Gamen in Surround/Dolby Digital [Deel 13]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Pegas, 22 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
    Dat klopt. Ik had al gezegd dat je tv alleen een optische uitgang heeft, samen met de koptelefoon uitgang.
    De rood witte is een audio input van de componenten ingang.

Zoals al was gezegd: Ikea verkoopt hele goede en goedkope av meubels.
    Kijk naar de Lack serie bijvoorbeeld. Die heb ik ook, leg m plat en schroef er 4 wieltjes onder en je hebt voor ruim onder de 100 euro een strak meubel die ook nog s op ooghoogte staat.

http://www.ikea.com/be/nl/catalog/products/00045560

Laatst bewerkt: 12 jul 2009
  2. Syn3rgy

Syn3rgy Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Dat wil zeggen dat?

Sorry, ben nogal een tjappie als het om Audio gaat.

Ferry34, heb je MSN? Kan je me een PM sturen? is misschien makkelijker praten.

3. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Heb helaas geen msn nee.

Het is niet zo moeilijk hoor ;)

Een tv kan audio ingangen en uitgangen hebben.

Audio ingangen om het geluid van externe apparaten (dvd/xbox/blu-ray) te ontvangen en door de speakers van de tv te laten klinken.
    De componenten audio ingang waar ik het over had, gebruik je als je je xbox via de componentenstekkers aansluit op de tv. Rood, groen en blauw voor het beeld en daaronder of daarnaast komen de rode en witte tulpjes voor het stereo geluid.

Audio uitgangen om het geluid door te lussen naar een speakersetje of een koptelefoon uitgang waar je natuurlijk een koptelefoon op aansluit.
    Dit kan ook een digitale uitgang zijn zoals de optische uitgang. Dit transporteert het geluid door een soort lichtbundel (glasvezel). De wat betere surrounds hebben een optische ingang waar deze kabel op kan.

Als je echter een surround hebt met optische ingang, dan moet je deze altijd direkt aansluiten op de speler en niet via de tv laten lopen. De optische uitgang van de tv geeft bij het afspelen door extern aangesloten apparatuur altijd stereo door en nooit surround.

4. Syn3rgy

Syn3rgy Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Maar het geluid is nog niet 100 % helder, komt dat nou door de Xbox kabel of aan de stereo set?

5. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Dat weet ik niet. Hoe heb je de xbox op de tv aangesloten? Met hdmi zeker?

6. Syn3rgy

Syn3rgy Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ja. Gewoon simpele HMDI kabel van de Dixons.

7. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Het zal waarschijnlijk te maken hebben met de kwaliteit van de speakers of de versterken, maar dat is moeilijk te beoordelen vanaf hier. (ik vroeg het van de hdmi kabel omdat als je een componentenkabel zou hebben gebruikt, je deze direkt op de versterker zou kunnen aansluiten om zo te kunnen zien of het aan de kabel zou liggen.

Als je muziek of wat anders afspeelt (dus niet van de xbox), is het geluid dan wèl goed?

8. Syn3rgy

Syn3rgy Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Alles is goed via de boxen behalve de spellen van de Xbox. Een audio CD van de Xbox doet het ook goed.

PS : Xbox is gewoon orgineel, niet omgebouwd ofzo.

9. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Je weet zeker dat je de audio instellingen van de xbox op stereo hebt gezet?

Dat is namelijk 1 van de verschillen tussen muziek en games. De games zijn surround en je versterker zou daar last van kunnen hebben.

10. Syn3rgy

Syn3rgy Active Member

Leuk Bevonden:
    1
  11. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Vervelend, dan weet ik het ook niet.

Kan door de bass komen in de games, ik weet niet wat de kwaliteit is van je speakers. Ruist het of kraakt het?

De aansluiting heb je goed gedaan las ik: een 3.5mm stereo minijack verloop naar 2 tulpjes-ingang versterker 2 tulpjes.

12. Syn3rgy

Syn3rgy Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Het kraakt meer, niet echt geruis.

Maar die aansluiting heb je fout volgens mij. De boxen zijn aan de Headphone ingang aangesloten. d.m.v een [​IMG]

Het is dan een rood wit kabel ofc.

13. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Nee hoor, klopt precies. De enkele pin is de 3.5mm minijack en die verloopt naar een rood en wit tulpje (female in dit geval, want het zijn gaatjes. Bij male zijn het pinnetjes).

Hier heb je een kabel met 2 tulpjes male ingestoken en aan de andere kant gaan die in de input van je versterker, de aux waarschijnlijk.

14. Syn3rgy

Syn3rgy Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ja precies. Maar je weet dus niet wat ik zou kunnen doen? Want het ligt volgens mij niet aan de boxen. Want ik heb hiervoor een Creative Inspire P380 aangesloten, had precies hetzelfde probleem. Dusja, het moet wel aan de Xbox liggen.

15. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Het kan net zo goed aan de kabel of de ingang van je versterker zitten.

De muziek die je vanaf de xbox speelt klinkt wèl goed. Het is raar dat die wel goed klinkt, vooral omdat het door dezelfde kabels en in/output gaat!

Wel is het geluid van games dynamischer, meer bass, explosies etc.

Als je een andere kabel zou kunnen gebruiken zodat je de xbox direkt op de versterker zou kunnen aansluiten, dan kom je al meer te weten.
    Maar je hebt een arcade dacht ik en daar zit geen componentenkabel bij. Anders zou je die ff kunnen gebruiken om te testen.

16. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Heb nu dit meubel van de Ikea ;)

Ik ben opzoek naar het "zelfde" meubel maar dan ongeveer 30cm hoger.
    Ik wil mijn tv een stuk hoger hebben en een muurbeugel is "nog" geen optie.
    Ben vrijdag al opzoek geweest bij de Ikea naar een soort opzetstuk , alleen hadden ze die niet in de kleur van mijn meubel.

Laat ik mij er eens mee gaan bemoeien :+

Je heb de luidsprekers aangesloten via de koptelefonaansluiting van de tv.
    Maar je vindt nu de geluidskwaliteit niet mooi , controlleer even een paar dingen.

1. Staat de volume van de tv niet te hoog, dit omdat de speakerset namelijk zelf al een ingebouwde versterker heeft.
    2. Schakel alle geluid-opties in de tv uit , zoals EQ , Bass , Auto volume, surround.

17. Syn3rgy

Syn3rgy Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Hmm, TV volume staat niet zo hoog nee.
    EQ, weet niet wat dit is 8)
    Bass, kan ik nergens instellen.
    Auto Volume staat uit
    En bij Surround kan ik kiezen tussen PCM en Dolby Digital.

Maarja, ik vind het toch raar dat dit ALLEEN bij spellen gebeurt, verder niks.

18. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Ik ben zelf tevreden met dit meubel stuk :) .. wat is je budget voor je meubel?

Wij hebben deze en daar ben ik zeer blij mee

19. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    stom van me. Je kunt het heel gemakkelijk testen door een koptelefoon op de tv aan te sluiten! Het is dezelfde aansluiting die je nu gebruikt.

Klinken de games dan wèl goed, dan ligt het niet aan de xbox.

20. Syn3rgy

Syn3rgy Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Games klinken ook niet goed met een Fatal1ty headset.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina