Tales of Vesperia

Discussie in 'Algemeen' gestart door Daz, 27 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Killamonkey

Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.959
    Pfff ik weet wat je bedoelt John :D Gister verjaardag van twee goede vrienden. Dus dan word het even 1 biertje doen... Vervolgens is het opeens 2 uur :mad: Nu tuintje aan gaan leggen in de volle zon. Vanavond familiefeestje, maar wil echt verder met ToV!!

Ben benieuwd naar je review. 1 tip: laat je review nadat je klaar bent even 2/3 dagen rijpen en kijk hem dan nog eens door. Zo voorkom je veel fouten en polijst je hem net even wat meer.

2. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    nog een tip. Het is lastig bij een jrpg, maar mensen die een review lezen hebben altijd interesse in het plot maar willen zeker geen spoilers lezen.

3. Lequero

Lequero Let It Rain

Leuk Bevonden:
    0
    Gisteravond die baas verslagen die ook in de demo zat. Wat een pokkebeest zeg! :mad:

Kan je trouwens ergens in de game zien wat die "speciale objectives" zijn voor bossfights. Wil ze niet missen, maar ben bang dat ik op gamefaqs verzuip in spoilers.

4. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    nee helaas niet.

Daarom ga ik als ik hem heb uitgespeeld voor een 2e keer spelen met walkthrough om alles te halen

5. MAD 1976

MAD 1976 Useless info here...

Leuk Bevonden:
    1.285
    Vind het kreng meer op een schorpioen lijken (scharen + staart als wapen) :+ maar ja, inderdaad die.

Dat is dat Flag item? Ha, ik heb die, maar begreep niet hoe ik dan nu zou moeten switchen! Staat namelijk niet in de omschrijving.
    Dus Y en dan start? Ga ik proberen! Thanks!:thumbs:

Volgens mij niet. Maar zoals hierboven te lezen is, weet ik nog niet alles wat je allemaal kunt in een menuutje.:9

That said; ik kijk altijd gewoon per Secret Mission verder. Dus ik scroll niet verder naar beneden dan de Secret Mission die ik op dat moment moet hebben.

6. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    Nee dat is de special flag. De spcial flag gebruik je om te kiezen welk poppetje je in de stad of in het veld bestuurt. Dit kan ook andere dialoog opleveren. Als Karol iemand aanspreekt in een stad/drop kan je een andere reactie krijgen dan als Estelle dit doet bijvoorbeeld.

Alleen Repede kan je niet worden omdat hij niet kan praten denk ik.

Om te wisselen in battle heb je een moon selector nodig

7. John_Petrucci

John_Petrucci Active Member

Leuk Bevonden:
    40
    I know, ik heb al een idee hoe de opbouw wordt & waar de aandacht moet liggen. Een review is in mijn ogen een recensie waarin bepaalde factoren van een game lichtjes worden beschreven op een zeer toegankelijke & aantrekkelijke manier. Daarnaast vind ik dat een review ook de nodige humor mag bezitten. Ik vind het anders te droog om te lezen.

In mijn ogen moet een review 2 belangrijke dingen bevatten. Genoeg informatie over de game, zodat je weet wat je koopt & een luchtige manier van schrijven, zodat het lekker leesbaar is.

Ik keek al eens in de Review/Preview topic & het valt op (En dat vind ik vervelend) dat veel mensen een review schrijven met heel veel "ik" erin. Ik vind dat bijv. niet prettig om te lezen. Ik vind dat een review ook een illusie moet kweken dat het op een objectieve manier is geschreven. Hoewel het natuurlijk altijd een mening blijft.

Het gaat er mij ook niet om wat de reviewer vind, het gaat er mij om wat ik van de game kan verwachten, wat goed & slecht is uitgewerkt etc. etc.

8. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    Je zou dat maar niet weten en al in de
    ruïnes zijn waar je Nan voor het eerst zag.
    Kan ik nog terug naar Quoi Woods of kan ik het ergens anders ook maken? En die Moon selector kan je buiten een gevecht gebruiken om te switchen van character, maar ook binnen ( dus als Yuri dood is, switch je naar Estelle) een gevecht?

9. MAD 1976

Leuk Bevonden:
    1.285
    Crap....moet ik die dan nog krijgen, of ben ik er al voorbij?:confused:

(nogmaals, ik ben dus in dat bos waar je zo'n schorpioenachtig beest moet verslaan met Raven voor de Secret Mission....net nadat je in Karol zijn dorp bent geweest)

10. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    je kan altijd terug naar dat bos. Waarschijnlijk heb je de juiste spullen gewoon in e inventory al om dat ding te maken hoor. Gewoon bij de Synth shop kijken

11. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    Ik durf er niet op te wedden, maar als ik alles terug lees, heb jij die 'Moon selector' nodig waarvan de materialen te vinden zijn in Quoi Woods, dus helemaal aan het begin. Met die items zou je het moeten kunnen synthesizen. Waar weet ik niet. En als ik vragen mag, waar heb jij die flag van O-)?

Edit: Flag is voor het switchen van characters in het veld en in de stad, maar niet in een gevecht en moon selector is voor switchen van characters in het gevecht en niet in de stad/veld?

Laatst bewerkt: 3 jul 2009
  12. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    Ik zit nu ver tegen het einde denk ik. Is er iemand die ook zover is?

Wil nml weten of je voor de laatste dungeon eerst sideuqests moet doen.

Je hebt nml 2 soorten rpg's hierin.

1. Je eindigt bijvoorbeeld level X in het verhaal. Om de laatste dungeon te doen moet je 10 levels sterker worden. Hiervoor moet je sidequests doen.

2. Voor de sidequests moet je in staat zijn de final dungeon te doen omdat de sidequests moeilijker zijn.

13. MAD 1976

Leuk Bevonden:
    1.285
    Shit, das best een eindje terug. 8)
    Denk niet dat ik er de spullen al voor heb, want dan had ik em al moeten hebben (ik synth altijd meteen alles wat ik kan, op wapens na natuurlijk; eerst de skills leren!)

Ga de game nu spelen....ja, het is warm buiten, maar dat is ook de reden; heb wel weer genoeg warm weer gehad nu, wil gewoon verder met dit spel!
    (helpt ook wel als de vrouw met kid weg is :thumbs:)

14. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    het valt onder de categorie key items. Dat is de schatkist in het menu

15. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    Buiten het maken van de flag is die boss verder niet zo heel moeilijk. Ook de speciale missie is best gemakkelijk. Als je karakters al level 30 zijn moet je dat goed kunnen halen.

De truuk is alleen dat als je die schorpioen naar 10 - 15K health terugbrengt, hij niet altijd naar de waterpool teruggaat om te healen. Zodra de schorpioen zoveel health kwijt is, kun je het beste je party de strategie "defend" of "leave it to me" meegeven, zodat ze hem niet per ongeluk alsnog doodslaan.

Trouwens, wisten jullie dat je met de RB het poppetje waarmee je rondloopt een gebaar kunt laten maken? Volgens mij heb je er niks aan, maar het ziet er wel leuk uit.

16. kwdtje

kwdtje Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Je over limit wordt dan opgeladen ;-)

Goh ik wist niet eens dat je buiten het vechten om ( je kan dan gewoon zonder Flag van karakter wisselen door de volgorde van Yuri te veranderen) met een ander karakter kon lopen en verkennen! Gaaf!

17. John_Petrucci

John_Petrucci Active Member

Leuk Bevonden:
    40
    Ik doe al die secret mission achievements wel de 2e keer als ik de game ga spelen. Ik wil deze game sowieso 1000G halen, al kost het me 6 playthroughs :p.

18. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    ik zat verkeerd. De spullen voor moon selector zijn niet in quio woods maar in dat boss na Dahngrest ben ff naam kwijt

19. MAD 1976

Leuk Bevonden:
    1.285
    Ha, dat is misschien wel een klein minpuntje van deze game; teveel opties!:+

Ik leer nog steeds dingen bij!

Ik probeer die Secret Missions juist de eerste keer te halen. Ik probeer eigenlijk alles de eerste keer te halen, zodat ik daar met de tweede ronde niet naar hoef te kijken.

Haha, merkte het ook ja; had die boss verslagen, snel even terug naar de shop in Dahncrest just in case, en toen kon ik het item wel maken!
    Had van die Red dingen nodig, en die hadden die asssassins in die omstreken.

Maar ik heb dat item nu, maar met Y en dan Start switch ik niet van karakter....:confused:

20. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Ben aan het levelen maar 't gaat nu heel langzaam.
    Ik ben level 20, ik level iets voorbij dat ik de boom heb genezen in holerer city, ik moet nu naar het oosten. Ik moet met yury 15 battles winnen om één level omhoog te gaan, iemand een idee hoelang ik nog moet levelen?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina