De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 22]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 1 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.830
    Leuk Bevonden:
    2.044
    Deze is 400Hz ipv 600Hz geloof ik, maar anderen hier kunnen je daar veel beter over informeren dan ik ;)
     
  2. Dutchman020

    Dutchman020 Wtf.

    Berichten:
    481
    Leuk Bevonden:
    0
    Hhm ik zie het verschil met 50 en 100 Hz ook niet. Behalve met letters die in beeld bewegen. Credits bv bij een film. Voor de rest zie ik het eigenlijk niet.
     
  3. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.830
    Leuk Bevonden:
    2.044
    Ik zou het ook niet weten, want ik heb er echt de ballen verstand van, afgezien van wat vrij oppervlakkige kennis. :)
     
  4. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    De full hd versies van de nieuwe Pana's hebben het Neo PDP paneel. Deze verbruikt een stuk minder stroom dan de vorige generatie full hd plasma's.

    Het zwart is nog zwarter en de motion resolution is door de 600hz subfield drive gestegen naar 1080p. (600hz is wat anders dan de 50 of 100 hz beeldfrequentie. Hier doelt men op de opbouw in subframes, het beeld wordt in 12 subframes opgebouwd ipv de 8 subframes van de vorige versie. 12x50hz is 600 hz, de vorige was dus 8x50hz is 400hz).

    Het verschil in beeldkwaliteit ligt hem niet zo zeer in de hogere resolutie, maar bovenstaande punten verhogen de beeldkwaliteit toch weer een stuk.
    Als de full hd versie maar 200 euro duurder is, zou ik die wel kopen.
     
  5. Remy669

    Remy669 Active Member

    Berichten:
    467
    Leuk Bevonden:
    0
    Kijk, zo'n televisie, die koop je alleen als je te veel geld hebt. En mensen met te veel geld, die kopen zo'n TV niet om de goede kwaliteit, die kopen hem om te patsen. Dat zou ik ook doen:p


    Echt niet? Hmm, dat is kut. Ik wou ook een setje homeplugs gaan kopen, maar ik heb een stekkerdoos neergelegd naast mijn TV kast. Ik heb wel genoeg stopcontacten op m'n kamer, maar die zijn over de hele kamer verspreid, dus dat is ook niet heel fijn. (Ik wil de homeplugs voor m'n 360 gebruiken)

    Nu lees ik weer op een site: " Homeplug werkt ook via een haspel of een stekkerdoos, mits deze van goede kwaliteit zijn."
     
    Laatst bewerkt: 11 jul 2009
  6. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Er mag alleen geen spaningsbeveiliging (bliksem) of Netfilter in de stekkerdoos/haspel zitten.

    Philips is afhankelijk van de filmmaatschappij , als deze de film volkomen verkracht (beeldverhouding) dan kan Philips hier ook niets aan doen.
    Ik kijk liever naar een oude film op dvd die door de PS3 wordt upgescaled naar 1080p , dan naar een film die eventjes is overzet naar Blu-ray.
    Heb hier een aantal Blu-ray's die gewoon slecht zijn.
    1. Beeldverhouding klopt niet.
    2. Blu-ray zit vol met grain.
    3. Slechte audio-track.
     
  7. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Ah dat kan kloppen, ik wist het ook niet zeker.
    Ik trok die conclusie omdat àl mn stekkerdozen een overspanningsbeveiliging hebben ;)
     
  8. Dutchman020

    Dutchman020 Wtf.

    Berichten:
    481
    Leuk Bevonden:
    0
    thanks voor de info.
    Maar 200€ vind ik wel veel geld als scholier zijnde met inkomen van ongeveer 200€ per maand.....
    EDIT: Wat bedoel je eigenlijk precies met subframes?
     
    Laatst bewerkt: 11 jul 2009
  9. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Als je Ziggo digi tv neemt kun je dat toch door je hele huis ontvangen? Alleen moet je dan wel bij iedere tv apart zo'n kastje met kaartje hebben neem ik aan... Toch?

    Wat kost zo'n kastje los, iemand? :)
     
  10. donomerda

    donomerda Active Member

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    0
    HD TV

    Beste lezer,

    Waarschijnlijk ben ik de 100e die het vraagt. Maar ik heb advies nodig. Ik heb nu een xbox waarmee ik via de tulpjes ( die ik nog in een soort van stekker moet doen, voordat ze de tv ingaan ) game, weet verder niet wat voor xbox ik heb.

    Ik ga nu sowieso een nieuwe tv aanschaffen. Liefst 32 inch, full hd. Waar ik nu nog over twijfel is of ik 50 of 100 HZ moet nemen. Ik las ergens dat als je 100 HZ hebt niet alle games kunt spelen. Is er überhaupt een zichtbaar verschil tussen 50 en 100 HZ ?. Daarnaast las ik ook dat sommige tv´s een vertraging hebben van soms wel 1 seconde. Is een Samsung tv beter als een LG TV, hoorde dat Samsung iets van een gameblablalba in heeft gebouwd waardoor je beter kunt gamen? Zag dat er bij mijn bijgeleverde standaard kabel een schuifknopje zit die ik op HD TV moet schuiven of moet ik een goede HDMI kabel kopen voor de beste beeldkwaliteit.

    Ik zat zelf te twijfelen tussen:
    Samsung LE32A656
    LG LH5000

    Iemand ervaring met deze televisies, of kent iemand betere vergelijkbare modellen in deze prijsklasse? Als ik nu een nieuwe tv heb, wat moet ik dan doen om optimaal te kunnen gamen, aan instellingen?

    Alvast bedankt!
     
  11. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Digi tv van Ziggo werkt gewoon via een normale coax-kabel !
    Staat bijvoorbeeld de tv op zolder dan is een antenne-versterker wel aan te raden.

    Voor elke tv heb je inderdaad een kastje (decoder) nodig.
    De kan de decoder ook gewoon kopen via Marktplaats of Speurders ;)
    De decoder is namelijk niet huishouding of plaats gebonden !!
    Voor de smartcard moet je wel naar de winkel of site Ziggo.
    Je betaald € 24,95 of € 29,95 per winkel verschillend.

    Vergeet die onzin maar heel snel want dat is niet waar.
    Een normale scherm ververst het beeld 50x per seconde , een 100hz doet dat dan 100x per seconde.
    Er zijn al schermen die gaan tot maar liefst 600hz.
    Dit staat dus helemaal los van de snelheid 50hz of 60hz van Xbox360 en PS3.

    Op elke HDready of HDready 1080p kan je zonder problemen gamen met Xbox360 en PS3.
     
  12. donomerda

    donomerda Active Member

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee oke, maar als ik nu een tv koop, doe ik er goed aan om dan 100 HZ te kopen? Hoe moet ik mijn xbox dan aansluiten op mijn tv...Btw heeft iemand ervaring met de LG LH5000 mbt de input lag?
     
    Laatst bewerkt: 12 jul 2009
  13. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik merk geen verschil tussen 50hz en 100hz.

    Het beste kan je Xbox 360 via HDMI aansluiten op een FullHD , dit omdat weinig merken 1080p ondersteunen via Component.
     
  14. donomerda

    donomerda Active Member

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    0
    Welke HDMI kabel kan ik het beste kopen er zit veel verschil hierin. Ik twijfel alleen heel erg over een LG, omdat ik hoor dat je een input lag hebt. Merk je hier veel van, beïnvloed dit online gamen? Bijvoorbeeld als ik een headshot wil doen en dat dit hierdoor gaat mislukken???
     
  15. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Een 2 meter HDMI-kabel van € 9,95 is net goed als een kabel van € 90.
    Ik heb hier nu 6 HDMI-kabels in huis , 5 daarvan zijn goedkoper dan € 15.

    De Silvercres (Lidl) HDMI-kabel werkt perfect met 1080p en DTS-HD.

    Een slechte lag is wordt meestal veroorzaakt door een slechte werkende beeld engine.
    Dit is meestal te verhelpen door een fimware update.

    TV's met een lag van een halve seconde of meer komt heel zelden voor.
     
  16. donomerda

    donomerda Active Member

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    0
    Mmm, waar moet ik op letten dan als ik een HDMI kabel koop? Ik weet dat je verschillende kleuren hebt enzo...

    Wat bedoel je met een slecht werkende beeld engine? Wat is een firmware? Die LG die ik wil aanschaffen heeft een vertraging van 2 ms...
     
  17. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik heb gewoon standaard zwarte HDMI-kabels hoor :)
    Een kleur (blauw of rood) maakt de kabel alleen maar duurder.

    Een beeld engine kan je vergelijken met videokaart in jouw computer.
    Heb je verkeerder drivers geinstalleerd dan werkt de videokaart slecht of niet.
    Frimware is een ander woord voor software.

    Je bedoelt met 2ms toch niet de response-time (reactie-tijd) van het scherm.
    Dit is heel wat anders dan LAG.

    Mijn Sony Bravia heeft een response-time van 8ms en gamen gaat zonder problemen.
     
  18. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Bij een HDMI kabel kopen hoef je helemaal nergens op te letten. Misschien dat het handig is als je een kabel koopt die HDMI 1.3 certified is, maar geloof dat dat niet nodig is aangezien de xbox HDMI 1.2 gebruikt. Dit is dan ook technisch gebrabbel, en op dit gebied weet ik ook niet heel veel..

    Wat ik wel weet is dat ik bij de Action laatst een kabel van 3 euro gescoord heb, en dat die prima werkt. Was ook 1.3 certified trouwens.
     
  19. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Op de HDMI-kabels van het onderdelenhuis staat helemaal niets en werken ook perfect op 1080p.

    Was eerst bang dat er problemen zouden komen met 1080p en DTS-HD tegelijk door de kabel.
    Maar ook dit ging perfect.
     
  20. donomerda

    donomerda Active Member

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    0
    Uhm ik mag toch aannemen dat als ik een LG aanschaf dat dit allemaal in orde is ?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina