Gamen in Surround/Dolby Digital [Deel 13]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Pegas, 22 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Syn3rgy

Syn3rgy Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Wat is dan een goede setje voor de Xbox en TV? 2.1 of 5.1. Maakt me niet zo uit.

2. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Het beste is een 2.0 of 2.1 setje.

Als je voor een 2.1 gaat kijk even of de volume van de Subwoofer ook apart instelbaar is.
    Er zijn setjes met 1 master volume voor speakers en subwoofer.

3. Syn3rgy

Syn3rgy Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Mja, dat heb ik nu eigenlijk ook al. Maar ik weet niet of het veel verschil uitmaakt als ik een Logitech 2.1 setje koop van 50-60 euro?

Ik heb nu een Creative Inspire 380.

4. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Persoonlijk vind ik de goedkope setje van Logitech helemaal niets.
    Voor mijn Mac heb ik nu speakers van het merk Speedlink Dynamic L.
    Het geluid is vele beter dan van de Logitech X-210 en X-230.

5. LB06

LB06 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mijn ervaring met Logitech 2.1 setjes is dat de subwoofer veel te overheersend is. Hij is wel apart instelbaar, maar zelfs op het laagste volume dreunt hij veel te veel door.

Overigens, als je de ruimte en het geld ervoor over hebt is 5.1 van een enorme toegevoegde waarde is mijn ervaring. Voor zowel films als games. Maar dan kun je dus niet de goedkoopste of gemiddeld geprijsde pc-speakersetjes kopen. Je zit dan sowieso vast aan de topline van Logitech (welke zeker voor films en games een enorm goed geluid geeft, vele malen beter dan de X-530) of aan de T5700 van Creative.

6. Syn3rgy

Syn3rgy Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Hmm, dus in principe is er geen goede 2.1 of 5.1 setje die NIET optical is voor de Xbox 360 + TV?

7. LB06

LB06 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Jawel. Qua 2.1 ben je in principe niet beperkt. Een Creative, Logitech, Trust, Philips, you name it. Everything goes. Je kunt hem immers altijd op die rood-witte stekker van je X360 aansluiten. Of op de koptelefoon-uitgang van je TV. Ik zei alleen dat ik uit zou kijken met goedkope Logitech setjes (2.1 en 5.1) vanwege de woofer.

Mbt 5.1 ben je inderdaad wel een stuk beperkter. De enige manier waarop de X360 5.1 geluid kan outputten is via toslink. Of er moeten ergens 3*3,5mm jacks verborgen zitten die ik over het hoofd heb gezien... ;)

Laatst bewerkt: 21 jul 2009
  8. Syn3rgy

Syn3rgy Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ik kan een Creative GD580 5.1 incl DTS Dolby Digital decoder voor een lichte prijs krijgen. Zo'n 90 euro.

Heeft iemand hier ervaring mee?

9. Centurion

Centurion Survivor

Leuk Bevonden:
    1
    Ik ga binnenkort de Z 5500 aanschaffen, enige wat ik nog even moet uitvogelen is hoe ik ze ga neerzetten, weten jullie misschien ergens goedkope goede standaards te vinden?

10. LB06

LB06 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Geen ervaring mee, maar €90 is rijkelijk veel, gezien het feit dat je voor rond de €100 ook een 2e hands Z-680 of Z-5400 kunt krijgen, welke waarschijnlijk een veel beter geluid geven. Het enige nadeel van laatsgenoemde sets tov de GD580 is de huge-ass woofer. €65 is redelijker, imo.

Maar feit blijft dat je door de digitale decoder een betere game-ervaring zult hebben met de X360 en PS3 dan met een kwalitatief beter setje zonder decoder.

11. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Geen optie om ze op te hangen? In de voetjes zitten namelijk 2 'schroef' gaatjes. En je kunt het voetje draaien zodat je ze kunt ophangen. Ik heb de center speaker opgehangen..wil eigenlijk ook nog de Left en Right Front ophangen..

12. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Kijk even bij Praxis of Gamma , heb daar standaards gekocht van het merk Vögels.
    Betaalde voor 2 stuks nog geen €25

13. Syn3rgy

Syn3rgy Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Als de Verkoper morgen kan ga ik morgen de Creative GD580 ophalen in Utrecht.
    Volgens hem doet alles het, geloof ik ook wel etc, maar ik zou niet weten hoe ik die moet aansluiten op de Xbox. Ik heb een Jasper Chip Xbox Arcade. Waar en hoe zou ik deze moeten aansluiten? Heeft iemand misschien een site ofzo?

14. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    De gd580 heeft volgens mij een optische,coaxiale en analoog (rca rood/wit) aansluitingen.

Weet echter niet wat de arcade voor aansluiting heeft omdat ik zelf een elite heb.

Dus kijk even naar je arcade ! Als die een optische ingang heeft dan is de keuze snel gemaakt. Koop ergens bij handyman/its , bcc of een onlinewinkel (kabeltje.nl / hifisupply etc) een goedkoop optische kabel en geniet !

15. Syn3rgy

Syn3rgy Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Die kabel zit bij het pakket.

Deze heb ik. Moet ik geen advanced Scart kabel kopen?

16. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Dan moet je een advanced Scart-kabel en een optische kabel kopen.
    De optische-kabel druk je achterin de stekker van de Scart-kabel en de andere kant stop je de in de Creative.

17. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    Als de advanced scart cable een aansluiting heeft voor een optische kabel dan JAZEKER !

De originele zijn rond de 25 euro dacht ik ,misschien heeft bol, marktplaast,eBay wel een goedkopere voor je (hoeft niet merkgebonden te zijn)

18. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
  19. Syn3rgy

Syn3rgy Active Member

Leuk Bevonden:
    1
  20. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4