Tales of Vesperia

Discussie in 'Algemeen' gestart door Daz, 27 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. John_Petrucci

John_Petrucci Active Member

Leuk Bevonden:
    40
    Nee, maar de casts is voor een JRPG geweldig ingesproken. Echt top. En dat is echt zeer zeldzaam. Nouja, geweldig. Het is alsof ik een engelse versie van DBZ of Pokemon aan het kijken ben, die kwaliteit een beetje. Dus ja, Japans blijft altijd beter. Maar met deze cast klaag ik niet.

EDIT:

Vergelijken met Lufia etc. niet. Maar het is zo'n soort ervaring. Voor mij is lufia - the rise of THE sinistrals de beste rpg ever. De overige 3 delen heb ik trouwens ook. Maar ToV is geweldig in zijn stijl.

Ben trouwens onderweg naar huis. Dus geweldig typen gaat nu niet.

Laatst bewerkt: 1 jul 2009
  2. Vegeta

Vegeta capo di tutti i capi

Leuk Bevonden:
    18
    Ik vind allemaal van die items en nou moet je daar iets mee kunnen doe geloof ik (nieuwe wapens maken enz)

Waar kan dit? moet ik dit nog unlocken of moet het bij een gastje in een town?

3. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    Volgens mij hoort dat bij de optie 'synthesis' of zoiets bij winkels.

4. John_Petrucci

Leuk Bevonden:
    40
    2 dingen.

- Synthesizen bij de general stores.
    - Cooking. Je leert recepten van van Koks die verstopt zitten

5. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    Wow, ik vecht nu tegen een baas in
    Ehmead Hill
    en die is dodelijk moeilijk. Ik krijg niet eens tijd om artes tegen hem te gebruiken.

Is er iets waarmee ik hem kan verslaan?
    Dat beest is zo moeilijk gewoon...

6. TweaK

TweaK Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Gatusso? (Dat is niet echt spoiler-tag waardig btw :9)

Da's de eerste baas waar de meeste mensen hun hoofd tegen stoten. Daarna wordt het ook iets makkelijker omdat je meer karakters en skills krijgt. Ik kan alleen maar zeggen, zorg dat je level niet al te laag is, probeer items zo goed mogelijk te nuttigen en als het je echt niet lukt, kan je hem altijd op Easy zetten. :9

7. Killamonkey

Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.959
    Ik had net eigenlijk mijn eerste echt pittige eindbaas (redelijk ver in spel +/- level 40 dus weet waar je op drukt :p )

Belius is echt strontvervelend :D 2 keer doodgegaan en er zit geen savepunt voor! Het verhaal begint nu trouwens echt goed op gang te komen. Alleen zo'n bummer dat Judith hem gepeerd is :mad:

8. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Ik heb deze toch terug gebracht.. Heb me er een tijdje mee vermaakt (denk tussen de 6 en 8 uur) en vond het toch teveel van hetzelfde en de gesprekken duren me te lang. Soms vind ik het ook te kiddy ogen, maar dat komt denk ik door de stijl die ze hebben gekozen..

Heb nu voor een koopje Infinite Undiscovery meegenomen. :)

9. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    Tip maak eerst de welpen af
    Hij kan zelf niet tegen vuur (RitaOverlmit)

10. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    No! Zij mag niet weg gaan.

@ Tweak, wat is een niet al te laag level ? :mad:

Ben benieuwd of Fynn in het team komt later, sinds alles om hem draait.

11. John_Petrucci

Leuk Bevonden:
    40
    Daar ben ik ook net voorbij. Het begint nu inderdaad een beetje duidelijk te worden.

Ik ben benieuwd wat Belius voor soort is & wat Estelle daarmee te maken heeft. Ik heb zo'n voorgevoel, maar goed

12. Vegeta

Vegeta capo di tutti i capi

Leuk Bevonden:
    18
    als je synthesized in een shop heb je dan ook "recepten" nodig of heeft elke winkel zijn eigen dingen die je kan maken.

En welke winkels zijn dat? wat is de eerste winkel waar het kan?

13. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    Op het moment dat je kan synthesiszen staat er een poppetje bij een winkel die dat uitlegt. Ook heb je bij iedere winkel een poppetje (vaak met bouwhelm) die suggesties doet voor synthesizen.

Recepten hoef je niet te vinden. Iedere winkel geeft als je bij synthesise aan wat je kunt maken met de spullen die je tot dan toe zou kunnen vinden door monsters die je bent tegengekomen.

Dus in stad 10 kun je de nieuwe items van stad 10 zien plus alle items van de voorgaande steden.

Recepten heb je niet nodig. Wel ingrediƫnten en geld.

Ingrediƫnten droppen van monsters of kunnen gestolen worden van monsters.
    Later in het spel leer je fatal strike. Daarmee kun je ook zorgen dat je sneller drops krijgt van het monster dat je zo killed.

Tot slot heb je op de worldmap van die boomstronken. Door die te klikken krijg je ook items. Na verloop van tijd respawnen deze boomstronken weer

14. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    En gebruik die planten in je gevecht. Ze staan daar niet zomaar toevallig in de arena. ;)

15. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    nu we het toch over bosses hebben.

Het is mij opgevallen dat bosses over het algemeen als ze in overlimit zitten op jou afgaan en je party links laten liggen.

Ik gebruik dit altijd om dan rondjes te lopen en de boss mij te laten volgen zodat hij zijn tijd in overlimit verspilt in achterna lopen

16. John_Petrucci

Leuk Bevonden:
    40
    Als ik een boss fight heb. Doe ik eigenlijk een heel simpel truukje. Mijn overlimit gauge moet vol zijn en mijn TP-balk moet vol zijn. Dan gebruik ik Yuri en gebruik ik zijn Arte "Destruction Strike". Omdat je in overlimit ben, kan je achter elkaar aanvallen. Dit doet gewoon 20K+ dmg per Overlimit aanval.

17. Killamonkey

Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.959
    Dat is inderdaad erg handig ja. Ook wat Bigsyke zegt over het feit dat bosses vaak alleen jou targeten kan het best makkelijk maken. Toch maak ik hier zo min mogelijk gebruik van. Ik probeer gewoon zo goed mogelijk te kijken hoe ik een boss kan verslaan (is ook leuker imo :p )

Zit trouwens nu op 31 uur speeltijd en
    heb eindelijk Pharoah ontmoet! Voelde hem al een beetje aankomen, maar toch dope ontmoeting :D Ba'ul is trouwens ook best wel cool geworden :p

18. kwdtje

kwdtje Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ik baal er wel van dat ik soms bij een bossfight de secret mission niet haal, soms heb ik geen flauw idee wat ik moet doen namelijk! Gelukkig zit er steeds een save point voor, dus kan het nog wel een keer proberen, maar toch!

19. PsychoBoyJack

PsychoBoyJack Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Tot nu toe een aantal secret missions gehaald, maar met puur geluk. Als er voor mij 1 klein nadeeltje is in dit waanzinnige spel, is dat je niet de mogelijkheid hebt om filmpjes door te skippen.

20. John_Petrucci

Leuk Bevonden:
    40
    Huh? Je kan wel filmpjes doorskippen? Dan wordt er nog gevraagd of je het wilt skippen.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina