Apple / Mac - [Deel 3]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Melbuuln, 22 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boertje_PSV

Boertje_PSV Hedde druksop

Leuk Bevonden:
    11
    Heb hem iig niet perse nodig voor m'n studie. Ook hoef ik hem niet van lokaal naar lokaal te sleuren. Zal eens even kijken wat ik doe. Eerst maar eens langs de MM of Apple Store om eens wat rond te neuzen op die dingen.

2. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    De grootte van scherm hangt ook erg af van hoe ver je moet reizen en hoevaak je hem mee moet sjouwen. Ik heb zelf een 17" laptop, maar ik hoef maar 10 minuten te reizen naar school. Al moet ik toegeven dat ik soms wou dat ik een kleinere had genomen, omdat als je op het station moet wachten zon grote laptop toch redelijk zwaar gaat aanvoelen.

Ook is het niet altijd even fijn om met een 17" laptop op schoot of op de bank te zitten. Maar als je aan een bureau zit is het weer wel fijn. Dus het heeft beide ze voor en nadelen.

3. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Heb een 17" HP Pavilion laptop gehad, maar dat was echt een ramp om mee naar school te zeulen etc. Het was gewoon te zwaar. Had die destijds omdat ik geen desktop had. Toen ik de iMac kocht was deze dus overbodig en heb ik een MacBook 13" gekocht voor onderweg. Nu ik niet meer naar school hoef gebruik ik de MacBook eigenlijk maar zelden! :+
    Ach, het is handig om even op de bank te zitten of in de tuin..

4. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Iemand enig idee waarom de player van South Park Studios het niet doet? Hij geeft heel snel een of andere fout.

5. Rox

Rox Marketing 2.0..

Leuk Bevonden:
    2
    @Dusky Demon NL, ik heb hier totaal geen problemen om dingen af te spelen.
    Misschien helpt het om de volgende dingen te installeren:
    Perian
    Flip4Mac
    Microsoft Silverlight
    Flash

Denk dat het probleem daarmee wel opgelost moet zijn.

6. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Ah ik moest flash even installeren jah.

Trouwens wtf: Het muiswieltje/balletje van mijn mighty mouse maakt gewoon meer lawaai dan de computer zelf :+

Laatst bewerkt: 27 jun 2009
  7. Marruk

Marruk hallo

Leuk Bevonden:
    8
    Ik heb even een vraag. Als je een iMac koopt, kan je dat ding dan als 2e externe monitor gebruiken voor bijvoorbeeld een laptop? Is een beetje "waarom zou je dat in godsnaam willen?", maar daar gaat het even niet om.

8. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Nee, heeft alleen Video-Out..middels een Eye-TV of iets dergelijks moet het wel lukken maar het is niet aan te raden.

9. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    gvd. Volgens mij is er een ledje uit de backlight niet meer goed. Zit een vage witte punt links onder in het scherm. Je ziet het vooral bij een effen achtergrond. Kan ik dit ook testen op de 1 of andere manier?

10. JoJo

JoJo ☆☆☆

Leuk Bevonden:
    0
    Is het geen dode pixel? Misschien werkt dan zo'n anti dode pixel filmpje, soms wil dat nog wel werken.

11. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    hij is niet dood, want bij een andere achtergrond wordt het wel die kleur. alleen dan net iets witter. Heb net ff zitten speuren op internet, en volgens mij is het een clear pixel. Deze wordt witter dan de rest. Volgende week ff langs de asp

Laatst bewerkt: 28 jun 2009
  12. Rox

Rox Marketing 2.0..

Leuk Bevonden:
    2
    Bij Apple gaan ze pas tot vervanging/reparatie van het scherm over met 6 of meer bright/dead pixels, dus denk niet dat ze bij de AASP veel voor je kunnen betekenen.

/Edit, dit is wat oud, maar laat in ieder geval zien dat ze niet makkelijk zijn: AppleInsider artikel. En het zijn er dus geen 6, maar 3 op notebooks.

Laatst bewerkt: 29 jun 2009
  13. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Ik zie hem ook alleen bij een bepaalde inkijk hoek, en bij felle ondergronden. Dus bij een donkere zie ik hem niet. Vind dit niet kunnen voor iets wat net 3 maanden oud is.

14. Rox

Rox Marketing 2.0..

Leuk Bevonden:
    2
    Dat jij het niet vind kunnen zegt natuurlijk weinig ;). Hoewel de kwaliteit van de beeldschermen de afgelopen jaren steeds beter is geworden, kunnen dead/bright/clear pixels nog steeds voorkomen...

Het is heel vervelend, dat zal ik zeker niet ontkennen, want ik heb er zelf ook 1 in mijn MBP, maar ik denk dat je weinig kunt doen. Immers, bij bijna alle fabrikanten valt 1 niet juist functionerende pixel niet onder de garantie (bij Samsung schermen in ieder geval niet, Apple ook niet). Vaak kun je een pixelgarantie kopen, maar dat is bij Apple niet mogelijk.

Dat het je na 3 maanden pas opvalt geeft eigenlijk al voldoende aan ;). In 99% van de gevallen is de pixel er direct vanaf het begin, dat is het gevolg van het productieproces.

Maar ik ben benieuwd. Als je het wel lukt, dan hoor ik het natuurlijk ook graag..

15. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Heb even de asp een mail gestuurd. kijken wat die ervan zeggen. En anders loop ik een keer de winkel binnen. Maar kan ik dit niet toch laten fixen en dan naar de verzekering door spelen?

16. Rox

Rox Marketing 2.0..

Leuk Bevonden:
    2
    Je kunt het natuurlijk wel laten fixen (geen garanties dat het andere scherm beter is natuurlijk ;)), maar daar betaal je fors voor. Ik weet niet welke Mac je hebt, maar voor een 13" zou ik toch al rekening houden met ongeveer 250 euro (incl. arbeidsloon).

Onder welke verzekering wil je het laten vallen? Want volgens mij zijn er weinig verzekeringen die dit dekken.

17. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Heb een kostbaarheden verzekering afgesloten. Weet niet precies wat er allemaal in zit. Anders zeg ik dat ie gejat is xD

18. Orange

Orange One of a kind.

Leuk Bevonden:
    0
    Stel dat ik een MacBook koop in Amerika.

Kan ik dan hier een Nederland een Europese voedingsadapter kopen? Zoja, waar en hoe duur zijn die dingen?

Ten tweede op school werkt iedereen met office. Ik begreep al dat er Microsoft Office voor Mac bestaat. Iemand een goedkoop adresje voor de nieuwste?

19. KeaveXL

KeaveXL Feelin' Funky

Leuk Bevonden:
    0
    Ja gewoon een nl adapter kopen moet werken. Maar volgens mij kan je zelfs een Europese stekker er opklikken, adapter zou dan automatisch goed moeten staan, maar dat moet je even dubbel checken. Met de iphone adapter kon dat iig wel.

Goedkoopste office staat op the pirate bay ;) Euh wat zeg ik nou... Nee legaal zou je hem het goedkoopste kunnen halen met een surfsport/studenten account, mits je student bent natuurlijk. Anders denk ik dat je weinig verschil zult aantreffen met dit soort software.

20. Orange

Orange One of a kind.

Leuk Bevonden:
    0
    Open Office is natuurlijk ook een optie bedacht ik me net.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina