Tales of Vesperia

Discussie in 'Algemeen' gestart door Daz, 27 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb zo een gevoel dat ik straks tegen
    The Lord of Plains
    moet vechten. Ik hoop het niet, want hij is grooooot!

Edit: Het valt mij op dat sommige winkels haast niks hebben.
    Bijvoorbeeld die verkoper in
    Deinos Hold
    heeft geen enkele wapen.

Laatst bewerkt: 1 jul 2009
  2. Vegeta

Vegeta capo di tutti i capi

Leuk Bevonden:
    18

Die shop in Deinos Hold (waarom spoiler) heeft voor iedereen een wapen hoor!

3. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    Sorry, ik dacht dat het misschien een spoiler was als ik namen zei.
    Maar, ik keek bij die shop, maar er staat dat hij geen enkele wapen heeft.

4. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    De vergelijking komt doordat het beide JRPG's zijn met een real time/actief battle systeem

5. MAD 1976

MAD 1976 Useless info here...

Leuk Bevonden:
    1.285
    Nou ik wel, maar ik vind LO tot nu toe toch echt veel beter (toegegeven, ik ben ook nog niet ver met SO,aangezien ik deze game eerst wil uitspelen omdat ik deze leuker vind).

In tegenstelling tot SO, wist LO mij meteen te boeien, en ik wilde, net als met dit spel, gewoon dóór gaan!

Dat gevoel heb ik nu ook met Tales. Het speelt heerlijk!

En ik ben ook wel blij dat ze de battle tutorial over wat meerdere stukken uitsmeren. Zou anders wat teveel informatie worden in 1 keer heb ik het gevoel.

6. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    Mijn eerste, beetje grote vijand verslagen.
    Ik moet wel meer items inslaan voor gevechten tegen bijvoorbeeld
    Eggbear
    .

7. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    alvast voor de zekerheid. Eggbear is niet echt een spoiler maar noem geen bossfights tegen characters uit het verhaal.

Heb het spel nog niet uitgespeeld, maar stel dat je tegen Rita een bossbattle zou moeten doen (dit soort dingen kunnen gebeuren in een JRPG) meldt het dan niet. Sommige mensen zien van te voren al aan wie de slechterikken zijn enzo maar vaak spoil je daar mee.

Had hetzelfde gisteren. Wilde iets weten over een item dus ging naar gamefaqs forum.

Staat er een topic in de lijst: need help with beating X. Nou zag ik wel aankomen dat dit kon gebeuren maar had het liever niet geweten

8. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    Sorry.
    Ookal vroeg iemand net waarom ik een naam in een spoiler zette, zal ik gewoon doorblijven met alle namen in spoilers te zetten. Voor het geval zoals dit weer gebeurd.

You have encountered a wild Rita in Mordio's place!\o/

9. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    Dat komt straks vanzelf, als je in de jungle komt. Maar het duurt nog even voordat FS echt nuttig worden, omdat de meeste tegenstanders nog erg gemakkelijk worden verslagen.

Vanavond weer Tales! Haha... \o/

10. kwdtje

kwdtje Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Vandaar, heb de tutorial er al over gehad en al een paar keer uitgevoerd, de tegenstanders zijn idd nog wat te zwak ...

11. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    Wanneer ( of worden ze überhaubt) worden de vijanden sterker?

12. John_Petrucci

John_Petrucci Active Member

Leuk Bevonden:
    40
    Vijanden worden wel wat lastiger als je wat verder komt. Ik hoop dat ik vanavond nog een uur of 2 a 3 kan spelen.

Ik zit op een spannend stuk dus. Ik ben net de desert voorbij.

Ik heb het gevoel dat ik zometeen tegen Flynn moet vechten of zoiets. De Empire is iets van plan, maar ik heb geen idee wat.

13. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.734
    Deze gaat hier binnenkort in huis komen als ik SO uit heb en de 1100/1100 mijlpaal van LO heb gehaald.

Helaas zal rond die tijd deze thread wel dood zijn :mad:

Wordt de game wel iets beter dan de demo? Die vond ik namelijk wel wat tegenvallen qua sfeer.

14. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    Ik ben nog niet zover, maar de game is beter dan de demo.
    Je krijgt, zoals eerder gezegd is, veel meer uitleg.
    En je weet dus veel beter van hoe of wat. En maak je niet druk, zolang mensen het leuk vinden blijft deze thread niet dood! Tenzij iedereen het al heeft uitgespeeld en jij hem 5 jaar later krijgt.

15. John_Petrucci

Leuk Bevonden:
    40
    Ik heb de demo niet gespeeld, maar wie verzint er ook een demo voor RPG's? Dat vind ik sowieso belachelijk.

Ik kan wel zeggen, ik vind dit de beste RPG tot op heden voor de 360. Ik denk sowieso niet dat een demo kan bepalen hoe een RPG is.

Ik zou gewoon reviews lezen & kijken of je het je aanspreekt. Ook wat trailers kijken en video reviews.

16. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.734
    Het zal later deze zomer worden. Ik heb zo'n idee dat de thread dan al grotendeels is uitgestorven. jRPG's zijn helaas niet meer zo populair.

Beter dan LO en SO? Dat is wel een hele hoge lat die je neerlegt.

LO was qua sfeer, verhaal en omgevingen echt super en SO's gameplay is geweldig en de omgevingen zijn schitterend (vooral Roak).

Laten we hopen dat je gelijk hebt.

17. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    ToV's sfeer is ook geweldig.
    Het verhaal komt heel rustig op gang, maar zo leer je ook de personages kennen.
    Het is ook erg goed uitgewerkt. Het is niet dat de personages die elkaar pas kennen al gelijk geweldige vrienden zijn.
    Ik denk, zover ik het nu al zie, dat er veel aandacht is besteed aan het verhaal.

De omgeving van ToV is ook prachtig. Alleen op de field map vind ik het ietjes minder.
    Maar als jij bijvoorbeeld bent in ...om iets uit mijn hoefd te noemen, de Sauros Ruines ( ofzo iets), dan zie je hoe mooi het gewoon is.
    Je kijkt bij ToV echt je ogen uit, en soms sta je gewoon even stil om de mooie omgeving in je op te nemen.

De gameplay is ook goed. Er komt ook meer bij kijken dan je denkt. Een goede functie is ook de 'strategy gebeuren'. Zo kan je van iedere karakter de plus-en min punten eruit halen, en zo een goede strategie bedenken. Ik mis wel bijvoorbeeld een ren/dash functie buiten het gevecht, maar voor de rest werkt alles goed.

18. John_Petrucci

Leuk Bevonden:
    40
    Ja, beter dan SO & LO.

Maar het anime-stijltje spreekt mij ook erg aan. Wat ik jammer vond in LO is dat de battles zo traag gingen & het verhaal niet echt bleef hangen. Ik ben ook op het einde van disc 2 blijven hangen.

SO kan ik niet echt goed over oordelen. Ik heb alleen het begin gespeeld & het pakte mij nog niet.

ToV heeft mij eindelijk is als vanouds gepakt zoals eerder dat FF VII, Lufia, Chrono Trigger, Secret of Mana etc. deden. En dat zijn voor veel gamers klassiekers. Ik hoop nog steeds ooit op een 3D Secret of Mana & Lufia :).

Elk minuutje wat ik ook overheb besteed ik aan ToV. En het is lang geleden dat een game dat met mij gedaan heeft.

19. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.734
    Klinkt goed. Ik ben zelf wat meer van de turn-based jRPG's, aangezien daar meer strategie bij komt kijken dan menig real-time jRPG (en durf maar eens te zeggen dat het niet zo is :eek:).

Is er ook een Japanse voice-optie?

SO pakt je ook pas echt na de eerste planeet. Maar daarna pakt de game je ook echt gelijk bij de strot!.

Wees overigens wel voorzichtig met vergelijkingen met Lufia en Chrono Trigger, mijn 2 favoriete RPG's ooit.

20. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    Nee, de Japanse voice-optie ontbreekt.
    Dat is wel jammer, maar ik moet toegeven dat de Engelse stemmen het ook prima doen.
    Het zijn niet van die emotieloze stemmen, waarbij je geen verschil hoort bij emotie X en Y.
    Gelukkig is de humor dit keer ook goed en niet vol met van die clichés en pick-up lines.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina