Je snelheids verlies komt niet door het signaalverlies, maar waarschijnlijk doordat je op een ADSL2 centrale zit aangesloten met max 8mbit ipv een ADSL2PLUS centrale met max 20 mbit. (Uitleg) Waar ik woon is dit ook het geval... Je kan dan nooit meer dan 8mbit halen omdat je gewoonweg gecapped wordt... Daarom ben ik maar overgestapt naar Ziggo AIE+ voor nagenoeg het zelfde bedrag maar wel met 10mbit verbinding. (en pás () per 1 september 20mbit )
Hier thuis hangt alles met UTP aan de AirPort Extreme. De AirPort Extreme staat beneden bij de PC van m'n ouders, vanuit de AE gaat er een UTP naar een switch die op mijn slaapkamer staat. Vanuit de switch gaat er een UTP naar m'n Xbox 360 en een UTP naar m'n iMac. Alleen m'n MacBook zit op het Wireless N netwerk, voor wanneer ik op de bank zit o.i.d. Ga z.s.m. een Popcorn Hour kopen en die gaat ook netjes via UTP verbonden worden! Zo benut ik de internetverbinding tenminste optimaal!
kom ik aan mijn mijn slome G laptop met N router terwijl ik met kabel (en gaming router ertussen ) dit haalde conclusie: kies voor kabel want draadloos KAN zo makkelijk sloom zijn btw nog een vraag met cat5 kabel haal je met een gigabit router toch ook een gigabit snelheid ?
cat5E is voldoende voor gigabit. cat6 is geschikt voor 10Gbit op korte afstand (20 of 30 meter ofzo dacht ik). cat6A en cat7 zijn geschikt voor 10Gbit op een afstand van 100m. dus ja
Mac verbonden via UTP. Mac draadloos N. Mac draadloos G. De download via G is behoorlijk slecht. Vermoed dat dit wordt veroorzaakt door de >10 draadloze netwerken in de omgeving.
nu dit binnenkort hier glasvezel, zal dan nog maar eens posten Edit: dit is trouwens draadloze verbinding met laptop
bij mij doet die io speedtest het niet als ik hem heb gestart gaat die snelheidmeter naar de 50000 en dan slaat ie door naar 0 en dan sluit internet explorer het tablad af.
Probleem wordt meestal veroorzaakt door een oud type Flash player. Hier kan je de nieuwste versie downloaden. http://www.adobe.com/products/flashplayer/
UPC is weer heerlijk aan het knijpen! Haal nu max 800kb/s terwijl ik op 3,5mb/s moet zitten! Is toch niet normaal met 30Mbit..