Xbox LIVE Arcade Games [Deel 5]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Tco, 2 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tco

    Tco The Chosen One

    Berichten:
    6.230
    Leuk Bevonden:
    1
    Niks kortaf, doe niet zo verdedigend. :+
    Ik hoef er geen smilie achter te zetten om de boodschap duidelijk te maken mag ik hopen?

    Edit; Zo beter Cookie? _0/

    Ik zeg niet dat iedereen dat moet willen ik zeg alleen dat de prijs de kwaliteit prima kan waarborgen.
    En vergelijkingen trekken werkt ook niet tot den volle want Oblivion is gericht op een grotere markt etc.
    En een spel wat je in de budgetbak koopt voor 15 euro is nog geen garantie voor een goede game.

    Ja 2 euro... hmmm goede onderbouwing en feiten ook. Yup. :)

    Hey als dat spel bijv 1600 kost en het waard is prima dan koop ik het.
    Ik kan wel willen dat het 400 is maar daar wordt het echt niet goedkoper van en komt het spel niet van op me HD te staan. :p

    ---

    Iederen moet zich niet direct aangevallen voelen, ik zeg gewoon wat dingen in het algemeen. Wat jij vind en wilt.... leef je uit.
     
    Laatst bewerkt: 10 jul 2009
  2. Yaron

    Yaron <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

    Berichten:
    145
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, een spel dat al enkele jaren oud is, die worden goedkoper, dat is logisch. Daar staat tegenover dat vergeleken met retailgames 15 euro voor 5 uur gameplay helemaal geen slechte deal is. Er zijn zat (goede) retail games waar je zeker binnen 20 uur mee klaar bent.

    Waar het op neer komt is dat de kwaliteit van XBLA games in het algemeen gewoon enorm is gestegen, en er meer originele content voor uitkomt, in vele gevallen met productiewaardes die retailgames bijna evenaren. Daar wil ik best, mits het een goed spel is uiteraard, 15-20 euro voor uitgeven.

    Maar hey, als je zo denk "oh download game moet simpele kost zijn voor 5-10 euro max", top, laat mij je niet uit die waan helpen.

    Dit wil natuurlijk niet zeggen dat ik alle XBLA games fair geprijsd vind, maar in die gevallen koop ik ze dus ook niet, en het is zeker niet omdat ik uit principe niet meer dan 800 punten wil uitgeven ofzo.

    En degene die zei: "simpele games was het uitgangspunt dus meer mogen ze niet aanbieden", ik hoop niet dat je mij serieus nodig hebt om de stomheid van die stelling in te zien. Fucking really? Sinds wanneer is meer keuze slecht geweest? Of meer diepgang? /facepalm
     
  3. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Sam & Max is al een eeuwigheid op de pc. De port voor de xbox is niks aan toegevoegd, het is een simpele port. Denk je dat ze daar jaren speciaal voor xbox live aracde aan hebben gewerkt?

    Nee, het is voor hun simpel cashen op een game die ze toch al hadden en die ze simpel zo kunnen aanbieden. Moet dat evenveel kosten als een game, speciaal gemaakt voor de 360 waar 100 mensen 3 jaar aan hebben gewerkt? Misschien vindt jij dat wel kunnen, maar ik zie het anders en zoals je hier kan lezen, vele met mij. Jij bent een uitzondering, maar dat had je vast allang door ;)
     
    Laatst bewerkt: 10 jul 2009
  4. Tco

    Tco The Chosen One

    Berichten:
    6.230
    Leuk Bevonden:
    1
    99%... jaja je verzint wel erg veel. :)
    En 60.000 is een beetje overdreven.... tis gewoon een duur najaar... heb nog wel 1500-2500 over einde dit jaar.

    ps. edit weer. ;)

    Zo lees me post boven nu maar allemaal en zo, ik gaat ff socialiseren.
     
    Laatst bewerkt: 10 jul 2009
  5. Yaron

    Yaron <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

    Berichten:
    145
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik wilde wat posten maar toen besefte ik me dat Grave de definitie is van straw man. Je verzint statistieken die uit de lucht gegrepen zijn om je argumenten kracht bij te zetten. "Games die in de winkel/Steam 3 euro kosten" welke dan? "Games die 2 euro kosten om te maken"... laat maar
     
  6. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Om jou een plezier te doen maken we er 98% van. En 60.000 is een voorzichtige schatting, zal er vast niet heel veel naast zitten:b:


    Dat heet toch gewoon 'overdrijven'? ;)

    Ik denk dat je snapt wat ik ermee wou zeggen en daar draait het om. Zal niet meer overdrijven, als er mensen zijn die dat niet snappen _0/
     
    Laatst bewerkt: 10 jul 2009
  7. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    dubbel post
     
  8. Yaron

    Yaron <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

    Berichten:
    145
    Leuk Bevonden:
    0
    niet eens de moeite waard
     
  9. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Ga nou geen woorden erbij verzinnen. |:- Waar zeg ik dat ze het niet mogen aanbieden?
    Mijn god zeg, is lezen nou zo moeilijk?

    Ik zeg: Die simpele games was het uitgangspunt, en ik vind het jammer dat ze er (grotendeels) vanaf zijn gestapt.

    Zeg ik dus dat er niet meer keuze mag zijn? Lijkt me niet. :):
    Klaag ik ergens over de kwaliteit van de huidige games? Ik zie het niet staan...

    Ik mis gewoon de leuke simpele casual games voor tussendoor.

    edit:
    Er is een update van de releaselijst. Vorige

    Nieuwe:

    XBLA's 'Summer of Arcade' lineup reshuffled

    [​IMG]
    As if this Friday wasn't freaky enough, Xbox Live's Major Nelson has alerted us to a schedule swap occurring within the "Summer of Arcade" lineup. 'Splosion Man has taken the July 22nd spot previously held by TMNT: Turtles in Time Re-shelled, which will now release on August 5th. The full Xbox Live Arcade release list -- excluding next week's Monkey Island revamp -- is as follows:
    • July 22: 'Splosion Man 800[​IMG] ($10)
    • July 29: Marvel vs. Capcom 2 1200[​IMG] ($15)
    • August 5: TMNT: Turtles in Time Re-shelled 1200[​IMG] ($15)
    • August 12: Trials HD 1200[​IMG] ($15)
    • August 19: Shadow Complex 1200[​IMG] ($15)
    We're happy to experience Twisted Pixel's self-destructive efforts sooner, if only to ease us gently into a rather extravagant spending spree.



    Dit zou ook geweldig zijn _O_:

    Scribblenauts could come to other platforms

    [​IMG]
    It's a scientific fact that 100 percent of people on Earth love Scribblenauts -- trust us, an actual scientist said that -- unfortunately, not everyone owns a Nintendo DS. Sure, almost everyone owns a DS, but that still leaves a small sliver of humanity who will be unable to experience 5th Cell's wordy puzzler whenever it hits store shelves this September.

    Fortunately for this minuscule contingency, there's a chance Scribblenauts could be released on other platforms. In a recent interview with VG247, the game's technical director, Marius Fahlbusch, explained, "We never limited ourselves to the DS as platform in our heads and we'll see what the future holds." Personally, we think it would be a hit on any platform, whether that platform be Xbox 360, PS3 or coloring book.

     
    Laatst bewerkt: 11 jul 2009
  10. Kaasstengel

    Kaasstengel Never, ever give up!

    Berichten:
    502
    Leuk Bevonden:
    0
    1600 is gewoon duur, voor 20 euro kun je meestal al wat oudere toppers uit de budgetbak vissen. Maar arcade spellen hebben ook wel iets, ik heb super veel plezier gehad aan Castle Crasher (1200 geloof ik) en Peggle (800). Ook heb ik veel plezier gehad aan Marble Blast Ultra voor slecht 400 punten, 5 euro omgerekend. En ik ben er toch wel een uurtje of 12 mee bezig geweest. Iets meer dan 40 cent in het uur dus al de andere vrije tijdsbestedingen zijn veel duurder eigenlijk :p
    Ik ga vandaag Battlefield halen, 1200 puntjes vind ik ook veel maar als je dan bedenkt, hmm 15 euro, dan ga ik wel een uurtje later stappen hehe ;) .
     
  11. Tco

    Tco The Chosen One

    Berichten:
    6.230
    Leuk Bevonden:
    1
    Tja als je je punten goedkoop koopt ben je maar net 11 euro kwijt.
    Gamerwise natuurlijk altijd goed.
     
  12. Chillco

    Chillco Active Member

    Berichten:
    1.197
    Leuk Bevonden:
    6
    Splosion man is eerder te downloaden \o/.
    En turtles in time later, maar mij lijkt splosion man leuker.
     
  13. Yaron

    Yaron <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

    Berichten:
    145
    Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad, en het is niet moeilijk ofzo. Als je paypal hebt is gamehubs een uitstekende optie waar je een hoop geld bespaart.

    Anyway, als we het over prijzen hebben, ik vind het wel raar dat Turtles in Time 1200 punten is, terwijl Bionic Commando Rearmed 800 was, en allebei zijn 3d Remakes van oude games. En ook dat MvC2 1200 is, dezelfde prijs als HD Remix, terwijl het in dit geval helemaal geen remake is, hij zou gewoon 800 moeten kosten net als KoF98, Garou etc. 1200 voor een oude game waar ze alleen online play in hebben gestopt en de achtergronden iets scherper hebben gemaakt vind ik wel iets te veel. Dus het is niet alsof ik blindelings alles wil betalen voor arcade games ;)
     
  14. Tco

    Tco The Chosen One

    Berichten:
    6.230
    Leuk Bevonden:
    1
    Tja dat heeft allemaal te maken met keuzes, marketing, naamsbekendheid etc.

    Het is nou eenmaal zo dat wanneer je een bepaalde puntenhoeveelheid aan een game toekent daar ook direct een stigma aanzit.

    Als je een goede game die bijv 1200 punten helemaal waard is geeft dan denken sommige mensen (algemeen) gelijk van nee 1200 die koop ik niet, zonder na de game zelf nog te kijken.
     
  15. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.488
    Leuk Bevonden:
    3.439
    Gevoelsmatig vind ik 1200 punten echt teveel voor al die spellen. Het lijkt wel net of ze er steeds meer geld aan willen verdienen. Jammer genoeg kopen gamers ze toch wel, al zou het voor 1600 punten worden aangeboden.
     
  16. Tco

    Tco The Chosen One

    Berichten:
    6.230
    Leuk Bevonden:
    1
    Grotere, mooiere spellen kosten ook meer geld om te maken.
    Kijk maar naar Trine, BF 1943, Shadow Complex.

    Of elke game de juiste prijs heeft ja das erg moeilijk te zeggen.
     
  17. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Daar gaat het niet om. We praten hier in punten.

    Het gaat om het verschil van 800 of 1200 punten en het feit dat spellen tot voorheen 400 of 800 punten kosten en nu standaard 800 of 1200.

    Sonic, Turtles 1989 waren maar 400 punten.
    Castlevania SOTH was 800

    Nieuwe turtles kost 1200, Banjo Kazooi (vergelijkbaar van release tijd en kwaliteit met castlevania) was ook al weer 1200 per spel.
     
  18. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.488
    Leuk Bevonden:
    3.439
    Tja, voor BF 1943 vind ik dat toch veel geld. 3 Klassen, drie kaarten, heeft zo'n spel genoeg staying power? Het is en blijft een remake en ik vind het cheap aanvoelen. Laat staan dat je waarschijnlijk weer voor DLC moet gaan betalen als die er komt. Check de Eurogamer review, kon me er zelf goed in vinden (al vind ik de score aan de hoge kant).

    Ik verlang naar zoiets als Warhawk (PS3 ) op de 360...

    Shadow Complex ziet er trouwens wel erg veelbelovend uit. Maar dat is dan ook weer een nieuwe game (toch?).
     
    Laatst bewerkt: 11 jul 2009
  19. Aernhem

    Aernhem Wilfried Daddy Cool

    Berichten:
    1.835
    Leuk Bevonden:
    7
    Ehm.. heb er al 25 uur op zitten..
    Dat heb ik bij de meeste games van 60 euro niet eens \o/
    Dus ben het totaal niet met je eens dat het veel geld is.
     
  20. Tco

    Tco The Chosen One

    Berichten:
    6.230
    Leuk Bevonden:
    1
    Daar gaat het wel om, dat was precies mijn reactie die ik wilde zeggen tegen kaasstengel. Niks "we".
    Totaal geen relatie met de eerder gehouden discussie.
    Zoals ik ook duidelijk zei, gamerwise is zo goedkoop die games kopen altijd goed.
    Niks vergelijken met punten tussen games.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina