De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 22]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 1 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Heb met mijn vorige R71B van Samsung nooit geen problemen gehad , na 3 jaar werkt de lcd nog steeds 100%.
    Ik hoor/lees ook slechte ervaringen met dit model , dat betekend niet automatische dat alle R71B slecht zijn.

    Op het internet lees je bijna altijd de negatieve ervaringen , positieve ervaringen lees je maar zelden.
     
  2. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
  3. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Melbuuln, de 600 hz van bijv Panasonic, Samsung en LG gaan over de subfields en niet over dat het beeld 600x wordt getoond.

    Blijkbaar wordt het beeld in subframes opgebouwd, tegenwoordig in 8 keer. Dit keer de 50hz maakt 600. ;)
     
  4. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    @Ferry (zie je veel posten op andere fora trouwens :eek:)

    Wat is het verschil in kwaliteit tussen de
    TC-P50G10 (Amerikaans)
    en de
    TX-P50G10 (Europees)

    Ik weet dat er een THX certificaat op photoview zit oid en een soort van Lan-verbinding op het Amerikaanse model maar kan ik qua kwaliteit ook verschillen verwachten?
     
  5. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Als je hobby's hdtv's, games en internetten zijn dan kom je elkaar nogal s tegen hè? ;)

    Ik ken de verschillen met de Amerikaanse versies van de G serie niet. Bij de PZ was overigens de Europesche versie beter, omdat de Amerikaanse de 24p in 48hz toonde en dat is veels te weinig. Daarom ging dat knipperen!

    De Europesche versies doen 96hz en dat is een perfecte weergave voor blu-ray.

    De G10 serie is trouwens erg goed lees ik overal. De G15 heeft als extra de dnla, waardoor je via je netwerk films en foto's kunt bekijken op je tv.
    Ikzelf heb echter mn pc al aan mn tv hangen en dan heb je dat natuurlijk al.

    Een thx modus is wel erg mooi en komt erg dicht bij een calibratie. De Vserie heeft dit wel, maar de meerprijs is veels te hoog. Dan is een calibratie goedkoper.

    Deze G10 heeft trouwens het NeoPDP scherm en dus een nog betere zwartweergave en een lager energieverbruik tov de al erg goed PZ serie.
     
  6. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    ik kon het iig ook niet vinden en panasonic kon me er ook niet mee helpen.

    Anyways heb de tx-p50g10 besteld en hij is er binnen drie dagen! Huppah

    [​IMG]

    Dat wordt echt volop genieten van mijn nieuwe planet earth blu-rays

    Iemand nog geinteresseerd in een panasonic th-37pv45? :9
     
  7. Julien

    Julien Ridder

    Berichten:
    481
    Leuk Bevonden:
    0
    Probleem met Hitachi L32A01

    Hallo!

    Nog geen jaar geleden heb ik de Hitachi L32A01 gekocht. Tot voor kort heb ik daar geen problemen mee gehad, maar een paar weken geleden viel de tv bij het kijken van een dvd opeens uit. De dvd zelf begon op dat moment ook over te slaan, dus in eerste instantie dacht ik dat het aan mijn home cinemaset lag (Met name dacht ik dat het aan een defecte hdmi-kabel moest liggen). Na vervanging van een hdmi-kabel deed alles het weer gewoon goed. Tot op gisteren...
    Tijdens het gamen viel de tv weer uit. Meteen heb ik de verbinding tussen de home cinemaset en de tv verbroken, om te testen of het dus daadwerkelijk aan de home cinemaset zou liggen (deze moet ingeschakeld zijn om te kunnen gamen in surround). Na een half uurtje viel de tv gewoon weer uit. Vandaag weer precies hetzelfde verhaal, alleen valt de tv nu nog regelmatiger uit (zonet zelfs 2 keer in 1 potje Pro Evolution Soccer). De tv valt in standby mode. Na een minuutje kan ik de tv weer gewoon inschakelen...
    Ik heb geen idee wat er aan de hand zou kunnen zijn. Volgens mij wordt de tv niet abnormaal warm. Wat me echter wél opvalt, is dat er af en toe een ruis (krakend geluid) uit de speakers van de tv komt. Dat lijkt me ook niet helemaal in orde.
    Heeft iemand hier suggesties? Of misschien een soortgelijke ervaring gehad met een lcd-tv? Alvast bedankt!
     
  8. Dutchman020

    Dutchman020 Wtf.

    Berichten:
    481
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik had 2 jaar geleden ool zulke problemen. Paar dagen later stond ie plots te stomen in mn kamer. Dat was dan wel nog een Beeldbuis.
     
  9. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Dat is het betere werk! Goeie upgrade.

    Ik wil foto's zien als die er is en laat ff weten hoe je het verschil ervaart met de pv45! :thumbs:
     
  10. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.830
    Leuk Bevonden:
    2.044
    Sorry, even een bump, maar ik heb er nog steeds niet echt een duidelijk antwoord op gekregen, dus het is me nog steeds niet helemaal duidelijk ... :)

    Gezien de resolutie kan deze TV toch nooit 720p weergeven zoals dat bedoeld is!?
     
  11. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
    Dus als ik het goed berijp heeft hij een resolutie van 1024x768? Oftewel, het is een 4:3 scherm?
     
  12. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.830
    Leuk Bevonden:
    2.044
    http://www.kieskeurig.nl/plasma_televisie/panasonic/tx-p42x10/315106/

    Nee, gewoon breedbeeld uiteraard, maar vandaar dus mijn vraag: dit beeld kan dat toch niet 1-op-1 720p weergeven, wegen gebrek aan horizontale pixels!?
     
  13. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Bijna geen enkele tv (ik ken er niet 1) kan exact 720p weergeven, aangezien dit 1280x720 is.
    De meeste lcd's zijn 1366x768 en moeten het signaal dus upscalen. De plasma's moeten t downscalen.

    Hdready eist dat er minimaal 720 horizontale beeldlijnen zijn. De pixels in die 1024x720 of 1024x768 schermen zijn iets langwerpig. Wees niet bang: het ziet er prachtig uit. Collega's van me met zulke schermen zijn lyrisch over de beeldkwaliteit.
     
    Laatst bewerkt: 15 jul 2009
  14. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.830
    Leuk Bevonden:
    2.044
    Dus ik kan met een gerust hart een X10 halen en genieten van "720" output!?

    Of zou je met toch aanraden om iets meer uit te geven en meteen voor FullHD te gaan!?

    Als je een gewone DVD afspeelt via de PS3 op een FullHDTV, ziet dat er dan gewoon goed uit, of krijg je 'blokjes' enzo omdat die resolutie van die DVD zoveel lager ligt dan die van de HDTV?
     
  15. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    DVD's worden geupscaled. Het is geen HD kwaliteit maar ziet er wel scherper uit dan 'normale' DVD's.
     
  16. Julien

    Julien Ridder

    Berichten:
    481
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor de reactie ;)...
    Hier hoeft verder niemand meer op te reageren. TV wordt vrijdag ter reparatie opgehaald door BCC. Lang leve de 2 jaar garantie! :b:
     
  17. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Dat verschilt nogal per tv hoor!

    Als ik een dvd op mn 50 inch hdready afspeel vind ik het maar matig, teveel upscaling. Zowel op ps3 als op xbox en ook zonder upscaling door de console.

    Op mn 42 inch hdready ziet het er prachtig uit, dus het verschilt per tv.

    Als je een Panasonic plasma zou overwegen, zou ik zeker voor de full hd gaan vanwege het betere Neo panel. Betere zwartweergave, maximale motion resolution en lager energie verbruik.
     
  18. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.830
    Leuk Bevonden:
    2.044
    Thanks, dan denk ik dat het de 42G10 gaat worden, Ik wacht alleen nog even af tot hij onder de 1000 komt (zit er nu nog iets boven).

    Heel misschien dat ik er voor beneden een X10 bijkoop, wanneer die rond de 500 komt, maar dat zien we dan wel weer. Misschien dat een van de webwinkels of bijvoorbeeld de MM wel bereidt is om een speciale prijs te maken als ik 2 TVs koop... (de G10 en X10 samen voor 1500 ofzo, inclusief aflevering natuurlijk).
     
  19. Bonbridge

    Bonbridge Hi!

    Berichten:
    2.488
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik heb twee vraagjes:

    Morgen krijg ik een nieuwe Xbox 360 Elite. Hier zit waarschijnlijk een HDMI kabel bij. Heeft het zin om deze kabel aan te sluiten op een HD Ready TV en een 1:2 geluidssetje? En zo ja wat verbeterd de HDMI kabel dan?

    Ik heb een Samsung LE32A457 HD Ready TV. Nu had ik al ooit advies gevraagt of ik de Xbox op 720p of 1080p moest zetten. Als ik daartussen switch zie ik echt nul verschil, is dat normaal? En op welke moet ik hem dan zetten? Wat is beter?
     
  20. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Een HDMI-kabel heeft altijd zin.
    Voor de 1:2 setje moet je gebruik maken van de Audio-Dongle die bij de Elite zit.

    Veel HDready tv's kunnen een 1080p signaal verwerken via HDMI , alleen zal deze terug worden gescaled naar 720p.
    Dit omdat de Samsung een maximale resolutie heeft van 1366x768
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina