[Films] Meningen, reviews, previews, etc! [Deel 9]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Rydan, 22 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bram87

Bram87 Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ja klopt, die heb ik idd gezien. De versie waarin hij dood gaat vind ik de beste. Alleen zijn er weer mensen die daar kritiek op hebben, omdat het onmogelijk is dat je je nog iets van de tijd in de baarmoeder kunt herinneren. Maar toch maakte dat einde veel meer indruk op me:)

2. Chillco

Chillco Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Dat had ik dus ook toen ik dat einde zag. En het sloot in mijn ogen ook meer aan op dat moment wat die vader bij hem doet in de gevangenis.

3. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.869
    Gisteravond dus Goodfellas op tv, mooie film. Pesci blijft een held. Moet wel zeggen dat ik het einde dus echt totaal niet verwachte, was echt een van de grootste WTF's die ik gehad heb bij films. :eek:

4. Riddick

Riddick --

Leuk Bevonden:
    0
    @ Chillco en Bram

Spoilertje misschien, nogal bot nietwaar om het einde van de film te verklappen..

/Mod done ;) ~Kevf

/Edit; Top :)

Laatst bewerkt: 2 jul 2009
  5. Chillco

Chillco Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Ik dacht dat het nogal meeviel met de spoilers die erin stonden voor the butterfly effect, maar oke.

Gisteren ook Goodfellas gekeken en het blijft een van de beste (maffia)films ooit voor mij. Ik heb hem al vaker gezien. Wat wel opvalt is dat er aardig wat acteurs uit deze film een rol in The sopranos hebben, zoals Lorraine Braco, die gast die Bill Bats speelt en diegene die Christopher in The sopranos speelt heeft ook een rol in Goodfellas. En volgens mij komt degene die Paulie speelt in the Sopranos voorbij in het begin van de film.

6. danielo

danielo Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik dus zelf ook GoodFellas gekeken. En zoals hierboven gezegd: Pesci heeft echt geniale rol in deze film!

7. tricker

tricker Semper Fi

Leuk Bevonden:
    0
    Transmorphers: Fall of Man

Die film liet mij weer zien waarom ik kies voor films die in de bios komen en krijg aan te raden. Er is zoveel mis met die film. oh echt om je als regisseur je kapot te schamen. :emo:

Er is bv een stukje moet iemand wat bewaken, is die gast zo achterlijk om te gaan kijken wat hij moet bewaken en vervolgens in 1 klap heul gebouw weg 8)

Nee dit is te erg....echt dat mensen deze rotzooi uitbrengen en dat zelfs in 2009....:{

8. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    Shit! Gister dus niet naar Goodfellas kunnen kijken omdat ik onverwachts moest werken. Maar eens gaan bekijken op DVD of op Blu-Ray als die er is. Klinkt in ieder geval positief, dus ben haast wel verplicht om hem te bekijken :)

9. Dropdown

Dropdown Guest

Ik ga met je mee Winterbase, ben het ook vergeten :mad:

10. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Gisteren dan eindelijk The Watchmen gezien. Ik heb het boek drie maal gelezen voordat ik de film gezien heb, wel belangrijk.

The Watchmen als film
    is erg goed! De personages komen goed uit de verf, hoewel ik Laura Jupiter een waardeloze rol vond spelen. Niet zozeer haar acteerprestaties, maar het personage dat zij moet spelen. Namelijk dat van 'vrouw' (en wat een belachelijke seksscène, Laura lijkt wel een op seksbeluste puber, wat in theorie ook zo is, maar toch ook weer niet :+). Voor het verhaal betekent ze weinig (terwijl het eigenlijk wel is, maar het is niet overtuigend). Qua sfeer en muziek vond ik 'm erg sterk, zowel het Watchmen thema als de gekozen muziek zijn erg leuk. Enkel 99 Luftballons (o.i.d.) vond ik niet passen en slecht ingezet. De opening credits van de film zijn geniaal. _O_ Geluidseffecten vind ik matig, met name tijdens het vechten zijn al die vage poffen maar niks. - 8,3

The Wachtmen als film gebaseerd op een (strip)boek
    is tegenvallend. Bepaalde personages missen in scènes, Laura die niet rookt (het siert haar niet), een boel diepte die miste in de film (achtergrondverhalen, flashbacks). Nu was dit wel te verwachten, maar ik had toch echt meer van de New Frontiersman en de krantenverkoper verwacht, die slechts summier in de film voorkomen. De verandering van het einde vind ik goed voor de film, misschien jammer, maar het is echt een goede keuze geweest. Ik vind dat voor de meeste personages goede actuers zijn gevonden, behalve voor Adrian Veidt/Ozzymandias. In het boek is hij een heel charmante man waar niemand kwaad achter zoekt, in de film is het een arrogante klootzak. The Comedian is geniaal sterk gecast en speelt zijn rol ook super! Heerlijk. :D Daarnaast vind ik Nite Owl erg goed gespeeld, qua postuur maar ook qua persoonlijkheid klopt hij precies. Van Laura Jupiter vind ik het zo jammer dat zij zo anders is in de film dan in het boek, waar zij het meeste 'mens' is van de burgerewachten/watchmen. Ze heeft veel emoties, maakt fouten, geeft toe aan alcohol aan tabak, zoekt iets of iemand om zich aan te hechten, ze wilt een sterk fysieke relatie. In de film wilt ze maar één ding: seks en vechten. Erg jammer! -7,1

En nu wachten op de director's cut, die hopelijk veel uitgebreider is!

11. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Je hebt het boek toch gelezen? Dan weet je dat er een hoofstuk eindigt met de tekst van 99 Luftbalonnen. Het is een protestsong tegen de dreigende nucleaire oorlog en past als thema dus precies op dat moment in de film. :)

Muzikaal gezien is het inderdaad ineens een apart moment. 8)

12. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Daarom heb ik het er ook alleen maar over in mijn tekst over de film als film op zichzelf. ;) Hehe.

13. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    vond vooral die chick die silk spectre II speelt erg matig,.. en ik snap niet als ze de comic Zo getrouw namaakt dat je dan een paar beroemde qoutes op een kleine manier wijzigt maar ze dus wel verpest

14. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Dat ook. Tijdens de film kwamen er echt heel vaak en heel snel kritiekpuntjes in me op, maar zijn er echt teveel om op te noemen. En dat terwijl de film niet eens slecht of matig is, vind hem best goed te doen. Eigenlijk is het gewoon jammer dat ik zoveel op de film aan te merken heb, alleen maar omdat ik het boek ken! :eek:
    Misschien was het beter een tweeluik geworden. Ten eerste is dat spannender dan een trilogie, waren er veel meer mogelijkheden het verhaal goed uit te diepen. Maar ach, zoals het nu is vind ik het niet verkeerd.

Ik vond het overigens echt super lam dat Captain Metropolis plots ontbreekt bij de bijeenkomst van de Watchmen wanneer Blake die kaart in de fik zet. :+

15. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    ik vond die film eigenlijk gewoon kut. De strip heb ik nooit gelezen maar de film zelf vond ik gewoon niks. Het sprak me gewoon absoluut niet aan en ik irriteerde me rot aan nite owl alleen omdat hij zo'n wannabe batman uiterlijk heeft 8). Je moet er van houden denk ik.

16. Matrix

Leuk Bevonden:
    1.471
    Destijds vond ik de film vreemd, maar wel vermakelijk. Achteraf ben ik hem pas écht gaan waarderen, toen ik las hoe geniaal Watchmen eigenlijk is.

17. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Hehe, Nite Owl is in principe ook een wannabe, niet een Batman wannabe (dat stukje dat je 'm ziet vliegen komt duidelijk NIET in het boek voor ;) ). Maar Nite Owl probeert iets te zijn wat hij eigenlijk niet is.

Achteraf? Leg uit! :9

18. Matrix

Leuk Bevonden:
    1.471
    Ik kende voorheen de comic alleen van naam. Dus ik heb de film als neutrale kijker gezien. Achteraf heb ik me pas verdiept in alles wat er achter het verhaal zit en bijvoorbeeld hoe muziek een belangrijke rol speelt. Zodoende heb ik toen pas ontdekt hoe geniaal Watchmen eigenlijk is.

19. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Hehe, oké. Zelf vind ik het grootste gemis in deze film wel de kritiek die de krantenverkoper uit op de wereld en alles wat zich afspeelt. Dat heeft zoveel met het verhaal te maken en wat er onder de mensen leeft! Maar goed, wel begrijpelijk dat het niet in de film past, dan had hij een half uur langer geduurd.

20. Ebrithil

Ebrithil Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    Vanavond naar Transformers 2 geweest.. en daar valt maar 1 ding op te zeggen: WTF?
    De film ging echt helemaal nergens over, echt boordevol met fouten en de gevechten waren een boel rondvliegende onderdeeltjes en wat explosies maar echt boeien kon het nooit. Om maar niet te spreken van de zogenaamde "comedy" stukjes, waarom zaten die er überhaupt in? Toch maakt Megan Fox nog wat goed door op de juiste momenten even door het scherm te huppelen in leuke poses 8)

Al met al vind ik hem een 6-je waard, gewoon een actiefilm om een keertje te kijken en nooit meer over na te denken.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina