[Algemeen] Machinima, Game Capture & Game Montages

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Occisor, 29 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Diikoeneke

    Diikoeneke B-A-N-A-N-A-'S

    Berichten:
    1.786
    Leuk Bevonden:
    12
    Ik heb alleen een HDMI kabel8)
     
  2. | QuickneZ |

    | QuickneZ | Ik ben sexy

    Berichten:
    544
    Leuk Bevonden:
    0
    Nvm ik heb er 1 op markplaats gevonden voor 65 euro. Ik ga die kopen en de kabels en splitters koop ik er zelf bij.
     
    Laatst bewerkt: 1 jul 2009
  3. scarluuk

    scarluuk Hail me!

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    7
    goed om te horen :) laat maar weten als je weer hulp nodig hebt of wat dan ook ;)

    Maar bij HD heeft hij hem toch automatisch om gezet naar PAL60?

    plus ik zie dat diikoeneke ook Halo 3 heeft gespeeld laatst en die is ook PAL60 Only dus ik denk dat er iets anders speelt.
     
    Laatst bewerkt: 1 jul 2009
  4. Nugget Leg

    Nugget Leg Goedendag!

    Berichten:
    945
    Leuk Bevonden:
    0
    Zou je even een linkje kunnen sturen van die kabel die ik moet hebben. En dus ik heb alleen een Dazzle en die kabel nodig?(En een PC of Laptop natuurlijk)
     
  5. Diikoeneke

    Diikoeneke B-A-N-A-N-A-'S

    Berichten:
    1.786
    Leuk Bevonden:
    12

    Ja, Halo 3 doet het bij mij wel gewoon:eek: Raar.
     
  6. Orange

    Orange One of a kind.

    Berichten:
    2.138
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is een bekend probleem, wanneer je via VGA speelt. De meeste 60hz games werken dan wel gewoon, maar sommige niet. De oplossing is om hem gewoon via composiet of scart aan te sluiten en hem dan op 60hz te zetten. Een andere oplossing is er niet.

    Als het goed is kan je wel gewoon de Dazzle Platinum gebruiken though.
     
  7. Diikoeneke

    Diikoeneke B-A-N-A-N-A-'S

    Berichten:
    1.786
    Leuk Bevonden:
    12
    Das jammer, zo een kabel heb ik niet 8)

    Werket het misschien wel met een andere HDMI kabel?
     
    Laatst bewerkt: 1 jul 2009
  8. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Aangezien ik anders zou dubbelposten in het HP topic plaats ik het maar hier. :+
    [yt]POSqbZG1uWQ[/yt]

    Dazzle DVC 170 (dat is de platinum volgens mij)

    Had de kaart een tijdje niet meer gebruikt, maar nu ik dit zo zie ben ik er toch nog steeds tevreden over. Tuurlijk, het is geen HD, maar het ziet er toch netjes uit. :)
     
  9. halo3master3

    halo3master3 If it moves kill it

    Berichten:
    80
    Leuk Bevonden:
    0
    Jij hebt full screen ike niet heb van die zwarte balken aan de zijkant hoe haal ik die weg??
     
  10. scarluuk

    scarluuk Hail me!

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    7
    jij neemt op 4:3 op (standaard) en dulle neemt op 16:9 (breedbeeld) op, dus dan moet jij ook even 16:9 in stellen om te recorden

    excuus voor de late reactie, ik was naar rockwerchter :9
    maar deze kabel heb ik: Linkje
    en ja je hoeft dus alleen die kabel, de dazzle en een pc/laptop te hebben :)
     
  11. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    [yt]GYkJ5KPDAck[/yt]
    @ +/- 10 sec. Dat groene geflikker. Hoe komt dat? Kan ik er iets aan doen?
    Het gebeurd niet zo heel vaak, maar nu het me eenmaal is opgevallen stoort het me best wel. :p
     
  12. scarluuk

    scarluuk Hail me!

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    7
    Zit dat bij de orginele beelden of is dat bij/na de montage gekomen? als het bij de orginele beelden zit dan gok ik op een kabelbreuk, kun je niet veel tegen doen dan niet aan de kabel komen als hij goed zit of een nieuwe halen (or the hard way door te gaan solderen enz.8))
    maar het ziet er eerder als een digitale fout dus het zou makkelijk een usb kabelbreuk zijn of een capture fout.
    als het bij de montage was dan kan het een interruptie bij het exporteren zijn ofzo?
     
  13. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Ik heb het eens gechecked, en het zit niet in de originele beelden, en ook niet in de montage. Alleen op YT dus. Niks wat ik hier aan kan doen zeker?

    Verloopt het filmpje bij jou eigenlijk voor de rest wel soepel? Bij mij stottert ie heel soms, maar dat kan net zo goed aan mijn laptop liggen. Die heeft vaker moeite met flash filmpjes na een dag hard werken
    (dat gestotter is iig ook niet bij de originele beelden)
     
  14. scarluuk

    scarluuk Hail me!

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    7
    als wat heb je hem op geslagen? en welke codec? probeer eens h.264 op .mov (werkt voor mij het best)
     
  15. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Ehm.. :+ MPEG2, dat weet ik wel. Aangezien ie ook in dat format opneemt sla ik mijn montage ook zo op.
    Kan morgen eens kijken of ie het bij .mov niet heeft. (of h.264)
     
  16. scarluuk

    scarluuk Hail me!

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    7
    hmm MPEG2 hoort het wel gewoon te doen, maarja de fout ligt dus zoiezo bij yt als het niet bij de orginele montage zit, dus probeer maar gewoon wat formaten.
     
  17. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Ik zal het eens proberen. thnx. :)
    (en dat gestotter, is dat er niet bij jou? Just checkin')
     
  18. scarluuk

    scarluuk Hail me!

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    7
    nergens last van:)
     
  19. UnitedJunk

    UnitedJunk Roflcopter! "SOI"

    Berichten:
    40
    Leuk Bevonden:
    0
    Kan iemand mij helpen? Ik heb zo'n Zolid Capture ding. Alles werkt verder wel maar ik heb een rare groente tint erdoor heen. Als ik bijvoorbeeld me videocamera erop aansluit zijn alle kleuren verder goed. Ook als ik een dvd speler erop aansluit. Maar als ik me xbox erop aansluit krijg ik dus een groene tint.

    Zie hier filmpje
     
  20. Heroic

    Heroic Halo

    Berichten:
    1.290
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb al eens eerder een post gemaakt, geen idee of het hier was, maar het was wel betreft Capture Cards, maar nu maar een nieuwe:
    Ik zit er dus aan te denken om een capture card te kopen. Het lijkt me erg tof. Alleen zijn er nu een paar dingen. Ik wil graag een externe capture card, dus niet ingebouwd.

    1. Mijn tv staat zo'n 3 meter rechtstreeks van mn PC af, het liefst zou ik eigenlijk altijd spelen via een capture card zodat ik niet telkens hoeft te verwisselen. Als ik de kabel zou omleiden achter mn bed langs, kom ik op zo'n 5-6 meter uit gok ik. Best veel dus. Maar nu vroeg ik me af zijn er capture cards die zo'n lang snoer hebben? Of is het mogelijk om zoiets te verlengen?
    SS:
    [​IMG]
    (een alternatief zou kunnen zijn dat ik een laptop ernaast zet, want clips kan je toch bijvoorbeeld opslaan @ Halo)

    2. Wat is nou een leuk capture cardje om mee te beginnen?
    Ik zie dat er erg veel capture cards zijn, hier wat dingen die ik had gezien.

    Een vriend van me had een Dazzle DVC130 kaart. Ik vond dat wel redelijke kwaliteit. Die heeft hij destijds (2 jaar geleden~) voor 80 euro gekocht.
    Kwaliteit: http://www.youtube.com/watch?v=0QYIahphzEE
    Deze is niet meer te koop.

    Ik zag ook al dat HD Capture Cards te koop waren dus, bijvoorbeeld een Hauppage die 200 euro kost.
    Kwaliteit: http://www.youtube.com/watch?v=i9Ju3wBy4tg

    Of deze zag ik ook. Hava Platinum HD - 052507HP voor 100 dollar.
    Kwaliteit: http://www.youtube.com/watch?v=71088TvH0Aw

    3. Zijn er nog dingen waar ik op moet letten? Ik hoor mensen bijvoorbeeld praten over dat sommige alleen maar Pal 50 ondersteunen(?)

    Alvast bedankt, heb er weinig tot geen verstand van namelijk xD
     
    Laatst bewerkt: 7 jul 2009
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina