Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 12] ‎

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door WinterBase, 12 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    ligt dr zeker ook aan wat voor moederbord. Veel wat goedkopere mobo's hebben meestal maar 2 sata kabels erbij zitten. Als je dan 2 of 3 schijven en een sata brander hebt dan moet je alsnog kabels kopen..

2. *Xink*

*Xink* Spartan U13

Leuk Bevonden:
    0
    Zag dat je het al gekocht had in pats topic maar raid 0?
    En je mag dan wel maar zoveel nodig hebben alleen voor hetzelfde geld meer is toch beter? :eek:
    1TB is nu 75 euro voor een snelle, die in 2 in raid 0.. heerlijk!
    Mja less is more zeggen ze. :+

3. McSparkle

McSparkle Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.189
    RAID 0 yep. Maar ik geef je geen ongelijk hoor, dat prijs/GB verhouding van 1TB beter is :) Maar ik heb nu al zoveel* GB's dat ik een paar euro's heb bespaard voor mijn aankomende beeldkanonnen en psu :)

* 500 x 2 | 750 | externe 260 | Externe 320 die ik uit de box heb gesloopt en in me PC heb gestopt. Dat maken samen 7 HDD's, en dat gaat niet passen op mijn moederbord :9

4. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ik ben momenteel een beetje aan het kijken voor een niuewe CPU en moederbord. Videokaart(HD4670 512MB) en RAM(nu 3GB) heb ik 3 maanden geleden ongeveer geupgrade dus daar hoef ik voorlopig niet naar te kijken(denk ik:+) hoewel ik er nog wel 1 GB RAM bij ga doen.

Wat zijn punten waar ik op moet letten bij het aanschaffen van een nieuwe CPU en moederbord?
    en wat raden jullie aan?
    hoeft niet het beste van het beste te zijn, als ik maar weer ff vooruit kan(jaartje of :cool:

5. Dutchman020

Dutchman020 Wtf.

Leuk Bevonden:
    0
    Bij mobos moet je er vooral opletten dat de rest van je appratuur met dat mobo'tje overweg kan (aansluitingen etc,...)

6. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Belangrijke vragen voor je:
    Hoeveel heb je te besteden?
    Wil je bijv. SLI of CF kunnen draaien?
    Wil je een dual / triple of quad core CPU intel / AMD of boeit het niet :p?

7. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    SLI? CF?:+

Waar het me om gaat is dat ik nu gewoon redelijk spul aanschaf. het hoeft niet het beste van het beste te zijn. Het belangrijkste is dat ik er komende 3/4 jaar weer vooruit mee kan.

wat kosten betreft, ik hoopte zo rond de 150 klaar te zijn alleen na me een beetje in verdiept te hebben zie ik dat je daarvoor net alleen je cpu hebt:+

8. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Dat je meerdere videokaarten in 1 pc drukt ;)

9. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    denk dat als mijn videokaart weer aan vervanging toe is, wat denk ik nog wel een paar jaar zal duren(heb een HD4670 512MB) en mocht die tijd er komen denk ik dat ik eerder een nieuew videokaart koop dan er een videokaart bij doe.

10. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Okay, en wat heb je nu dan?

11. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Dit is mijn configuratie(videokaart en RAM kloppen niet meer. heb nu 3GB RAM en de HD4670 512MB)

12. Heartbeat

Heartbeat Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    M'n lokale schijfjes op m'n laptop waren helemaal vol dus heb k een externe in huis gehaald 640gig, aangesloten via usb, alle troep erop gezet.. en nu loopt elk filmpje op 't net sloom en/of niet synchroon. Duidelijk wat mis. Hoe is dit op te lossen?

13. *Xink*

*Xink* Spartan U13

Leuk Bevonden:
    0
    Op het net, youtube?
    Of bedoel je op het netwerk via je externe HDD?
    Dat eerste.. geen idee.
    Dat laatste, misschien is je USB poort niet snel genoeg?

14. Volkoren

Volkoren Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Precies, waarschijnlijk heb je hem aangesloten op een USB 1.0 port. En die zijn niet zo snel. :+

15. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
  16. Doelie

Doelie Ballin'

Leuk Bevonden:
    31
    Nog steeds van plan om een nieuwe pc te kopen, heb nu deze 2 samengestelt:

Verder is deze ook nog evt een optie http://tweakers.net/reviews/1308/4

Iemand met op-, aanmerkingen of suggesties? Zelfbouw is nieuw voor mij dus ik weet niet precies wat nou beter is. Het doel is om games op max setting 1680x1050 te spelen
    Ook wil ik graag weten hoeveel USB 2.0 slots ik nu heb? En of er een mogelijkheid is om een cardreader in te bouwen, dus geen externe?
    Wat is trouwens het verschill tussen de 2 videokaart in beide systemen, eentje is namelijk OC? En zit er een HDMI aansluiting op?
    Ik wil zeker weten dat ik een goede videokaart heb maar er is zoveel keus dat ik niet weet wat de beste is.
    Ik lees nu dat de voeding die ik nu ingebouwd heb er veel lawaai maakt, ik heb toen gekeken naar de Corsair 600 watt die super stil schijnt te zijn. Is 600 watt voldoende voor deze 2 systemen?

Laatst bewerkt: 11 jul 2009
  17. Doelie

Doelie Ballin'

Leuk Bevonden:
    31
    Stiekem een klein kickje :eek: Er zit een beetje haast achter omdat ik mijn oude pc verkocht heb ;)

18. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Pc ziet er goed uit en 600W is genoeg. 1680x1050 moet wel lukken, enkel Crysis kan misschien op het randje zijn (max settings dan).

Vanachter op het moederbord zitten 8 USB poorten en dan kan je nog eens 2x2 interne USB aansluitingen (1 aansluiting kan maximaal 2 poorten aan) De USB poorten op de voorkant van de case worden daar op aangeslotenen die Thermaltake case heeft 2 poorten dus ga je in totaal 10 USB poorten hebben (wat zeer goed uitkomt).

De case heeft 2 externe 3.5" tray's (het ding waar je de floppy drive normaal insteekt en ook de meeste card-readers denk ik) dus een card reader moet wel lukken denk ik. Meeste card-readers moeten ook via zo'n interne USB aansluiting aangesloten worden dacht ik, dus ga je net toekomen :).

De OC voor de videokaart wil zeggen dat die kaart gewoon wat sneller geclocked is en dus ook iets beter zal presteren. De Sapphire 4980 heeft geen HDMI aansluiting, maar er zit wel 1 DVI -> HMDI adapter bij. De 4890 is niet de beste kaart, maar wel (een van) de beste wat betreft prijs/kwaliteit. Wil je al een betere kaart dan moet je al gauw €100 bij leggen.

19. Doelie

Doelie Ballin'

Leuk Bevonden:
    31
    Super bedankt voor het antwoorden!

Ik ga dan voor het 2de systeem omdat die proccesor beter is dan het eerste systeem. En dan neem ik inplaats van de 750 watt voeding de 600 watt. En die OC neem ik dan wel omdat hij toch even duur is als de standaard versie.

Nogmaals bedankt :D

20. Fingon NL

Fingon NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    600 Watt maar?
    Dat is niet echt future proof he.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina