[Algemeen] Popcorn Hour

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Xboxgamernr1, 10 jul 2009.

1. Xboxgamernr1

Xboxgamernr1 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ik weet niet of dit het juiste deelforum is maar, ik stel mijn vraag toch maar hier.
    Ik wil graag een Popcorn Hour A-100 kopen, maar kan ik hierop mijn externe haradeschijf aansluiten, zodat de PH daarvan de bestanden leest?
    Is er verder nog iets wat ik zou moeten weten over de PH?

2. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Ja dat kan. Zowel NTFS, FAT32 als HFS+. Waarom ga je niet voor de Popcorn Hour A-110? Die is namelijk nieuwer dan de A-100 en wanneer je een interne schijf wilt monteren dan kun je een SATA schijf gebruiken i.t.t. een PATA schijf in de A-100. Ook heeft de A-100 SPDIF Digital aansluiting en de A-110 een Optical Digital.

Ik heb zelf de A-110 en het is echt een fantastisch apparaat.

3. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.617
    Kan dit gewoon als algemene Popcorn topic worden gezien? Heb namelijk wel vragen..

Bv, hoe zit het met ondertitels? Kun je die er extern naast streamen, of moet je die echt implementeren in je videobestand?

/Mod Heb de titel van deze thread veranderd in [Algemeen] Popcorn Hour

4. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    De ondertitel bestanden moeten gewoon dezelfde naam hebben als de film en bij de film in de map staan en dan herkent de Popcorn ze automatisch. Wanneer je een MKV download waarbij de ondertitels zijn ingebakken, maar wel meertalig, kun je met de afstandbediening switchen tussen de verschillende talen.

5. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.617
    A kijk, dat is wel een mooi pluspuntje.
    Het is dat ik aan het einde van de maand 2 weken op vakantie ga, en het geld niet kan missen.
    Als ik hem ooit echter voor een mooi prijsje zie is die van mij. Ideaal aparaatje!

6. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Ik ga dit jaar niet op vakantie, dus gunde ik me maar een Popcorn Hour. Vanmiddag bestel ik nog een Logitech Z-5500 zodat ik eindelijk ook op m'n slaapkamer in DD5.1 kan gamen en films kijken, en niet steeds alles naar beneden hoef te slepen! :)

7. harm_ltc

harm_ltc Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik had eigenlijk nog nooit van zo'n apparaat gehoord, maar de recensie op Tweakers belooft veel goeds.
    Toch nog een vraagje, is er veel belangrijke toegevoegde waarde als je ook al in het bezit bent van een Xbox360 met een grote harde schijf? Het streamen van films en muziek kan ook makkelijk via de Xbox gedaan worden of is het voordeel snelheid, mogelijkheid tot downloaden en zuiniger zijn?

Edit: Lees wel dat hij erg traag is. Zowel overdracht als in zijn interface. Voor sommigen een groot nadeel. Zelf zal ik hem wel naar mijn wensen proberen te tweaken, maar ben niet de bekendste op dit gebied. Hoewel ik het wel leuk vind om eraan te prutsen ;)

Laatst bewerkt: 10 jul 2009
  8. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Xbox360 speelt alleen maar Avi, Mov en WMVHD af. Aangezien de meeste HD films in het MKV formaat zijn, is de Xbox360 al onbruikbaar. Tevens kun je op de Xbox360 hardeschijf natuurlijk geen films zetten. Ook is de Popcorn Hour vele vele vele malen zuiniger dan de Xbox360. Wil je een device dat zonder problemen álles afspeelt op het gebied van video dan is de Popcorn Hour het enige beste apparaat.

9. Slurpgeit

Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    7
    En de Xbox 360 heeft geen moviejukebox zoals dit.

(Mijn eigen YAMJ even online gezet, op de tv ziet het er net wat strakker uit :+)

Op het moment staat er nog niet veel in, dat komt omdat ik de harde schijf uit de popcorn hour in mijn NAS heb gehangen, zodat het ding zelf lekker stil is.

10. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    En mijn Xbox360 maakt echt zo'n herrie! Dat is gewoon niet rustig film kijken. De Popcorn Hour hoor je niet, want er zit niets in! :+

@Slurpgeit: Damn dat ziet er echt gelikt uit! Kun je niet een hands-on maken? :+

11. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Heb Windows XP via Bootcamp op m'n iMac staan. Vanavond dus maar even YAMJ op de Windows manier proberen. Werkt mogelijk beter dan de Mac manier. Zijn in ieder geval meer resources voor te vinden.

12. AgentSmith

AgentSmith Guest

Ik zou zelf gaan voor de A-110. Heb deze ook en is super in gebruik. Heb alle 6 de StarWars films hier op schijf staan met 5.1 geluid en in 1080p beeld kwaliteit.

13. ExtraBB

ExtraBB Bruno

Leuk Bevonden:
    0
    wat is YAMJ nou eigenlijk?

14. Slurpgeit

Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    7
    YAMJ is een setje HTML bestanden dat je genereert op je pc. Deze bestanden bevatten informatie over welke films je allemaal hebt, en waar ze staan. In mijn vorige post een link naar een voorbeeld wat op mijn PCH draait.

15. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Dit zijn mijn 1080p films (tot nu toe).

16. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Zojuist een YAMJ gemaakt maar die zag er niet uit. Allemaal low-res images en bij veel films kon hij nogeens geen plaatje vinden. Nu geen zin meer om dat allemaal te herstellen.. Weet nu hoe het werkt, ga een andere keer wel finetunen! :+

17. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Klopt het dat de PCH best traag is?
    Zat net wat filmpjes te kijken op YT en hij nam in menu's al de tijd ervoor, maar opstarten duurde ook behoorlijk lang.

18. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Wanneer je een interne schijf erin hebt zitten met veel applicaties dan kan het opstarten wel even duren. Ik heb geen schijf erin zitten en dan is ie zo opgestart. De menu's zijn allemaal webbased dus het is niet super snel. Maar het is prima te doen hoor.

19. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Ander nadeel is optical out ipv coaxial out. Heb 1x optical in op mijn 5.1 set en die is al in gebruik door de 360. DVD's speel ik nog via 360 af, maar dat maakt me te veel herrie. Heb wel eens aan een custom HTPC zitten denken. Wat duurder. Ben er iig nog niet helemaal uit (zal nog wel even duren). Eerst komt er nog een motor + pak, daarna zie ik wel of er wat over blijft voor iets als PCH of HTPC. :)

20. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Ik krijg morgen de Logitech Z-5500 binnen en die heeft ook maar 1 optical-in. Ik kijk even of ik kabeltjes blijf verwisselen tussen Xbox360 en Popcorn Hour, of een switch ertussen. De Popcorn Hour A-100 heeft wel een Coaxial Digital aansluiting.. Anders zou je ook aan een HDX-1000 kunnen denken, die heeft beide aansluitingen (Optical én Coaxial).

Ik kan de PCH persoonlijk voor iedereen van harte aanbevelen. Het is echt een heerlijk apparaat waarmee je zorgeloos ieder videoformaat kan afspelen. Geen gedoe met converten of iets dergelijks. Druk op Play en geniet! Verbruikt haast niets (13Watt geloof ik) en hij is muisstil.

Deel Deze Pagina