[Algemeen] Popcorn Hour

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Xboxgamernr1, 10 jul 2009.

1. AgentSmith

AgentSmith Guest

Even een voorbeeldje van mijn 1080p en DVD films.

2. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Heb die van mij maar even in een database gemikt zodat het overzichtelijk blijft als de collectie groeit! :+
    Zie m'n signature voor link.

3. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Heb nu veelal SD movies, rips op 1 cd, waarvan de kwaliteit vaak ook erg goed is. Sneller binnen ook. Heb ook wel eens een paar 720p films gekeken, maar kon de kwaliteit niet altijd denderend vinden. Zeker de oude, geupscalede films vond ik tegenvallen.
    Heb zelf een 720p HD ready tv, dus ook geen 1080p materiaal nodig. Wellicht dat ik eerders wel weer eens een paar 720p films probeer.

4. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Ikzelf heb ook een 720p HDReady tv maar m'n ouders hebben beneden wel een Full-HD staan dus vandaar dat ik alles in 1080p download. En met de 30Mbit lijn die we hier hebben is zo'n film zo binnen. Gisteren Live Free Or Die Hard in 1080p gekeken met DTS over m'n Logitech Z-5500 en dat is dan wel echt puur genieten hoor!

De Popcorn Hour is echt een fantastisch apparaat.

Laatst bewerkt: 12 jul 2009
  5. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Heb ook 35mbit en is idd lekker om binnen het uur een 1080p film te kunnen downloaden. Bewaar films de laatste tijd ook niet meer op mijn hdd want opnieuw binnen halen is net zo snel :+

6. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Klopt, maar vind het wel leuk om een mooie collectie op te bouwen. :)

7. pain of salvation

pain of salvation Tetragrammaton

Leuk Bevonden:
    0
    Als ik een film heb gezien gooi ik 'm meestal ook gewoon van m'n HDD, Wel is alles wat erop staat in 1080p, en video in 720p zijn vaak series(wipeout, chuck, prison break etc)kijk zelfs zelden meer SD kwaliteit, paar uitzonderingen daargelaten(zoals 'i survived a japanese gameshow').

Mijn PC is ook aangesloten op mijn PCH, share gemaakt. Gebruik ik eigenlijk alleen als ik niet genoeg tijd hebt om films op mijn HDD te gooien, het verplaatsen van 1080p films naar de HDD duurt bijna langer dan het downloaden ervan, en dan bied de PC uitkomst.

Als ik mijn PCH aandoe en ik ga naar de HDD, kom ik gelijk in yamj ipv eerst de index file aan te klikken.

Enigste vervelende aan de PCH is(komt eigenlijk meer door Microsoft) WMAPro 9/10, mijn versterker(onkyo 706) ondersteunt namelijk geen WMA Pro, gelukkig worden op FTD en nieuwsgroepen maar weinig films ge-upload met dit formaat.

Laatst bewerkt: 13 jul 2009
  8. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Ik stream alles vanaf mijn My Book die aan mijn iMac hangt. Hoef geen hardeschijf in m'n Popcorn Hour, zoals je al zegt, het kopiëren naar die schijf duurt veel te lang.

9. pain of salvation

Leuk Bevonden:
    0
    Maar een minpunt vanaf de pc streamen is weer dat een film wat kan haperen tijdens het afspelen, 1080p films kijken en tegelijkertijd met 10 MB p/sec downen gaat niet lekker samen.

Op dit moment heb ik er trouwens het volgende op staan, allen 1080p en goodfellas zelfs untouched:

Die Harder
    Duplicity
    Extreme Movie
    Goodfellas
    Immortel
    Jackie Brown
    JFK
    Mr. Brooks
    The Pelican Brief
    Rovdyr
    Speed Racer
    Syriana
    Tokyo Sonata

Ik kijk elke dag wel minstens éen filmpje dus over een week is de lijst weer totaal anders, en dan is mijn HDD ook nog eens niet vol, bovenstaand is ong 200 gig(van de 1 Tera).

10. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Hoe bevalt dat streamen?

In theorie moet een 100 Mbit lijn totaal geen problemen hebben toch?

11. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Streamen gaat gewoon perfect. Doe het wel via UTP en niet draadloos, maar alle 1080p's spelen moeiteloos af zonder enige hapering. Dat is namelijk ook de kracht van de Popcorn Hour en andere NMT's, anders heette het ook geen Networked Media Tank! :)

Ook wanneer ik met 3,5mb/s download streamt hij moeiteloos de 1080p MKV's naar mijn tv.

12. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Nou ja, codecs spelen ook een rol. De enige player die lekker werkt bij mij is BS player op de PC.

De rest hapert. MKV is dan ook een kut container wat dat betreft :+

Ik denk dat ik binnen nu en 2 maanden ook zo'n beestje thuis heb staan :)

13. dan1701

dan1701 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zit te twijfelen tussen de PCH of Dvico TViX HD-M6500A (http://www.pcmweb.nl/hardware_review.jsp?productid=3504).

Kan je met de PCH opnemen van TV indien nodig met extra hardware die je los kan bijkopen?

De Dvico heeft namelijk die mogelijkheid als je een losse tv-tuner bijkoopt a 99 euro.

14. pain of salvation

Leuk Bevonden:
    0
    Dan ken jij zeker KM player nog niet.

15. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    De meeste HD films worden gewoon in .h264 gecodeerd. MKV is helemaal geen klote container, werkt perfect.
    Geen idee eigenlijk. Standaard in ieder geval niet. Je zou even op www.networkedmediatank.com kijken of daar iets bekend is.

16. dan1701

dan1701 Active Member

Leuk Bevonden:
    0

Ben bang van niet zit nu zwaar te twijfelen na de goede recensies van de PCH hier. Maar opname van TV is ook verdomd handig heb je echt alles in 1.

nog maar even een nachie over slapen:confused:

17. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Inderdaad. KM Player ownt VLC en BS Player samen! ;)

18. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Sja, dat is nu eenmaal niet de intentie van een NMT. Zoals de naam al zegt, een Networked Media Tank. Het is puur een device om bestanden via het netwerk (of interne/externe schijf) af te spelen. Misschien komen er in de toekomst wel mogelijkheden om ook TV te capturen. Maar als je gewoon een device zoekt waarbij je zonder zorgen alle videoformaten kunt afspelen, dan is een NMT the way to go!

/edit: De TVIX kan wat jij wil, maar is wel wat duurder. En je moet er een aparte TV tuner bij kopen.

http://tweakers.net/pricewatch/172434/tvix-hd-m-6500a.html

19. dan1701

dan1701 Active Member

Leuk Bevonden:
    0

Ja ik denk dat ik voor die 6500A ga. Ondanks de prijs.
    Is er nog een verschil tussen NMT en media players?

20. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Let wel op dat ook die TV tuners niet super zijn en vaak alleen maar FTA zenders kunnen oppikken (Free to Air). Je hebt normale mediaplayers zoals de WDTV, maar die hebben vaak geen netwerkaansluiting waardoor je 'm niet kan gebruiken als streaming device.

Ik ben in ieder geval enorm blij met mijn Popcorn Hour en hoef echt niets anders.

Deel Deze Pagina