aan het twijfelen gebracht.... Maar dat wil ik niet, want ik vind Tales games helemaal niet zo leuk ;)

11. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    Maakt toch niet uit van die drie pagina's? :eek:
    We zijn gewoon wat ToV-fans.

En TweaK, ik vind dat...serieus een goede opmerking.
    Ik ben het helemaal met je eens. Het komt vanzelf wel. Totdan gewoon genieten van het spel!

En de intro filmpje vond ik mooi. Zoiets zie je niet veel meer, vind ik.
    Ik genoot er echt van om naar te kijken.

En nog iets, die namen zijn inderdaad lastig :mad:.

Edit: Wie er ook over begon over het koken; misschien moet ik dat maar is proberen.
    Al hoewel ik niet veel...items krijg om te koken. Of begrijp ik nu iets vekeerds?

12. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Ah, dus je hebt ervaring met de Tales games. Welke als ik vragen mag? Vesperia lijkt op Symphonia en dat vond ik ook een erg goede Tales game.

Maar als je die niet leuk vond, dan vind je dit deel waarschijnlijk ook niet leuk.

EDIT: De avatar van Killa is inderdaad een figuur uit Pan's Labyrinth, een erg mooi fantasy film.

13. Killamonkey

Leuk Bevonden:
    4.959
    Jup, idd DE vijand uit Pan's Labyrinth :D Hele vette film en sowieso een van de meest originele en meest dope vijanden ever (imo)

@ Xbox Freak: Waarom lijkt de game je niks? Als het het combatsysteem is dan snap ik je, maar voor de rest is het echt een topper! Met Lost Odyssey de beste jrpg op de 360.

Edit: Jeez, we kunnen beter de chat in gaan volgens mij :D 3 posts binnen een minuut!

14. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    Mag ik vragen wat je precies bedoelt met het combatsysteem?
    Want het combatsysteem is volgens mij 1 van de sterkere punten van ToV.
    Ookal bak ik er nog niks van :mad:.

Edit: Met z'n 2en in chat is niet zo gezellig! Anyway, is Pan's labyrinth niet één of andere Spaanse film over zo'n kind dat verdwaalt raakt en later bij zo een ...centaurus of hoe het ook heet komt? Oo

Weer zo een nutteloze edit, maar....jou 'signature' is best droog bedacht -.-'. Met dat van die fiets.

Ik blijf maar edit-en totdat ik weer kan posten, want anders is het gewoon een dubbele post, maar ik zie dat er echt veel wordt ge-edit.

15. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Hij is een beetje enthousiast, laat die jongen toch. ;) :thumbs:

EDIT: En ja hoor, hij heeft alweer gepost! :D

16. Davey666

Davey666 Dislocated Boy

Leuk Bevonden:
    80
    Dat was Tales of Legendia (ps2) ;)

17. Killamonkey

Leuk Bevonden:
    4.959
    Gewoon een quote hoor :p but Thnx! Is inderdaad de film die je voor ogen hebt. Regiseur heeft daarna nog de Hellboy films gedaan, maar Pan's Labyrinth is een pareltje imo

Ik bedoel dat er veel gamers zijn die juist een turnbased combatsysteem leuk vinden in jrpg's (is toch wel typisch). Ikzelf ben juist zeer te spreken over TOV's combatsysteem omdat ik het na al die turnbased jrp's wel even gehad had met turnbased. Het is dus een beetje een kwestie van smaak denk ik.

Ik heb alleen tales of symphonia op de Gamecube gespeeld en die vond ik fantastisch. Geef TOV sowieso een kans, al is het wanneer ie voor 3 tientjes in de budgetbakken ligt.

18. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    Je slaat de spijker op zijn kop!
    Ik ben éénmaal een 'forum-er'.
    Vooral dankzij het online-gaming :mad:. En tjah, ik kan veel praten over dingen wat leuk zijn, en damn, dat is ToV zeker!

Maar Killa, als het niet goed is, wil ik best naar de chat gaan, als sommige maar meegaan ( leuke date :eek:) .

19. Killamonkey

Leuk Bevonden:
    4.959
    Haha nee hoor dat is niet nodig. Vond het alleen leuk om te zien dat men best wel met deze game bezig is :p Hoe meer aandacht voor TOV hoe beter lijkt me.

20. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    koken vind je idd niet veel spullen voor. Die kun je beter kopen. Voor weinig geld heb je redelijk wat ingredienten

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina