PES 2010

Discussie in 'Algemeen' gestart door Daz, 8 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Pes 5 was top.
    Pes 6 was goed maar viel bij de fans toch tegen voor next-gen. Vooral overrated Adriano was de deed veel pijn.
    Pes 2008 was al in ontwikkeling ten tijde dat pes 6 uitkwam. Dit zou de eerste echte next-gen pes gaan worden. Viel dat even tegen zeg!
    pes 2009 was in ontwikkeling toen pes 2008 uitkwam (verrek, dat hoorde ik eerder?). Nee, na het tegenvallende pees 2008 zou pes 2009 echt op alle vlakken super zijn! RIGHT
    Pes 2010 hoop blah blah so far.

    Nogmaals, ik blijf sceptish. Ga niet juigen als ze bij WENB zeggen dat het allemaal beter is dan vorige keren. Die verhaaltje ken ik ondertussen wel.
     
  2. Molly

    Molly #PES2015 #FTW

    Berichten:
    946
    Leuk Bevonden:
    7
    Vergelijking afstandscamera 2009 vs. 2010:

    [​IMG]
     
  3. Marty NL

    Marty NL Active Member

    Berichten:
    935
    Leuk Bevonden:
    77
    Wow, best indrukwekkend :) PES 2010 is echt mooi scherp en licht. Is PES 2009 normaal altijd zo donker :9?
     
  4. Bertje sim

    Bertje sim Active Member

    Berichten:
    939
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik sluit me hier helemaal bij aan. Op 1 punt na. Ik vond PES 5 helemaal niet zo vet. Ok, de game an sich was goed, maar de scheids verpestte de gehele game voor mij. Als je een scheet liet kreeg je al een vrije trap tegen.

    Ik ben pas positief als ik de game zelf ervaren heb. En als ik al die previews lees en zie, dan word ik daar helemaal niet vrolijk van itt vele anderen.

    Ja de grafix zijn aardig. Maar werkelijk op elke kritiek die er is, volgt het lulverhaal dat de game pas op 50% zit. Jaja, 2 jaar zijn ze al bezig voor 50%, en nu in 3 maandjes doen ze ff de andere 50%, yeah right.

    En bijna iedereen trapt er weer in. Nou, ik niet hoor. Iedereen is alweer vergeten dat ze dit jaar weer beloofd hadden een compleet andere engine te maken. Nu is al wel weer duidelijk dat we weer met die ''zwaar-tekort-komende-engine-maar-dat-maakt-niet-uit-we-laten-de-CPU-cheaten'' zitten. Elk jaar hebben ze mooie praatjes. Maar eigenlik zijn het gewoon ordinaire leugens gebleken. Online total overhauwl, nieuwe engine zijn zomaar wat leugens.

    Ik bereid me voor op een game met een schijt AI, die gewoon weer een grote rol speelt bij 1 tegen 1. Dat wordt weer continu rennen en passen op hoge snelheid.

    Maar goed, de meeste mensen zijn blij met wat we reeds gezien en gelezen hebben. Laat ik de voorpret niet bederven.
     
    Laatst bewerkt: 15 jul 2009
  5. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.038
    Leuk Bevonden:
    9.592
    PES2009 is ook best licht hoor.

    Maar die 2010 screens zien er netjes uit hoor!
     
  6. 360man

    360man Active Member

    Berichten:
    1.593
    Leuk Bevonden:
    46
    Wat bedoel je met engine? Is wel een breed begrip. Bedoel je de graphics engine of misschien de AI? En hoe weet jij of ze dezelfde engine gebruiken? En hoe weet je of een nieuwe engine wel nut heeft. Ik bedoel als konami een nieuwe engine maakt wie zegt dan dat al die minpunten per definitie eruit zijn? Of kan konami het geheel gewoon aanpassen zodat het nog makkelijk mee kan met de concurrentie? m.a.w. hoe flexibel is de engine? Dat weet jij allemaal niet.

    En daarnaast heb je het over de cheatende AI. Ja dat is iid irritant, echter hoe stel jij het voor om, met name, een voetbalspel uitdagend te maken? In fifa zie je ook die cheats hoor. Volgens mij is het onmogelijk of zeer zeer moeilijk en heel veel rekenkracht kostend om een AI te maken die zonder cheaten uitdagend blijft. Het komt bij elke spel voor dat je na een tijdje de AI op je duim kent. Het gebeurt bij FPS, avonturenspellen, sportspellen etc... Alleen bij een voetbalspel is de AI één vd belangrijkste dingen omdat je er constant mee te maken hebt. Bij een fps kom je af en toe een tegenstander tegen en daarna doe je bijv een puzzel segment. De moeilijkheidsgraad bij een fps wordt gecamoufleerd door het aantal tegenstanders dat op je af komt en niet zozeer dat de AI slimme akties maakt. Dus zo snel zal een herhalende AI niet opvallen zoals bij een voetbalspel. Het is wel irritant die cheats en misschien kan het minder, maar verwacht niet dat dit van de één op andere dag verdwijnt.

    En tot slot even over het stukje waarin je zegt dat ze binnen 3 maanden 50% vh spel kunnen afmaken. Nee dat kan niet. De mensen hebben een code die 50% af was gespeeld. Dat wil niet zeggen dat het spel zelf ook pas op 50% zit. Nee het spel zelf kan bijv al op 85% zitten. Waarom laten ze dan niet een build van 85% zien? Omdat het niet zo simpel werkt, dingen moeten geïmplementeerd worden en die build is dan misschien wel 85% af, maar misschien niet speelbaar.
     
  7. Bertje sim

    Bertje sim Active Member

    Berichten:
    939
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb het over de gameplay en de AI engine. (voor mij net de enige 2 die van belang zijn) En wederom zijn het de oude engine's. Kan je wel zeggen dat ik dat niet weet. Nou, ik weet het wel en als jij je wat beter zou laten informeren dan wist je het ook. En het gaat er niet om of dat het nut heeft. Het gaat er om dat Konami ons al 3 jaar iets beloofd, en zegt steeds 1,5 jaar bezig te zijn aan iets nieuws. En elk jaar blijkt het gewoon gelogen te zijn en krijgen weer die oude shit.


    Ik heb het over 1 tegen 1 met echte spelers, dus niet in je 1tje tegen de cpu. Dus jouw verhaal doet er verder niet toe. (je hebt daarover wel gelijk, maar ik had het daar niet over)

    50 code, 50 gameplay, 50 game, ik lees het overal. Feit blijft dat seabass zelf de woorden 50% game heeft gezegd. En ik geloof dat niet. En dat is niet vreemd na al die leugens.
     
    Laatst bewerkt: 16 jul 2009
  8. 360man

    360man Active Member

    Berichten:
    1.593
    Leuk Bevonden:
    46
    ja ok over die 1 tegen 1 cheats heb je gelijk, dat moet er wel uit, onacceptabel.
     
  9. appie21

    appie21 Active Member

    Berichten:
    3.899
    Leuk Bevonden:
    22
    Ik lees net even een preview op inside... .nl

    Enne Als ze eerlijk zijn(wat ik vaak vind)

    Is het gewoon weer lekker verkeerd.

    Moet ik nu dan maar weer fifa halen..

    Waarom luisterd die sebas nou nooit eens naar z,n fans ..
     
  10. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.329
    Heb je ook een link dan? :+
     
  11. appie21

    appie21 Active Member

    Berichten:
    3.899
    Leuk Bevonden:
    22
  12. appie21

    appie21 Active Member

    Berichten:
    3.899
    Leuk Bevonden:
    22
    volgens mij aan de radar te zien is dit het zelfde spel?
     
  13. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.038
    Leuk Bevonden:
    9.592
    Nou i.t.t. EA verandered Konami met een nieuw spel niet ALLE dingen. Of het is nog niet veranderd. Tis iig geen 2009, want die schaduwen van Anfield Road herken ik niet.
     
  14. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    ook ik moet daar nog even een comment op maken. Als ik Torres daar rechts in de screen zie en ik moet daar een ren animatie bij bedenken, dan word ik daar niet vrolijk van. Verbaast mij niets dat het er nog net zo raar uitziet als in 2008 en 2009.
     
  15. kwdtje

    kwdtje Active Member

    Berichten:
    2.773
    Leuk Bevonden:
    1
    Jup, pro evolution soccer! :):
     
  16. kwdtje

    kwdtje Active Member

    Berichten:
    2.773
    Leuk Bevonden:
    1
    Mo-cap is nog niet geïmplementeerd.. dus hopelijk veranderen die animaties nog.


    Stukje over het tactische aspect van PES 2010, één van de belangrijkste factoren in real life voetbal! Leest allemaal prettig en hopelijk werkt het ook gewoon!
     
    Laatst bewerkt: 16 jul 2009
  17. KiVaNo

    KiVaNo Active Member

    Berichten:
    240
    Leuk Bevonden:
    2
    Op de nieuwe screen staat geen scheidsrechter.
     
  18. kwdtje

    kwdtje Active Member

    Berichten:
    2.773
    Leuk Bevonden:
    1
    het CARD systeem smaakt naar meer.. klinkt echt ongelofelijk interessant en zorgt voor de nodige diepgang. Daarnaast meer controle over de A.I. van je medespelers!!
     
  19. Lincoln10

    Lincoln10 Active Member

    Berichten:
    693
    Leuk Bevonden:
    0
    Volgens de fanboys op PESgaming wordt FIFA weer de betere, PES heeft nog steeds niet veranderd aan de supporters dus je hoort nog steeds geluid uit wedstrijden van Zuid Korea. Banners met who ate all the pies hangen er nog steeds. Die japanners kunnen beter Tekken spelletjes maken ipv voetbalspellen.
     
  20. kwdtje

    kwdtje Active Member

    Berichten:
    2.773
    Leuk Bevonden:
    1
    Tja, knap dat ze die conclusies al kunnen trekken na een playtest op een build van 50% waar vooral met placeholders gewerkt wordt. Zaken die jij opnoemt interesseren mij trouwens echt geen hol en menig ander voetballiefhebber ook niet.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina