PES 2010

Discussie in 'Algemeen' gestart door Daz, 8 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lincoln10

    Lincoln10 Active Member

    Berichten:
    693
    Leuk Bevonden:
    0
    Kijk maar eens een echte voetbalwedstrijd, daar hoor je ook supportersgeluiden en niet KO-NAA-MIII. Maarja, het feit dat jij om zulke dingen niet geeft en het hele veld wil dollen met die fakeschot geeft al genoeg aan wat voor persoon je bent. Jij speelt zeker dit spel met muziek op?
     
  2. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Dit is zo'n groot butt argument. Als het allemaal perfect is in de 50% build, dan steekt iedereen een veer in Konam's reet. Maar wanneer de 50% build kut is, is het slechts een 50% build en "komt het allemaal nog wel goed" Tyf dan op met je presentaties als je een build hebt die niet deugt en wacht tot volgende maand waar je de (bijna) final build kan laten zien.
    Ze lopen op de 50% build kwablijkelijk al weer mijlen ver achter op fifa 2010. Geen verrassing, wel jammer.

    Verder ben ik het met je eens dat de punten Lincoln10 noemt niet de punten zijn die pes maken of breken.

    :emo:

    Als je een beetje na kunt denken, wat ik betwijfel na het lezen van je post, weet je dat kdw-tje gameplay 100% voorop stelt. Boven alle "randzaken" zoals het geluid, dat minder belangrijk is.
     
    Laatst bewerkt: 21 jul 2009
  3. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.038
    Leuk Bevonden:
    9.592
    Jongen, ga jij je maar lekker aftrekken op het feit je met een gelicenseerd team uit de Noorse 3e divisie kan spelen, en dat het haar van Beckham helemaal goed zit :emo:.
    Wij willen een goede footie, en zoals het er nu op lijkt, wordt het al weer wat beter dan 2009. Of het beter wordt dan FIFA kan me eigenlijk weinig schelen ook.
     
  4. kwdtje

    kwdtje Active Member

    Berichten:
    2.773
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik speel(de) PES voor de balans tussen aanval/verdediging, voor de tactische mogelijkheden die er waren, spelers individualiteiten en het geweldige gevoel dat je echt aan het voetballen was.

    Daar is in de afgelopen jaren weinig aan verbeterd en meer aan afgebroken. Toch is het individualisme van spelers bij PES vele malen beter uitgewerkt als bij Fifa, waar iedereen een perfecte steekpass over 300 meter kan geven.

    Door de playtests die ik gelezen heb lijkt het erop dat de gameplay weer zo lekker aanvoelt als bij PES5. Daar ben ik blij ontzettend blij om!

    Tel daarbij Mo-cap animaties, nieuwe goalnetten, gelicencieerde keepershandschoenen, gezichten die levensecht zijn, nieuwe lichtseffecten, meer stadions etc bij op en het lijkt er toch op dat er na 2 jaar eindelijk verbetering in zit. Het is wordt misschien niet de koning zoals vroeger, maar in mijn ogen altijd beter dan Fifa*

    *Fifa trekt mij gewoon totaal niet, heb 09 een kans gegeven maar het grijpt mij gewoon niet zo aan de strot als PES4 het destijds deed.
     
  5. 360man

    360man Active Member

    Berichten:
    1.593
    Leuk Bevonden:
    46
    =(
    Zeker nog nooit naar een voetbal wedstrijd in Japan geweest? Daar roepen ze allemaal KOONAAMMII en bovendien ook SOOONNYY en TOOYYOOTAAAAAAA!!!!
    en iedereen weet dat japan de beste stadion sfeer kent :)
     
  6. Orange

    Orange One of a kind.

    Berichten:
    2.138
    Leuk Bevonden:
    0
    Uhm..?

    Je wilt een goede footie, maar daarentegen kan het je niet schelen of het beter wordt dan Fifa. Dus je speelt liever de op één na beste footie, dan de beste footie? Tenzij het beter wordt dan Fifa natuurlijk.

    Verder ben ik het met je eens, maar dat ene zinnetje hoefte dan weer niet. ;)
     
    Laatst bewerkt: 21 jul 2009
  7. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.038
    Leuk Bevonden:
    9.592
    Omdat FIFA niet lekker speelt. FIFA 09 is vast beter dan PES, maar ik vind het gewoon niet lekker spelen. Daarnaast heeft FIFA geen Master League. En als laatste ben ik geen ultieme fanboy, die zit te hopen dat FIFA 2010 compleet gaat falen en PES alle charts gaat domineren, en dat iedereen moet weten dat FIFA kut is blabla bla.
     
  8. XRC kingkoning

    XRC kingkoning Yo

    Berichten:
    1.147
    Leuk Bevonden:
    0
    ik begrijp het wel, ik heb het ook niet zo met de gameplay van Fifa. Maar helaas nu ook niet meer met die van PES. Dus voetbalspellen houden voor mij een beetje op, maar dat geeft niet want ik ben het zat.
    Het kan mij dus ook niet schelen hoe goed Fifa wordt, ik koop het toch niet. Ik hoop juist dat het steeds beter wordt en dat daardoor Konami is wat gaat doen. Maar ik zie al dat hun manier van een spel verbeteren voor mij niet plezant uitkomt. PES08 moest het opstapje naar PES09 zijn, maar ik vond PES08 toch beter, tja dan zit ik niet op 2010 te wachten. Kijk ze verbeteren wel wat opties en zetten BaL erin, maarja ik wil gewoon lekker kunnen spelen. In PES08 kon dat nog wel, het was niet de beste game, maar ik vond de gameplay best aardig daar en heb me heel erg vermaakt met vrienden enzo, maar in PES09 kon dat nieteens.
     
  9. Danny-DH

    Danny-DH Active Member

    Berichten:
    2.987
    Leuk Bevonden:
    26
    Fifa09 heeft me niet gepakt als ik dat had als bij pes4 en pes5. Maar het is gewoon beter als Pes want dat gaat er allemaal niet op vooruit. Dit jaar voor het eerst een beetje verslaafd geraakt aan Fifa en dat had ik eerst echt niet verwacht maar je raakt er vanzelf aan gewend. Hopelijk word pes10 weer een stuk beter want ik wil hem wel weer gaan proberen. Toch heb ik dit jaar plezier gehad en ben bang dat komend jaar hetzelfde gaat gebeuren. Voor mijn gevoel gebeurd er weer weinig met pes, het is nergens op gebaseerd maar ik vertrouw er niet meer op en durf hem niet meer blindelings te kopen terwijl ik dat eerst wel deed!
     
  10. Wayne Rooney

    Wayne Rooney everton fc

    Berichten:
    403
    Leuk Bevonden:
    5
    Jammer dat deze discussie altijd moet zijn.

    Ik speel FIFA pas als ik echt de feeling ga krijgen dat wat ik in mijn gedachte heb ook daadwerkelijk doe op het scherm in een realistische manier maar dit voelt al jaren niet realistisch en naturel aan, het voelt meer geforceerd aan.
    Wat ik wel heel goed vind bij FIFA zijn de duels. Kopduels en slidingen zien er wat grimmiger uit dan bij PES, ik wou dat PES dat ook zo had.

    Maargoed ik zal PES2010 gewoon gaan kopen aangezien ik niet meer doe dan tegen vrienden spelen en dat is met PES2009 ook altijd nog steeds heel leuk. Master League en die shit vind ik geen reet aan, want de mode is ook niet leuk en onverzichtelijk (net als bij FIFA).
     
  11. Tript

    Tript Levensgenieter

    Berichten:
    459
    Leuk Bevonden:
    0
    Morgen komen er nieuwtje over de ML vrij, zeer waarschijnlijk met grote veranderingen in de vorm van scouting en het opleiden van jonge spelers in je team \o/
     
  12. XRC kingkoning

    XRC kingkoning Yo

    Berichten:
    1.147
    Leuk Bevonden:
    0
    dat mag ook wel, want de ML van nu is nogal ver van levendig.
    ik vraag me af met wat ze nu weer komen en of het wel goed uitgewerkt is. Wat het ook is, het zal waarschijnlijk weer simpel zijn en nog volop verbeterd moeten worden. Net als dat Champions League, zit het eindelijk in PES, is het niet geintegreerd in ML, tja, dat soort knudde duurt al een tijdje.
     
    Laatst bewerkt: 21 jul 2009
  13. Lincoln10

    Lincoln10 Active Member

    Berichten:
    693
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoe kom je erbij dat iedereen een goede steekpass kan geven bij FIFA? Ik speel het spel nu al sinds de releasedatum en een goede steekpass is zelden bij mij.

    De goalnetten zijn hetzelfde, dit heb ik gezien bij screenshots. Keeperhandschoenen8) Gezichten zijn wel mooi, lichts moet ik nog zien en sadions kunnen ze nooit tippen tegen FIFA. PES mag wel leuk spelen enzo maar het moet realistisch zijn, dat is PES niet.
     
  14. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.038
    Leuk Bevonden:
    9.592
    Lincoln, je draagt alleen maar argumenten aan die de gameplay niet beïnvloeden. De zeldzame PES fans die nu nog zijn overgebleven kijken niet naar in welke stadions ze spelen, die willen goede gameplay! Gezichten boeien me niet, lichten boeien me niet, en de fucking handschoen van de doelman al helemaal niet! 8)
     
  15. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Nou, ik ben een PES fan van het eerste uur (daarvoor zelfs nog :) ) en ik wil inderdaad goede gameplay. Maar dat biedt PES al 2 jaar niet meer, dus wordt er ook door mij meer gevraagd. Als de gameplay me niet meer wegblaast dan ga ik andere dingen eisen. Dus licht gaat me boeien, gezichten vind ik belangrijker worden en ik wil ook graag gesponserde handschoenen bij mijn keeper zien. Omdat de gameplay onvoldoende is wil ik die zaken nu wel, daar waar ik er vroeger niks om gaf.

    Dat is wat er nu gebeurt, PES redt het allang niet meer alleen op basis van de gameplay. Daarvoor heeft de game gewoon te lang stil gestaan. Het is dat Fifa mij totaal niet trekt, er klopt iets niet aan en ik weet niet wat. Ik heb Fifa 09 in de kast liggen maar die ligt stof te happen na een maand of 2 proberen.


    Wat ik nog wel even wil zeggen is dat iedereen moet ophouden met fantaseren over PES5 en hoe geweldig dat spel is. Dat is het spel naar de maatstaven van nu natuurlijk niet meer. Voor zijn tijd was PES5 voor mij persoonlijk tha bomb, maar als ze nu aankomen met precies dezelfde gameplay in een grafisch jasje van nu dan wil je dat echt niet spelen.
     
  16. appie21

    appie21 Active Member

    Berichten:
    3.899
    Leuk Bevonden:
    22
    Ik was ook best een trouwe pes fan, maar fifa heeft op het moment wel aardige gameplay.
    En de beelden van pes 2009 trokken mij niet. En toen ik de kans kreeg dit spel te proberen (demo) was ik er snel me klaar.

    Ik hoop gewoon op echte gameplay maar als ik eerste indrukken lees valt het wdereom wat tegen.
    En dat is balen.
    en.. afwachten.. misschien is er nog hoop.
     
  17. Wayne Rooney

    Wayne Rooney everton fc

    Berichten:
    403
    Leuk Bevonden:
    5
    Ik kan me wel vinden in de mening van Cyrax77, alleen ikzelf vind PES2009 wel nog steeds het fijnste voetbalspel om te spelen.

    Master League PES2010:
    [​IMG][​IMG]
    [​IMG][​IMG]
    [​IMG]
     
  18. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.038
    Leuk Bevonden:
    9.592
    Ok, dit word toch PES voor mij dit jaar. Dit wordt de vetse ML ooit! Youth Team _O_
    En de screens zien er eindelijk eens niet zo super ... japans uit.
    Al zijn de achtergronden nog steeds redelijk lame. En dat zal ook wel voor de muziek gelden maar so be it :D.
     
  19. Wayne Rooney

    Wayne Rooney everton fc

    Berichten:
    403
    Leuk Bevonden:
    5
    Ik vind die achtergronden wel wat hebben, ze overheersen niet, redelijk neutraal en rustgevend.
     
  20. kwdtje

    kwdtje Active Member

    Berichten:
    2.773
    Leuk Bevonden:
    1
    Zojuist de informatie gelezen. Paar interessante puntjes:

    -Naast je eigen team is er een jeugdteam ,waar jonge spelers ervaring op kunnen doen
    -Sponsorcontracten voor zowel clubs als spelers
    -Waardes uitgedrukt in geld
    -CL en EL geimplementeerd
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina