Xbox LIVE Arcade Games [Deel 5]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Tco, 2 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yaron

    Yaron <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

    Berichten:
    145
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmm ben het ook niet eens met die beoordeling van BF1943. Ik vind het een bijzonder solide spel dat goed in elkaar zit en vele uren speelbaar is. Voor 1200 punten zeker een goede deal, ik bedoel het ziet eruit als een retail spel, echt goede graphics en dergelijke.

    Ik vind het echt een perceptieprobleem. Mensen zijn gewend aan 400/800 punten en voelen soort van dat ze het recht hebben om alles voor die prijg te krijgen. Maar de kwaliteit van XBLA games is simpelweg enorm omhoog gegaan.

    Denk eens over Sam & Max: 6 episodes die elk makkelijk 3 uur duren, dus zo 18 uur gameplay. Voor 20 euro! Dat is godver niks. Op steam kosten die episodes bij elkaar meer, en ook de Wii disc met alle episodes erop kost in Amerika 30 dollar of meer. Puzzle Quest XBLA kostte 1200 punten, de PSP/DS versie kostte zo 30 euro. En ga zo maar door.

    Veel mensen vinden dat XBLA games te duur zijn, maar dat is puur en alleen een perceptieprobleem. Of je de games de prijs waard vindt is een tweede, maar het is kennelijk zo dat mensen gewoon niet zoveel bereid zijn te betalen voor downloadable games in het algemeen, waarom weet ik niet. Persoonlijk zit ik te wachten op de dag dat ik alles kan downloaden, wat op de PC zo ongeveer al kan, maar veel mensen zijn er toch nog huiverig voor.
     
  2. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.486
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Maar heb jij ook BF 1942 gespeeld?
     
  3. WOUW5

    WOUW5 Cpt. Censorshades!

    Berichten:
    2.588
    Leuk Bevonden:
    13
    Het hangt er ook gewoon vanaf hoeveel geld je beschikbaar hebt. Ik heb nu cash en pin totaal maar 20 euro, dan ga ik (voorlopig) geen 1200 punten besteden aan BF 1943. Dan wacht ik wel tot ik uitbetaald krijg. Sommige mensen hebben gewoon altijd heel weinig geld beschikbaar en kunnen dus, ondanks dat ze het graag willen, geen 1200 punten uitgeven.

    Maar ja, nu begin ik bij mezelf te denken, als je voor een lange tijd maar weinig geld hebt geef je er ook geen 400 of 800 punten aan uit. Dan verkoop je misschien zelfs je 360...
     
  4. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Je bent toch 17, zoek dan vakantiewerk! :p
     
  5. WOUW5

    WOUW5 Cpt. Censorshades!

    Berichten:
    2.588
    Leuk Bevonden:
    13
    16, ben ook op zoek. heb nu 2 losse dagen gewerkt bij bij Van Dijk Educatie, ene keer uit mn bed gebeld, andere keer was ingepland en ik heb voor de eerste twee weken van augustus een kutbaantje, maar ja, ik neem alles aan, want er is verder niks :{
     
  6. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Heb net 4200 pnts gekocht op gamehubs voor €38, dus kost bf1943 ongeveer 11 euro. Geen geld lijkt mij.


    (ik hoorde laatst iemand zeggen dat world of warcraft 30 euro per maand kost! Oftopic natuurlijk, maar ik geloofde mn oren niet! Wat een afzetterij zeg |:-.)
     
  7. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    ik speel zelf geen Wow, maar Wow is 13 euro per maand.

    Ten tweede Battlefield 1942 inclusief 2 expansion packs voor de pc kost tussen de 10 en 12 euro bij veel winkels.

    Dan heb je toch echt daarmee meer waar voor je geld.


    En over de kwaliteit van arcade games:

    Ik plaats ze in categorieën.

    Arcade klassiekers: pacman, digdug etc.
    Arcade klassiekers geupgrade met graphics en extra modes
    NES spellen
    SNES/meagadrive games
    ps1/N64 games
    Totaal nieuwe games ontworpen voor arcade

    En dan eventueel nog onderscheid als een spel al dan niet een HD remake krijgt.

    Als je vergelijkt per categorie zijn alle spellen gemiddeld 400 punten duurder dan een jaar geleden. Omgerekend in punten, euro's of dollars is dat altijd nog een prijsstijging van 50% of als ze van 400 naar 800 gaan een stijging van 100%

    Bij een kwaliteitsspel heb ik het geld er wel voor over, maar ik vind het raar dat de ene SNES remake vroeger 800 punten kostte en nu al 1200. Terwijl de kwaliteit hetzelfde is.

    Waarom is bijvoorbeeld marvel vs capcom 2, betere kwaliteit dan als KOF '98 en dus 400 punten meer waard?

    Voor mij zijn het allebei 2d fighting games van hetzelfde kaliber met dezelfde graphics en dezelfde online mogelijkheden.
     
    Laatst bewerkt: 12 jul 2009
  8. Dee0342

    Dee0342 Active Member

    Berichten:
    2.234
    Leuk Bevonden:
    0
    KoF 98 Ultimate Match is een hele slordig port van de arcade.
    Ze hebben niets aan vertaling gedaan, en er gewoon een makkelijke port van gemaakt van de japanse arcade kasten, en dat terwijl de Ps2 versie wel is vertaald.
    En dan heb ik het nog geeneens gehad over de rampzalige netplay van SNK Playmore games die op Arcade worde aangeboden.

    Ik betaal liever 400 punten meer aan een game waar tenminste nog tijd in is gestoken.
     
    Laatst bewerkt: 12 jul 2009
  9. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    en hoe weet je dat dit bij Marvel niet het geval is?
     
  10. Dee0342

    Dee0342 Active Member

    Berichten:
    2.234
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb natuurlijk geen zekerheid, maar Capcom games hebben altijd beter gewerkt online dan alles wat SNK Playmore heeft aangeboden.
     
  11. Lukky NL

    Lukky NL Active Member

    Berichten:
    1.014
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb totaal geen problemen met lag in SNK games als ik tegen iemand speel met een goede ping. Is met iedere game zo, dus. Het merendeel is japans en amerikaans wat er speelt, vandaar dat je het meest in rukpotjes terecht komt.

    En zo'n slordige port vind ik 98UM niet. Ik vind em vet en die vertaling interesseert me niks.
     
  12. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    12 euro met CC, maar dan heb je ook 24/7 ondersteuning. Daarnaast zijn er meer als 100 in alleen Europa al die draaiende gehouden moeten worden en werken en constant honderden mensen aan die game. Het is echt niet zo dat iedere euro winst is.

    Bij de arcade games breng je ze uit en heb je alleen ontwikkelings kosten (wat iedere game heeft.) Daarnaast is het ook zo dat als je een MMO speelt je ook geen andere games meer koopt (of veel minder), dus dat betaald zichzelf weer terug.

    Je kunt ook net zoals mij 2 MMO's spelen en iedere maand nog eens 3 X360 games kopen plus nog wat arcade games (en games voor andere consoles) en eigenlijk geen eens tijd hebben om er 1 te spelen....
     
  13. Lukky NL

    Lukky NL Active Member

    Berichten:
    1.014
    Leuk Bevonden:
    0
    Omdat dit filmpje zo vet is en omdat het even gaat over MegaMan 9 plaats ik het hier in dit topic. Niet heel erg ontopic dus, maar wel een klein beetje. Kijk en geniet. :b:

     
  14. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Volgens mij is hier een generatie verschil van gamers.

    Gamers die vroeger op de pc online games speelden zullen het meer met mij eens zijn.

    Op de pc kwamen er voor de online games regelmatig patches uit inclusief nieuwe gamemodes en mappacks. Deze waren allemaal gratis.

    Dezelfde games op de xbox 360 krijgen soms dezelfde mappacks als op de pc, alleen kosten ze dan ineens 800 MS points. Ook extra multiplayer modes die al bevestigt zijn voor het spel uit is kosten MS points.

    Deze mappacks en multiplayer modes ben je bijna verplicht te kopen omdat je anders online in veel lobby's en playlists niet terecht kunt.

    Daar komt nog eens bij dat veel ontwikkelaars (niet allemaal) vaak mappacks of updates gratis willen geven aan de gamers die hun producten ondersteunen.

    Helaas laat MS dit niet toe en moeten ze geld vragen!

    Ik vind het erg raar dat veel mensen op het forum het normaal vinden om voor dit soort zaken te betalen. En ja, ik heb de keuze om het el of niet te doen.

    Maar dat is dezelfde keuze als je dortst hebt om €3,50 voor een drankje ergens te betalen. Of dat je veel geld moet betalen voor een parkeergarage. Je weet dat je teveel betaald, maar doet het toch.

    Ik wil die games wel spelen en heb uiteindelijk het geld er wel voor over. Maar het blijft overpriced.

    De 360 is de eerste console waar je als gamer niet alles krijgt bij het spel dat je koopt. Vaak zit er al content op discs die je moet unlocken met MS points. Dit is gewoon schandalig.
     
  15. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Amen. 100% mee eens wat hierboven wordt gezegd. Vaak komen die packs echt al 2 weken na de release en dat is gewoon belachelijk, uiteindelijk ben je dan alsnog fullprice kwijt voor een arcade. Op de PC is dit allemaal zo veel goedkoper, sneller en makkelijker. MS rekent echt voor elke scheet geld en dat is altijd erg vervelend.
     
  16. hayabusa halo

    hayabusa halo Half-shark, half-man, skin like alligator

    Berichten:
    4.827
    Leuk Bevonden:
    253
    Ja klopt!


    Weet iemand hoeveel TMNT: Turtles in Time Re-Shelled gaat kosten? :)
     
  17. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    1200.
     
  18. Bertje sim

    Bertje sim Active Member

    Berichten:
    939
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet niet zeker of dat het een arcadegame is, maar hoe zit het nu precies met 1 tegen 100? Kom die nog wel of niet meer?

    Lijkt me wel aardig met wat maten op de bank.
     
  19. Dee0342

    Dee0342 Active Member

    Berichten:
    2.234
    Leuk Bevonden:
    0
    Netplay in Garou bijvoorbeeld is gewoon zwaar onder de maat.
    Ik kan soms 1 potje vlekkeloos spelen als ik zelf host, maar vervolgens speel ik nog een potje met dezelfde tegenstander, en heb ik lag.
    Dan ligt dat niet aan ons, maar toch echt aan de game.
     
  20. WOUW5

    WOUW5 Cpt. Censorshades!

    Berichten:
    2.588
    Leuk Bevonden:
    13
    Is er iemand die Magic: The Gathering co-op campain wil doen? niemand anders in mn vriendenlijst heeft het ook, en om het met een random persoon te doen lijkt me ook niks..
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina