Gamen in Surround/Dolby Digital [Deel 13]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Pegas, 22 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Heb een medewerker bij de MM gevraagd waar de Subwoofers stonden , kreeg als antwoord , die verkopen wij niet meer los.
    De MM verkoopt wel Main- , Center- en Surroundspeakers :confused:

Het goedkoopste setje met een subwoofer was € 199 , maar dan had ik wel een totaal onbekend merk.
    Bij de BCC (online) heb ik nu een JBL setje voor € 149..

Alleen jammer dat de bestelinformatie bij de BCC zeer beperkt is.
    De bestelling staat nu op verwerkt en daar blijft die ook op staan.
    Wil ik meer informatie dan moet ik maar een 0900 bellen.

Iemand bij de MM wilde mij eerst een Denon aansmeren.
    De versterker was normaal €899 en ik mocht hem hebben voor € 599 (demo).
    Het klepje voor de video+audio aansluitingen was behoorlijk beschadigd.

Bij de Onkyo zitten een paar kleine krasjes op de zij- en bovenkant , maar daar kan ik wel meeleven.
    De Onkyo staat toch in de meubel en alleen de voorkant is zichtbaar.

Van het werk heb ik wel een goede rvs-cleaner meegenomen omdat de Onkyo vol zat met lelijke vingervlekken.

Ik ben ook van mening dat het geluid van de Onkyo meer dynamischer is dan van de Yamaha.
    Merk vooral bij het luisteren naar SACD's

2. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Ah ok, ik zal er van 't weekend eens op letten. Wel raar dat ze alle soorten speakers verkopen, behalve losse subs. JBL klinkt imo erg mooi icm Onkyo, maar dat is natuurlijk erg persoonlijk. :+

Je kan het goed treffen bij MM, veelal mankeert er helemaal niets aan. Een paar krasjes op de zij- en bovenkant kan inderdaad geen kwaad als ie toch in een meubel staat. We willen natuurlijk wel een paar verse foto's als alles dadelijk compleet is! :cool:

3. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    @ Volkoren: laat ik nou net een externe terratec surround kaart over hebben. usb er in / coax/optisch er uit. Iaw pm! :)

4. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Vanmorgen bij BCC 8 minuten in de wacht gestaan.
    Eindelijk iemand gesproken en zij vertelde dat de JBL in bestelling stond , helaas stond de geschatte levertijd niet in haar computer.
    Ze zou me terug bellen en dat heeft ze helemaal niet gedaan.
    Dit was meteen ook de laatste keer dat ik iets besteld heb bij de BCC.

Update.
    Zending opgehaald en in sorteerproces.
    01-07-2009 Amsterdam , intern transport pakketten

Heb zo'n vermoeden dat de BCC mijn bestelling was vergeten 8)

Wilde eerst de Zwarte Onkyo hebben , gelukkig stond een halogeenlamp op de Onkyo want anders had ik de Onkyo de zelfde dag nog terug gebracht.
    De display zat vol met lelijke krassen en die krijg je er nooit meer uit.
    De Zilveren ziet aan de voorkant er uit als nieuw , op de vingervlekken na dan.

5. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
    Melbuuln: als ik zo op internet kijk zie ik behoorlijk wat winkels die losse subwoofers verkopen (vaak duur trouwens).
    http://www.bestekeus.nl/index-n-Subwoofer-cP-27_152_6332.html

Heb je de JBL wel kunnen beluisteren dan, want was het niet verstandiger geweest om een subwoofer te kopen voor dat geld ipv een hele set?
    Of ga je dan die JBL 5.1 helemaal gebruiken en dus niet alleen de sub?

Laatst bewerkt: 1 jul 2009
  6. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Ik ga de hele JBL set gebruiken.
    Mijn huidige Magnat (main) blijven staan , over de Center twijfel ik nog.
    Ik blijf mijn huidige center (Technics)gebruiken of ik pak de JBL Center uit het setje.
    De over 4 JBL speakers worden Surround en Surround-back speakers.

Bij Bestekeus.nl koste de JBL € 198,99 + € 21 verzendkosten
    Ik heb er bij de BCC (online) € 149 betaald !

Ik heb hier in de regio wel een paar hifi-winkels , heb altijd het gevoel dat ik mijn budget daar niet welkom ben.
    Wilde een tijdje geleden een calibratie-dvd kopen en de verkoper wilde eerst weten waar ik mijn FullHD had gekocht.
    Toen ik zei Internet , had meneer meteen geen interesse meer in mij.

--
    Had steeds het gevoel dat er iets niet goed was met de geluidinstellingen van de Onkyo.
    Was niet onder de indruk van TrueHD en DTS-HD , ben dagen aan het sleutelen geweest en de verschillende mogelijkheden en instellingen.
    Vanavond ging er een lampje branden bij mij , het kon ook aan de PS3 liggen.
    Inderdaad ik had de geluidsinstellingen verkeerd , deze stonden nog steeds op linear bitstream |:-

7. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Ja er zijn wel veel instellingen waar je rekening mee moet houden.
    Het is ook jammer/verwarrend dat er geen true hd/dts hd wordt aangegeven op de Onkyo.

Gebruik je een 7.1 of een 5.1 opstelling?

Je weet nog van mij: bij een 5.1 sluit je de achterste speakers NIET aan op de surround back input achter op de Onkyo want dan heb je geen surround.
    Je gebruikt daarvoor de Surround input.

Bij 7.1 gebruik je die wèl.

Laatst bewerkt: 2 jul 2009
  8. swordman

swordman Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    PS3 moet inderdaad op LPCM staan zodat die zelf de audio decodeerd en dan is het logisch dat de reciver niet laat zien dat het DD true HD of DTS HDMA is want zo krijgt hij het ook helemaal niet binnen.

Heb je echter een losse speler die alle formaten bitstream uitstuurd dan laat de reciver ook zien dat je te maken hebt met DTS HDMA of DD true HD.

Kan natuurlijk zijn dat een losse speler betere audio kwaliteiten geeft als de reciver dit moet decoderen.

De JBL set heb ik ook nog de grotere varaiant van (260.5) en ik ben er tevreden over hoor subs zijn vaak erg duur en deze voldoet voor mij tot nu prima dus denk ook niet dat jij er spijt van gaat krijgen, Ook ik gebruik deze speakers nog even als surround (wel nog 5.1 nooit over gedacht om 7.1 te doen:p) en ook hiervoor voldoen ze prima maar toch ga ik ze vervangen voor nog 2 KEF IQ30's om zo 4 dezelfde speakers te hebben, het klinkt gewoon beter als al je speakers van hetzelfde merk (serie) zijn omdat het ene merk een andere klankkleur heeft als t andere.

en inderdaad willen we wel fotos zien he als alles staat

9. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Je hebt gelijk Swordsman, laat ik het anders
    formuleren: het is jammer dat de ps3 geen dolby true hd of dts hd uitstuurt. Het geluid van lpcm is exact gelijk, maar veroorzaakt verwarring doordat deze aanduiding op het scherm van een receiver verschijnt.

--------------

Auzentech komt nu met een geluidskaart voor je pc waarmee je dolby true hd en dts kan afspelen bij de blu-rays.
    Er is echter nog steeds een videokaart nodig.

http://www.engadgethd.com/2009/07/01/azentech-joins-the-hd-audio-htpc-party/

Het wachten is op een videokaart met hdmi 1.3

Laatst bewerkt: 7 jul 2009
  10. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Heb de nieuwe Subwoofer en Center aangesloten.
    De SACD (War of the world) in de PS3 gestopt , het lijkt wel dat ik midden in de alien-oorlog zit \o/

Vanmiddag nieuwe speakerkabels gekocht voor de surround en surround-back speakers.
    Die leg ik dit weekend wel aan , het is nu veelste warm en benauwd in de kamer.

Hoewel ik jouw post had gelezen , heb ik afgelopen Vrijdag de zelfde fout gemaakt |:-

11. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Dat verbaast mij niks! Zoals wij dat hadden aangesloten is ook gewoon logisch! Onkyo heeft dit gewoon een beetje vreemd gedaan toch?

Wàt een geluid hè? :thumbs:

12. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Vind de keuze surround en surround-back een beetje onlogisch.
    Bij benieuwd hoe het geluid 5.1 straks zal klinken bij een 7.1 opstelling.
    Het geluid wat normaal van achter komt , komt straks van de zijkant.

Vind het geluid van de Onkyo toch mooier dan van mijn oude Yamaha.
    Het geluid van de Onkyo is helderder en voller.

Toch maar de oude surround speakerkabels verwijderd en de 4 nieuwe netjes weggewerkt in de kabelgoot.
    Alleen nog Chiquita-stekkers aan de speakerkabels en een plekje vinden voor de JBL speakers.
    Dat doe ik wel als het een stuk minder warm en benauwd is.

13. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    Even hier vragen dan maar O-)

Mijn nieuwe TV heeft geen aansluiting om bijvoorbeeld een hoofdtelefoon aan te sluiten. Deze aansluiting wou ik gebruiken om een paar, nog prima werkende, computers speakers + sub aan te sluiten. Hij zit er dus niet op, maar toch wil ik het gebruiken want het standaard geluid uit de TV is niet echt geweldig.

Nu wil ik weten hoe ik het moet gaan aansluiten zodat ik geluid krijg uit de speakers + sub wanneer ik TV kijk maar ook speel op de PS3, Xbox 360 of een DVD'tje kijk op de DVD spelert.

De bekabeling van de speakertjes is als volgt, let niet op mijn paint skills :+

Iemand die me kan helpen? En anders, ik heb verder geen verstand van de 'echte' sets maar als iemand een goedkoop setje kent waarmee ik het bovenstaande kan doen, zeg het me dan :9

Bij voorbaat dank!

14. Muramasa

Muramasa PS4 Gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Zit er op je TV geen tulp uitgang? Dat zit op vrijwel elke nieuwe tv. Als je die hebt, kun je simpelweg een tulp-naar-tulp kabel gebruiken (RCA heet het eigenlijk :b:). Mocht dat er niet op zitten, zit er zowieso een SCART-aansluiting op. Dan kun je een SCART-adapter kopen waarmee je het geluid via tulp naar de boxen kunt sturen.

Dit bedoel ik:

15. WinterBase

Leuk Bevonden:
    654
    Oke top! Heb je een plaatje van de kabel die ik dan nodig zou hebben als ik voor de eerste optie kies? Er zit namelijk wel een witte en een rode tulp aansluiting op de TV :)

16. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Er zijn verschillende soorten witte en rode tulp aansluitingen.
    1. Audio uit.
    2. Audio in voor VGA.
    3. Audio in voor Component.
    4. Audio in voor DVI.
    5. Audio in voor HDMI.

17. Muramasa

Muramasa PS4 Gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Wat hierboven gezegd wordt is correct. Kijk dus even in de handleiding van je TV of deze een Audio-out tulp-aansluiting heeft. Welk merk en type TV heb je eigenlijk?

De kabel die ik bedoel is overigens de onderstaande en heet RCA-naar-RCA kabel, ook wel de audio-tulp-naar-tulp kabel genoemd. Als je dat zegt in de onderdelenwinkel krijg je deze kabel:

Laatst bewerkt: 5 jul 2009
  18. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Je hebt ook goedkope 2.1 setjes met een 3.5mm mini jack ingang (komt vaak voor) en daar heb je ook goedkope verloopstekkers voor. Dan moet je niet de kabel hebben die hierboven is geplaatst, maar moet je er zo eentje hebben. (de enkele pin is hier ook stereo/2.1, je kunt dit zien aan die zwarte ringetjes in de ijzeren pin)

Die rode en witte gaat dan in je tv en de enkele 3.5mm pin in de 2.1 set.

Als je de audio out van je tv gebruikt, hoor je altijd het geluid van de source die je op dat moment gebruikt. Dus je hebt geluid uit de 2.1 bij het gamen op de xbox, dvd's kijken en tv kijken.
    Alles wat je normaal door de tvspeakers zou horen, komt nu ook uit de 2.1 set.

Deze Logitech X210 heeft zo'n 3.5mm ingang en kost ongeveer €30-€50.

http://www.kieskeurig.nl/pc_speaker/logitech/x-210/263154/

Het kan wel prettig zijn als je de subwoofer harder en zachter kunt zetten, maar dit is al een geweldige verbetering. Lees de reviews maar, dan zie je ook wat nadeeltjes.

Laatst bewerkt: 6 jul 2009
  19. WinterBase

Leuk Bevonden:
    654
    Bedankt. Ik heb hier nu twee setjes staan. Een goedkope 2.1 van de Bartsmit (die ik dus wil aansluiten op de TV) en een 2.1 set van Logitech, de Z-4 :+ Weinig zin om nu nog een set te kopen. Kan ik niet gewoon één van die sets aansluiten?:x

20. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Proberen zou ik zeggen !!

Waarschijnlijk hebben beide setjes een 3,5mm jackplug , dan zijn er 3 mogelijkheden.
    1. Op de tv zit een 3,5mm jackplug uitgang.
    2. Koop een Tulp>jackplug adapter.
    3. Koop een scart adapter zowel in een aantal posts geleden.

Tulp>jackplug adapter.
    [​IMG] [​IMG]

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina