Problemen met je Xbox 360? Defect? Bekraste DVD's en Kassa [deel 16]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 1 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Ja net als de Xbox1, wat een beest _O_

2. Ch®is

Ch®is '

Leuk Bevonden:
    70
    (Bijna) onmogelijk te slopen dat ding. Mijne is al meerdere malen, draaiend, van zo'n 40cm naar beneden gekeilt, voeding zonder pardon er uit getrokken (door de val), bier mee geopent (je moet wat als je bier dicht zit :+ ) en toen waren mijn xbox1 momentjes een beetje op. Ik moet wel zeggen dat mijn xbox1 er uit ziet als of 'ie uit WO II komt. :D Vandaar dat ik ook maar een 360 heb aangeschaft.

3. Bonbridge

Bonbridge Hi!

Leuk Bevonden:
    3
    Ik heb een RROD + een errorcode van: 4422 Edit: 0022

Raar dat er geen foutmeldingen bekend zijn die beginnen met een 4? Of zal ik iets fouts hebben gedaan?

En wat is het nummer van microsoft wanneer er iets kapot is? Xbox of Accesoire? Ik had laatst het verkeerde nummer gedraait geloof ik.

Nou komt mijn oorspronkelijke xbox uit 2006, maar is destijds door een RROD de deur uit moeten gaan en heb een vervanger gekregen. Wordt er na het opsturen daarvan nog 3 jaar aangehouden of wordt de aanschaf datum aangehouden? Anders ben ik bang dat ik net niet in de garantie periode val..

EDIT: Godver, ze matsen helemaal niet meer. Je wordt doorverwezen naar de site, heb je je 3 jarige garantie overschreden dan heb je gewoon dikke pech. Dat heb ik dus ook. Nu kan ik voor 80 euro mijn xbox laten maken of een nieuwe kopen. Ik denk dat het de tweede wordt. Wel klote zeg. Nu kan ik in principe mijn xbox weggooien?

Ik had ook gebeld voor mijn kapotte xbox controller (met draad). Omdat dit niet de eerste keer is dat iets kapot is dien ik het bonnetje op te sturen en vervolgens de controller te versturen, waarbij ik de verzendkosten zelf moet betalen.

Best kut allemaal dus. Nu eens kijken of ik ergens een nieuwe goedkope xbox op de kop kan tikken. Hoppa daar gaat weer 200+ euro.

Laatst bewerkt: 15 jul 2009
  4. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Een 4 is een 0. Dus 0022 cpu error. :)

5. JetfighterNL

JetfighterNL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Erg vervelend voor je Bonbridge.

Ik zit in een zelfde soort situatie. Bij mij gaat het ook om een RROD van een xbox 360 uit 2006, maar ik laat het er echt niet bij zitten. Ze gaan mij hoe dan ook matsen

6. Grave

Grave Gym Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    520
    Suces, deze week al 4 verschillenden aan de phone gehad en ze matsen je niet! :mad:

7. JetfighterNL

Leuk Bevonden:
    0
    89 euro voor de reparatie betalen is voor mij geen optie. Ik gebruik mijn xbox 1 keer in de maand.

Grave ik weet niet hoe het bij jou zit maar de man die ik aan de lijn had gaf mij een email adres waar ik mijn klachten heen kon sturen. Maar ik wacht nog steeds op een antwoord.

Het is wel soort van prettig dat we in de zelfde situatie zitten. Dan kunnen we elkaar steunen in dit moeilijke proces (lol).

Ik raad jullie allebei aan om hier eens een kijkje te nemen:

http://www.consuwijzer.nl/Uitgelicht/Garantie

Op deze website staan je rechten als consument erg goed beschreven. Dit is wat ik concludeer als ik mijn rechten lees:

1. Als mijn xbox 360 kapot gaat binnen 4 jaar heeft het niet voldaan aan de levensverwachting die ik er van had. Een xbox 360 is een product van Microsoft en kostte 300,- euro en een consument verwacht daar van dat het minimaal 4 jaar meegaat zonder problemen. Omdat ik het product wel 3 jaar probleemloos heb gebruikt zou het eerlijk zijn om met Microsoft de kosten van de reparatie te delen.

2. De xbox 360 is een ondeugdelijk product. Een veel te hoog percentage valt uit door een RROD. Dit is een ontwerpfout van Microsoft. Sinds wanneer moet de consument betalen voor reparatie als het product kapot is door een ontwerpfout?

8. Grave

Leuk Bevonden:
    520
    Kreeg geen email adres, moest gewoon 80 euro betalen als ik em gerepareerd wou hebben en dan als je dat doet heb je maar 1 jaar garantie op je xbox, dus als ie daarna nog een keer kapot gaat kan je nog een keer betalen.

... tis idd een ontwerpfout van microsoft, maar probeer je gelijk maar es te halen :x

9. Bonbridge

Bonbridge Hi!

Leuk Bevonden:
    3
    Ik heb zelfs 400 euro voor de xbox betaald. En heb in 2007 een andere RROD gehad. Mijn pa gaat straks waarschijnlijk nog een keer bellen omdat hij het er ook niet mee eens is. Ik heb dus echt geen zin om nog 250 euro neer te leggen voor een console. Maar ik heb in 2007 een nieuwe (gerepareerde) xbox terug gekregen. Waarschijnlijk was deze ooit van iemand anders geweest aangezien hij in 2006 gemaakt is. Maar na twee jaar heeft hij weer het loodje gelegd (nu dus). Helaas kijken ze alleen naar de koopdatum. Toch voel ik me aardig genaait aangezien ik echt veel geld heb neergeteld voor dit apparaat. Matsen doen ze blijkbaar niet meer. Maar toch raar dat er mensen in dit topic (paar pagina's terug) wél gematst werden. Doe dit dan bij iedereen denk ik dan? Ik vind het nogal kut dat ik 250 euro kan betalen omdat de RROD 3 maanden te laat is gekomen...

80 euro betalen om te laten repareren doe ik dus al helemaal niet, dan koop ik liever een nieuwe console + hardeschijf en controller. Dan is er eventueel nog de optie om hem ergens illegaal te laten fixxen van zijn RROD, maar ook dat doe ik liever niet. Dus met een beetje pech gooi ik straks 400 euro de prullenbak in.

10. JetfighterNL

Leuk Bevonden:
    0
    Dit is hoe dan ook geen goede reclame voor Microsoft. De volgende keer dat ik hardware van Microsoft koop kijk ik wel beter uit.

Ik weet net als Bonbridge ook niet wat ik moet doen. Ja natuurlijk ga ik door totdat de reparatie gratis is. De aanhouder wint (of hoe ze dat ook noemen). Maar als ik de reparatie niet gratis krijg dan weet ik echt niet wat ik moet doen. Het duurt vast niet zo lang totdat er een nieuwe xbox is. En ik gebruikte mijn 360 nou ook niet erg vaak.

Iets anders dat in mij opkwam en misschien ook handig is voor jullie is om (als Microsoft niet toegeeft) te gaan klagen bij de winkel waar je je xbox 360 hebt gekocht (in mijn geval bol.com). Van bol.com ben ik hele goede service gewend en ik kan me niet voorstellen dat zij niets voor mij willen doen. Bovendien is de verkoper wettelijk verplicht dit soort dingen op te lossen.

Succes allemaal,
    Jet

11. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Het vage is dat ze een paar maanden geleden de RROD die buiten de garantie waren gewoon repareerde.

12. JetfighterNL

Leuk Bevonden:
    0
    Misschien hebben ze nu niet zo'n ruim budget meer. Maar echt ze komen niet zo gemakkelijk van mij af.

13. Kaasstengel

Kaasstengel Never, ever give up!

Leuk Bevonden:
    0
    Een vriend van mij heeft gisteren helaas afscheid moeten nemen van zijn xbox, een zogenaamde error 73. Lampjes waren rood behalve die van speler 1. Op internet stonden enkele dingen over het schoonmaken van je Xbox of een andere AV kabel. Hebben jullie nog andere dingen waar het aan zou kunnen liggen?

14. Slurpgeit

Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    7
    Nee, is helaas een typisch gevalletje helpdesk =(

15. Butheadking

Butheadking Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heb sinds gister ook afscheid moeten nemen van me xbox 360 :mad:
    E74 error :'-(

16. Bonbridge

Bonbridge Hi!

Leuk Bevonden:
    3
    Bah, wat een ontzettend slechte service hebben ze weer. Mijn vader had net gebeld om nogmaals duidelijk te maken wat er aan de hand was. Ze blijven bij het feit dat we geen garantie meer hebben en het dus onmogelijk is om deze gratis te laten repareren.

Nou kan mijn pa een aardig woordje babbellen en vroeg of hij iemand aan de lijn kon krijgen die wat hoger stond als zo'n callcenter persoon. Wat natuurlijk niet mogelijk was. Na een paar minuten wachten wilde hij ons terugpakken om onze standpunten te ontkrachten. Wat hem simpelweg niet lukte.

Nou bestaan er aardige xbox sites zoals deze waar ik berichten als deze heb gevonden:

Een quote van vorige week (8 Juli) waar iemand WEL gratis werd geholpen. Toen kwam die callcenter man met een te slechte smoes dat dat een actie was van een week :emo: Zo'n trieste smoes zou ik niet eens durven te verzinnen.

Mijn pa heeft meerdere keren gevraagt ofdat ze minimaal konden testen ofdat er dezelfde fout in mijn xbox was opgetreden. Nee dat doen we niet, u valt buiten de garantie periode. Ga toch weg! Waarom zijn er tot vorige week nog wel mensen geholpen? Hebben ze bij jullie andere regelementen aangehouden sinds deze week? Nee wij houden constant hetzelfde regelement aan.

Oftewel, die lui weten nergens van af en kletsen maar wat aan. Ze halen er smoesjes bij om je standpunten te proberen te ontkrachten. Ik kan jullie wel vertellen dat het dus echt onmogelijk is om gratis geholpen te worden buiten de garantie periode.

Dus nu zit ik hier opgescheept met een xbox waar een klein chipje het niet doet maar verder in perfecte staat is. Ik kan hem zomaar weggooien. O nee wacht, er is een optie om €87,00 euro te betalen zodat het gemaakt wordt. Gelukkig ben ik ook niet dom en doe ik dit niet. Als hij na een jaar weer kapot is ben je alsnog de sjaak.

Ik zal nu wel weer een nieuwe console moeten kopen voor 200/300 euro. Het is dat ik de games van Microsoft zo goed vind, anders had ik never nooit meer iets van Microsoft gekocht. Naast de veel te dure Live abbonnementen, Downloadable contents en Arcade games vinden ze het nu ook nog nodig om hier in te besparen. Blijkbaar is het volgens hun normaal als een apparaat van 400 euro niet eens 2 jaar lang zonder problemen meegaat. Triest hoor, hier verliezen ze klanten mee.

Al met al vind ik Microsoft echt te waardeloos voor woorden geworden hoe ze reageren op mensen waar de garantie al van verlopen is. Ze besteden er 0 aandacht aan en laten ons lekker stikken.

Ik ga kijken of ik ergens een klacht in kan dienen.

17. Grave

Leuk Bevonden:
    520
    ^
    Helemaal met je eens en zelfde bevindingen die ikzelf ook heb gedaan deze week. Snap nu ook wel waarom de xbox goed blijft verkopen :+ Heb mn derde vanmorgen besteld.. Tip, als je wel een xbox wil kopen, bij Eplaza online hebben ze een Elite voor 200 euro.

Maar yeah van een machine van net 3 jaar oud die me 400 euro heeft gekost zou je mogen verwachten dat ie langer dan 3 jaar meegaat. Blijkbaar denkt microsoft daar anders over.

18. math1js

math1js Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hmmm, start net mijn xbox weer eens op, en geeft geen geluid, en soms net hoorbaar geluid door...
    Heb mijn xbox aangesloten op pc scherm en geluid gaat dus via PC, heb al gechecked of geluidsinstellingen laag staan op pc, is niet het geval, ook op de xbox staat het geluid aan bij audio settings, en in het spel staan de settings ook goed.
    Iemand een idee wat ik nog meer kan checke?

19. JetfighterNL

Leuk Bevonden:
    0
    Vervelend Bonbridge.

Je kunt proberen een mailtje te sturen naar xboxsup2@microsoft.com met je klacht (moest ik doen van xbox support) maar ik denk eigenlijk dat ze daar ook niet toegeven.

Ik wacht nog steeds op een reactie. Duurt het te lang dan ga ik gewoon weer zeiken bij de xbox support.

Je kunt ook proberen te gaan naar de winkel waar je je xbox hebt gekocht. Wettelijk zijn zij verplicht je te helpen (dat ga ik doen als ik er met Microsoft niet uit kom)

Edit: Ik zou gewoon elke dag een keer bellen totdat er weer zo'n "actieweek" is waarin xboxen die buiten de garantie vallen wel gratis worden gerepareerd

Laatst bewerkt: 15 jul 2009
  20. Slurpgeit

Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    7
    Wettelijk zijn winkels helemaal niks verplicht als jij buiten je garantie zit.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina