Harry Potter and the Half-Blood Prince

Discussie in 'Algemeen' gestart door DulleNL, 22 apr 2008.

1. Grub

Grub think on your sins

Leuk Bevonden:
    2
    Gast, waar heb jij die muntjes verzameld? In welke versie? Kan het me echt niet herinneren... :x

Die toverkaarten verzamelen was ook vet... En ze hadden gave geheime gangen :thumbs:
    Maar wij hadden een bug, dat Harry telkens achteruit ging lopen uit zichzelf... 8)

2. Jeffer

Jeffer Pearl Jam

Leuk Bevonden:
    0
    In deel 1 moest je in zo'n mijnwagentje door goudgrijp rijden en dan heen en weer slingeren zodat je die knoeten en galjoenen etc. kon pakken :+ Daarna kon je op de wegisweg lopen en moest je wat winkels in + opdrachten doen.

Ik heb het trouwens op de PS1 gespeeld.

3. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.767
    Daar draait het de master Dullie gelukkig niet om. :9

4. Dropdown

Dropdown Guest

Even een snelle vraag (zonder het topic gelezen te hebben..te warm, shame on me enzo): lijkt het spel erg op de films of heeft het helemaal niets met het verhaal te maken?

5. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.767
    Erg veel op de films en in het vorige deel zat veel meer dan in de films, waaronder de moeras scene uit het boek. Heb dit deel nog niet gespeeld, maar ik hoor dit soort positieve geluiden wel over dit spel. :9

6. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    Tot nu toe vind ik het best wel een vermakelijke game alleen die nederlandse stemmen :mad: argh.

Verwacht m'n review maar ergens volgende week. (of iets later als ik hem met de film vergelijk)

7. Jeffer

Jeffer Pearl Jam

Leuk Bevonden:
    0
    Zet de locale op UK :cool: Dat speelt een stuk fijner :lol:

8. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Argh, het verhaal hebben ze vreselijk uitgewerkt! :mad:
    Ze springen van de hak op de tak (zo zeg je dat toch? :p) Ik denk dat als ik de boeken niet had gelezen wel een paar keer een wtf moment had gehad.

Wanneer wordt je eigenlijk eens 'vrij' gelaten? Ik wordt nu de hele tijd gepushed van het ene verhaal stukkie naar het andere. Ik wil eens dat er komt te staan 'zo, zie nu maar wat je doet; ga verder met het verhaal of ga rondkloten op Zweinstein'

Sfeer is veel beter (mooiere belichting ook). De Marauders Map hebben ze veranderd. Sneep klinkt voor geen meter. Hermelien ook niet. Ik zuig in het maken van potions, maar dat kan ook door de warmte komen. Graphics zijn beter. Duels zijn wat soepeler. Zweinstein ziet er mooi uit in de nacht. Portret wachtwoorden worden je in de schoot geworpen. Achievements vliegen je om de oren. Zwerkbal ben ik nog niet over uit...Volgens mij heb je geen invloed op wanneer je de snitch vangt. Het is gewoon een kwestie van door alle ringetjes vliegen, en na de laatste... 'voila'

Tot nu toe vond ik de secrets díe ik ben tegengekomen minder secret dan in OotP. Tot nu toe gaat het alleen om de crests. Ik vermoed dat ik hier geen filmpjes voor hoef te maken. ;)

Dus; Hell yeah, Zweinstein is awesome en verdorie de game is gemakkelijker.

Harry Potter HBP
    150 van 1000 [​IMG]
    14 van 43 prestaties (32%)

The Burrow Defender
    Successfully protected The Burrow
    20 [​IMG] (2-7-2009)

Reflex Badge
    Earned the Reflex Badge
    10 [​IMG] (2-7-2009)

Great Party
    Created a great Christmas party for Slughorn
    10 [​IMG] (2-7-2009)

Crest Collector 3
    Completed Crest Collector Level 3
    10 [​IMG] (2-7-2009)

Quidditch Captain
    Assembled the Gryffindor Quidditch Team
    10 [​IMG] (2-7-2009)

Combo Flyer Badge
    Earned the Combo Flyer Badge
    10 [​IMG] (2-7-2009)

Crest Collector 2
    Completed Crest Collector Level 2
    10 [​IMG] (2-7-2009)

Used the Pensieve
    Viewed Dumbledore’s first memory in the Pensieve
    10 [​IMG] (2-7-2009)

Duelling Beginner
    Earned the Duelling Beginner's Luck Badge
    10 [​IMG] (2-7-2009)

Portrait Novice
    Used your first portrait shortcut
    10 [​IMG] (2-7-2009)

Potions Beginner
    Earned the Potions Beginner's Luck Badge
    10 [​IMG] (2-7-2009)

Crest Collector 1
    Completed Crest Collector Level 1
    10 [​IMG] (2-7-2009)

Grime Buster
    Cleaned up after Fred and George at The Burrow
    10 [​IMG] (2-7-2009)

Quidditch Beginner
    Earned the Quidditch Beginner's Luck Badge
    10 [​IMG] (2-7-2009)

9. AtoniSD

AtoniSD Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat zal bij de films ook wel zo zijn. Was eigenlijk al bij de vijfde film ook.
    boeken >>>> films en games.
    Op vijf uurtjes was het verhaal al uitgespeeld. Al die schildjes verzamelen zal mij denk ik meer tijd kosten dan de story te voltooien...:cool:

10. Smirnoff

Smirnoff Wahed fenomeen.

Leuk Bevonden:
    217
    sorry domme vraag miss, wat is OotP?

Edit:
    ben er al achter, Order of the Phoenix;)

11. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Zeker, maar bij de games is het al helemaal erg. Hier hadden ze toch wel iets meer moeite in mogen steken. Vooral als je bedenkt dat de game 3/4 jaar was uitgesteld.

Schildjes verzamelen is zeker leuk, maaaaar het is niet zo gevarieerd als de secrets is OotP. Daar moest je dingen in de fik steken, repareren, open doen, dicht doen enz. echt gebruik maken van je spreuken, nu (nog?) niet

12. Peter_Aragorn

Peter_Aragorn Peter AragornNL

Leuk Bevonden:
    1
    Ik had inderdaad, vooral in het begin, nogal eens een 'WTF-moment' ja... Maar desalniettemin vind ik het wel een leuke game en ik ga OotP nu zeker ook proberen... Speel ze dan wel op de Wii, maar dat zal niet veel verschil maken. Ja qua controls natuurlijk, maar die werken erg goed!

13. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.767
    Dan moet dat wicht van de MS klantenservice wel erg dom zijn. Ze zei tegen mij dat als je dit zou doen je Xbox 360 sneller stuk zou kunnen gaan. Ik ben echt bijna in staat een Girsham achtige recthtszaak tegen MS te beginnen. Het zou toch van de zotte zijn als het niet kon zoals jij zegt. Wie weet is het een broodje aap, maar door jou post herinnerde ik mij een gesprek van de week met de klantenservice. Jezus, zou echt schandalig wezen. :9

Game nu ook gekocht, vandaag of morgen even spelen.

14. Jeffer

Jeffer Pearl Jam

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb al 121 schildjes bij elkaar geraapt :D Toverdranken is inderdaad vrij lastig :lol: Ik gooi de hele tijd die losse ingrediënten mis.

Edit: dulle, je moet regelmatig wel dingen doen om bij de schildjes te komen hoor. Sommige moet je kapot slaan voordat je ze door tralies etc. kan halen, soms zitten ze in struikjes die je eerst moet platbranden. Ook moet je leerlingen helpen met bijv. het maken van een toverdrank en dan krijg je er een als beloning.

Laatst bewerkt: 2 jul 2009
  15. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.767
    Ik zou al bijna zeggen: Wanneer komen ze? Mooie info; wellicht kan ik het zonder 30.000 keer een filmpje van je te bekijken. :9

16. Grub

Grub think on your sins

Leuk Bevonden:
    2
    Okee.. Ik heb het nml op de computer en de Game Boy Color (8)) gespeeld, dus daaraan zal het liggen :p

17. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    [GT]52327[/GT]

18. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Niet verwacht dat ik dit zou doen, maar ik kom klagen over de game. :eek:
    • Kort. Maar dat wist ik, dus is ook geen echte klacht. Maar toch.
    • De stemmen zijn vreselijk
    • Verhaal érg slecht uitgewerkt
    • Maar 3 fucking spreuken? MINDER spreuken dan in het vorige deel? Kom op zeg...
    • ALLEEN maar crests zoeken. OotP was veel gevarieerder.
    • Ze zijn niet eens fatsoenlijk verstopt.
    • Ik mis Hermelien. :+
    • Zwerkbal is matig uitgewerkt. Alleen maar door ringetjes op een vast parcours vliegen. Ik had toch gehoopt dat het wat meer...uitgebreid zou zijn.
    • Er zijn nauwelijks dingen waar je spreuken op kunt uitoefenen. Alleen op bv een steen die 'toevallig' naast een crest ligt.
    • Er zijn meer locaties, maar ze hebben ook locaties uit de vorige game weggehaald.
    • X knop doet niks meer, ik vond het altijd leuk om met random mensen te 'praten'
    • 'Side Quests' zijn tot nu toe triest. Altijd probeert iemand van Zwadderich iets af te pakken van een Griffoendor. Hij zegt rot op Potter, ik vecht met hem Ik win. Crest gewonnen. Iedere keer weer opnieuw
    • Cutscenes zijn niet goed.
    • Er zijn geen lessen meer te volgen (waar je in OotP nog moest proberen OWLs te halen bij lessen.)
    • Ze hebben dingen toegevoegd (Zwerkbal, Duelleren, Potions), maar ook veel weggehaald (schaken, Gobstones, Exploding Snaps enz) Why?!
    • Minder portretten. En ik hoef niet eens zelf de wachtwoorden te zoeken via een raadseltje.
    • Totaal geen fanservice zoals referenties naar de (vorige) boeken. Iets wat tenminste nog een beetje in OotP zat.
    • Ik kan geen random mensen meer aanvallen.

Dit hebben ze mooi verknald. Zo een prachtig bronmateriaal, zo een leuke voorganger, en dan is dit alles wat ze weten te maken?

Boek 7 spoiler:
    Het is verdorie ook nog eens de laatste keer dat we een free-roaming HP hebben. :mad:
    Hun laatste kans, en dit is wat ze er mee doen.

Ik mag voor hun hopen dat de volgende 2 delen een 'magische Gears of War' worden.
    Zelfde controlscheme. Zelfde graphics. Zelfde lengte. Zelfde kwaliteit.

Ik maak direct een Deathly Hallows topic aan!

19. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.856
    Had je beter Ghostbusters kunnen kopen. (L)

20. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Nee. Dit is toch een must-buy. Ik ben erg teleurgesteld, maar het blijft Zweinstein. Dat is al genoeg reden voor mij om de game te kopen.

Ik had beter OOK Ghostbusters moeten kopen. ;) Samen met deze...

Deel Deze Pagina