Sacred 2 : Fallen Angels

Discussie in 'Algemeen' gestart door JorgenSmit, 22 jan 2009.

1. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Niet mee eens. Laatst nog een keer Diablo 2 uit de kast getrokken en de gameplay is velen malen beter dan die van Sacred 2. Sacred is grote, mooier en uitgebreider. Maar dat zegt niet dat het een betere game zou zijn. Zeker het uitgebreide vind ik zwak uitgewerkt. Je hebt IMO veel te veel opties waarvan er een hoop weinig toevoegen. Dan doel ik vooral op het uitbreiden van je char.

2. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    :emo:Diablo 2 vergelijken met Sacred 2 :'), das netzoiets als Need for Speed Carbon vergelijken met Need for speed 2 hot pursuit :{

3. Menace_1981

Menace_1981 Run & Gun

Leuk Bevonden:
    0
    Sorry kerel, maar een betere vergelijking is er niet. Gameplay is hetzelfde, alleen zijn de quests anders uitgewerkt.

4. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    Alleen zijn beide NFS games dan van dezelfde serie en is Sacred niet een opvolger van Diablo.

Daarnaast zitten er veel verschillen tussen Diablo en Sacred. Ze zitten alleen in hetzelfde genre.

Waarom wordt iedere platformer niet met Super Mario vergeleken? Of iedere JRPG met final fantasy 1? Of elk race spel met Need for Speed 1 of Gran Turiso? Race spellen draaien immers vaak om rondjes rijden door een stad of op een circuit

Even een aantal verschillen:

-Diablo gaat over demonen en duivels, Sacred is Fantasy setting met technologie gemixed.
    -Diablo werkt met skilltrees waarmee je spells moet unlocken terwijl je levelt/Sacred geeft alle skills van begin van het spel
    -Diablo werkt met acts/ Sacred heeft een grote world map met doorlopend verhaal
    -Diablo is alleen top down/Sacred heeft vrijere camera
    -Diablo laat je alleen stats en spells kiezen/ Sacred biedt veel meer vrijheid
    -Sacred biedt keuze tussen light en dark campaign
    -Sacred heeft mounts en teleporters overal op de map voor transport/Diablo heeft hun steden
    -Diablo heeft random omgevingen/Sacred vaste omgevingen
    -Sacred heeft uniek systeem met Runes om abilities te versterken terwijl je balans moet houden met recharge tijd.
    En zo zijn er nog meer verschillen

Laatst bewerkt: 25 jun 2009
  5. eropit

eropit Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ben ik niet helemaal mee eens, bij diablo en sacred is de coregameplay hetzelfde, namelijk grinden tot je erbij neervalt :) en in diablo (en sacred 1 ook trouwens) zit dit ongelofelijk goed in elkaar. Bij deze game niet en das jammer. Vandaar het feit dat hij wacht op de release van een grote publisher, meer geld om de dingen beter uit te werken, is eenmaal de harde realiteit.

6. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Diablo heeft ook teleporters. En Diablo heeft ook runes.

7. Vegeta

Vegeta capo di tutti i capi

Leuk Bevonden:
    18
    Diablo heeft inderdaad ook teleporters maar denk dat Bigsyke bedoelt dat het iets anders is uitgewerkt. en in sommige opzcihten werkt het beter, in andere slechter.

En de runes in diablo zijn iets heel anders (kon je in wapens stoppen toch) dan in Sacred. Deze kan je ook in wapens stoppen maar hun maingoal is je combat arts (skills in diablo) verhogen.

8. Menace_1981

Menace_1981 Run & Gun

Leuk Bevonden:
    0
    Met andere woorden, je kunt best een vergelijking maken tussen deze games.

OT: ik ben even gestopt met Sacred, want moet wel zeggen dat deze game op een gegeven moment saai wordt. Ik vind het met name jammer dat jouw magic niet steeds groter en mooier wordt weergegeven.

9. Vegeta

Vegeta capo di tutti i capi

Leuk Bevonden:
    18
    gebeurt wel. En ben zelf ook tijdelijk gestopt. Lekker weer met Fall out bezig en gisteren Tales of Vesperia gekocht. Maar ondanks dat vindt ik het af en toe nog wel boeiend om hem er in te stoppen. Is echt een game die je gaat spelen naast een andere game op een gegeven moment.

10. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Ik heb Sacred 2 nu ook, en heb een aantal vragen!

1) Ik heb nu een viertal teleporters gevonden. Maar hoe kan ik ze gebruiken? Als ik er één vind, druk ik op LB om ze te activeren, maar ik kan niet naar een andere reizen? Ik ga er van uit dat dit kan!

2 ) Sommige uitrusting kan ik wel dragen, maar heeft dan alsnog bepaalde eigenschappen in rode letters staan. Betekent dit dat bepaalde aspecten van het pantser (nog) niet werken?

3 ) Hoe werkt het combineren van spreuken precies? Waarom kan ik sommige spreuken niet combineren, en anderen wel?

4 ) Ik ben een boself (weet de precieze naam niet), wat zijn slimme keuzes om te maken qua upgrades? Heb nu 8 in Ranged Combat, 4 in Tactics, 3 in Speed Lore en 2 in Cabalistic Voodo (of Nature Weaver, weet het niet meer precies :+ ). Qua stats richt ik me voornamelijk op Dexterity en Health.

Heb overigens geen handleiding, heb het promo exemplaar van collega overgenomen.

11. EXCEDO

EXCEDO :)

Leuk Bevonden:
    0
    1 Heb je wel echt een teleporter gevonden?
    zoja dan kan je ernaar teleporteren als je al een keer LB hebt ingedrukt door middel van je back knopje indrukken en dan te teleporteren naar een teleporter die aangegeven staat op je kaart.
    Je kan ook naar je laatst LB gedrukte resurrection shrine teleporteren(normaal spawn je hier als je dood gaat)
    2 Als het rood is is het voor een andere klasse bijvoorbeeld: je bent een High elf maar vind gear van een inquisitor, dan zie je het rood staan.(je kan het in je hero's chest zetten en dan als je met een inquisitor speelt het oppakken uit de chest en het dus niet rood is)
    Het is geel als je het nog niet kan dragen.
    3 Je kan ze allemaal combineren behalve als er buff er achter staat, dat betekent dat het permanent is totdat je dood gaat en het weer zal moeten selecteren.
    4 Het is een moeilijke klasse, het ligt er helemaal aan wat jij wil want hiermee kan je een hoop kanten op want je hebt vuur, ijs en storm.
    Het beste kan je kiezen tussen vuur en ijs en erop gaan concentreren, als extra hulp kan je de storm kiezen.
    Ikzelf begon ook met een highelf en probeerde op alledrie te concentreren, alleen op een gegeven moment kom je defense tekort dus zou ik je ook armor lore aanraden.

12. Named

Named Named

Leuk Bevonden:
    7
    1) Naar de map gaan en dan daar op de teleport drukken, van obelisken kan je er maar 1 tegelijk activeren,tleports allemaal.

2) Nee rode letters kunnen ook het element Fire aanduiden

:cool: ls ik het me goed herinner dan wanneer jij een spreuk uit dezelfde Runedinges magie gebruikt dan moet je die allemaal opladen dus je kan niet wanneer je bijv. Totem spreuk doet meteen een poison attack doen.

4) Tactics Lore zo hoog mogelijk houden, gaat je damage mee omhoog. En de buff Sinister Predator en die met dat schildje zijn echt super handig. Verder lekker puzzelen

13. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Pfoe, namen weet ik niet meer precies, maar heb wel een buff waarmee ik sneller kan schieten / meer accuraat ben (als ik het me goed herinner :+ ).

14. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Zijn er overigens nog wat (opnieuw) beginnende spelers die zin hebben om mee te spelen? Ik ben nu level 11, bos elf typetje.

15. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Is er nu al niemand meer geïnteresseerd in Sacred? :eek:

Ik ben nu lvl. 23.

Oeps, zie je post nu pas. :+ En ik had de Teleporters nog niet gezien! Ben overigens een Dryad / boself, build is wel oké, zeker voor de eerste poging. Weet sowieso dat ik nog wel eens opnieuw begin, en het beter ga doen (of een ander personage probeer).
    Maar er is nog één ding dat ik niet snap, en wat je ook niet beantwoord hebt! Als ik een stuk equipment heb, en het kan dragen, staan bepaalde specificaties daarvan in het rood, bijvoorbeeld: Armor Lore + 1.
    Daar onder kan dan staan Defense Value +13,4%, wat wel in het wit is. Dit zal dan toch betekenen dat de rode specificaties / buffs niet werken?

En is er écht maar één weg het mensenrijk in? Bij de poort werd ik niet doorgelaten, en als ik naar de kaart keek dacht ik; 'daar en daar zijn misschien grotten als doorgang'. Goed, die grotten waren er nog ook, maar liepen dood. =(

16. Named

Named Named

Leuk Bevonden:
    7
    Heb weleens een andere weg erheen gevonden maar teleporteer meestal door de poort heen als ie niet open wil. Maar dat rode kan ook betekenen dat het Fire Element is.

17. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Wat is die andere weg dan? :+ Ik moet namelijk nog aan de Main Quest beginnen, en ik ga er vanuit dat de poort wel te openen is als ik de MQ doe?

18. Named

Named Named

Leuk Bevonden:
    7
    Een stuk ervoor moest ik ergens rechts de weg af en dan de berg op om daar in een grot te gaan, maar die weg kreeg ik via de MQ

19. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Hm, dan ga ik zelf nog eens héél goed zoeken. Wellicht heb ik die grot wel al gevonden, maar 'bestaat' de uitgang niet, omdat het alleen via de MQ kan. Goed, bedankt! Volgens deze kaart is er inderdaad een grot als doorgang, die ga ik nog eens bezoeken.

20. casper018

casper018 Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    is deze game nu een aanrader? wat voor soort rpg is het?
    ishet diablo achtig? of meer oblivion achtig?

en hoe zijn de achievements ?? :p

Deel Deze Pagina