Glasvezel

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door | QuickneZ |, 2 jul 2009.

  1. | QuickneZ |

    | QuickneZ | Ik ben sexy

    Berichten:
    544
    Leuk Bevonden:
    0
    Hai,

    Wij willeen overstappen van Tele2 naar KPN (Glasvezel) omdat als je bij KPN 1 bundel neemt kom je goedkoper uit dan bij Tele2. Alleen nu is mijn vraag, heeft KPN een goede kwaliteit? Is glasvezel een beetje goed want op internet valt er nog niet veel over te lezen. En valt het internet vaak uit want vaak als ik op de xbox360 zit dan valt vaak internet uit van mede-gamers (geen kpn) terwijl ik er nooit last van heb. En kan je nog wel goed downloaden met torrents etc als je glasvezel hebt?

    Hopelijk krijg ik een paar antwoorden,

    alvast tnx
     
  2. Orange

    Orange One of a kind.

    Berichten:
    2.138
    Leuk Bevonden:
    0
    Je maakt me jaloers. Ik wil glasvezel!

    Heb geen zin om een lang verhaal te schrijven, dus hou ik het kort. Je internet zal op alle fronten verbeteren.
     
  3. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Als het in jouw omgeving beschikbaar is, neem aan dat je dat al hebt gecheckt, dan raad ik het inderdaad ook niet af :) Downloaden etc. zal alleen maar vele malen sneller gaan. Misschien zijn nieuwsgroepen dan alleen wel een beter idee.
     
  4. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    klopt het dat het aanleggen zo lang duurt?
    ze hebben hier nu 3 maanden geleden zo'n oranje kabeltje voor de deur aangelegd. moesten aangeven waar de modem kwam te liggen etc.
    nu kijk ik op de site van glashart(het bedrijf dat hier het glasvezel regelt) en vulde ik mn postcode in en staat er dat we rond november 2011 pas gebruik van glasvezel kunnen maken.
     
  5. | QuickneZ |

    | QuickneZ | Ik ben sexy

    Berichten:
    544
    Leuk Bevonden:
    0
    Bij ons ik heb al gecheckt op kpn site is het beschrikbaar. Bij ons in Apeldoorn alleen in Zuid en nog een stuk(soort dorpje bijna) is het beschrikbaar en er staat een soort container waar je kunt aanmelden en vragen stellen. Mijn moeder zei ook dat paar maanden terug hier in Apeldoorn glasvezel waren aan het aanleggen. Maar dus het is wel een goed idee om glasvezel aan te schaffen hoor ik hier
     
  6. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Als je niet te beroerd bent om maandelijks wat meer te betalen en als je de mogelijkheid ervoor hebt in jouw buurt dan zullen er weinigen zijn die het afraden.
     
  7. | QuickneZ |

    | QuickneZ | Ik ben sexy

    Berichten:
    544
    Leuk Bevonden:
    0
    Bij KPN zeg maar is bronze 45 euro , silver 60 en nog iets 70 ofzo gold volgens mij maaar als je kijkt dan komen wij totaal ongeveer op brons / silver uit met Tele2 en abbonament van TV en me moeder zei dat het ook nog wat voordeliger was dus dan doen we het zoiezo.
     
  8. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Niet schrikken, maar ik zou vandaag nog overstappen op glasvezel als ik de kans had :cool:
     
  9. Alizor

    Alizor Murdaturk

    Berichten:
    2.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Oh oh oh, laat ik ook maar ff meeprofiteren.
    We betalen nu ongeveer 70-75 euro dacht ik, televisie + internet apart. Maar is er een mogelijkheid om gewoon normale tv (dus geen digitale) en alleen internet te nemen? Glasvezel hoeft niet persé maar zou wel leuk zijn (m'n moeder kan het niks schelen als het internet sloom is :+). Hebben nu alles van UPC btw.
     
    Laatst bewerkt: 2 jul 2009
  10. | QuickneZ |

    | QuickneZ | Ik ben sexy

    Berichten:
    544
    Leuk Bevonden:
    0
    Weet niet moet je denk ik navragen en je moet even kijken op google.nl en dan glasvezel kpn bekijken of er wel KPN glasvezel in jouw buurt kan.
     
  11. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    @Alizor:
    UPC heeft toch ook glasvezel tegenwoordig (FiberPower abonnementen), dus je kan gewoon van abo veranderen hoef je ook niet op te zeggen :p
     
  12. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Dat is geen glasvezel. Gaat gewoon via de kabel.
    Glasvezel is 100Mbit Upload/100Mbit Download. UPC Fiber120 is 120Mbit Download/10Mbit Upload.
     
  13. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Nep, waarom noemen ze het dan FiberPower en waarom is het niet overal beschikbaar ?
     
  14. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Omdat het de snelheid heeft van glasvezel. En niet alle kabelnetwerken zijn er op voorbereid.
    Ze willen het langzaam uitrollen, maar nu is het volgens mij vrijwel overal beschikbaar. (daar waar UPC beschikbaar is ofcourse)
     
    Laatst bewerkt: 2 jul 2009
  15. | QuickneZ |

    | QuickneZ | Ik ben sexy

    Berichten:
    544
    Leuk Bevonden:
    0
  16. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Nep.
     
  17. | QuickneZ |

    | QuickneZ | Ik ben sexy

    Berichten:
    544
    Leuk Bevonden:
    0
  18. El Jazzaff

    El Jazzaff Active Member

    Berichten:
    129
    Leuk Bevonden:
    3
    Een van de redenen waarom ik niet overstap... betaal nu €37,50 in de maand voor internet + bellen (Telfort) en tv (digitenne). Goedkoper kan volgens mij niet.

    Heb trouwens wel heel even getwijfeld over het aanbod van KPN, maar het is me net iets te gek, vooral dat Gold...
     
  19. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    kan toch een 30 mbit cap op zitten, wil niet zeggen dat het geen glasvezel is
     
  20. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Klopt, maar dat is wel echt zonde. Hier in de regio rolt OnsBrabantNet steeds verder uit en dat is gewoon 100Mbit Down/100Mbit Up. Daar wordt de volle capaciteit van glasvezel tenminste benut.
     

Deel Deze Pagina